|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-01-2010, 12:09 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 06-01-2010
Model: Focus
Silnik: TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 1
|
TDDi - negatywne opinie
Heyah.
Jutro mam obejrzeć Focusa TDDi. Znam się na uszczerbkach blacharskich, wiec je pomińmy, ale interesują mnie słabe punkty tego silnika i całokształtu auta. Na co zwrócić uwagę, co się psuje itd. itp., czyli potrzebuję negatywnych opisów tego auta? Dzięki za pomoc. |
06-01-2010, 12:25 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-09-2008
Skąd: Szczecin - Gorzów Wlkp.
Model: FF MK3
Silnik: 1.5 TDCI
Rocznik: 2016
Postów: 345
|
Odp: Focus TDDi - negatywne opinie
Nie jestem może wielkim specem od aut ale coś tam mogę Ci podpowiedzieć.
Przede wszystkim dobrze by było gdybyś oglądał autko po całonocnym postoju. Zanim zapalisz postaw kogoś z tyłu auta wsiądź i przekręć zapłon gdy zgasną kontrolki poczekaj i posłuchaj czy po około 6-10 sek usłyszysz delikatne pyknięcie z pod maski to oznacza że przekaźnik od świec działa po podgrzaniu odpal go i zwróć uwagę czy kręci energicznie i czy odpalenie nastąpiło od tzw. kopa czy np. załapał i zgasł. Oczywiście to nie tragedia ale może oznaczać konieczność wymiany filtra paliwa około 100zł, zapowietrzanie się układu. Dalej zwróć uwagę czy nie ma wycieków, jeśli będziesz miał jakieś delikatne pocenia się w okolicy turbo to nic strasznego. Po odpaleniu motor powinien chodzić miękko, jeśli będzie dzwonił jak ciągnik lub chodził nierówno to znaczy że są padnięte świece żarowe lub problem z wtryskami. Podczas odpalania dobrze by było gdyby osoba z tyłu patrzyła na wydech czy aby nie wali kłębami czarnego dymu, oczywiście mały bączek to także norma przy zapalaniu, tak samo nie powinien kopcić na wyższych obrotach. No i zwróć uwagę czy dym z rury nie ma niebieskiego koloru to także oznaka niedomagania silnika. Podczas jazdy powinieneś czuć przyrost mocy w granicach 2 tys obrotów tedy bodajże masz max moment obrotowy auta. generalnie powinien się żwawo zwijać jeśli jest mułowaty to pewnie problem z turbiną. Zwróć uwagę czy nic nie było grzebane przy sterowniku pompy, jeśli tak to będzie widać po przewodzie wychodzącym z pompy wtryskowej. Może ktoś jeszcze Ci coś poradzi, bo to tak na szybko co mi do głowy przyszło teraz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
06-01-2010, 13:07 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 04-06-2008
Model: Mondeo
Silnik: 2,0 Duratec
Rocznik: 2007
Postów: 54
|
Odp: Focus TDDi - negatywne opinie
Wg. mnie broń boże forda ja mam Mk1 jeżdzę nim 2 lata po roku padła pompa wtryskowa koszt naprawy 3 tyś. dziś od miesiąca jestem na etapie remontu silnika bo zaczęło dzwonić coś w silniku okazało się źe powstał luz na tulejkach korbowodu na 3 cylindrze jak już zdjęte to luźne są też na pozostałych cylindrach więc trzeba wymienić koszt 2 tyś.Przebieg samochodu jest faktyczny 165 000 tyś. Mam zamiar go sprzedać bo mam awersję do niego mimo że będzie wszystko wymienione uczciwie jak chcesz to mogę ci go zaproponować, ale ja za forda już dziękuję za dużo wad fabrycznych które są b. kosztowne.
|
06-01-2010, 13:46 | #4 |
ford::expert
Zarejestrowany: 24-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Focus MK3.5
Silnik: 2.0 TDCI 180
Rocznik: 2018
Postów: 2,659
|
Odp: Focus TDDi - negatywne opinie
Marta albo ktos cie zrobil w konia z przebiegiem albo zle eksploatowany silnik - po 160 tys. km silnik focusa sie nie rozpada...
Dom$ na co zwrocic uwage?? 1. Obejrzyj zawieszenie sprawdz najlepiej na jakichs szarpakach czy cos bo koszt remontu zawiechy foki jest spory. 2. Dobrze by bylo gdyby foka postala na mrozku cala noc (jezeli stoi w komisie to taka sytuacja to codziennosc oczywiscie) - jezeli po takiej wyprawie odpali bez problemu to na pewno swiece , wtryski, pompe , silnik masz sprawne. 3. Jezeli bedziesz mogl to odkrec jedna srubke z balwanka doprowadzajacego powietrze do IC - na pewno bedzie tam troche oleju ale jezeli stoi kaluza to turbina ma sie ku koncowi - chociaz to mniej wiecej da sie wyczuc w czasie jazdy - kop od 2 tys. obrotow i delikatny NIE MOCNY gwizd to raczej sprawna turbawka 4. Obejrzyj spod i wszystkie elementy nadwozia pod katem rdzy. A reszta to juz jak w innych autach. P.S - wpisz sobie w szukajke sterownik pompy - to typowa przypadlosc fosucow TDDI - padaja po okolo 130 tys. km i koszt naprawy to jakies 800 zl. |
06-01-2010, 13:57 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-12-2008
Model: Focus
Silnik: 1.8 TDdi
Rocznik: 2001
Postów: 48
|
Odp: Focus TDDi - negatywne opinie
Sprawdź też, czy się świecą po przekręceniu kluczyki wszystkie kontrolki - jak mialem peugeota, to gość odłączył lampkę diagnostyczną silnika - co chwilę łapał jakieś błędy i to wykazywało na OBD, ale nie na desce rozdzielczej...jak ma poduchy - kontrolka poduch, jak ma ABS - kontrolka ABS itp.
|
06-01-2010, 13:59 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 22-08-2004
Skąd: Wien
Model: VW Golf 6 - Variant
Silnik: TSI 90 kW - 7 DSG
Rocznik: 2010
Postów: 658
|
Odp: Focus TDDi - negatywne opinie
Mam focusa od nowosci (maj 2002),obecnie 112 tys.km., ktore sam przejechalem i jak do tej pory oprocz drobnostek ,typu rdza na tylnej klapie(na gwarancji usunieto),wymiany filtrow,swiec,opon itp. wszystko w porzadku.
Dodam jeszcze ,ze od paru lat dodaje mixolu do paliwa (profilaktycznie),jezdze po normalnych drogach, wiec zawieszenie jak na razie nie sprawia klopotow. |
06-01-2010, 14:05 | #7 |
Postów: n/a
|
Odp: Focus TDDi - negatywne opinie
Doradzę zdjęcie dolnej osłony silnika, o ile jest i dokładne sprawdzenie, czy silnik nie ma wycieków i skąd pochodzą. Nie słuchaj sprzedawcy, że diesel się "poci". pozdro.
|
06-01-2010, 14:20 | #8 |
Postów: n/a
|
Odp: Focus TDDi - negatywne opinie
A-ha i jeszcze jedna ważna sprawa-podszybie prawe, pod którym znajduje się filtr przeciwpyłkowy.Musi szczelnie dolegać do szyby a od strony komory silnika nie może mieć połamanych zaczepów.Konstrukcja osadzenia filtra przeciwpyłkowego jest różna dla foki przed FL i po FL, jest to ważne ponieważ może tamdędy dostawać się woda do kabiny - było o tym dużo na forum. Po za tym brak negatywnych opinii na temat tddi.Silnik jest trwały i mało awaryjny, oczywiście osprzęt może zawieść zawsze.
|
06-01-2010, 18:44 | #9 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-10-2008
Model: Berlingo
Silnik: 1,6HDI
Rocznik: 2008
Postów: 526
|
Odp: Focus TDDi - negatywne opinie
Cytat:
1 powinien zapalić od strzała (jedno przekręcenie )bo na pewno nie będzie po nocyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 2 dymek ma być jak para (żadnych kolorków ) a w komorze silnika żadnych zbędnych lub nie podłączonych kabelków (patrz ERG) 3jak będzie grzechotanie ,a sprzedawca będzie winę zwalał na pasek klinowy to niech go zdejmie (przekonasz się )Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 4 sprawdź elektrykę bo to są kosztowne drobnostki Ostatnio edytowane przez piotrek 74 ; 06-01-2010 o 18:46 |
|
06-01-2010, 20:28 | #10 |
ford::beginner
Imię: Karol
Zarejestrowany: 22-04-2009
Skąd: Radom, Pionki
Model: Było Vento, Sunny, Corsa, Siena, Escort, Toledo, Ka, Cordoba...jest Focus
Silnik: 1.4 16v
Rocznik: 1999
Postów: 23
|
Odp: Focus TDDi - negatywne opinie
tylne zawieszenie...przy prawidłowym ustawieniu i normalnym zużyciu tylne koła wizualnie są w pionie...a jeżeli się rozjeżdżają / \ to dolne wahacze do wymiany albo wszystko...fakt może się mieścić w normie na przeglądzie ale nie na długo... i maglownica jeżeli jest walnięta to mocno stuka na odpalonym silniku...
|