Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 03-01-2010, 18:22   #11
martifox
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-01-2010
Skąd: Lublin
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6 TDCi 90km
Rocznik: 2006
Postów: 10
Domyślnie Odp: Problem z turbospężarką: Padła już druga focus Mk2

Koleś w serwisie mnie rozpoznał i zapytał po co przyjechałem znowu. Powiedziałem że to chyba znowu turbo- i to była racja. Stwierdził że to bardzo dziwne że po tak małym przebiegu znów się zepsuła. Co do tego sitka to nie wiem. Olej został wymieniony na oryginalny syntetyk Forda, filtry też z tego co pamiętam. Łącznie koszt naprawy wyniósł około 2500zł. Możecie polecić jakąś dobrą firmę regenerującą turbosprężarki? I czy dałoby się wysłać samą turbinę do regeneracji a nie holować auto?

martifox jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-01-2010, 19:48   #12
Paweł &
ford::average
 
Avatar Paweł &
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 26-06-2009
Skąd: LKR
Model: Focus C-MAX / Mondeo mk3
Silnik: 1.8 16V 125 KM / 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: 2003 / 2002
Postów: 73
Domyślnie Odp: Problem z turbospężarką: Padła już druga focus Mk2

Cytat:
Napisał martifox Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Możecie polecić jakąś dobrą firmę regenerującą turbosprężarki? I czy dałoby się wysłać samą turbinę do regeneracji a nie holować auto?
Nie musisz nigdzie szukać, mamy w Lublinie firmę, która robi tysiące turbin na cały świat. Ja tam niedawno robiłem swoją turbinę, cena jak u Ciebie, tylko u mnie na pewno wymienili przewód olejowy (jako jeden z warunków rocznej gwarancji). Auto zaprowadziłem jednego dnia rano, na południe rozebrane turbo, diagnoza itp, a drugiego odebrałem auto.
Ream Poland ul. Abramowicka 5
0 509856034 to tel. właściciela.
Zadzwoń, podjedziesz, sprawdzą po swojemu, powiedzą co i jak. Ja tam byłem i zadowolony jestem.
Jak chcesz to mam namiar na człowieka w Lublinie co ma i używane turbiny i daje też roczną gwarancję, cena o połowę niższa jak za regenerację.
Paweł & jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-01-2010, 20:23   #13
SMUTNYINDYK
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: mazowieckie
Model: C-MAX
Silnik: 16 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 922
Domyślnie Odp: Problem z turbospężarką: Padła już druga focus Mk2

Do Majusza-u mnie odma już dawno wyprowadzona była pod auto-suchutko w dolocie. A ten sterownik to taka kość wielkości ja wiem???tak aparatu fotograficznego z wychodzącymi dzióbkami na wężyki ciśnieniowe pewnie do sterowania sztangą turbiny. W Volkswagenach to nazywa się N75. Myślę że turbiniarze poknocili coś z wyważeniem i wysterowaniem sprężarki. Od jutra zacznie się....aż mi słabo. Bo poza kasą którą wydałem[2000pln i niby gwarancja] jeszcze zostaje upierdliwość zjawiska. Ta formułka, którą wypowiem do skąd inąd porządnych mechaników" Panowie coś dalej nie tak....." doprowadza mnie do alergii.
__________________
SMUTNYINDYK C-MAX 1,6TDCI. Pozdrowienia
SMUTNYINDYK jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-01-2010, 09:34   #14
damiasek
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 20-09-2009
Skąd: Kraków
Model: był Focus II Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 793
Domyślnie Odp: Problem z turbospężarką: Padła już druga focus Mk2

Cytat:
Napisał SMUTNYINDYK Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Oczywiście że nie za wcześniej.....U mnie rzecz jest jeszcze niestety w toku. Gdzieś tu na FORUM już zacząłem temat opisywać, ale spróbuję teraz to dokładniej opisać. Samochód C-MAX 1.6 TDCI[czyli francuski HDI] bez DPF-a o przebiegu 90 000km i sprowadzony z Francji w 2006 roku z tamtejszego ASO po naprawie blacharskiej, ale za to po małym przebiegu[wówczas ok. 65 000km].
...
Wg. mnie o wiele zawcześnie, mój 1.6 TDCI ma ponad 200 000 km i nadal jeździ na pierwszej turbinie dwumasie wtryskach itp. . Do 180 000 km był regularnie serwisowany w ASO.

pozdrawiam
Damian
damiasek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2010, 01:09   #15
martifox
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-01-2010
Skąd: Lublin
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6 TDCi 90km
Rocznik: 2006
Postów: 10
Domyślnie Odp: Problem z turbospężarką: Padła już druga focus Mk2

Turbo po regeneracji- cena 1700zł Z tego co się dowiedziałem w warsztacie, ten silnik jest nagminnie wadliwy i sprawia często spore problemy które czasami kończą się w ten sposób że nigdzie się już nie pojedzie. Ponoć turbo jest niewłaściwie smarowane i stąd te problemy. Powiedzieli mi że silnik trzeba rozebrać i sprawdzić przyczynę tego bałaganu. Albo sprzedać auto i mieć to z głowy.
martifox jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2010, 07:05   #16
maureliusz
ford::expert
 
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
Domyślnie Odp: Problem z turbospężarką: Padła już druga focus Mk2

Majusz: Czy jest sens to sitko profilaktycznie przczyścić, czy też zapycha się ono dopiero jak turbina pada i zmiela trochę żelastwa?
I jeszcze jedno, tak przy okazji, bo widzę, że grzebiesz w fokach. Czy warto okresowo czyścić EGR, Turbinę i dolot tym magicznym spray`em?

Damiasek: Mam nadzieję, że mój pójdzie w ślady Twojego :-) Na razie 125tysiaków i wszystko oryginał :-)...odpukaćw niemalowane...
maureliusz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2010, 08:22   #17
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Problem z turbospężarką: Padła już druga focus Mk2

Martifox, upewnij się, co za turbinę ci wsadzili. Turbiny w tdci są turbinami o zmiennej geometrii łopatek które obecnie prawidłowo regenerować mogą tylko zakłady mające autoryzację Garreta - bowiem TYLKO ONI mają oryginalne części serwisowe.
Tu oficjalny komunikat:
"Turbosprężarki Garrett VNT ™ są urządzeniami o bardzo skomplikowanej i precyzyjnej budowie, zaprojektowane i skonstruowane tak, aby zapewnić dokładnie takie osiągi, jakie wymagane są przez producentów silników. Każda próba regeneracji przy użyciu nieoryginalnych części i niewłaściwa regulacja "zmiennej geometrii" może potencjalnie spowodować poważne problemy. Jest to oficjalna informacja podana przez koncern Honeywell, kierowana do wszystkich serwisów i dystrybutorów tych produktów, poparta przez wstrzymanie dystrybucji zestawów naprawczych, części zamiennych i danych technicznych do tego typu turbosprężarek."

Znam już kilka przypadków regenerowanych turbin na częściach firm krzak, które pochodziły 2 - 3 miesiące i to wszystko ( najczęściej chińszczyzna). Znam przypadek, że silnik wszedł na duże obroty spalając wyrzucany przez łożyska turbiny olej, spanikowany właściciel zamiast go zadławić na biegu, skakał naokoło aż silnik wypalił cały olej z układu (nie ma możliwości zgaszenia stacyjką). Dym był podobno jak na wojnie.

Do turbin z zaworem upustowym Garret nadal dostarcza części serwisowe. W przypadku turbiny VNT odajesz uszkodzoną, dostajesz regenerowaną z certyfikatem Garreta. Czy dali ci u Boscha taki papier?
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 08-01-2010 o 08:25
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2010, 08:48   #18
String
ford::advanced
 
Avatar String
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 14-02-2004
Skąd: Zielona Góra
Model: Ford S-MAX MK2
Silnik: 2.0 Ecoblue Panther 150@190KM
Rocznik: 2018
Postów: 334
Domyślnie Odp: Problem z turbospężarką: Padła już druga focus Mk2

Cytat:
Napisał wojtekjanus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dym był podobno jak na wojnie
Znam to z autopsji. Tyle że w Roverze. 2 lata temu - jechałem na święta - wyjechałem na prostą, kierunek, wyprzedzam 100, 110 120 km/h i dalej nic. Cisnę pedał a wskazówka obrotów spada... ja w lusterko wsteczne...a tam jak na poligonie - nic nie widać - biało na kilkadziesiąt metrów i nic nie widać....

Ja oddałem turbinę do regeneracji (też Garetta była) i facet wsadził bebechy od VW Touareg'a a zapłaciłem 1050 PLN z montażem. Dodam że regenerowałem u gości aktóry niczym innym się nie zajmuje jak tylko turbodieslami.

Pozdrawiam i łączę się w bólu
__________________
były: 2xMaluch (1977 i "Elegancik"), Ford Escort 1,4 CL 91', Rover 420 SDI 99' ,Ford Focus 1,6 TDCi '05, Ford S-MAX 2.0 TDCi 2009r, jest: Ford S-max 2.0 Ecoblue 150@190KM 2018
String jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2010, 11:59   #19
martifox
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-01-2010
Skąd: Lublin
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6 TDCi 90km
Rocznik: 2006
Postów: 10
Domyślnie Odp: Problem z turbospężarką: Padła już druga focus Mk2

Nie dali. Zamówili na allegro regenerowaną bo sami się tym nie zajmują. Teraz była zregenerowana jak trzeba. Cały wirnik wraz z wałem został wymieniony na oryginalny-facet wyjał z pudełka i pokazał jak to wygląda. Turbo wyczyszczone, wypiaskowane i wyważone. Gwarancja 12 m-cy. Dzisiaj w serwisie Bosch stwierdzili że przewód olejowy był zapchany wiec mamy winnego. Żeby nie było tak różowo, to poprzednio przewód olejowy był wymieniany. Kolesie podstawili kubeczek pod odłączony przewodzik i kazali troszkę przycisnąć( na starej turbinie rzecz jasna)W kubeczku było tylko troszkę oleju na spodzie. przedmuchali przewód, założyli regenerowane turbo i kazali znowu przydusić. Tym razem kubeczek był pełen oleju. Nie było smarowania i turbo się po prostu zatarło. Nie wiem jak to teraz będzie
martifox jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-01-2010, 12:43   #20
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Problem z turbospężarką: Padła już druga focus Mk2

No właśnie - na Allegro jest mnóstwo pięknie wypiaskowanych, błyszczących się jak psu j--a, regenerowanych turbin, ale w rzeczywistości jest to kompletny chłam. Oczywiście wszyscy sprzedający dają gwarancję, ale można ja sobie co najwyżej na gwoździu powiesić...

Ciekawe skąd w Boschu mieli oryginalną turbinę po regeneracji i jak (na podstawie czego) ustawili siłownik łopatek?...Ja bym poprosił o fakturę zakupu i potem zorientował się, czy sprzedająca turbinę firma ma autoryzację Honeywell-a. To są za duże sumy i za duże ryzyko uszkodzenia silnika, aby tak dawać się oszukiwać.

Świeżą turbinę przed założeniem i odpaleniem trzeba zalać olejem i doprowadzić do napełnienia nim całego przewodu doprowadzającego olej. Jeżeli przewód się przytkał, to na 100% nie oczyścili dobrze układu olejenia z opiłek po zniszczonych łożyskach. Turbina już na wolnych obrotach silnika osiąga obroty 16-20.000 na minutę, pracując na sucho lub spienionej mieszance oleju z powietrzem (tzw kawitacja) może znowu spowodować przytarcie łożysk.
Generalnie regeneracja i montaż nowej turbiny nie jest żadnym tajemnym misterium, ale muszą być kumaci mechanicy przestrzegający podstawowych procedur. Nie podoba mi się ten serwis Boscha, a już zakup turbiny na Allegro to był szczyt technicznego chamstwa i ignorancji.
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 08-01-2010 o 12:47
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:05.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.