Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-12-2009, 10:41   #11
Tjara
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-10-2009
Skąd: Białystok/Szwecja
Model: Mondeo Ghia/Mondeo ST220/ Mondeo MKIV Wszystkie kombi
Silnik: 2,5 benzynka V6/3,0 220KM/ 2,5T
Rocznik: 2004/2007/2009
Postów: 175
Domyślnie Odp: diesel - pytanie o temperaturę silnika

Cytat:
Napisał maestro06 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
SORRY ALE DLA MNIE TO BZDURY KOLEGO jak auto złapie temperaturę i cały czas pracuje silnik to jak może tracić temperaturę?!
No teraz to ja sorki, ale dla mnie to totalne bzdury. Auto może tracić temperaturę, gdy silnik pracuje. Właśnie w tym celu są montowane wiatraki przy chłodnicy. Kiedy silnik osiąga wysoką temperaturę, to wiatrak sie włącza i chłodzi, niezależnie czy jedziesz czy stoisz. Tak jest też w przypadku gdy zjeżdżasz z górki. Silnik nie wytwarza ciepła a wiaterek go wychładza.

Tjara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-12-2009, 14:51   #12
Kalten
ford::beginner
 
Avatar Kalten
 
Zarejestrowany: 23-05-2009
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 26
Domyślnie Odp: diesel - pytanie o temperaturę silnika

Twoj nie traci? Znaczy cos mamy nie tak.
Kalten jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-12-2009, 19:06   #13
milu1010
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-09-2009
Skąd: POLSKA Krzeszów
Model: Mondeo [mk3]
Silnik: 2.0 tdci 115km
Rocznik: 2004
Postów: 21
Domyślnie Odp: diesel - pytanie o temperaturę silnika

Cytat:
Napisał Kalten Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Twoj nie traci? Znaczy cos mamy nie tak.
Witam,
Ja mam to samo tylko gdy sa ujemne temperatury, stalem dzis w korku i wskazowka delikatnie opadla, to chyba juz taki urok samochodu co o Tym myslicie?
milu1010 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-12-2009, 19:31   #14
aazinek
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: diesel - pytanie o temperaturę silnika

Wczesniej tego nie zauwazylem, bo robilem zima tylko dlugie trasy. Ale dzis przy -12 przy jezdzie po miescie mialem postoj, to nie gasilem silnika, zeby grzalo mi w srodku i wskazowka spadla mi do 1-szej kreski. Jak ruszylem to znow poszla do pionu. To normalny objaw jesli silnik i cala komora silnika nie sa jeszcze nagrzane. Wiecej ciepla oddaje przez ogrzewanie i chlodnice niz silnik wydziela na wolnych obrotach.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-12-2009, 20:11   #15
tlopuc
ford::specialist
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 06-07-2006
Skąd: Siedlce
Model: mondeo ghia
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 680
Domyślnie Odp: diesel - pytanie o temperaturę silnika

Jeżeli płyn chłodzący ma temperaturę ma temperaturę poniżej normalnej to ciepło poprzez chłodnicę nie powinno być oddawane. Po to jest termostat, który zamyka dopływ płynu do chłodnicy. Jeżeli chodzi o nagrzewnicę to sprawa wygląda inaczej, przepływ płynu nie zależy od jego temperatury. I jeżeli na postoju lub przy zjeździe z górki silnik wytwarza mniej ciepła niż jest obierane przez nagrzewnicę to temperatura płynu może spadać.
__________________
Pozdrawiam PUCEK
tlopuc jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-12-2009, 20:41   #16
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,100
Domyślnie Odp: diesel - pytanie o temperaturę silnika

tlopuc, zgadzam się z Tobą.
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-12-2009, 12:38   #17
maestro06
ford::professional
 
Avatar maestro06
 
Zarejestrowany: 02-11-2008
Skąd: Opole
Model: Mondeo MkIII
Silnik: TDDI by VTECH
Rocznik: 2002
Postów: 1,343
Domyślnie Odp: diesel - pytanie o temperaturę silnika

Cytat:
Napisał Tjara Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
No teraz to ja sorki, ale dla mnie to totalne bzdury. Auto może tracić temperaturę, gdy silnik pracuje. Właśnie w tym celu są montowane wiatraki przy chłodnicy. Kiedy silnik osiąga wysoką temperaturę, to wiatrak sie włącza i chłodzi, niezależnie czy jedziesz czy stoisz. Tak jest też w przypadku gdy zjeżdżasz z górki. Silnik nie wytwarza ciepła a wiaterek go wychładza.
Człowieku nie myl pojęć TRACIĆ TEMPERATURĘ a OBNIŻAĆ TEMPERATURĘ silnik TRACI temperaturę gdy masz zrypany termostat, a OBNIŻA temperaturę w momencie gdy tak jak piszesz wyżej OSIĄGA ZBYT WYSOKĄ TEMPERATURĘ i po to masz cały układ chłodzenia, wiatraki itp ale zbyt wysoka temperatura silnika jest wtedy gdy wskazówka przekroczy środkową kreskę. MOJA RADA ZMIEN MECHANIKA bo jak wciska Ci takie bzdury to możesz wymienić połowę części w aucie.
maestro06 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-12-2009, 14:19   #18
matrog19
ford::expert
 
Avatar matrog19
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,211
Domyślnie Odp: diesel - pytanie o temperaturę silnika

Cytat:
Napisał Tjara Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wskazówka zbliża sie do zera, tak jest w moim MK2 1,8TD
to masz coś nie tak. U mnie jak sie nagrzeje to moge stać i stać i nie opadnie temp...
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404
W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok.
matrog19 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-12-2009, 10:48   #19
aazinek
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: diesel - pytanie o temperaturę silnika

Cytat:
Napisał tlopuc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżeli płyn chłodzący ma temperaturę ma temperaturę poniżej normalnej to ciepło poprzez chłodnicę nie powinno być oddawane. Po to jest termostat, który zamyka dopływ płynu do chłodnicy. Jeżeli chodzi o nagrzewnicę to sprawa wygląda inaczej, przepływ płynu nie zależy od jego temperatury. I jeżeli na postoju lub przy zjeździe z górki silnik wytwarza mniej ciepła niż jest obierane przez nagrzewnicę to temperatura płynu może spadać.
W dieslu temp. otwarcia termostatu to ok 85 stC, a temp. robocza silnika (w zasadzie plynu chlodzacego) to 90 stC. Wiec w opisanym przypadku, gdy:
1. silnik TDCi jest nagrzany do 90stC,
2. stoimy na obrotach jalowych,
3. na zewnatrz mamy -10 stC,
4. mocno grzejemy auto w srodku
to termostat jest otwarty i czesc ciepla tracimy przez chlodnice, a czesc na ogrzewanie w efekcie temp. plynu spada - wskazowka idzie w lewo. Gdy osiagniemy 85 stC to termostat zamyka sie ale nadal grzejemy w aucie, wiec wskazowka nadal spada.
Ale wystarczy wylaczyc ogrzewanie (nawiew cieplego powietrza) i wskazowka wroci do pionu (90 stC). Powyzsze sprawdzalem wczoraj w moim aucie. Dodam, ze dotyczy to tylko diesli, bo wypowiadaja sie posiadacze benzyn, ze im wskazowka ani drgnie i tak ma byc. W dieslu przy spelnieniu pewnych warunkow (opisalem powyzej) mozna doprowadzic do spadku temp plynu. Bilans ciepla produkowanego i oddawanego przez silnik moze byc ujemny.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-12-2009, 10:53   #20
karex
ford::expert
 
Avatar karex
 
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk4 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i DW10C 140KM
Rocznik: 2005.02 oraz 2012.05
Postów: 2,806
Domyślnie Odp: diesel - pytanie o temperaturę silnika

No to i ja się odezwę w tym temacie.
A więc jak były "mrozy". Rano -18'C. Odpalił na dotyk. Ogrzewanie na HI nawiew na 3 bieg (z 7) pojechałem z Łasku do Zd Woli (15 km). Jazda spokojna. Zagrzał mi się słabo bo na ok 60-70'C. W ZdWoli musiałem postać na odpalonym ok 10 minut, ogrzewanie zmniejszyłem do ok 22-24'C ale nawiew dałem chyba na 4 bieg. Temperatura silnika w tym czasie doszła do standardowej (czyli wskazówka na pion). Potem do Łodzi (ok 40 km). Na sterowniku ustawiłem nawiew na temp. 21'C. W Łodzi jakieś tam korki - krótkie postoje. Ze dwa dłuugie bo po ok 20-25 min postoje na odpalonym, gdyż pasażerowie załatwiali sprawy urzędnicze, a mnie nie chciało się z nimi chodzić więc siedziałem w odpalonym aucie. Wskazówka nawet nie drgnęła od temperatury. Na dworze było ok -16'C.
Dzisiaj na dworze ok -2'C, nawiew bieg 3, temp na HI. Wskazówka w trasie po ok 4,5 km stanęła w pionie. Dopiero wtedy zmniejszyłem ogrzewanie w aucie.

Aha i ja mam klimę ustawioną na ECO.
Styl jazdy - spokojny, delikatny ale zdecydowany.
__________________
Pozdrawiam
Było
Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD
[Regulamin Forum] [Sklep forumowy]
karex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:33.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.