|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-01-2010, 17:38 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-10-2008
Skąd: Toruń
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 DURATORQ TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 59
|
czyżby aku?
witam.wlasnie konczy mi sie urlop i mam problem z galaxiakiem.2 tygodnie temu wymienialem pasek rozrzadu i klinowy.wlasciwie od odbioru auta zaczal sie problem.nie chce odpalic.wlasciwie nawet nie chce krecic,moze odrobine za pierwszym razem.samochod uzywalem co drogi dzien i uzywalem kabli i samochodu żony.dzis nawek kable nie pomagaja.ulamek sek proba rozruchu i dalej nic.moje pytanie to czy wymiana pasków mogla miec cos wspolnego(mam na mysli nierzetelnego mechanika)i jaka wartosc powinien wskazywac aku w stanie spoczynku(bez kluczyka w stacyjce)bo moj pokazuje DCV 12.02 (u mojej żony w corsie DCV 13.01 a przy zapalonym silniku ponad 14).moj mechanik twierdzi ze to wina aku ale nie wiem czy aby o czyms nie zapomnial.poza tym slysze w glosnikach dodatkowe szumy(zwlaszcza gdy przyspieszam)a wczesniej tego nie bylo.pozdrawiam w nowym roku
Ostatnio edytowane przez marotorun ; 02-01-2010 o 17:48 |
02-01-2010, 19:45 | #2 |
ford::expert
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
|
Odp: czyżby aku?
Aku bez obciążenia powiniem mieć ponad 13 V, a dokładnie ponad 13,2 V, a co to dla ciebie za problem zamienić akumulatory z tego drugiego auta, to nic ,ze ma tam jest mniejszy bo np. 60 Aha, na jedno kręcenie nic mu nie bedzie.
A co nie mozesz go wyjąć, ten padnięty i porzadnie naładować? Jak sprawdzisz rozruch motoru na do dobrym aku, to pózniej juz będziesz wiedział czego się uczepić.... |
02-01-2010, 20:12 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-01-2009
Model: Galaxy
Silnik: 1.9tdi 110 KM
Rocznik: 98r.
Postów: 87
|
Odp: czyżby aku?
Czy przy wyjęciu aku. Z galaxy nie pokaże mu się serwis na liczniku u minie pokazuje 12v ale też jest już stary aku. A jak silnik pracuje to pokazuje od 13.5 do 14.5 i to jest prawidłowe ładowanie naładuj przez całą noc aku. Bez odpinając go i będziesz wiedział czy to czy coś innego pozdrawiam
|
02-01-2010, 20:15 | #4 |
ford::expert
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 20-02-2005
Skąd: Stalowa Wola
Model: VW Sharan
Silnik: 1,9 TDI, AUY, 115 PS
Rocznik: 2001
Postów: 2,676
|
Odp: czyżby aku?
Dlaczego ma sie niby pokazać serwis???? Stan głównego licznika przecież nie ulegnie zmianie, tylko dzienny sie zresetuje, no i radyjko poprosi o kod i tyle !
Pozdr. |
02-01-2010, 21:06 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-10-2008
Skąd: Toruń
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 DURATORQ TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 59
|
Odp: czyżby aku?
hi.jak zwykle nikt nie ma prostownika jak potrzeba.no coz.moze jutro cos wymysle.dziwi mnie tylko dlaczego przy probie startu na kable nic sie nie dzieje(przeciez drugi aku ma wtedy ponad 14 dc.jak nic nie wymysle to we wtorek czeka mnie zakup nowego aku.oby wtedy dzialalo.......pozdrawiam
|
03-01-2010, 12:26 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 19-07-2007
Model: galaxy
Silnik: 1,9tdi
Rocznik: 1996
Postów: 491
|
Odp: czyżby aku?
Zalezy jakiej jakosci te kable , jesli takie z marketu za kilkanascie zl to nadaja sie tylko jako wspomagacz dla nie calkiem wyladowanego aku z racji na mala zawartosc miedzi a duza plastiku w srednicy kabla Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
03-01-2010, 12:46 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-10-2008
Skąd: Toruń
Model: S-MAX
Silnik: 2.0 DURATORQ TDCI
Rocznik: 2007
Postów: 59
|
Odp: czyżby aku?
hi.no coz.fakt.kupilem tanszy ale sprawdzil sie nie raz.dzis odpalil(dzieki kablom).rozjezdzilem autko i znowu pytanko;dlaczego swiszczy w moich glosnikach przy przyspieszaniu zwlaszcza?wczesniej tego nie bylo.aha;gdy autko chodzilo prad na aku byl 14.4 a gdy go wylaczylem powoli spadal do 12.5.ogolnie stawiam na aku.we wtorek zakup;bosch silver 780a rozruchu i 77 Ah .pozdrawiam
|
03-01-2010, 20:13 | #8 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 589
|
Odp: czyżby aku?
Cytat:
|
|
04-01-2010, 07:21 | #9 |
ford::professional
Zarejestrowany: 24-04-2009
Model: Galaxy
Silnik: 2,3+LPG automat GHIA
Rocznik: 1999
Postów: 999
|
Odp: czyżby aku?
Piszesz, że wymieniałeś pasek klinowy, teraz masz zakłócenia w radiu, jak odbierałeś auto to nie widziałeś u mechanika innego Galaxy? Bo wygląda jakby ktoś podmienił alternator. Niemożliwe? Nie o takich rzeczach się słyszało. Akumulator mógł paść ale te zakłócenia w radiu?
__________________
http://www.motostat.pl/user_images/9533/icon4.png Ford Galaxy 1999, 2,3+LPG, automat, GHIA, kapitańskie fotele - wspaniały towarzysz podróży |
04-01-2010, 19:18 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 19-07-2007
Model: galaxy
Silnik: 1,9tdi
Rocznik: 1996
Postów: 491
|
Odp: czyżby aku?
jak akumulator jest bardzo zasiarczony czy z innego powodu jego pojemnosc bedzie mala to moga byc takie zaklocenia , sprawny akumulator oproc funkcji rozruchowej jest takze buforem - wyrownuje i usrednia napiecie wytworzone przez alternator.Nie polecam takiego eksperymentu ale jak byscie sprobowali odpiac na pracujacym silniku akumulator to dopiero byscie uslyszeli zaklocenia w radiu
|