Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-01-2008, 11:48   #41
Dinar
ford::professional
 
Avatar Dinar
 
Zarejestrowany: 28-11-2007
Skąd: Kudowa Zdr.
Model: FF1+S-Max-Fiesta
Silnik: 2,0TDCI 130 aut - 1,4 TDCI
Rocznik: 2008r titan.- 2002r
Postów: 1,964
Domyślnie

Gdzie są te wasze oszczędnośći - skoro mechanicy i częśći i inne problemy pochłoną.....

Dinar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2008, 11:52   #42
Seweryn
ford::advanced
 
Avatar Seweryn
 
Zarejestrowany: 30-09-2007
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Focus Mk2
Silnik: 1,6 TDCi 90 kM
Rocznik: 2007
Postów: 200
Domyślnie

Cytat:
Napisał vgrzes
Witam. Ja zrobiłem już 20tys na lpg-sekwencja ( 1.8 zetec). Wszystko bylo ok, od kilku dni slychac wydostajace sie z tlumika delikatne strzaly co około 2-3sek. No i obroty silnika nie sa stale, skacza od 800 do 1000. martwi mnie czy kiedys w koncu nie wypluje wnetrznosci z katalizatora? :fcp9
Nie zastanawiaj się kolego tylko śmigaj do "gazowników" - sprawdź czy się nie rozregulowało coś. Delikatne pykanie z tłumika świadczy o nie przepalaniu mieszanki i może być spowodowane rozregulowaniem gazu. Gorzej, jeżeli masz taki objaw również na benzynie - trudno przypuszczać żeby się rozregulował i na tym i na tym paliwie. Jeżeli pyka i tak i tak to kolejny krok - świece, po 20 000 na gazie są na 100% do wymiany jeśli ich nie wymieniałeś. Po drodze są jeszcze kable zapłonowe - lista jest długa. Na końcu tej listy są zawory i głowica - w zależności od przebiegu może być jeden z tych tematów lub kilka.... Powodzenia :fcp2

[ Dodano: 10-01-2008, 12:55 ]
Cytat:
Napisał Dinar
Gdzie są te wasze oszczędnośći - skoro mechanicy i częśći i inne problemy pochłoną.....
A co chcesz kolego powiedzieć, że diesel to złoty środek? Może TDDI jako tako - TDCi to jest tragedia - tam jak coś sypnie ( np. wtryski lub koło dwumasowe) to od razu kapcie spadają ......Każdy ma jakąś filozofię życia i nie ma co krytykować... :fcp1

[ Dodano: 10-01-2008, 12:57 ]
Zapomniałem dodać, że silniki TDDi "kończą się" w okolicach 250 kkm a wyjątki tylko potwierdzają regułę.... :fcp2
__________________
Pozdrawiam
SewerynR
Seweryn jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2008, 12:11   #43
Dinar
ford::professional
 
Avatar Dinar
 
Zarejestrowany: 28-11-2007
Skąd: Kudowa Zdr.
Model: FF1+S-Max-Fiesta
Silnik: 2,0TDCI 130 aut - 1,4 TDCI
Rocznik: 2008r titan.- 2002r
Postów: 1,964
Domyślnie

Sterownik pompy około 2 tyś , a dobra instalacja to 4 tyś ,ja zrobię 150tyś i palcem nie kiwne, a ty co najmniej na ten przebieg 30 razy będziesz regulował a wogule to czy wytrzyma taki przebieg...
może są rekordziści jazdy na gazie--niech się odezwą -ile przejechali-co wymieniali
Dinar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2008, 14:27   #44
marivs
ford::average
 
Zarejestrowany: 30-01-2007
Skąd: 3miasto
Model: był Focus Mk1 jest Mk2 sedan
Silnik: był 1.8 TDDi jest 1.6 TDCI 109KM
Rocznik: 1999 teraz 2005
Postów: 196
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dinar
Sterownik pompy około 2 tyś , a dobra instalacja to 4 tyś ,ja zrobię 150tyś i palcem nie kiwne, a ty co najmniej na ten przebieg 30 razy będziesz regulował a wogule to czy wytrzyma taki przebieg...
może są rekordziści jazdy na gazie--niech się odezwą -ile przejechali-co wymieniali
Sam sterownik to tyle kosztuje - dolicz jeszcze montaż i demontaż pompy + naprawę + wgranie softu + ustawienie kąta wtrysku i ci wyjdzie taka sama kwota jaka wymieniłeś za instalację, chociaż instalację (dobrą) można już dostać za ok 2,5k PLN

Dinar czy ty masz pojęcie o instalacjach gazowych i jakąkolwiek wiedzę na ten temat czy tylko się przekomarzasz ? Wiesz ile kosztuje przegląd inatalacji gazowej, filtry, regulacja? Bo ja np. wiem i jakbyś nie liczył to koszt utrzymania auta z instalacją LPG jest i tak niższy niż dieselka.

[ Dodano: 10-01-2008, 15:57 ]
Cytat:
Napisał vgrzes
Witam. Ja zrobiłem już 20tys na lpg-sekwencja ( 1.8 zetec). Wszystko bylo ok, od kilku dni slychac wydostajace sie z tlumika delikatne strzaly co około 2-3sek. No i obroty silnika nie sa stale, skacza od 800 do 1000. martwi mnie czy kiedys w koncu nie wypluje wnetrznosci z katalizatora? :fcp9

Jeżeli wachlowanie obrotów jest tylko na LPG to coś stało się z mapą wtrysków, być może centralka LPG coś namieszała - podpiąć pod komputer u gazowników i sprawdzić.
Jeżeli sytuacja występuje również przy pracy na noPb to sprawdzić przepływomierz/silnik krokowy - nie wiem co tam w Fordzie siedzi ale jest odpowiedzialne za pracę na wolnych obrotach.
Ogólna zła praca silnika na noPb i LPG (w pełnym spektrum obrotów) o ile powyższe informacje nie pomogą to możliwe, że sonda lambda wyzionęła ducha.
__________________
Focus Kombi '99 1,8 TDDi 90KM
Fiat Punto Mk2 '02 1,2 8V Active 60KM + LPG Bingo S4
marivs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2008, 15:02   #45
Seweryn
ford::advanced
 
Avatar Seweryn
 
Zarejestrowany: 30-09-2007
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Model: Focus Mk2
Silnik: 1,6 TDCi 90 kM
Rocznik: 2007
Postów: 200
Domyślnie

Cytat:
Napisał marivs
Dinar napisał/a:
Sterownik pompy około 2 tyś , a dobra instalacja to 4 tyś ,ja zrobię 150tyś i palcem nie kiwne, a ty co najmniej na ten przebieg 30 razy będziesz regulował a wogule to czy wytrzyma taki przebieg...
może są rekordziści jazdy na gazie--niech się odezwą -ile przejechali-co wymieniali


Sam sterownik to tyle kosztuje - dolicz jeszcze montaż i demontaż pompy + naprawę + wgranie softu + ustawienie kąta wtrysku i ci wyjdzie taka sama kwota jaka wymieniłeś za instalację, chociaż instalację (dobrą) można już dostać za ok 2,5k PLN

Dinar czy ty masz pojęcie o instalacjach gazowych i jakąkolwiek wiedzę na ten temat czy tylko się przekomarzasz ? Wiesz ile kosztuje przegląd inatalacji gazowej, filtry, regulacja? Bo ja np. wiem i jakbyś nie liczył to koszt utrzymania auta z instalacją LPG jest i tak niższy niż dieselka.
Otóż to. Ciekawe dlaczego kolega nie napisał też ile kosztuje wymiana wtrysków - bardziej dotyczy to TDCi - jest to kwota na pewno powalająca na kolana. Ponadto silnik 1,8 TDDi to stara konstrukcja której dołożono osprzęt w postaci wtrysków, konstrukcja stara i słynąca z małej wytrzymałości. Kupując auto miałem do wyboru - Focus 1,6 16 V przebieg 185 kkm lub Focus TDDi przebieg 240 kkm - wolałem benzynę, bo dla TDDi to były już ostatnie chwile (nie wspominając, że silnik był na gwarancji wymieniany po 70 kkm). Auta te jeździły w firmie w którj pracowałem więc znałem ich historię.
__________________
Pozdrawiam
SewerynR
Seweryn jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-01-2008, 16:16   #46
mtoczynski
ford::advanced
 
Avatar mtoczynski
 
Imię: Michał
Zarejestrowany: 20-11-2005
Skąd: Warszawa
Model: Fiesta MK7 | Focus MKI
Silnik: 1.6 Ti-VCT | 2.0 Zetec
Rocznik: 2010/2000
Postów: 364
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dinar
Gdzie są te wasze oszczędnośći
rowno 3,5 tys zl po 50 tys km - oczywiscie przy zalozeniu ze gazu pale 15% wiecej niz Pb, lalbym do baku najzwyklejsze PB (a nie V-power racing jak teraz) plus drozsze przeglady, filtry itp...

nie wiem jak dla Was, ale dla mnie 3,5 tys po poltora roku to duuzo - a instalke mialem za 3200 wtedy, teraz sa jeszcze tansze...
mtoczynski jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-05-2008, 09:46   #47
ddawid6
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 18-12-2006
Postów: 2
Domyślnie Re: Focus 1,4 1,6 i 2,0 na gaz

Wątek trochę stary, ale się podepnę...

Przymierzam się do Focusa, pod uwagę biorę raczej początek produkcji, kombi i benzyna (z myślą o natychmiastowym zagazowaniu) tylko nie wiem jeszcze jaki silnik, chociaż myślę o 1.8 lub 2.0. Wydaje mi się, że spalanie będzie raczej porównywalne, tylko 2.0 jest rzadko spotykane, najczęściej widzę 1.6... i wydaje mi się trochę za słaby...

Nawiązując do rozmowy powyżej, sam zastanawiałem się, a może teraz diesel? Ale czytając o problemach ze sterownikiem pompy (chyba o to chodzi), czy o tym, że diesle "kończą" się w okolicach 250 kkm (a przecież kombi z przebiegiem poniżej 200 kkm się nie uświadczy) chyba zostanę przy LPG Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. No i raczej benzyniaki są mniej zajeżdżone, bo jeśli ktoś kupuje samochód do "harowania" to raczej diesla...

Widzę, że opinie o gazowaniu Focusa jak zwykle podzielone, jedni, że nie ma problemu, drudzy, że się nie nadaje... O Mondku też tak mówili, jeśli LPG to tylko sekwencja itp. Z moich doświadczeń wynika tyle: Mondkiem na gazie zrobiłem około 90 kkm (kupiony był z półroczną instalacją), gaz to II generacja "na śrubkę" i co? I nic! Kilka razy wymieniany filtr gazu (15 zł), kilka regulacji przy okazji wymiany filtra, raz wymieniony reduktor (300 zł) i raz komplet świec i przewodów (150 zł) bo zaczął strzelać. Wspomnę jeszcze o uszczelce pod głowicą (900 zł), bo to mogło być przez gaz... TAKIE są realne koszty dodatkowe (plus przegląd 60 zł więcej rocznie). Poprzednio miałem Fiestę (tylko Fordy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ), silniczek 1.1, ale kupiłem już z gazem. Przejechane około 90 kkm, koszty podobne: filtr co jakiś czas, raz reduktor i raz coś tam przy silniku (chyba zawory) co mnie kosztowało około 1000 zł, ale nie ma się co dziwić skoro skrzynia była 4-biegowa, a Fiesta śmigała po 140 km/h Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pozdrawiam.
ddawid6 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-05-2008, 16:06   #48
vgrzes
ford::average
 
Imię: grzes
Zarejestrowany: 23-11-2006
Skąd: Marcinkowo
Model: focus 1
Silnik: 1.8
Rocznik: 1999
Postów: 114
Domyślnie Re:

Cytat:
Napisał Dinar
Sterownik pompy około 2 tyś , a dobra instalacja to 4 tyś ,ja zrobię 150tyś i palcem nie kiwne, a ty co najmniej na ten przebieg 30 razy będziesz regulował a wogule to czy wytrzyma taki przebieg...
może są rekordziści jazdy na gazie--niech się odezwą -ile przejechali-co wymieniali

Dinar. Ja kupiłem focus który miał 160 tyś km na drugi dzień wstawiłem isntalacje gazową za która zapłaciłem 2.200zł. do tej pory nic przy nie niej nie robiłem a na liczniku już jest 210 tyś km.

Litr oleju napędowego to około 4.20zł - natoimiast lpg to 2.18
przejechanie 100 km na lpg kosztuje mnie 9x2.18=19.60zł a ciebie na ON 6x4.20=25zł i tak na każde 100 km dokładasz średnio 5zł teraz mnożąć to przez 50tyś km daje 2.500zł . Do tego obojetnie co poleci w dieslu to naprawy nie sa tanie np. wtryski, pompa wtryskowa, koło dwumasowe, turbo. Jeśli sie mylę prosze poprawcie mnie.
__________________
szcześliwej drogi już czas
vgrzes jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2009, 16:21   #49
popiz
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-05-2009
Skąd: BIAŁYSTOK
Model: FOCUS
Silnik: 1.6 benzyna+gaz
Rocznik: 2003
Postów: 15
Domyślnie Odp: Focus 1,4 1,6 i 2,0 na gaz

Witam moja foczka 1,6 z sekwencja, przez 4 lata przejechałem okolo 110 tyś km, z gazem problemu nie miałem. Ostatnio falują mi obroty i jednocześnie przygasają światłą-elektryk nic nie wskurał, cos tam niby ustawiał za co niestety zgarnął 150 zł :-( i tyle- spróbuje z silniczkiem krokowym ,poczyszcze i zobaczymy.
popiz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-11-2009, 18:29   #50
mihal
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 18-09-2007
Skąd: Warszawa
Model: Focus
Silnik: 1,6
Rocznik: 2008
Postów: 414
Domyślnie Odp: Focus 1,4 1,6 i 2,0 na gaz

hej przyjedz do mnie. w sumie nie jestem mechanikiem ale pokrece cos tam srubokretem dla swietego spokoju, dasz mi ta stowke i bedzie cacy
mihal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:30.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.