Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-02-2010, 09:04   #1
mkondi
ford::average
 
Zarejestrowany: 08-09-2008
Skąd: Białystok
Model: Focus II
Silnik: 1.6 TDCi 90HP BOX 118 HP
Rocznik: 2005
Postów: 88
Exclamation Zamarźnięta odma

Ostatnio ze swojim Focusem przeżyłem chwilę grozy jak były te mrozy -20-30 zamarzła mi odma i wywaliło prawie cały olej z silnika pocieklo przez turbo z pod głowicy z rur od intercoolera no i goniło przez wydech i właśnie po tym się zorjętowałem plama oleju w okolicach wydechu a jak otworzyłem maskę to myślałem, że zrobie orła na śniegu wymontowałem turbinę zawiozłem do regeneracji okazało się, że z nią wszystko ok wymyłem silnik i całą resztę benzyną ekstrakcyjną odetkałem odmę zalałem nowy olej i wszystko wróciło do normy a bałem się że może go przytarłem bo z tą zatkaną odmą trochę inaczej pracował ale nie zwróciłem na to uwagi no i dymił troche (mój błąd) na desce rozdzielczej nie zapaliła się żadna kontrolka smog jest chyba na samym dole no a oleju było ok 1 l. Co prawda miałem zalany ten Modyfikator ciekawe czy to trochę mogło pomuc ?

Ale foksi dał radę, jednak na zapas jestem umuwiony do swego mechanika na oględziny

mkondi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-02-2010, 10:14   #2
ADIAS
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-02-2009
Skąd: WLKP
Model: FOCUS 2
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 130
Domyślnie Odp: Zamarźnięta odma

ja w swojej foce odme wywaliłem w kosmos! tzn wąż odprowadziłem do butelki mam ją pod filtrem no układ sąco tłoczący sie nie zasyfia! no i spokój nie grozi zarznięciem ale to troche dziwne nawet jakby zamarsła odma to tym bardziej nie powinno zassać oleju ze silnika! podejżewam że mogło ci zamarznąć lub zapchać śniegiem,,lodem gdzieś pomiędzy początkiem wloto powietrza , filtrem . Tak że on na siłe nie miał z kąd zassać powietrza to pociągnoł przez odme!!!!! dziwne z tą turbiną cś moze nie tak , tą odmą też nie ma jak zabardzo bo tam raczej opary a nie olej no w małych ilościach przy mocnym ssaniu....dziwne raczej turbawke bym obstawił

Ostatnio edytowane przez ADIAS ; 14-02-2010 o 11:20
ADIAS jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-02-2010, 11:15   #3
SMUTNYINDYK
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: mazowieckie
Model: C-MAX
Silnik: 16 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 922
Domyślnie Odp: Zamarźnięta odma

Kol. mkondi po niedzieli opiszę Wam wszystkim calutką historię mojego C-MAX, która ciągnie się od przed świąt Bożego Narodzenia, a która tak na prawdę jeszcze trwa. Padło uszczelnienie 1 turbiny, potem rozpadła się ta naprawiona tak że nie dało się już jej naprawić i firma ANKER [od turbo] w ramach gwarancji dała mi nową, po drodze wymiana EGR bo przy tym zasyfił się tak, że nie do uruchomienia itd, itp. W sumie kupa kasy. Ale wszystko krok po kroku już wkrótce dokładnie opiszę za parę dni. Pojazd naprawiam bardzo dokładnie w dobrym miejscu[ Szczotkarska i ASO LIPSKI] , a po tym jako że to TURBO DIESEL sprzedam go. A swoją droga jak to jest możliwe że zamarzła fabryczna niemodyfikowana odma? Zaczynam podejrzewać że u mnie pierwszym razem też chyba przytkała się odma, ale tego nikt nie jest w stanie stwierdzić, bo jak może paść uszczelnienie turbo po 90 000km jeżdżonej na lepszym oleju niż przewiduje FORD.
__________________
SMUTNYINDYK C-MAX 1,6TDCI. Pozdrowienia

Ostatnio edytowane przez SMUTNYINDYK ; 14-02-2010 o 11:31
SMUTNYINDYK jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-02-2010, 11:27   #4
ADIAS
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-02-2009
Skąd: WLKP
Model: FOCUS 2
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 130
Domyślnie Odp: Zamarźnięta odma

a następny klijent go kupi i bedzie długo zadowolony!!!
ADIAS jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-02-2010, 11:28   #5
mkondi
ford::average
 
Zarejestrowany: 08-09-2008
Skąd: Białystok
Model: Focus II
Silnik: 1.6 TDCi 90HP BOX 118 HP
Rocznik: 2005
Postów: 88
Domyślnie Odp: Zamarźnięta odma

Cytat:
Napisał ADIAS Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
podejżewam że mogło ci zamarznąć lub zapchać śniegiem,,lodem
Tak bo odmę miałem puszczoną pod silnik oczywiście już zlikwidowałem ten patent i była w tym moja wina wąż zapchał się śniegiem. Zajade jeszcze na kompa bo mam wrażenie, że na wyrzszych obrotach ma taki dziwny klekot ale może jestem teraz przewrażliwiony zobaczymy ogólnie na mocy dynamice to nic nie stracił a nawet powiedział bym, że jest lepiej bo mi turbinkę rozebrali wyczyścili, wypiaskowali 300 zł
mkondi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-02-2010, 11:41   #6
ADIAS
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-02-2009
Skąd: WLKP
Model: FOCUS 2
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 130
Domyślnie Odp: Zamarźnięta odma

to tym bardziej nie ma takiej obcji!! tam nie zassysa tylko wydmuc***e nadmiar !!!! masz zaworek który nie pozwoli!!! obstawiam na turbawke!!!! no a jak z mocą nie osłabł i ten klekot to gdzie? może ci pierścienie poszły na 1 cylindrze? radił bym ciśnienie zmierzyć
__________________
Było WSK z 200 fiatów nysa moskwicz polonezy daihatsu opele fordy audi vw renault peugeot PB, LPG, DIEZEL .....Jest Peugeot 206 1,4I ;206 2,0HDI ;foca 1,6 TDCI Marzenie to ,,TESLA''

Ostatnio edytowane przez ADIAS ; 14-02-2010 o 11:47
ADIAS jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-02-2010, 11:50   #7
mkondi
ford::average
 
Zarejestrowany: 08-09-2008
Skąd: Białystok
Model: Focus II
Silnik: 1.6 TDCi 90HP BOX 118 HP
Rocznik: 2005
Postów: 88
Domyślnie Odp: Zamarźnięta odma

no właśnie tylko nie wiem ale zaworek chyba nie zadziałał bo jak przy włączonym silniku nie wiedząć jeszcze o odmie otwierałem korek od wlewy oleju to było bardzo głośne syknięcie a jak wyjołem miarkę oleju to momentalnie olej znalazl się na mojim ubraniu naszczęście roboczym bo byłem w pracy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a turbinka działa bez zarzuty zero luzów nie cieknie no i dostałem gwarancję na uslugę
mkondi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-02-2010, 11:53   #8
ADIAS
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-02-2009
Skąd: WLKP
Model: FOCUS 2
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 130
Domyślnie Odp: Zamarźnięta odma

1 podczas takiej naprawy turba zakłada sie nowe zimerinki ! 2 jak masz takie nadciśnienie w skrzyni korbowej to na 99% masz przedmuchy !!! czyli coś z pierścieniami nie teges lub pęknięcie głowicy czego ci nie życze ! no w sumie pierścieni też nie ! zbadaj ciśnienie na cylindrach !!!!!! jak pierścienie są git to mozesz se korak i miarke wyciągać tak najprościej sie sprawdza silnik jego stan!!! czy niema przedmuchow wtedy odma ,, gazuje''
__________________
Było WSK z 200 fiatów nysa moskwicz polonezy daihatsu opele fordy audi vw renault peugeot PB, LPG, DIEZEL .....Jest Peugeot 206 1,4I ;206 2,0HDI ;foca 1,6 TDCI Marzenie to ,,TESLA''

Ostatnio edytowane przez ADIAS ; 14-02-2010 o 11:59
ADIAS jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-02-2010, 11:58   #9
SMUTNYINDYK
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: mazowieckie
Model: C-MAX
Silnik: 16 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 922
Domyślnie Odp: Zamarźnięta odma

Mogły przy wywalonej odmie w tej nowej rurze stopniowo przymarzać opary wody z oleju i z czasem ja zatkać. Wzrosło ciśnienie w ukł. korbowym i wywaliło uszczelnienia turbo oraz olej n.p. przez bagnet. Wywalenie odmy pod wóz ma sens latem, na zimę powinno wracać się do rozwiązania fabrycznego. Obserwuj dźwięk turbiny bo pozostaje sprawa ewentualnie zaolejonego katalizatora. W takim wypadku powinno się go raczej wywalić, bądź wymienić.Wszystko niebawem opiszę, będzie co.[Do kol. ADIAS] Jestem człowiekiem nerwowym i nie byłbym w stanie sprzedać komuś gnoju, więc pewnie ktoś kupując mój pojazd trafi w 10.
__________________
SMUTNYINDYK C-MAX 1,6TDCI. Pozdrowienia
SMUTNYINDYK jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-02-2010, 12:26   #10
ADIAS
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-02-2009
Skąd: WLKP
Model: FOCUS 2
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 130
Domyślnie Odp: Zamarźnięta odma

kolego niezgodze sie 1 zamarznieta odma spowoduje w skrajnychy przypadkach wywalenie miarki oczywiście duże przedmuchy np awaria pierscieni tłokowych lub wywalenie oleju przez zimeringi wału !co jest wielka żadkością ! a własnie jak są duze przdmuchy to właś nie sie odme wywala pod auto ! odme zakłada sie bez opasek wtedy zwali ci wąż 2 powiedz mi w jaki to niby sposób wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej ma niby twoim zdaniem pchnąć olej do turba jak nie ma odmy? niby którędy co ! nie ma takiej drogi ! najprawdopodbniej padło uszczelnienie turba w tym wypadku a przyczyna mogła być że na zimnym silniku gęsty olej nagły wzrost ciśnienia i poszło ! Dlatego na zimnym silniku należy chwilę zagrzać a potem delikatnie jechać!
__________________
Było WSK z 200 fiatów nysa moskwicz polonezy daihatsu opele fordy audi vw renault peugeot PB, LPG, DIEZEL .....Jest Peugeot 206 1,4I ;206 2,0HDI ;foca 1,6 TDCI Marzenie to ,,TESLA''

Ostatnio edytowane przez ADIAS ; 14-02-2010 o 15:29
ADIAS jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:50.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.