|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-02-2010, 09:04 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-09-2008
Skąd: Białystok
Model: Focus II
Silnik: 1.6 TDCi 90HP BOX 118 HP
Rocznik: 2005
Postów: 88
|
Zamarźnięta odma
Ostatnio ze swojim Focusem przeżyłem chwilę grozy jak były te mrozy -20-30 zamarzła mi odma i wywaliło prawie cały olej z silnika pocieklo przez turbo z pod głowicy z rur od intercoolera no i goniło przez wydech i właśnie po tym się zorjętowałem plama oleju w okolicach wydechu a jak otworzyłem maskę to myślałem, że zrobie orła na śniegu wymontowałem turbinę zawiozłem do regeneracji okazało się, że z nią wszystko ok wymyłem silnik i całą resztę benzyną ekstrakcyjną odetkałem odmę zalałem nowy olej i wszystko wróciło do normy a bałem się że może go przytarłem bo z tą zatkaną odmą trochę inaczej pracował ale nie zwróciłem na to uwagi no i dymił troche (mój błąd) na desce rozdzielczej nie zapaliła się żadna kontrolka smog jest chyba na samym dole no a oleju było ok 1 l. Co prawda miałem zalany ten Modyfikator ciekawe czy to trochę mogło pomuc ?
Ale foksi dał radę, jednak na zapas jestem umuwiony do swego mechanika na oględziny |
14-02-2010, 10:14 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-02-2009
Skąd: WLKP
Model: FOCUS 2
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 130
|
Odp: Zamarźnięta odma
ja w swojej foce odme wywaliłem w kosmos! tzn wąż odprowadziłem do butelki mam ją pod filtrem no układ sąco tłoczący sie nie zasyfia! no i spokój nie grozi zarznięciem ale to troche dziwne nawet jakby zamarsła odma to tym bardziej nie powinno zassać oleju ze silnika! podejżewam że mogło ci zamarznąć lub zapchać śniegiem,,lodem gdzieś pomiędzy początkiem wloto powietrza , filtrem . Tak że on na siłe nie miał z kąd zassać powietrza to pociągnoł przez odme!!!!! dziwne z tą turbiną cś moze nie tak , tą odmą też nie ma jak zabardzo bo tam raczej opary a nie olej no w małych ilościach przy mocnym ssaniu....dziwne raczej turbawke bym obstawił
Ostatnio edytowane przez ADIAS ; 14-02-2010 o 11:20 |
14-02-2010, 11:15 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: mazowieckie
Model: C-MAX
Silnik: 16 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 922
|
Odp: Zamarźnięta odma
Kol. mkondi po niedzieli opiszę Wam wszystkim calutką historię mojego C-MAX, która ciągnie się od przed świąt Bożego Narodzenia, a która tak na prawdę jeszcze trwa. Padło uszczelnienie 1 turbiny, potem rozpadła się ta naprawiona tak że nie dało się już jej naprawić i firma ANKER [od turbo] w ramach gwarancji dała mi nową, po drodze wymiana EGR bo przy tym zasyfił się tak, że nie do uruchomienia itd, itp. W sumie kupa kasy. Ale wszystko krok po kroku już wkrótce dokładnie opiszę za parę dni. Pojazd naprawiam bardzo dokładnie w dobrym miejscu[ Szczotkarska i ASO LIPSKI] , a po tym jako że to TURBO DIESEL sprzedam go. A swoją droga jak to jest możliwe że zamarzła fabryczna niemodyfikowana odma? Zaczynam podejrzewać że u mnie pierwszym razem też chyba przytkała się odma, ale tego nikt nie jest w stanie stwierdzić, bo jak może paść uszczelnienie turbo po 90 000km jeżdżonej na lepszym oleju niż przewiduje FORD.
__________________
SMUTNYINDYK C-MAX 1,6TDCI. Pozdrowienia Ostatnio edytowane przez SMUTNYINDYK ; 14-02-2010 o 11:31 |
14-02-2010, 11:27 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-02-2009
Skąd: WLKP
Model: FOCUS 2
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 130
|
Odp: Zamarźnięta odma
a następny klijent go kupi i bedzie długo zadowolony!!!
|
14-02-2010, 11:28 | #5 | |
ford::average
Zarejestrowany: 08-09-2008
Skąd: Białystok
Model: Focus II
Silnik: 1.6 TDCi 90HP BOX 118 HP
Rocznik: 2005
Postów: 88
|
Odp: Zamarźnięta odma
Cytat:
|
|
14-02-2010, 11:41 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-02-2009
Skąd: WLKP
Model: FOCUS 2
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 130
|
Odp: Zamarźnięta odma
to tym bardziej nie ma takiej obcji!! tam nie zassysa tylko wydmuc***e nadmiar !!!! masz zaworek który nie pozwoli!!! obstawiam na turbawke!!!! no a jak z mocą nie osłabł i ten klekot to gdzie? może ci pierścienie poszły na 1 cylindrze? radił bym ciśnienie zmierzyć
__________________
Było WSK z 200 fiatów nysa moskwicz polonezy daihatsu opele fordy audi vw renault peugeot PB, LPG, DIEZEL .....Jest Peugeot 206 1,4I ;206 2,0HDI ;foca 1,6 TDCI Marzenie to ,,TESLA'' Ostatnio edytowane przez ADIAS ; 14-02-2010 o 11:47 |
14-02-2010, 11:50 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-09-2008
Skąd: Białystok
Model: Focus II
Silnik: 1.6 TDCi 90HP BOX 118 HP
Rocznik: 2005
Postów: 88
|
Odp: Zamarźnięta odma
no właśnie tylko nie wiem ale zaworek chyba nie zadziałał bo jak przy włączonym silniku nie wiedząć jeszcze o odmie otwierałem korek od wlewy oleju to było bardzo głośne syknięcie a jak wyjołem miarkę oleju to momentalnie olej znalazl się na mojim ubraniu naszczęście roboczym bo byłem w pracy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a turbinka działa bez zarzuty zero luzów nie cieknie no i dostałem gwarancję na uslugę
|
14-02-2010, 11:53 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-02-2009
Skąd: WLKP
Model: FOCUS 2
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 130
|
Odp: Zamarźnięta odma
1 podczas takiej naprawy turba zakłada sie nowe zimerinki ! 2 jak masz takie nadciśnienie w skrzyni korbowej to na 99% masz przedmuchy !!! czyli coś z pierścieniami nie teges lub pęknięcie głowicy czego ci nie życze ! no w sumie pierścieni też nie ! zbadaj ciśnienie na cylindrach !!!!!! jak pierścienie są git to mozesz se korak i miarke wyciągać tak najprościej sie sprawdza silnik jego stan!!! czy niema przedmuchow wtedy odma ,, gazuje''
__________________
Było WSK z 200 fiatów nysa moskwicz polonezy daihatsu opele fordy audi vw renault peugeot PB, LPG, DIEZEL .....Jest Peugeot 206 1,4I ;206 2,0HDI ;foca 1,6 TDCI Marzenie to ,,TESLA'' Ostatnio edytowane przez ADIAS ; 14-02-2010 o 11:59 |
14-02-2010, 11:58 | #9 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: mazowieckie
Model: C-MAX
Silnik: 16 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 922
|
Odp: Zamarźnięta odma
Mogły przy wywalonej odmie w tej nowej rurze stopniowo przymarzać opary wody z oleju i z czasem ja zatkać. Wzrosło ciśnienie w ukł. korbowym i wywaliło uszczelnienia turbo oraz olej n.p. przez bagnet. Wywalenie odmy pod wóz ma sens latem, na zimę powinno wracać się do rozwiązania fabrycznego. Obserwuj dźwięk turbiny bo pozostaje sprawa ewentualnie zaolejonego katalizatora. W takim wypadku powinno się go raczej wywalić, bądź wymienić.Wszystko niebawem opiszę, będzie co.[Do kol. ADIAS] Jestem człowiekiem nerwowym i nie byłbym w stanie sprzedać komuś gnoju, więc pewnie ktoś kupując mój pojazd trafi w 10.
__________________
SMUTNYINDYK C-MAX 1,6TDCI. Pozdrowienia |
14-02-2010, 12:26 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 11-02-2009
Skąd: WLKP
Model: FOCUS 2
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 130
|
Odp: Zamarźnięta odma
kolego niezgodze sie 1 zamarznieta odma spowoduje w skrajnychy przypadkach wywalenie miarki oczywiście duże przedmuchy np awaria pierscieni tłokowych lub wywalenie oleju przez zimeringi wału !co jest wielka żadkością ! a własnie jak są duze przdmuchy to właś nie sie odme wywala pod auto ! odme zakłada sie bez opasek wtedy zwali ci wąż 2 powiedz mi w jaki to niby sposób wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej ma niby twoim zdaniem pchnąć olej do turba jak nie ma odmy? niby którędy co ! nie ma takiej drogi ! najprawdopodbniej padło uszczelnienie turba w tym wypadku a przyczyna mogła być że na zimnym silniku gęsty olej nagły wzrost ciśnienia i poszło ! Dlatego na zimnym silniku należy chwilę zagrzać a potem delikatnie jechać!
__________________
Było WSK z 200 fiatów nysa moskwicz polonezy daihatsu opele fordy audi vw renault peugeot PB, LPG, DIEZEL .....Jest Peugeot 206 1,4I ;206 2,0HDI ;foca 1,6 TDCI Marzenie to ,,TESLA'' Ostatnio edytowane przez ADIAS ; 14-02-2010 o 15:29 |