Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Life > Hyde-Park
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-11-2009, 21:50   #11
cosmo80
ford::specialist
 
Avatar cosmo80
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 04-02-2009
Skąd: Dobczyce
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 EB SCTI
Rocznik: 2012
Postów: 825
Domyślnie Odp: ile musi chodzic zeby nie oplacalo sie gasic??

A system start-stop w niektórych samochodach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. On gasi silnik przy każdym zatrzymaniu, a przecierz auto nie wie dlaczego sie zatrzymujemy. Czy dojechaliśmy do domu, czy stoimy na światlach czy w korku. W tego typu autach musi sie to oplacac za każdym razem.
Swoją drogą ciekawe jak z żywotnością rozrusznika w tego typu konstrukcjach. A może to jest jakoś inaczej rozwiązane.

cosmo80 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2009, 22:00   #12
GrzegorzD
ford::professional
 
Avatar GrzegorzD
 
Zarejestrowany: 25-12-2006
Skąd: Bielsko-Biała / Bujaków
Model: C-Max
Silnik: 1,8 PB
Rocznik: 2005
Postów: 1,073
Domyślnie Odp: ile musi chodzic zeby nie oplacalo sie gasic??

a jak inaczej jak cos to auto musi zapalic Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
GrzegorzD jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2009, 22:01   #13
darmodziej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: Krosno
Model: Ford Escape/Fusion
Silnik: 3000 benzyna + Stag Qmax / 1.4 benzyna
Rocznik: 2003/2005
Postów: 6,101
Domyślnie Odp: ile musi chodzic zeby nie oplacalo sie gasic??

Cytat:
Napisał cosmo80 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A system start-stop w niektórych samochodach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. On gasi silnik przy każdym zatrzymaniu, a przecierz auto nie wie dlaczego sie zatrzymujemy. Czy dojechaliśmy do domu, czy stoimy na światlach czy w korku. W tego typu autach musi sie to oplacac za każdym razem.
Swoją drogą ciekawe jak z żywotnością rozrusznika w tego typu konstrukcjach. A może to jest jakoś inaczej rozwiązane.
Myślę, że tu bardziej chodzi o ochronę środowiska niż o oszczędność.
darmodziej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2009, 23:37   #14
HUDY147
ford::advanced
 
Avatar HUDY147
 
Zarejestrowany: 12-11-2009
Skąd: Bochnia
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 16V LPG
Rocznik: 2003
Postów: 215
Domyślnie Odp: ile musi chodzic zeby nie oplacalo sie gasic??

W książce forda pisze że mondeo z silnikiem 1.8 16V w ciągu postoju trwającego 3 minuty, na tym spalonym paliwie przejechałby kilometr drogi. Ja np gasze auto jak stoje w korku albo na światłach (remontują u nas odcinek drogi, stąd postuj trwa przyjamniej 3 minuty).
HUDY147 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-11-2009, 17:08   #15
Andrzej K.
ford::specialist
 
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 17-05-2008
Skąd: Kraków
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2002
Postów: 833
Domyślnie Odp: ile musi chodzic zeby nie oplacalo sie gasic??

Cytat:
Napisał HUDY147 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
remontują u nas odcinek drogi
dalej remontują???
Andrzej K. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-11-2009, 21:09   #16
ufowroc
ford::specialist
 
Avatar ufowroc
 
Zarejestrowany: 08-02-2007
Skąd: Siechnice/Wrocław/Radlin k. Wodzisławia Śląskiego
Model: mondeo mk2
Silnik: 2.0
Rocznik: 1997
Postów: 909
Domyślnie Odp: ile musi chodzic zeby nie oplacalo sie gasic??

Cytat:
Napisał cosmo80 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A system start-stop w niektórych samochodach
Ciekawe co się stanie jak aku jest padnięty.
Swoją drogą silnik sporo więcej wytrzymałby gdyby nie zimne starty. Ja tam nie gaszę jeśli nie mam pewności,że kilka minut pozostanie wyłączany. Pamiętajcie, że uruchamianie to najgorszy moment dla silnika
__________________
ufo
ufowroc jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-11-2009, 22:02   #17
luk333
ford::beginner
 
Avatar luk333
 
Zarejestrowany: 16-10-2009
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo MK3 Ghia
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 30
Domyślnie Odp: ile musi chodzic zeby nie oplacalo sie gasic??

To jest tak samo jak z elektronika, krzycza ze trzeba wylanczac z gniazdka, a ze wystepuje take zjawisko jak stany nieustalone to nikt nie wie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
luk333 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-11-2009, 22:05   #18
uro2
ford::professional
 
Avatar uro2
 
Zarejestrowany: 30-08-2008
Skąd: bydgoszcz
Model: mondeo sedan [mk1]
Silnik: 1,8 td
Rocznik: 1996
Postów: 1,730
Domyślnie Odp: ile musi chodzic zeby nie oplacalo sie gasic??

Cytat:
Napisał HUDY147 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W książce forda pisze że mondeo z silnikiem 1.8 16V w ciągu postoju trwającego 3 minuty, na tym spalonym paliwie przejechałby kilometr drogi.
Ciekawe czy zwróci ci się naprawa zużytego rozrusznika.
__________________
"Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." - Henry Ford
uro2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2009, 01:27   #19
WIPI1979
ford::average
 
Imię: WIPI1979
Zarejestrowany: 18-05-2008
Skąd: Włocławek Polska
Model: Mondeo [MK3] szt.-1
Silnik: 2.0 TDDi 115KM Mondeo MK3 (2001) Ghia
Rocznik: Mondeo MK3: 2.0 TDDi 115KM (1-sza rej.: 06/06/2001) w Polsce od 05/2012r.
Postów: 66
Domyślnie Odp: ile musi chodzic zeby nie oplacalo sie gasic??

Podstawą ekonomicznej jazdy jest charakterystyka silnika w każdych warunkach pogodowych od pierwszej chwili startu do momentu zgaśnięcia.

Są 4 punkty widzenia:
- ekonomia -> spalanie w czasie całej jazdy
- ochrona środowiska
- przyjemność z jazdy
- żywotnośc i eksploatacja od momentu narodzin (pierwszego odpoalenia), aż po szrota (złom).

Jazda dla przyjemności, to rzecz gustu. Jeden lubi szybko, a drugi woli wolno. Wolno dla szpanu lub z musu, aby nie za dużo spalić. Szybko z rozkazu - musu lub dla czystej frajdy.

Ochrona środowiska. Tu nikt nie jest na 100% pewien. Są normy, by "zieloni" byli zadowolenie i ogólna opinia publiczna. Non-stop wzrasta liczba aut i emisja spalin na świecie. Aut jest więcej. Dlatego nic nie da oszczędzanie paliwa dla środowiska.

Żywotność
Jesli pierwszy właściciel zamuli auto lub nie odpowiednio dotrze silnik, to auto źle będzie pracowało. Przyjmuję, że autko jest dobrze złożone, bo w 100% nie będzie nigdy.

Ekonomia
Z własnego doświadczenia wiem, że auto ma najgorzej w chwili odpalenia i przez pierwsze kilka/kilkanaście sekund i minut. Potem pracuje w warunkach na jakie został silnik stworzony. Ale też uśrednione (niskie temp. na zew. i wysokie tem na zew. i wew. silnika).
Jednak po stanięciu, nalezy dojść silnikoi do swoich obrotów. Wszystko zależy od tego jak silnik jest traktowany przez właściciela. Jak silnik pracował podczas jazdy i jaką temp. ma silnik wew.; jakie ma świece, olej, PALIWO, ... itd. Ja stosuje taką zasadę w mojej jeździe.;
- odpal TD i niech pochodzi troszeczkę od razu gdy wsiądę. Daję mu ok. 30 sek. - 1 min. na dojście do siebie w lato, a w zimę przy sporych mroźnych temp. dam mu nawet 4 min. Jednak poniżej - 25'C raczej nie odpalają diesle bez odpowiedniego oleju i świec.
Wtedy usadawiam się wygodnie (poprawiam kurtkę podwiniętą z marynarką, rozpinam kurkę pod szyją lub luzuję krawat jeśli to nie zima. Ustawiam lusterka i fotel, jeśli auto pożyczał mój brat lub ojciec. Włączam radio (na ulubione, jeśli mi przestawili). I spokojnie ruszam. Prowadzę auto tak, by miało obroty stałe - stałe prędkości bez gwałtownych przyspieszeń. Jeśli ciężarówkę dostanę nową lub prawie nówkę lub autobus lub autokar. To nie patrzę na spalanie. But, but i jeszcze raz but, tak by dotarł się silnik. A jak jest na pusto to gwałtowne przyspieszenia - jak najgwałtowniejsze. Czasem, aby zaboksowały koła. Chodzi o to, że jak czuje się, że dotarł się, to wtedy spokojna jazda z możliwością ekonomicznej jazdy (znając charakterystykę silnika) pozwoli na spore oszczędności.
Chodzi o to, że przy dobrze ułożonym aucie nie musisz gasić, bo wtedy spalisz mniej gdy pracuje. No chyba że to już stary wiekowy trup/szrot. A jak masz normalne autko, to gaszenie na 30 sek. spowoduje, że spalisz więcej przy ponownym lub ponownych odpaleniach. Tak mają autka małe dostawcze (busiki/chłodnie/skrzyniowe - chleb mleko, spozywka (wędliniarskie do sklepów ogólnie). To spalą więcej, niż te, co jadą w trasę i tyle samo razy odpalają.

Jedni nie patrzą jakimi kosztami to osiągną, a inni chcieliby jak najszybciej, ale by nie spalił dużo. Choć kodeks drogowy to reguluje w swoich przepisach (np. przed przejazdem kolejowym).

Jak wiesz na 100%, że postoisz dłużej niż 2 min. to gaś. W przeciwnym razie nie gaś. Spalanie będzie takie, jakbyś stał na światłach sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu. Jednak porównuję 1-en, 2-a takie przypadki. Jeśli więcej postojów, to spalanie wzrasta.
WIPI1979 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2009, 06:14   #20
Tjara
ford::average
 
Zarejestrowany: 22-10-2009
Skąd: Białystok/Szwecja
Model: Mondeo Ghia/Mondeo ST220/ Mondeo MKIV Wszystkie kombi
Silnik: 2,5 benzynka V6/3,0 220KM/ 2,5T
Rocznik: 2004/2007/2009
Postów: 175
Thumbs down Odp: ile musi chodzic zeby nie oplacalo sie gasic??

[QUOTE=WIPI1979;1295134]Podstawą ekonomicznej jazdy jest charakterystyka silnika w każdych warunkach pogodowych od pierwszej chwili startu do momentu zgaśnięcia.

Są 4 punkty widzenia:
- ekonomia -> spalanie w czasie całej jazdy
- ochrona środowiska
- przyjemność z jazdy
- żywotnośc i eksploatacja od momentu narodzin (pierwszego odpoalenia), aż po szrota (złom)......

Hej!
Sorry mistrzu, ale napisałeś taki bełkot, że trudno to zrozumieć. Nie mogę wyłapać w tym jakiegoś sensu. To co zrozumiałem, pozwala mi stwierdzić, że nie masz racji. Każdy silnik, diesel czy benzynka, zaraz po odpaleniu powinien ruszyć jak najszybciej. Nie wolno grzać zimnych silników na postoju. Nie należy oczywiście dawać w pedał zanim nie osiągnie nominalnej temperatury. Należy również unikać wolnych obrotów.
Tjara jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:45.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.