|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-10-2009, 12:45 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-04-2008
Postów: 12
|
problem z recznym
witam. wracalem ostatnio do domu i stalo sie cos dziwnego.
autko nagle zaczelo mi sie opornie zbierac, i wg. komputera zuzycie paliwa zaczelo dosc znaczaco isc w gore. zjechalem na bok i patrze a z tylnego prawego kola z hamulcow idzie mi dym, wyglada na to tak jakby klocki zlapaly lekko za tarcze. Co dziwne auta nie sciaga w zanda ze stron podczas jazdy, poprostu ciezko idzie do przodu. Druga strona medalu to reczny. Moge go podniesc o pare ladnych stopni i nic nie zaskoczy, nawet lampka (P) sie zaswieci na desce i nic. dopero jak go podniose o jakies 25-30 stopni to zabki zaskakuja. Co to moze byc. Z tylnym lewym nie ma zadnego problemu. |
26-10-2009, 14:46 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 20-02-2007
Skąd: W-wa
Model: Honda Accord Tourer
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 309
|
Odp: problem z recznym
sparwdz linki
__________________
Mondeo MK3 - sprzedany Fiesta MK7 w rękach żony Accord Tourer 2.0 - nowa zabawka |
26-10-2009, 14:56 | #3 |
ford::professional
Imię: KRIS
Zarejestrowany: 26-10-2008
Skąd: ŚLĄSKIE
Model: MONDEO MK5 ST LINE
Silnik: 2,0 TDCI 218KM 476NM
Rocznik: 2016
Postów: 1,303
|
Odp: problem z recznym
sprawdz czy odbija ręczny w prawym kole,mondik tak ma że trzpień który wychodzi z zacisku lubi się zabrudzić,też tak miałem kupiłem zestaw naprawczy zacisku rozebrałem go wyczyściłem trzpień i tulejke poskładałem i ręczny chodzi
|
26-10-2009, 15:05 | #4 |
ford::average
Imię: Michał
Zarejestrowany: 07-08-2009
Skąd: Białystok
Model: S-max - Fiesta MKVII
Silnik: 2.0 TDCI - 1.25 16V
Rocznik: 2010 - 2012
Postów: 95
|
Odp: problem z recznym
Najczęściej właśnie przy prawym kole (nie wiedzieć czemu) zaczynają się problemy z ręcznym. Na początek sprawdź linki - pewnie będą do wymiany (w ASO 2x200zł, zamienniki od około 50zł). Sprawdź przy tym czy zacisk wraca na swoje miejsce. Jeśli nie wymiana (koszt od 600zł za dobrej klasy część) lub regeneracja (uszczelki coś chyba około 100zł).
|
26-10-2009, 20:28 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-05-2009
Skąd: Lębork
Model: Fort Transit Connect
Silnik: 1,8 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 112
|
Odp: problem z recznym
U mnie parę dni temu to samo, z tym ze w lewym tylnym kole. Zdjąłem kolo, wypiąłem linkę od ręcznego z mocowania przy klockach, aby łatwiej było rozruszać tę dźwigienkę. Przesmarowałem ową dźwigienkę WD40 i ruszałem kilkanaście minut. Jest poprawa. Jednak chyba założę tam zamiast oryginalnej sprężynki, jakąś krótszą mocniejszą, aby lepiej klocki odbijały.
|
26-10-2009, 21:35 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 26-01-2009
Skąd: OLSZTYN
Model: MONDEO trend
Silnik: TDCI 2,0 130 KM
Rocznik: 2004
Postów: 28
|
Odp: problem z recznym
Przerabiałem to w lewym kole. bez demontazu probowalem rozruszac i nic to nie dalo.zdemontowalem zacisk zregenerowalem i dziala jak dotad dobrze. z doswiadczenia nie polecam linek w zamienniku. zaciski to czesta przypadlosc mordeo
|