|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-05-2009, 11:09 | #11 |
ford::professional
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-01-2007
Skąd: KPR
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,151
|
Odp: ładowanie
U mnie przy obciążeniu jest między 14,3 - 14,4 a bez obciążenia 14,4 - 14,5Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Nie każda mo... pasuje do Forda President Johnny II ASC + Sirio AS ML-145 |
07-05-2009, 15:57 | #12 |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 31-12-2008
Skąd: wziąć na piwo
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDCi 115KM 6-speed
Rocznik: 2004
Postów: 50
|
Odp: ładowanie
niestety, chyba kolega radek1977 nie ma racji z tą regulacją
nokitel, Twoje 13,7V mieści się w granicy poprawnego ładownia, oto cytat z książki "Ford Mondeo MKIII Sam naprawiam": "Sprawdzenie napięcia akumulatora. - podłączyć woltomierz pomiędzy zaciski (+) i (-) akumulatora - uruchomić silnik, podczas uruchamiania napięcie może spaść do 8.0V ( w temp. otoczenia +20 stopni C) - zwiększyć prędkość obrotową do 3000 obr/min, jeżeli napięcie wynosi 13.0 d0 14.5, alternator i regulator pracują prawidłowo, napięcie alternatora musi być wyższe nic napięcie akumulatora, by akumulator mógł być doładowywany w czasie jazdy. -sprawdzić stabilność regulacji, w tym celu włączyć światła drogowe i powtórzyć pomiar przy 3000 obr.min, zmierzona wartość nie powinna przekraczać o więcej niż 0,4V wartości poprzedniego pomiaru - jeżeli zmierzone wartości napięcia są niezgodne z wart. zalecanymi , należy sprawdzić alternator w warsztatacie specjalistycznym" pzdr |
13-05-2009, 08:52 | #13 |
ford::average
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 31-12-2008
Skąd: wziąć na piwo
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDCi 115KM 6-speed
Rocznik: 2004
Postów: 50
|
Odp: ładowanie
witajcie ponownie!
ponieważ jest trochę bogatszy o pewne doświadczenia w tej dziedzinie, niestety biedniejszy o parę zł pozwoliłem sobie się z nim podzielić: co do samego alternatora - posiadam model VISTEON MIC 3.1 (1S7T-BC) posiada on regulator sterowany komputerem - radek1977 zwracam honor - miałeś rację co do regulacji w odpowiedzi znajomego elektryka (który miał niejednokrotnie kontakt z tymi alternatorami) kupiłem nowy regulator napięcia - jakoby generalnie na 99% nic poza tym się w nich nie psuje, niestety ja jestem tym 1% Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. po wymianie regulatora, który wykonałem bez wyciągania samego alternatora (można sobie poradzić, nie ma większej filozofii, parę śrubek, i dostęp z kanału jest całkiem przyzwoity, warto mieć komplet małych kluczy nasadowych 10mm, 8mm, 6 mm i ..... 5,5mm) niestety brak poprawy, dzisiaj wymontowuje cały alternator i zabiorę go do elektryka, bo sam chyba więcej już nie zdziałam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pozdrawiam |
01-03-2010, 22:14 | #14 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-10-2009
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 35
|
Odp: ładowanie
Witam
Wiem, że już było o napięciu pod obciążeniem i bez obciążenia, ale ja potrzebuje jeszcze uszczegółowić tą sprawę. Mianowicie: bez obciążenia (wszystkie odbiorniki wyłączone) ma 14,6V. Wolne obroty z obciążeniem (włączone oba ogrzewania szyb, światła długie) ma 12,8V. Wolne obroty. Po podwyższeniu obrotów do około 2500obr/min, powraca napięcie 14,6V Pytanie, czy pomiar pod obciążeniem ma być wykonywany na wolnych obrotach czy na podwyższonych? |
01-03-2010, 22:42 | #15 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 27-11-2008
Postów: 542
|
Odp: ładowanie
Neron79 lepiej naw wolnych (ale bez ogrzewania przedniej szyby bo ona tyle prądu żre że alternator chodzi na maxa ) a potem tak jak robiłeś podnosisz obroty i patrzysz czy ładowanie wzrasta.A jeśli chodzi o naprawę alternatora to rzeczywiście większość usterek to wina regulatora ale na naszym rynku ciężko jest dostać dobry zamiennik przeważnie jakieś badziewie które albo od razu nie działa albo niedługo padnie .Więc czasami warto się zastanowić czy nie zainwestować te 500-600zł na nowy alternator i mieć spokój na dwa lata .
|
01-03-2010, 22:47 | #16 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 27-11-2008
Postów: 542
|
Odp: ładowanie
Jeszcze znalazłem test ładowania w mondeo
Testy alternatora w pojeździe - Test bez obciążenia 1. Wyłącz wszystkie odbiorniki prądu i zapłon. 2. Włącz funkcję pomiaru napięcia w mierniku wielofunkcyjnym. 3. Podłącz przewody miernika wielofunkcyjnego do końcówek akumulatora. 4. Odczytaj napięcie (napięcie bazowe). 5. Uruchom silnik. 6. Pozwól silnikowi pracować z prędkością 1500 obr/min, bez obciążenia instalacji elektrycznej. 7. Odczytaj napięcie. Napięcie powinno mieścić się w zakresie pomiędzy 14,1 V a 15,1 V. Jeżeli wzrost napięcia jest mniejszy niż 2,5 V ponad wartość napięcia bazowego, PRZEPROWADŹ test obciążenia. Jeżeli wzrost napięcia jest większy niż 2,5 V, SKORZYSTAJ z WDS. Testy alternatora w pojeździe - Test pod obciążeniem 1. Przy pracującym silniku włącz układ klimatyzacji (jeśli jest w wyposażeniu), ustaw dmuchawę na największą prędkość i włącz światła drogowe. 2. Zwiększ prędkość silnika do 2000 obr/min. Napięcie powinno wzrosnąć co najmniej 0,5 V ponad wartość napięcia bazowego. Jeżeli napięcie nie wzrośnie zgodnie ze specyfikacją, SKORZYSTAJ z WDS. Jeżeli napięcie odpowiednio wzrośnie, układ ładowania działa poprawnie. |
02-03-2010, 08:37 | #17 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-10-2009
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 35
|
Odp: ładowanie
Cytat:
PS. Spróbuje przeprowadzić ten test poniżej. ... zobaczymy.... |
|
29-03-2010, 16:31 | #18 |
ford::specialist
Imię: Robert
Zarejestrowany: 01-01-2009
Skąd: Przedbórz
Model: Mondeo
Silnik: 1.8Pb (125KM)
Rocznik: 2002
Postów: 661
|
Odp: ładowanie
A u mnie jakieś jaja się dzieją z ładowaniem. Raz pokazuje, że ma ok. 14,3V zarówno z jak i bez obciążenia, aby pochwili jazdy pokazywać maksymalnie 13,5V niezależnie od obciążenia. Czasmi przejadę 15km i jest ok., a czasami nawet jednego km i różne wahania. No i do tego wraz z zapaleniem się ikonki ESP na stałe lekko opadaja wskazówki prędkościomierza i obrotomierza aby szybko wrócić na swoje miejsce. Jak zgasze i odpale ikonka gaśnie jakby się nic nie stało. Akumulator nowy 2-tygodniowy. Zastanawiam się, czy to altek, czy regulator, a może cewka?
__________________
Ford Mondeo III '02r., wersja: liftback. Silnik: 1.8Pb (125KM), kolor: Oyster Silver Sahara. Wystrój wnętrza: Mars (już wyprane ). Midland Alan 78 Multi Plus B + Sirio AS-100 MAG. Ford jest jak pudełko czekoladek. Nigdy nie wiesz na co trafisz!!! |
29-03-2010, 18:24 | #19 |
ford::average
Imię: Adam
Zarejestrowany: 25-04-2008
Skąd: GLIWICE
Model: Mondeo
Silnik: TDDI 2.0.
Rocznik: 16.01.2001
Postów: 90
|
Odp: ładowanie
Witam wszystkich.
Panowie a ja mam 14,7V bez obciążenia, a przy powłanczanych wszystkich możliwych żeczach to 14,4V czy umnie jest ok. A jest to wersjia silnikowa TDDI. z góry dziekuje i pozdrawiam
__________________
BANDIK 2.0 TDDI 115km, 16.01.2001r. |
30-03-2010, 16:41 | #20 |
ford::specialist
Imię: Robert
Zarejestrowany: 01-01-2009
Skąd: Przedbórz
Model: Mondeo
Silnik: 1.8Pb (125KM)
Rocznik: 2002
Postów: 661
|
Odp: ładowanie
Tak masz ok. Ja bym się cieszył jakbym takie miał, a tak zaczynam od poszukiwania regulatora napiecia.
__________________
Ford Mondeo III '02r., wersja: liftback. Silnik: 1.8Pb (125KM), kolor: Oyster Silver Sahara. Wystrój wnętrza: Mars (już wyprane ). Midland Alan 78 Multi Plus B + Sirio AS-100 MAG. Ford jest jak pudełko czekoladek. Nigdy nie wiesz na co trafisz!!! |