|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-01-2010, 23:53 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-03-2009
Skąd: UK
Model: escort
Silnik: 1.3
Rocznik: 1998
Postów: 14
|
sensor wału korbowego czy prędkości?
Witam. Posiadam escorta 97' 1.3. Parę miesięcy temu borykałem się z problemem gaśnięcia silnika podczas zwalniania-hamowania. Pod dłuższych poszukiwaniach problemu znalazłem odp. na forum i rozłączyłem łącze pomiędzy czujnikiem położenia wału korbowego a czujnikiem prędkości. Pomogło, chociaż występowały efekty uboczne tj. lekkie "mulenie" podczas przyśpieszania (tylko sporadycznie). Od niedawna jest dużo gorzej. Praktycznie podczas każdego schodzenia z obrotów, podczas każdego hamowania silnik gaśnie. Radze sobie sposobem redukcji biegu i odpalania "na pych" podczas jazdy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czy wymiana któregoś sensora pomoże? Czy to ciągle wina tego sensora? Jeśli tak to który sensor (wału czy prędkości należy wymienic?). Dodam, że w poszukiwaniu błedu pare miesięcy temu wymieniłem silniczek krokowy (niepotrzebnie) ale niech tam będzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wiec to bym wykluczył. Dzieki za pomoc. Pozdro.
|
05-01-2010, 06:14 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-04-2004
Skąd: Rzeszów
Model: Escort / Fiesta
Silnik: 1.6 / 1.3
Rocznik: 1998 / 1994
Postów: 497
|
Odp: sensor wału korbowego czy prędkości?
Rozłączyłeś czujnik prędkości (Vehicle Speed Sensor) a nie położenia wału - w tym drugim wypadku miałbyś dość duży problem z odpaleniem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Zbliżoną sytuację miałem w Fieście - raz na dwie adaptacje EEC podczas zwalniania gdy wysprzęglałem obroty spadały do 400-500 i podnosiły się gdy samochód całkowicie stanął. Z reguły pomagał ponowny zrzut kabla z akumulatora i 5 minut zabawy. Silnik gaśnie Ci tylko podczas jazdy po wysprzęgleniu, na postoju nie ?
pozdrawiam
__________________
Był Escort mk3 1,6 DL'85r. Jest Escort mk7 1,6 Bolero+'98r. - TTI TCB 880 + Sirio AS100 Jest Fiesta mk3 1,3 CLX+'94r. |
05-01-2010, 11:36 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-03-2009
Skąd: UK
Model: escort
Silnik: 1.3
Rocznik: 1998
Postów: 14
|
Na postoju nie, chyba, że na postoju depne na obroty to w trakcie schodzenia również potrafi zgasnąc.
a.. gaśnie nie tylko po wysprzęgleniu podczas jazdy, również gdy zwalniam będąc ciągle na biegu.... Ostatnio edytowane przez Slawko ; 08-01-2010 o 06:23 |
05-01-2010, 13:01 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-04-2004
Skąd: Rzeszów
Model: Escort / Fiesta
Silnik: 1.6 / 1.3
Rocznik: 1998 / 1994
Postów: 497
|
Odp: sensor wału korbowego czy prędkości?
Spróbuj przeprowadzić ponowną adaptację z i bez podłączonego VSS. To że gaśnie gdy zwalniasz na biegu spowodowane jest właśnie brakiem podpięcia VSS - przy sprawnym i podpiętym EEC powinien niedopuścić do spadnięcia obrotów poniżej ok1200.
pozdrawiam
__________________
Był Escort mk3 1,6 DL'85r. Jest Escort mk7 1,6 Bolero+'98r. - TTI TCB 880 + Sirio AS100 Jest Fiesta mk3 1,3 CLX+'94r. |
05-01-2010, 23:00 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-03-2009
Skąd: UK
Model: escort
Silnik: 1.3
Rocznik: 1998
Postów: 14
|
Odp: sensor wału korbowego czy prędkości?
Podczas dzisiejszej jazdy już chodziło mi to po głowie no i sprawdziłem. Oczywiście na biegu nie gaśnie tylko podczas wysprzęglania lub po wysprzęgleniu gdy schodzą obroty a gdy hamuje(ze sprzęgłem) mocniej to praktycznie zawsze. Gdy samochod stoi na jałowym biegu i mu depne to podczas schodzenia obrotów też gaśnie. Może to ci bardziej wyklaruje obraz..... dzieki
Ostatnio edytowane przez pilot650 ; 05-01-2010 o 23:13 |
06-01-2010, 17:07 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-04-2004
Skąd: Rzeszów
Model: Escort / Fiesta
Silnik: 1.6 / 1.3
Rocznik: 1998 / 1994
Postów: 497
|
Odp: sensor wału korbowego czy prędkości?
A adaptację przeprowadzałeś ? Najlepiej po podłączeniu sprawnego VSS. I tak jak chcesz mieć auto na tip-top to musisz go wymienić.
pozdrawiam
__________________
Był Escort mk3 1,6 DL'85r. Jest Escort mk7 1,6 Bolero+'98r. - TTI TCB 880 + Sirio AS100 Jest Fiesta mk3 1,3 CLX+'94r. |
06-01-2010, 23:07 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-03-2009
Skąd: UK
Model: escort
Silnik: 1.3
Rocznik: 1998
Postów: 14
|
Odp: sensor wału korbowego czy prędkości?
Czyli muszę wymienic czujnik prędkości? Czy poradzę sobie jako amator z wymianą tego czujnika? Czy jest to skomplikowana czynnośc?
Odnośnie adaptacji EEC znalazłem to: Po odłączeniu akumulatora od instalacji elektrycznej następuje skasowanie danych zawartych w pamięci elektronicznego urządzenia sterującego. Po ponownym podłączeniu akumulatora, uruchomieniu silnika i bezpośrednim ruszeniu samochodem wystąpią objawy nieprawidłowej pracy: mniejsza moc silnika, przerywanie podczas przyspieszania oraz nierównomierna praca silnika na biegu jałowym. W celu przywrócenia zapisu w pamięci właściwych parametrów pracy silnika przez obwód samoadaptacji elektronicznego urządzenia sterującego należy uruchomić silnik, pozostawić silnik pracujący na biegu jałowym (około 800 obr/min)przez 3 minuty, zaś po nagrzaniu do normalnej temperatury pracy utrzymać pracę silnika z prędkością 1200 obr/min przez 2 minuty. Mój Fordzik nie posiada obrotomierza i co to normalna temperatura pracy? Dzięki i pozdrawiam. |
06-01-2010, 23:46 | #8 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 17-06-2009
Model: mk7
Silnik: 1.8 16v
Rocznik: '97
Postów: 30
|
Odp: sensor wału korbowego czy prędkości?
ksiazkowa instrukcja samoadaptacjiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
normalna temperatura pracy to taka kiedy wskazowka temperatury znajdzie sie miedzy M a A (NORMAL). co do tych trzech minut to przy tej pogodzie raczej silnik nie da rady nagzac sie w tak krotkim czasie, (ja swoje auto trzymalam 20 min na biegu jalowym). no i w tej instrukcji brakuje konca ostatniego zdania, tzn zamiast trzymac auto na 1200 obr/min mozna sie nim przejechac nie mniej niz 8 km, a do tego obrotomierz nie jest ci potrzebnyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |