Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-01-2010, 13:37   #1
wiktoree
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 29-10-2008
Skąd: mazowieckie
Model: Alhambra
Silnik: brt
Rocznik: 2007
Postów: 23
Domyślnie wymiana uszczelki -bierze olej ???

Witam
Jestem świeżo po wymianie uszczelki pod głowicą jako ze wcześniej brał mi ok 05 l oleju na 2 tys km kazałem wymienić też uszczelniacze zaworów. Po wymianie zjadł ok 0,5 l na 500 km co może być przyczyną. Proszę o rzeczowe wytłumaczenie bo mechanik zarzekał się że daje gwarancję i zanim do niego pojadę chciałbym co nieco wiedzieć o przyczynach takiego stanu rzeczy
Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam

wiktoree jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-01-2010, 14:03   #2
jedna_brew
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 22-12-2009
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Model: Galaxy mk2, Focus mk1
Silnik: 1.9 TDI (AUY), 1.6 NoPB
Rocznik: 2001, 2003
Postów: 266
Domyślnie Odp: wymiana uszczelki -bierze olej ???

częstą przyczyną jest nieumiejętna wymiana uszczelki, np. zbyt mocne przykręcenie głowicy. jeżeli nie wymieniłeś pierścieni w tłokach, to olej może uciekać do cylindrów gdzie ulega spaleniu. w każdym bądź razie branie oleju po wymianie upg to raczej regóła niż wyjątek.
jedna_brew jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-01-2010, 21:20   #3
gelix
ford::average
 
Avatar gelix
 
Zarejestrowany: 07-10-2009
Skąd: Piła
Model: Galaxy MK II & VW Phaeton
Silnik: tdi 115 AUY & 3.2V6 AYT 241
Rocznik: 2001 & 2003
Postów: 60
Domyślnie Odp: wymiana uszczelki -bierze olej ???

Witam,
Olej może też uciekać przez odmę (odpowietrzenie skrzyni korbowo-tłokowej).
Wylot z odmy jest wpuszczony w dolot powietrza (pomiędzy filtr a turbinę) i często niewiewielkie ilości oleju są zasysane przez turbo do kolektora i do komory spalania.
Stąd często mamy mokry intercoler i dodatkową sadzę w wydechu która może dodatkowo przyczynić się do zapiekania się kierownic w turbinie.
Mam też problem ze znikaniem oleju około 0,3-0,5L/1000km.
Testuję to:
Odłączyłem odmę od dolotu, dołożyłem wąż , wpuściłem do butelki i z buletki wylot oparów pod silnik.
Jak narazie 1000km na boku i pełny stan oleju Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Docelowo przerobię odmę na tzw. OIL CATCH TANK , szukaj w google
Pozdro
gelix jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-01-2010, 00:23   #4
grafalz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-10-2009
Skąd: mazowieckie
Model: Galaxy
Silnik: 1,9 tdi
Rocznik: 2000
Postów: 28
Domyślnie Odp: wymiana uszczelki -bierze olej ???

Panowie, powiem tak, w nowym Fiacie Seicento przez pierwasze 25-30 tyś. km. 1 litr oleju dolewałem na.....................1 tyś. kilometrów. Zdenerwowany (aby nie powiedzieć w...........y) podjechałem do autoryzowanego serwisu (dealer). Tam, przemiły pan poprosił mnie o instrukcję obsługi samochodu. Otworzył na którejś tam stronie i pokazał mi, że "nowoczesne silniki mają dopuszczalną normę zużycia oleju do..............1l/1000km". Tak więc po ok 30.000 km silnik......przestał brać olej i od wyminy do wymiany już nie uzupełniałem. W moim Galaxy mieszczę się w granicach 1l/15.000km. Przebieg w/g licznika ok.220.000 km. To i tak kolosalne zużycie, Toyota Corolla 1.8 Diesel 1986, po 370.000 od wymiany do wymiany (bez jakiegokolwiek remontu czy poważnej naprawy) nie potrzebowała ani KROPLI dolewki.
Wracając do tematu, odłaczanie odmy to nie jest wyjście, bez potrzeby jej nie podłączyli w tym konkretnym miejscu.
Sugestia? Kontrola sprężania w komorach spalania. Sprawdzisz luzy na pierścieniach. Jeżeli wyjdą duże rozbieżności w poszczególnych cylindrach to do tych co mają duże odchylenia od normy wlej nieco oleju silnikowego. Następnie ponownie sprawdź sprężanie, jeżeli się polepszy to bieda (wymiana pieścieni) a jeżeli nie to problem tkwi w głowicy. O turbo nie wypowiadam się, na szczęście nie mam.

Ostatnio edytowane przez grafalz ; 06-01-2010 o 00:35
grafalz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-01-2010, 08:51   #5
Przemek_PC
ford::professional
 
Zarejestrowany: 24-04-2009
Model: Galaxy
Silnik: 2,3+LPG automat GHIA
Rocznik: 1999
Postów: 999
Domyślnie Odp: wymiana uszczelki -bierze olej ???

No ale jak już głowica była zrzucona to mechanik mógł zweryfikować stan pierścieni, tłoków i gładzi. Nie wiem jak w Galaxy i do tego dieslu ale w Mondeo benzynie przy zdjętej głowicy po odkręceniu miski olejowej wyjąć tłoki to nie był problem.
__________________
http://www.motostat.pl/user_images/9533/icon4.png

Ford Galaxy 1999, 2,3+LPG, automat, GHIA, kapitańskie fotele - wspaniały towarzysz podróży
Przemek_PC jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-01-2010, 09:14   #6
gelix
ford::average
 
Avatar gelix
 
Zarejestrowany: 07-10-2009
Skąd: Piła
Model: Galaxy MK II & VW Phaeton
Silnik: tdi 115 AUY & 3.2V6 AYT 241
Rocznik: 2001 & 2003
Postów: 60
Domyślnie Odp: wymiana uszczelki -bierze olej ???

Ok, odme połączyli z dolotem z powodu norm emisji spalin, w silnikach z turbiną wytwarza się w dolocie większe podciśnienie które chętniej wyciąga olej z odmy.
Prawie wszyscy posiadacze TDI PD dolewają więcej oleju niż np. 1,9TDI 90KM, z tego względu, że odma w PD puszcza więcej oleju do dolotu.
Ja testuję, zobaczymy jak wyjdzie na dystansie 15000km..........
Jeżeli chodzi i normy zużycia oleju 1L/1000km to jest masakra, na dystansie 15000km wlewamy 15L oleju, to po co wogóle wymiany oleju???
I to jeszcze w nowym aucie......a gdzie tu spełnianie norm spalin??
Przecież ten spalony olej zanieczyszcza środowisko....
Jedziesz nowym aitem i smrodzisz olejem...
W nowym aucie??? Heh dlatego nigdy nie kupię nowego auta, żeby się nie rozczarować lekko i nie spotykać na kawie w serwisie co drugi dzień Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pozdrawiam
gelix jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-01-2010, 09:16   #7
gelix
ford::average
 
Avatar gelix
 
Zarejestrowany: 07-10-2009
Skąd: Piła
Model: Galaxy MK II & VW Phaeton
Silnik: tdi 115 AUY & 3.2V6 AYT 241
Rocznik: 2001 & 2003
Postów: 60
Domyślnie Odp: wymiana uszczelki -bierze olej ???

Hehe, kupujemy nowego fiata i doliczają nam do ceny 15L oleju ,który czeka w kartonie w bagażniku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dobre ,dobre.....hehehe
gelix jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-01-2010, 09:20   #8
MarcusGawin
ford::advanced
 
Avatar MarcusGawin
 
Zarejestrowany: 11-05-2007
Skąd: Wiesbaden
Model: Hyundai ix35
Silnik: 2,0 VVTC
Rocznik: 11
Postów: 343
Domyślnie Odp: wymiana uszczelki -bierze olej ???

Weryfikacja tłoków,pierścieni po zdjęciu samej glowicy jest niemożliwa(można oglądnąć gładź cylindra ewewntualnie pomiar średnicy).A odkręcenie samej miski też niewiele da. Jak mi sie wydaje to te silniki( 2,0 i 2,3) mają budowę sandwichową tzn.powyżej miski jest element konstrukcyjny mający na celu wzmocnienie sztywnosci kadluba silnika i jest on zarazem łozem panewek korbowodowych oraz miejscem dla walków wyrównoważających. I konieczny jest dodatkowy demontaż.Rozumiem że zawory były docierane i próba szczelności była. Jeżeli tak to ewentualnie moze jeszcze być: pęknięty pierścień, zużyte pierścienie, źle założona uszczelka, nieoryginalna uszczelka, zwichrowana glowica, źle zalożone uszczelniacze zaworów,zbyt duże luzy osiowe zaworow, i to chyba tyle co mi narazie przychodzi do głowy, a i ważny jest pomiar kompresji z próbą olejową.To zdecydowanie pozwoli określić co jest zużyte -glowica czy ukł.tlokowy
MarcusGawin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-01-2010, 09:46   #9
grafalz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-10-2009
Skąd: mazowieckie
Model: Galaxy
Silnik: 1,9 tdi
Rocznik: 2000
Postów: 28
Domyślnie Odp: wymiana uszczelki -bierze olej ???

Hehe, kupujemy nowego fiata i doliczają nam do ceny 15L oleju ,który czeka w kartonie w bagażniku )
Dobre ,dobre.....hehehe

Czepiać się FIAT-a nie masz powodu. Fordy jeżeli są lepsze (w co szczerze wątpię) to niewiele. Po porządnym ułożeniu się silnika z moim Seicento już nie było problemów. Ale do starusieńkiej Toyoty to i tak żaden nie podskoczy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
grafalz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-01-2010, 10:09   #10
RafałB
ford::expert
 
Avatar RafałB
 
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
Domyślnie Odp: wymiana uszczelki -bierze olej ???

[QUOTE=grafalz;1325485]
Czepiać się FIAT-a nie masz powodu. Fordy jeżeli są lepsze (w co szczerze wątpię)QUOTE]

Ojoj....ostre słowa,szczególnie na tym www Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.hehe uśmiałem sie. Może zmień Galaxy na Ulysse a stronke na fiatclubpolska?
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual.
RafałB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:44.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.