|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
31-01-2010, 16:22 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-11-2009
Model: Audi A6
Silnik: 2.5
Rocznik: 2001
Postów: 12
|
opłacalność przejścia na gaz
Ostatnio co raz częściej myślę o założeniu gazu do swojego Escorta. Mam silnik 1.6 Zetec 16V, w ciągu 1 miesiąca robię na benzynie ok 2 tyś. km. Czy warto zakładać gaz robiąc miesięcznie średnio 2 tyś. km.? Jeśli tak to którą generację dla tego silnika wybrać? Pytam zanim pojade do zakładu bo oczywiście wcisną mi najdroższą opcję...
|
31-01-2010, 16:24 | #2 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
Odp: opłacalność przejścia na gaz
mysle ze jezdzac 2 k miesiecznie czyli ponad 20 zrobisz , to wedlug mnie jest sens.
Wedlug mnie sekwencja albo cos na blosie. Sekwencja napewno najlepsza ale to tak 2000zl trzeba liczyc conajmniej. |
31-01-2010, 16:58 | #3 |
ford::professional
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
|
Odp: opłacalność przejścia na gaz
Tak jak tomi radzi - w Twoim przypadku jest sens założenia gazu. 2 tys km miesięcznie to sporo więc szybko się instalka zwróci.
Ten escort pojedzie na instalce LPG II gen za te 1500zł, ale możliwe są strzały w kolektor i spalanie dość duże (stąd późniejsze opinie ze samochód na gaz to muł i odwieczne problemy z nim). Jeżeli założysz instalke na wtrysku to gwarantuje ze koszt eksploatacji samochodu wzrośnie tylko o 60zł za przegląd, 3zł co kilka tys za filterek, świece wytrzymają 20% mniej i raz na rok warto wyregulować instalke za te 30-50zł. Weź takie przykładowe przeliczenie: benzyna: ok 7l/100km*4,35zł=30,45zł/100km (wydaje mi się że to dobra średnia) lpg: ok 10l/100km*2,15zł=21,5zł/100km różnica: ok 9zł/100km 2000km:100km=20 razy dystans 100km 20*9zł=180zł (tyle miesięcznie mamy w kieszeni) 180zł*12m-cy=2160zł/rok zakładając instalke na wtrysku (2000zł) i wliczając droższy przegląd już po roku instalka się zwraca.
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka |
31-01-2010, 17:00 | #4 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-11-2009
Model: Audi A6
Silnik: 2.5
Rocznik: 2001
Postów: 12
|
Odp: opłacalność przejścia na gaz
Cytat:
|
|
31-01-2010, 17:02 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-11-2009
Model: Audi A6
Silnik: 2.5
Rocznik: 2001
Postów: 12
|
Odp: opłacalność przejścia na gaz
|
31-01-2010, 17:08 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 21-10-2009
Model: MK7
Silnik: 1,4 B + G
Rocznik: 1998
Postów: 111
|
Odp: opłacalność przejścia na gaz
Ostatnio gazownik powiedział mi że nie długo gaz nie będzie opłacalny bo cena zbliży się do benzyny(nie podał źrodła).Pomimo tego że mają być dopłaty do gazu od państwa niby za ekologie.
Pytanie brzmi w jakim stanie masz auto(szczególnie blachę),bo czasem można kupić samochód z gazem w lepszym stanie niż się posiada. pozdrawiam |
31-01-2010, 17:17 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-11-2009
Model: Audi A6
Silnik: 2.5
Rocznik: 2001
Postów: 12
|
Odp: opłacalność przejścia na gaz
jedynie blacha pozostawia wiele do życzenia a poza tym auto w dobrym stanie, większość podzespołów wymienianych na nowe zamiast ich naprawy gdy była taka konieczność.
|
31-01-2010, 17:17 | #8 |
ford::professional
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 13-08-2009
Skąd: Płock
Model: Mondeo MKI
Silnik: 1.8 TD 90KM
Rocznik: 4.1995
Postów: 1,217
|
Odp: opłacalność przejścia na gaz
No dziś w ojca essim mk6 1.6 16v wymieniałem uszczelke pod głowica. Samochód ma przejechane na lpg ponad 100 tys km i to na oleju mineralnym. Instalacja II gen. Mieliśmy dawać głowice do planowania bo każdy mówił ze po niej tylko nazwa została, ale jak ją zobaczyliśmy to byliśmy w szoku - zero nadpaleń, zero jakichkolwiek uszkodzeń!!! Samochód zawsze od pierwszego odpala i oleju też nie bierze.
Niedawno gadałem z gaziarzem i powiedział mi dlaczego ludziom głowice wypala - mając instalke LPG II gen taki escort musi palić ok 11-13l lpg /100km, ale każdy chce żeby palił jak najmniej wiec tak sie reguluje ze mieści sie w 10l ale temperatura spalania jest baaardzo wysoka. Co innego gdy ma się bardziej skomplikowaną instalke na wtrysku - wtedy mozna zejsc ze spalaniem. Co do tego ze gaz ma sie zrównać z PB to bajka. Kazdy gada co chce. Usłyszał pewnie ze akcyze na gaz chca nałożyć. Nawet jak sie tak stanie to o ile cena podskoczy - o 20gr na litrze??? Teraz zimą normalne jest ze lpg podskoczyło bo raz ze ruscy cene podnieśli, a dwa to jak wiecie lpg składa sie z mieszaniny propanu i butanu. Propan ma mniejszą temp zamarzania ale jest droższy, a zimą muszą dawać wiecej propanu wiec cena rośnie.
__________________
Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina Twa potrzebuje go niezmiernie, a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej, niźli wierności kobiałki Twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska, niźli w dieslu Twoim malutka usterka Ostatnio edytowane przez zsberg ; 31-01-2010 o 17:22 |
31-01-2010, 17:21 | #9 | |
ford::specialist
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 08-11-2008
Skąd: Skomlin/Mokrsko
Model: Mitsubishi colt
Silnik: 1.3 12v 75KM.
Rocznik: 1991
Postów: 588
|
Odp: opłacalność przejścia na gaz
Cytat:
Gaz jest to ostatni odpad z ropy więc dziwne było by gdyby cena miała być taka jak za bene. Wręcz nierealne. Ale w sumie żyjemy w Polsce He he więc kto wie czym nas jeszcze ten kraj zadziwi. |
|
31-01-2010, 17:23 | #10 |
ford::professional
Zarejestrowany: 02-01-2009
Skąd: Łowicz
Model: Mondeo MK2
Silnik: 2.5 v6
Rocznik: 1999
Postów: 1,029
|
Odp: opłacalność przejścia na gaz
Ma ktoś u siebie w Fordzie CNG ?? Opłacalne to jest ??
|
|
|
|