|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-11-2009, 23:28 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-10-2008
Model: Mustang
Silnik: 4.0
Rocznik: 2010
Postów: 83
|
Padła navigacja Blaupunkt NX (7" dotykowa)
Witajcie,
dziś mariolka się zbuntowała. Objawy: włączam radio/navi zapala się na dwie sekundy - gra radio gaśnie całkiem - gra radio zapala się na 3 sekundy wygaszaczem (zegar i data) - gra radio gaśnie całkiem nic nie gra koniec Czy ktoś coś może podpowiedzieć? Gdzie szukać przyczyny? Czy na radio też jest gwarancja? (od zakupu minęło 13 miesięcy) |
15-11-2009, 00:35 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 12-10-2009
Skąd: Hiszpania-Langreo
Model: BMW X4
Silnik: 2.0 D
Rocznik: 2017
Postów: 367
|
Odp: Padła navigacja Blaupunkt NX (7" dotykowa)
Powinno pomoz odlaczenie na chwile akumulatora.W ten sposob zresetuje sie radio.Na wszelki wypadek sprawdz czy masz kod do radia bo pozniej poprosi o wpisanie.
Gwarancja obejmuje cale seryjne wyposarzenie samochodu,tz.to z czym wyszlo z fabryki. Ja bym poczekal do nastepnego dnia,niech troche postoi i odpocznie od manipulowania powinno samo dojsc do normy a jak nie to odlacz aku. Ostatnio edytowane przez donpedro60 ; 15-11-2009 o 00:40 |
15-11-2009, 08:52 | #3 | |
Moderator
Imię: T O M A S
Zarejestrowany: 16-11-2008
Skąd: ok. Stargardu
Model: Toyota Corolla 2023 / Ford Fiesta 2022
Silnik: 1.8 Hybryda 196 KM / 1.1 75KM
Rocznik: 2023 / 2022
Postów: 2,750
|
Odp: Padła navigacja Blaupunkt NX (7" dotykowa)
Cytat:
__________________
Ford EcoSport ST-Line by Delta & Tomas Był: Escort ghia mk7, C-max, Mondeo mk4 titanium, Transit mk7, Mondeo mk4 lift titanium, Focus mk1 lift ghia, Focus mk3 titanium, EcoSport ST Line + bajery Została Toyota Corolla 2013 TS Style i Fiesta 2022 Pozdrawiam Tomas |
|
15-11-2009, 13:21 | #4 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 14-11-2009
Skąd: Warszawa
Model: BMW X3 G01
Silnik: 30i (co w BMW oznacza 2 litry;) 252 KM
Rocznik: 2018
Postów: 5
|
Odp: Padła navigacja Blaupunkt NX (7" dotykowa)
U mnie ta sama nawigacja wraz z radiem padła dwa razy. Raz zawiesiła się bez widocznej przyczyny z podobnymi objawami jak opisane przez mzk, drugi raz zawiesiła się i nie chciała włączyć po tym jak dłubałem w zaawansowanych opcjach (myślę, że mogło jej w tym pomóc równoczesne odtwarzanie oryginalnej płyty z muzyką, która to płyta sprawiała odtwarzaczowi problemy przy starcie). W obu przypadkach nie pomogło wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie, ale po pozostawieniu samochodu na noc, rano następnego dla wszystko było w porządku.
__________________
__________________ Teraz BMW X3 G01, 2018, 30i i Focus III, 2016, 1.6 Duratec Ti-VCT Kiedyś Mondeo Mk4, 2008, Duratec 2.0 i Focus II, 2005, 2.0 Duratec |
16-11-2009, 07:06 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 06-04-2008
Skąd: Śląsk (SM)
Model: MK IV 5d Titanium Machine Silver
Silnik: 2,0 Duratec
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
Odp: Padła navigacja Blaupunkt NX (7" dotykowa)
U mnie to samo. Najpierw w serwisie stwierdzono, że to sprawa oprogramowania i trzeba sprowadzić z Niemiec nową wersję (cała płyta razem z mapami). Po 1,5 miesiąca już była. Niestety nie dało się zaktualizować oprogramowania - cały "kombajn" musi być włączony (wyjęcie starej płyty, wprowadzenie kodu itd). Teraz czekam na wymianę całego "kombajnu". Oczywiście ściągają z Niemiec. Ma trwać ok. 2 tygodni.
Szczęście, że jeszcze na gwarancji. Podobno cena "kombajnu" to ok. 12 tys. zł.
__________________
Mondek IV 2008, Titanium 5d, 2,0 benzyna 145 KM, Machine Silver |
16-11-2009, 07:24 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-10-2008
Model: Mustang
Silnik: 4.0
Rocznik: 2010
Postów: 83
|
Odp: Padła navigacja Blaupunkt NX (7" dotykowa)
Noc bez prądu nie pomogła.
Dzięki za Wasze podpowiedzi. Dzwonie do serwisu się umówić. Faktycznie czasu jest za mało na wejście w menu wpisanie pinu i wyjęcie płyty. Napiszę jak się sprawa rozwinęła. |
16-11-2009, 23:30 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-10-2008
Model: Mustang
Silnik: 4.0
Rocznik: 2010
Postów: 83
|
Odp: Padła navigacja Blaupunkt NX (7" dotykowa)
16 listopada 2009 wizyta w Euro-Car Gdynia
W dniu dzisiejszym umówiłem się w serwisie Euro-Car w Gdyni zgłaszając usterkę Systemu nawigacji DVD 7” (Blaupunkt NX) zostałem zaproszony na godzinę 11. O wskazanej godzinie oddałem klucze do auta i opisałem, że nie działa w ogóle cały system co powoduje brak możliwości korzystania z klimatyzacji, ogrzewania, nawiewów oraz wszystkich pozostałych funkcji systemu multimedialnego. O godzinie 12 zostałem poinformowany iż auto było podłączone do IDSa i wydrukowano dla mnie wskazówkę – Techniczny Biuletyn Serwisowy 14/2009 w którym jest zawarta instrukcja aktualizacji firmware’u systemu do wersji 5. Wytłumaczyłem ponownie, że nie da rady zaktualizować oprogramowania systemu, gdyż system nie działa co uniemożliwia wyjęcie płyty DVD, a co za tym idzie włożenie płyty CD5 z aktualizacją. Dodatkowo zapytałem w jaki sposób auto zostało podłączone do IDS’a skoro przez godzinę stało na placu i nikt do niego nawet nie podszedł. Poinformowano mnie, że jednak nie było konieczne sprawdzanie samochodu, gdyż opisanym przeze mnie objawom odpowiada wydrukowany dla mnie techniczny biuletyn serwisowy 14/2009. Wróciłem do pracy i wyszukałem w Internecie aktualizację 5 do systemu Blaupunkt NX, którą sprawdziłem w drugim Mondeo aktualizując z powodzeniem oprogramowanie systemu do wersji: 0843_090128. Zadzwoniłem ponownie do ASO Euro-Car i powiedziałem że mam płytę, zaproszono mnie bym przyjechał ponownie. Osoba przyjmująca ode mnie zgłoszenie zaprowadziła mnie do mechanika, który rzucił okiem na płytę, stwierdził że to nie ta, bo nieoryginalna i że do każdego auta blaupunkt przygotowuje osobną płytę z aktualizacją, która po aktualizacji zostaje w aucie zamiast płyty DVD. Kiedy pokazałem wydrukowany dla mnie Techniczny Biuletyn Serwisowy 14/2009 w którym jest wyraźnie napisane że po zakończeniu aktualizacji należy wyjąć płytę CD i umieścić w czytniku oryginalną płytę DVD z danymi drogowymi mechanik z którym rozmawialiśmy stwierdził że się nie znam. Poprosiłem, by wyjął płytę DVD z systemu zgodnie z instrukcją z biuletynu (operacja polega na wejściu w menu serwisowe, kliknięciu Eject DVD i wpisaniu pinu i zajmuje około 30 sekund) zostałem poinformowany, że mogą to zrobić, jednak mam zaczekać. Zostałem poinformowany że mam czekać pół godziny, a po kilkunastu minutach, że jednak nikt do auta nie będzie się fatygował i tej płyty nie wyciągnie. Zażyczyłem sobie pisemnego oświadczenia w którym Euro-Car odmawia mi spojrzenia na zgłoszoną przeze mnie usterkę. Kierownik działu technicznego mgr inż. Paweł Wojszwiłło przygotował pismo stwierdzające że zgłoszone usterki nawigacji w tym samochodzie powinny zostać usunięte poprzez zamówienie przeze mnie płyty aktualizacyjnej zgodnie z Biuletynem Technicznym nr14/2009. Naciskałem że życzę sobie pisemnego oświadczenia o odmowie choćby zajrzenia do samochodu (od rana żaden z pracowników firmy Euro-Car tego nie zrobił) na co pan Wojszwiłło był uprzejmy odpowiedzieć, że nie będzie pisał że jest wielbłądem. Poprosiłem pana Wojszwiłło o wskazanie mi swojego przełożonego, odesłał mnie do sekretariatu. Rozmowa z Dyrektorem działu technicznego panem Eugeniuszem (niestety nazwiska nie pamiętam) odbyła się na korytarzu, nakreśliłem szybko o co chodzi i poprosiłem o pomoc, gdyż uważam, że oczekiwanie kilku tygodni na oryginał płyty, której kopię już miałem w ręku tylko po to by się przekonać że to nie ten problem jest bez sensu. Dowiedziałem się, że taka jest procedura Forda i że bez tej płyty nie mogą nawet dotknąć się systemu nawigacji, gdyż Ford Polska nie uzna tego jako naprawę gwarancyjną. Sposób wyjęcia płyty DVD jest opisany w instrukcji użytkownika i nie ma tam wzmianki, że jest to operacja w jakikolwiek sposób niebezpieczna. Poprosiłem pana Dyrektora o telefon do pana Wojszwiłło z poleceniem sporządzenia pisma o odmowie zajrzenia do samochodu. Pan Eugeniusz ponownie próbował mi wmówić że auto było podłączane do IDS’a, a po konsultacji z kierownikiem działu technicznego wreszcie udaliśmy się wszyscy do samochodu (wraz z mechanikiem). W samochodzie pracownicy Euro-Car naocznie stwierdzili brak możliwości wyjęcia płyty z systemu i aktualizacji oprogramowania, jednak zostałem poinformowany że mam przyjechać ponownie kiedy otrzymam z firmy Blaupunkt płytę z akualizacją. Na koniec poprosiłem pana Wojszwiłło o kopię zgłoszenia serwisowego, gdyż nie otrzymałem takiego dokumentu i zostałem poinformowany, że to wewnętrzny dokument firmy Ford i nic mi do niego. Pismo z Euro-Car które otrzymałem mówi że zgłoszone przeze mnie usterki powinny zostać usunięte przez aktualizację, jednak w obecnej sytuacji nie mam możliwości wykazania jakie usterki zgłosiłem. W sumie tego dnia spędziłem w salonie przy ul. Owsianej w Gdyni około 3 godzin i przejechałem 50 km, zostałem lekceważąco potraktowany przez pracowników, którzy twierdzili że nie mam pojęcia o czym mówię nie zaglądając nawet do samochodu tylko po to by się nie dowiedzieć niczego. O godzinie 15tej wysłałem zamówienie aktualizacji na adres [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] zgodnie z formatem załączonym do biuletynu 14/2009, pracownicy firmy Euro-Car zapewnili mnie że mam wysłać zamówienie w języku polskim (adres wskazuje na węgierski oddział firmy Bosch) i że takie zamówienie z pewnością będzie skuteczne, odmówili mi jednak pomocy w wysłaniu faksu na miejscu z Euro-Car. Zarzuty: Uważam, że auto które nie ma ogrzewania, klimatyzacji, nawiewu na szybę jest niesprawne i nie nadaje się do użytkowania. Informowanie klientów o tym że aktualizacja jest przygotowywana przez firmę blaupunkt indywidualnie do każdego auta według numeru VIN jest kłamstwem, gdyż aktualizacja jest przygotowana dla konkretnego systemu a nie auta i powinna być na wyposażeniu każdego serwisu, który szanuje klienta. Lekceważenie uwag klienta, odmowa choćby spojrzenia na usterkę i odsyłanie do biuletynów świadczy o całkowitym braku szacunku. Podsumowanie: To jest mój drugi ford (Focusa użytkowałem 3 lata), namówiłem w ostatnim czasie dwie osoby na zakup Forda Mondeo i w kontekście tych wydarzeń uważam, że popełniłem błąd. Ostatnio edytowane przez mzk ; 16-11-2009 o 23:34 |
17-11-2009, 08:31 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-05-2004
Skąd: Tomaszów Maz.
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2002
Postów: 463
|
Odp: Padła navigacja Blaupunkt NX (7" dotykowa)
turbo kamera i centrala ford polska
coraz gorzej w tym kraju jest - mysla ze jak kryzys minal to nic im nie zrobia
__________________
mam i ja |
17-11-2009, 09:20 | #9 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 22-01-2006
Skąd: Bydgoszcz
Model: MkIV Tit 1/2X :)
Silnik: 2,0 benz
Rocznik: 08
Postów: 828
|
Odp: Padła navigacja Blaupunkt NX (7" dotykowa)
Ale bym skręcił dym. Zgłoszenie usterki nawigacji nie było jednak chyba najtrafniejsze, ale kto mógł przewidzieć? To była furtka dla tych baranuf by się migać. Samochód jest na gwarancji, a nie działają nawiewy i klimatyzacja! Mają działać- mówisz, a nie ganianie za aktualizacjami. Bez wnikania czyja wina. Nawiewy i klima mają na gwarancji działać! Samochodem zimą nie da się jeździć. Jeżeli tobie pasuje takie rozwiazanie ( auto firmowe= niezbędne do pracy) zostawiasz go niech sobie ściągają aktualizacje czy co tam potrzebują sami) i występujesz o zastepczy. No, ale mądry Polak po szkodzie, teraz to się mogę mądrować, a jakby przyszło co do czego też bym popłynął Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nie ma Trójmieście innego dealera Forda?
__________________
bla bla |
17-11-2009, 10:05 | #10 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 06-04-2008
Skąd: Śląsk (SM)
Model: MK IV 5d Titanium Machine Silver
Silnik: 2,0 Duratec
Rocznik: 2008
Postów: 5
|
Odp: Padła navigacja Blaupunkt NX (7" dotykowa)
Wygląda na to, że miałem więcej szczęścia do ASO - Ford Wróbel Mysłowice (Śląsk). Panowie zajęli się poważnie awarią. Czekam na sprowadzenie nowego urządzenia (powinno dotrzeć do końca tygodnia) i jeżdżę zastępczym.
__________________
Mondek IV 2008, Titanium 5d, 2,0 benzyna 145 KM, Machine Silver |