|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
31-01-2010, 20:01 | #11 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 17-11-2009
Skąd: Głubczyce/Opolskie
Model: Astra G
Silnik: 2.0 DTL
Rocznik: 99
Postów: 485
|
Odp: Wymiana klocków hamulcowych - jak?
No to niezły kabaret z rana miałeś. Ostra pobudka. Współczucia. Jeśli macie garaż - cieszcie sie - przynajmniej możecie zadbać o auto i w zimie nie odśnieżać.
|
26-02-2010, 22:39 | #12 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 17-11-2009
Skąd: Głubczyce/Opolskie
Model: Astra G
Silnik: 2.0 DTL
Rocznik: 99
Postów: 485
|
Odp: Wymiana klocków hamulcowych - jak?
Witam, doczekałem się roztopów zabieram się jutro za wymianę klocków z przodu wkońcu bo już chrupota z lewej strony niesamowicie. Z wymianą problemów mieć nie powienienm po Waszych opisach, ale mam jedno dość ważne pytanie, otóż czy po wymianie klocków z obydwu stron, muszę odpowietrzać hamulce? Jeśli tak to które koło najpierw. Zaznaczam że wymieniam tylko przód (za tył się wezmę za ok. miesiąc). Czekam na odpowiedź.
|
27-02-2010, 06:14 | #13 |
ford::average
Zarejestrowany: 31-08-2009
Skąd: Rybnik
Model: Fiesta
Silnik: 1.4TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 75
|
Odp: Wymiana klocków hamulcowych - jak?
Nic nie musisz odpowietrzać.
|
27-02-2010, 06:49 | #14 |
ford::professional
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
|
Odp: Wymiana klocków hamulcowych - jak?
Nic kolego nie musisz odpowietrzać, tylko obawiam się że jezeli Ci chrupotały klocki to tarcze mogły zostać porysowane.
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka |
27-02-2010, 07:27 | #15 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 17-11-2009
Skąd: Głubczyce/Opolskie
Model: Astra G
Silnik: 2.0 DTL
Rocznik: 99
Postów: 485
|
Odp: Wymiana klocków hamulcowych - jak?
|
27-02-2010, 08:59 | #16 |
ford::professional
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
|
Odp: Wymiana klocków hamulcowych - jak?
Wiesz co, teraz założysz klocki, ale jak już bedziesz szykował się do wymiany kompletu to dołóż te 50zł i kup coś markowego np. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Wiesz, krzywią się każde tarcze jeżeli ma się pecha lub coś nie tak z układem hamulcowym, a najlepiej jak się montuje tarcze i klocki to jednego producenta bo wtedy twardość jest odpowiednio dobrana. A tak w ogóle to lepiej pojedz do jakiegoś sklepu i za podobne pieniądze kupisz jakiś zestaw i masz możliwość reklamowania a przez internet to wiesz - sa problemy i koszta. Ja osobiście założyłem komplet z holenderskiej firmy ABS i od miesiąca jest super. To taki wysokiej klasy średniak.
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka |
27-02-2010, 11:53 | #17 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 17-11-2009
Skąd: Głubczyce/Opolskie
Model: Astra G
Silnik: 2.0 DTL
Rocznik: 99
Postów: 485
|
Odp: Wymiana klocków hamulcowych - jak?
Klocki wymienione, chrupotanie zaprzestało, auto gorzej hamuje ale wiem że to normalne zanim klocki się wyrobią.
Czy tarcze mają luźno siedzieć na tych śrubach mocujących koło? Po dokręceniu koła do tarczy gdy nim ruszałem całe latało na przegubach... |
27-02-2010, 12:07 | #18 |
ford::professional
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
|
Odp: Wymiana klocków hamulcowych - jak?
Tarcza lata luźno gdy jest tylko na szpilki koła nasadzona no chyba że jest przykręcona taką jedną małą śrubkom. Ogólnie gdy założysz koło to ono dociska tarcze. Jeżeli założyłeś koło i ono lata to dokręć tą dużą śrubę od przegubu. Możliwe że się poluzowała, albo niestety, ale łożysko ...
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka |
27-02-2010, 14:01 | #19 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 17-11-2009
Skąd: Głubczyce/Opolskie
Model: Astra G
Silnik: 2.0 DTL
Rocznik: 99
Postów: 485
|
Odp: Wymiana klocków hamulcowych - jak?
Ok tarcze dociska koło, jednak poruszając kołem są luzy i teraz pytanie czy to przegub czy łożysko. Czy pukanie w kole może być też skutkiem zużytego łożyska? jak jest z wymianą? konieczny mechanik czy dłuższa wolna słoneczna chwila ? a co do tej śruby to czy poprostu nasadzić klucz i kręcić czy jest tam jakieś zabezpieczenie itp Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam
|
27-02-2010, 14:16 | #20 |
ford::professional
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
|
Odp: Wymiana klocków hamulcowych - jak?
Cóż, zdarza się że przegub, ale wtedy także baaardzo często chrupie na skręconych kołach. Ale jeżeli luz masz na boki to moze byc układ kierowniczy, a jeżeli masz luz także góra dół to najprawdopodobniej łożysko. Ja tydzień temu u siebie wymieniałem bo kupiłem kiedyś na 4 koła i zdążyłem tylko 3 wymienić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. U mnie chrupotało na zakrętach, i ogólnie w samochodzie było (tutaj niecenzuralne słowo) głośno. Wydawało mi się że to skrzynia biegów zaczyn padać bo tak rzęziło!!! Zmieniłem łożysko i teraz poczułem się jakbym całkowicie zmienił samochód - w koncu nastała błoga cisza i tylko lekki szum opon.
Co do tej śruby to ona jest zabezpieczona w ten sposób że w tym miejscu gdzie na przegubie masz nacięcie to tam jest lekko sklepane młotkiem. Na pewno zwróci to Twoją uwagę. Dokręć bo może tam się poluzowało. Hm, jeżeli masz jakieś młotki i przecinak to dasz rade. Musiał byś poczytać jak to dokładnie wymienić bo jest pare trików koniecznych do wykonania. Powiem w skrócie tylko ze moze być problem z wybiciem obudowy starego łożyska ze zwrotnicy (zapiekło się) i trzeba umiejętnie nowe łożysko nabić, bo inaczej je rozwalisz, no chyba ze masz prase bądz imadło. Dodam tylko, że jeżeli przyjdzie wymieniać łożysko to tutaj nie kuś się na jakieś tanie bo tylko się narobisz i stracisz pieniądze. Są miejsca gdzie można eksperymentować, ale łożysko bądz przegub narażone sa na takie obciążenia że łatwo o ich nagłą usterkę.
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka Ostatnio edytowane przez zsberg ; 27-02-2010 o 14:26 |