|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-01-2010, 18:22 | #11 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-01-2010
Skąd: Lublin
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6 TDCi 90km
Rocznik: 2006
Postów: 10
|
Odp: Problem z turbospężarką: Padła już druga focus Mk2
Koleś w serwisie mnie rozpoznał i zapytał po co przyjechałem znowu. Powiedziałem że to chyba znowu turbo- i to była racja. Stwierdził że to bardzo dziwne że po tak małym przebiegu znów się zepsuła. Co do tego sitka to nie wiem. Olej został wymieniony na oryginalny syntetyk Forda, filtry też z tego co pamiętam. Łącznie koszt naprawy wyniósł około 2500zł. Możecie polecić jakąś dobrą firmę regenerującą turbosprężarki? I czy dałoby się wysłać samą turbinę do regeneracji a nie holować auto?
|
03-01-2010, 19:48 | #12 | |
ford::average
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 26-06-2009
Skąd: LKR
Model: Focus C-MAX / Mondeo mk3
Silnik: 1.8 16V 125 KM / 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: 2003 / 2002
Postów: 73
|
Odp: Problem z turbospężarką: Padła już druga focus Mk2
Cytat:
Ream Poland ul. Abramowicka 5 0 509856034 to tel. właściciela. Zadzwoń, podjedziesz, sprawdzą po swojemu, powiedzą co i jak. Ja tam byłem i zadowolony jestem. Jak chcesz to mam namiar na człowieka w Lublinie co ma i używane turbiny i daje też roczną gwarancję, cena o połowę niższa jak za regenerację. |
|
03-01-2010, 20:23 | #13 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: mazowieckie
Model: C-MAX
Silnik: 16 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 922
|
Odp: Problem z turbospężarką: Padła już druga focus Mk2
Do Majusza-u mnie odma już dawno wyprowadzona była pod auto-suchutko w dolocie. A ten sterownik to taka kość wielkości ja wiem???tak aparatu fotograficznego z wychodzącymi dzióbkami na wężyki ciśnieniowe pewnie do sterowania sztangą turbiny. W Volkswagenach to nazywa się N75. Myślę że turbiniarze poknocili coś z wyważeniem i wysterowaniem sprężarki. Od jutra zacznie się....aż mi słabo. Bo poza kasą którą wydałem[2000pln i niby gwarancja] jeszcze zostaje upierdliwość zjawiska. Ta formułka, którą wypowiem do skąd inąd porządnych mechaników" Panowie coś dalej nie tak....." doprowadza mnie do alergii.
__________________
SMUTNYINDYK C-MAX 1,6TDCI. Pozdrowienia |
04-01-2010, 09:34 | #14 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 20-09-2009
Skąd: Kraków
Model: był Focus II Kombi
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2005
Postów: 793
|
Odp: Problem z turbospężarką: Padła już druga focus Mk2
Cytat:
pozdrawiam Damian |
|
08-01-2010, 01:09 | #15 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-01-2010
Skąd: Lublin
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6 TDCi 90km
Rocznik: 2006
Postów: 10
|
Odp: Problem z turbospężarką: Padła już druga focus Mk2
Turbo po regeneracji- cena 1700zł Z tego co się dowiedziałem w warsztacie, ten silnik jest nagminnie wadliwy i sprawia często spore problemy które czasami kończą się w ten sposób że nigdzie się już nie pojedzie. Ponoć turbo jest niewłaściwie smarowane i stąd te problemy. Powiedzieli mi że silnik trzeba rozebrać i sprawdzić przyczynę tego bałaganu. Albo sprzedać auto i mieć to z głowy.
|
08-01-2010, 07:05 | #16 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-07-2009
Skąd: okolice myślenic
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 TDCI (109KM)
Rocznik: 2005
Postów: 2,165
|
Odp: Problem z turbospężarką: Padła już druga focus Mk2
Majusz: Czy jest sens to sitko profilaktycznie przczyścić, czy też zapycha się ono dopiero jak turbina pada i zmiela trochę żelastwa?
I jeszcze jedno, tak przy okazji, bo widzę, że grzebiesz w fokach. Czy warto okresowo czyścić EGR, Turbinę i dolot tym magicznym spray`em? Damiasek: Mam nadzieję, że mój pójdzie w ślady Twojego :-) Na razie 125tysiaków i wszystko oryginał :-)...odpukaćw niemalowane... |
08-01-2010, 08:22 | #17 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Problem z turbospężarką: Padła już druga focus Mk2
Martifox, upewnij się, co za turbinę ci wsadzili. Turbiny w tdci są turbinami o zmiennej geometrii łopatek które obecnie prawidłowo regenerować mogą tylko zakłady mające autoryzację Garreta - bowiem TYLKO ONI mają oryginalne części serwisowe.
Tu oficjalny komunikat: "Turbosprężarki Garrett VNT ™ są urządzeniami o bardzo skomplikowanej i precyzyjnej budowie, zaprojektowane i skonstruowane tak, aby zapewnić dokładnie takie osiągi, jakie wymagane są przez producentów silników. Każda próba regeneracji przy użyciu nieoryginalnych części i niewłaściwa regulacja "zmiennej geometrii" może potencjalnie spowodować poważne problemy. Jest to oficjalna informacja podana przez koncern Honeywell, kierowana do wszystkich serwisów i dystrybutorów tych produktów, poparta przez wstrzymanie dystrybucji zestawów naprawczych, części zamiennych i danych technicznych do tego typu turbosprężarek." Znam już kilka przypadków regenerowanych turbin na częściach firm krzak, które pochodziły 2 - 3 miesiące i to wszystko ( najczęściej chińszczyzna). Znam przypadek, że silnik wszedł na duże obroty spalając wyrzucany przez łożyska turbiny olej, spanikowany właściciel zamiast go zadławić na biegu, skakał naokoło aż silnik wypalił cały olej z układu (nie ma możliwości zgaszenia stacyjką). Dym był podobno jak na wojnie. Do turbin z zaworem upustowym Garret nadal dostarcza części serwisowe. W przypadku turbiny VNT odajesz uszkodzoną, dostajesz regenerowaną z certyfikatem Garreta. Czy dali ci u Boscha taki papier?
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 08-01-2010 o 08:25 |
08-01-2010, 08:48 | #18 | |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 14-02-2004
Skąd: Zielona Góra
Model: Ford S-MAX MK2
Silnik: 2.0 Ecoblue Panther 150@190KM
Rocznik: 2018
Postów: 334
|
Odp: Problem z turbospężarką: Padła już druga focus Mk2
Cytat:
Ja oddałem turbinę do regeneracji (też Garetta była) i facet wsadził bebechy od VW Touareg'a a zapłaciłem 1050 PLN z montażem. Dodam że regenerowałem u gości aktóry niczym innym się nie zajmuje jak tylko turbodieslami. Pozdrawiam i łączę się w bólu
__________________
były: 2xMaluch (1977 i "Elegancik"), Ford Escort 1,4 CL 91', Rover 420 SDI 99' ,Ford Focus 1,6 TDCi '05, Ford S-MAX 2.0 TDCi 2009r, jest: Ford S-max 2.0 Ecoblue 150@190KM 2018 |
|
08-01-2010, 11:59 | #19 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-01-2010
Skąd: Lublin
Model: Focus Mk2
Silnik: 1.6 TDCi 90km
Rocznik: 2006
Postów: 10
|
Odp: Problem z turbospężarką: Padła już druga focus Mk2
Nie dali. Zamówili na allegro regenerowaną bo sami się tym nie zajmują. Teraz była zregenerowana jak trzeba. Cały wirnik wraz z wałem został wymieniony na oryginalny-facet wyjał z pudełka i pokazał jak to wygląda. Turbo wyczyszczone, wypiaskowane i wyważone. Gwarancja 12 m-cy. Dzisiaj w serwisie Bosch stwierdzili że przewód olejowy był zapchany wiec mamy winnego. Żeby nie było tak różowo, to poprzednio przewód olejowy był wymieniany. Kolesie podstawili kubeczek pod odłączony przewodzik i kazali troszkę przycisnąć( na starej turbinie rzecz jasna)W kubeczku było tylko troszkę oleju na spodzie. przedmuchali przewód, założyli regenerowane turbo i kazali znowu przydusić. Tym razem kubeczek był pełen oleju. Nie było smarowania i turbo się po prostu zatarło. Nie wiem jak to teraz będzie
|
08-01-2010, 12:43 | #20 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Problem z turbospężarką: Padła już druga focus Mk2
No właśnie - na Allegro jest mnóstwo pięknie wypiaskowanych, błyszczących się jak psu j--a, regenerowanych turbin, ale w rzeczywistości jest to kompletny chłam. Oczywiście wszyscy sprzedający dają gwarancję, ale można ja sobie co najwyżej na gwoździu powiesić...
Ciekawe skąd w Boschu mieli oryginalną turbinę po regeneracji i jak (na podstawie czego) ustawili siłownik łopatek?...Ja bym poprosił o fakturę zakupu i potem zorientował się, czy sprzedająca turbinę firma ma autoryzację Honeywell-a. To są za duże sumy i za duże ryzyko uszkodzenia silnika, aby tak dawać się oszukiwać. Świeżą turbinę przed założeniem i odpaleniem trzeba zalać olejem i doprowadzić do napełnienia nim całego przewodu doprowadzającego olej. Jeżeli przewód się przytkał, to na 100% nie oczyścili dobrze układu olejenia z opiłek po zniszczonych łożyskach. Turbina już na wolnych obrotach silnika osiąga obroty 16-20.000 na minutę, pracując na sucho lub spienionej mieszance oleju z powietrzem (tzw kawitacja) może znowu spowodować przytarcie łożysk. Generalnie regeneracja i montaż nowej turbiny nie jest żadnym tajemnym misterium, ale muszą być kumaci mechanicy przestrzegający podstawowych procedur. Nie podoba mi się ten serwis Boscha, a już zakup turbiny na Allegro to był szczyt technicznego chamstwa i ignorancji.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 08-01-2010 o 12:47 |