|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-02-2010, 16:53 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 12-04-2008
Postów: 6
|
Błąd EAC po przejechaniu przez kałużę
Już kiedyś poruszałem ten temat. 1.4 tdci 2004 r.
Po przejechaniu przez kałużę prawym kołem pojawia się błąd EAC spadają obroty do 2000, po wyłaczeniu silnika 15 - 20 min odpala błąd ginie i można jechac dalej (ostatnio nie chciał odpalic) Czy może ktoś z Was ma jakieś nowe doświadczenia w tym temacie, jaka jest tego przyczyna, a może udało się to jakoś naprawić? (proszę o namiary na warsztat i przybliżony koszt) Pozdrawiam Ostatnio edytowane przez rg76 ; 20-02-2010 o 18:35 |
21-02-2010, 17:59 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-09-2009
Skąd: Kcynia
Model: Fiesta
Silnik: 1.25 zetec-s 16V
Rocznik: 1998
Postów: 35
|
Odp: EAC po przejechaniu przez kałużę
temat stary jak świat, głębsza kałuża, głęboki śnieg, prawym kołem i alternator (który w TDCi jest zamontowany bardzo nisko) mokry robi spięcia, komp wariuje. po osuszeniu, wszystko wraca do normy. Rozwiązanie - załóż osłonę pod silnik.
|
21-02-2010, 20:37 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 12-04-2008
Postów: 6
|
Odp: EAC po przejechaniu przez kałużę
osłonę pod silnik już mam, samoróbka - bo orginalnych nie ma, nie wiele to pomogło
|
25-02-2010, 16:51 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-09-2009
Skąd: Kcynia
Model: Fiesta
Silnik: 1.25 zetec-s 16V
Rocznik: 1998
Postów: 35
|
Odp: EAC po przejechaniu przez kałużę
więc trzeba się do elektryka udać aby dobrze zaizolował wszystkie kable i złącza, odnośnie osłony, kupiłem na allegro osłonę pod silnik do fusiona za 120 zł, i jedyne co wymagała, to przerobić 2 dziurki w wypustkach mocujących, od tamtej pory problem kałuży znikł.
|
25-02-2010, 19:53 | #5 | |
Fusioneer
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 07-12-2009
Skąd: FZ
Model: Fusion Trend Gold-X
Silnik: DuraTec 1.4 (FXJA)
Rocznik: 2009
Postów: 686
|
Odp: EAC po przejechaniu przez kałużę
Cytat:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Signature coming soon... |
|
26-02-2010, 22:19 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 20-04-2009
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Postów: 53
|
Odp: EAC po przejechaniu przez kałużę
Witam
Czy może ktoś pokusiłby się o jakąś fotkę i strzałki w jakich miejscach izolować dokładnie elektrykę (tak dla początkujących fusionowców), aby uniknąć problemu kałuży. Też jestem w klubie kałuża... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Fokus Mk2 HTB, 2005, 1.6, benzyna exFusion, 2003, X100, 1.4, benzyna |
27-02-2010, 07:39 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-09-2009
Skąd: Kcynia
Model: Fiesta
Silnik: 1.25 zetec-s 16V
Rocznik: 1998
Postów: 35
|
Odp: EAC po przejechaniu przez kałużę
wystarczy że zaizolujesz dobrą taśmą wszystkie złącza kabli oraz wtyczki. Z tego co wiem kolo prawego koła najbardziej narażone na wilgoć/wodę jest czujnik umieszczony za prawym kołem w bloku silnika, koło miski olejowej, złącza halogenu przeciwmgielnego (o ile posiadasz) oraz okablowanie i sam alternator. można to zrobić też troszkę bardziej profesjonalnie np za pomocą rurek termokurczliwych, ale to wymaga więcej wkładu pracy, bo trzeba rozbierać wtyczki, aby naciągnąć rurki na kable.
|
02-03-2010, 21:24 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 20-04-2009
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Postów: 53
|
Odp: EAC po przejechaniu przez kałużę
Będę kombinował z izolowaniem,
Pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Fokus Mk2 HTB, 2005, 1.6, benzyna exFusion, 2003, X100, 1.4, benzyna |
03-03-2010, 17:53 | #9 |
Postów: n/a
|
Odp: EAC po przejechaniu przez kałużę
Hej,
Kiedys czytalem ze napis EAC FAIL jest spowodowany uszkodzeniem pedalu gazu lub przepustnicy??? "Electronic Acceleration Control" Co wy na to? Pozdrawiam, Ced |
07-03-2010, 18:13 | #10 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-09-2009
Skąd: Kcynia
Model: Fiesta
Silnik: 1.25 zetec-s 16V
Rocznik: 1998
Postów: 35
|
Odp: EAC po przejechaniu przez kałużę
Cytat:
|
|