Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 18-09-2009, 23:08   #1
Yabollek
ford::average
 
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 18-09-2009
Skąd: Kraków
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0L Duratorq DI HPCR (125PS)
Rocznik: 2006
Postów: 182
Domyślnie Dziwne objawy

Witam.
Mam kilka bolączek w swoim autku na które nie udało mi się znaleźć rozwiązania.

Słowem wstępu:
rocznik 2000 (produkcja koniec 99 już bez EGR'a więc to nie on jest winny)
zetec 2.0l DOHC 16V
LPG - sekwencja (STAG300)
przebieg - 137k km

1.
Podczas jazdy na PB samochód w pewnych zakresach obrotów (najbardziej czuć to na 2k obrotów podczas równomiernego trzymania prędkości i obrotów) dostaje drgawek. Na LPG brak takich objawów.

Czy może to być pompa paliwa czy raczej walnięty wtrysk, a może przepływomierz (nie wiem czy podczas jazdy na LPG brane są pod uwagę wskazania z przepływki)

2.
Autko dużo pali w mieście
W trasie spalanie jest ok (okolo 8l/100km), w mieście natomiast około 16,5l/100km Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pali tak dużo zarówno na LPG jak i na PB (na LPG +20% co w mieście daje około 18,5l/100 czyli pije jak smok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)

3. Podczas używania klimatyzacji samochód jest strasznie mulasty i lekko falują mu obroty (ruszanie ze świateł jest jak z 2 biegu, ruszyć z klimą pod górkę to już wyższa szkoła jazdy), wyłączam klimę i wszystko jest w porządku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Bez włączonej klimatyzacji obroty na jałowym trzymają się idealnie.
Dodatkowo zauważyłem dzisiaj, że jeśli stanę na postoju, autko jest na jałowym i jednocześnie wcisnę domykanie obu przednich szyb falują lekko obroty i przygasają przednie światła Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (czyli raczej to problem związany jest z dodatkowym obciążeniem a nie z samą klimatyzacją). Test wykonałem bez włączonej klimy. Przy kręceniu kierownicą na postoju (czyli męczeniu wspomagania) jest ok - problem jest tylko z widoczny na szybach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nawet jak zrobię choinkę (wszystkie światła, kierunki, radio, wycieraczki, spryskiwacze) to jest ok. No chyba że silniczki w szybach tak dużo prądu potrzebują i nie należy się tym przejmować. Dodam że alternator nie wykazuje żadnych objawów padu (świecące się kontrolki, problemy z ładowaniem aku, mryganie radia podczas jazdy, etc..)

Co już sprawdzałem:
ODB2 - zero błędów
lambda wymieniona - wcześniej wyskakiwały błędy, teraz się nie pojawiają
kable,świece, cewka - zmienione
filtry, oleje - nowe
czyszczenie układu dolotowego (przepustnica, kolektor) - zrobione
mierzona kompresja - ok, maxymalna odchyłka około 8%
klima nabita - 4 miesiące temu i szczelna (po 2 latach zeszło tylko 8g czynnika), szpece od klimy twierdzą że sprężarka ok (działa ok, nie wyłącza się sama, tylko jest problem z obrotami i mocą autka)

Dwaj mechanicy rozkładają ręce w desperacji odwiedziłem nawet w ASO forda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. również nie potrafili znaleźć przyczyny problemu skasowali za kompa i mierzenie kompresji kasę i nic nie znaleźli, postawili na pompę paliwa odradzając jej wymianę twierdząc że to na około 60% jej wina (a cena około 1100 za samą nową cześć). Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Zostałem więc skazany na zrób to sam, dlatego proszę grono doświadczonych userów o pomoc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

1. Na starcie chcę się zabrać za przepływomierz (czy jego działanie wpływa na pracę na LPG)?? Jeśli tak to może on świruje pomimo nie pokazywania błędów na kompie - wiem że diagnoza jest banalna i z miernikiem dam radę

2. jeśli to nie pomoże będę szukał dalej wymiana pompy paliwa (około 150zł za używkę - cena do przeżycia). Pewnie nie zniweluje to spalania ale może rozwiąże kangurki podczas jazdy na PB.

3. może to przez katalizator się dusi (nic z niego nie smierdzi nic w nim nie dudni, skład spalin OK)?

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co mogę sprawdzić - albo zna jakiegoś super speca w Krakowie który zdiagnozuje moje fordzicho, jeśli tego nie naprawię nie mam motywacji do odmalowania go Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Podejrzewam że jak znajdę przyczynę to znów będzie wszystko działać w porządku z uwagi na fakt iz wszystkie opisane problemy pojawiły się w tej samej chwili i od tej pory bezskutecznie staram się dojść co to się stało.
Niestety w Polsce mechanicy pracują na zasadzie przyjdź Pan jak już przestanie jeździć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Yabollek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2009, 00:55   #2
Rijndael
ford::professional
 
Zarejestrowany: 24-04-2008
Skąd: Warszawa
Model: -
Silnik: -
Rocznik: -
Postów: 1,175
Domyślnie Odp: Dziwne objawy

Ja bym radził sprawdzić zawór bocznikowy (tzw. "krokowiec").
Rijndael jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2009, 08:24   #3
uro2
ford::professional
 
Avatar uro2
 
Zarejestrowany: 30-08-2008
Skąd: bydgoszcz
Model: mondeo sedan [mk1]
Silnik: 1,8 td
Rocznik: 1996
Postów: 1,730
Domyślnie Odp: Dziwne objawy

Pytanie zasadnicze jak często jeździsz na Pb i ile wozisz paliwa w zbiorniku.Jeżeli resztki to rzeczywiście mogła paść pompa.Jak nie używasz wachy to mogły zatrzeć się igły we wtryskach.Podobny problem już był opisywany.Można spróbować dodatku do paliwa do czyszczenia wtrysków i trochę pojeździć na Pb.To najtańsza opcja,choć nie zawsze skuteczna.
__________________
"Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." - Henry Ford
uro2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2009, 09:19   #4
Yabollek
ford::average
 
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 18-09-2009
Skąd: Kraków
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0L Duratorq DI HPCR (125PS)
Rocznik: 2006
Postów: 182
Domyślnie Odp: Dziwne objawy

Cytat:
Napisał uro2 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Pytanie zasadnicze jak często jeździsz na Pb i ile wozisz paliwa w zbiorniku.Jeżeli resztki to rzeczywiście mogła paść pompa.Jak nie używasz wachy to mogły zatrzeć się igły we wtryskach.Podobny problem już był opisywany.Można spróbować dodatku do paliwa do czyszczenia wtrysków i trochę pojeździć na Pb.To najtańsza opcja,choć nie zawsze skuteczna.
Właśnie problem jest z tym że nigdy nie jeździłem ze świecącą się rezerwą bo zarówno drażni to ucho jak i wkurza na tablicy i komputerze... (innymi słowy zawsze miałem te 15-20l w baku). Również średnio raz w miesiącu tankuję około 13l PB (co daje raz na tydzień około 20km na PB).
Ostatnio podczas szukania przyczyn całkowicie odstawiłem LPG aby móc najpierw zrobić porządek na benzynie (wyjeździłem około 100l PB i objawy nie zniknęły) z racji tego że nie udało się rozwiązać problemu wróciłem do LPG na którym niestety jest większy komfort z jazdy (nie szarpie).

Cytat:
Ja bym radził sprawdzić zawór bocznikowy (tzw. "krokowiec").
Zapomniałem napisać - że był sprawdzany i czyszczony Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Każdy mechanik go wyklucza z uwagi na fakt iż bez obciążenia autko działa poprawnie (obroty nie falują).

Ostatnio edytowane przez Yabollek ; 19-09-2009 o 09:25
Yabollek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-09-2009, 16:57   #5
uro2
ford::professional
 
Avatar uro2
 
Zarejestrowany: 30-08-2008
Skąd: bydgoszcz
Model: mondeo sedan [mk1]
Silnik: 1,8 td
Rocznik: 1996
Postów: 1,730
Domyślnie Odp: Dziwne objawy

Żeby wyeliminować zapchanego kata,wystarczy poluzować połączenie przed nim i wtedy się przejechać.Hałas będzie potworny,ale jeżeli to jego wina to jedyny sposób żeby sprawdzić.
__________________
"Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." - Henry Ford
uro2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-09-2009, 17:19   #6
Yabollek
ford::average
 
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 18-09-2009
Skąd: Kraków
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0L Duratorq DI HPCR (125PS)
Rocznik: 2006
Postów: 182
Domyślnie Odp: Dziwne objawy

Witam.
Sprawdziłem dzisiaj przepływomierz.
Mam wersje 98AB 12B579 B2B z 6 pinami oznaczonymi
E A B C D F

Z tego co gdzieś wydłubałem w sieci wynika, że aby sprawdzić przepływkę należy wpiąć miernik pomiędzy złącze
E oraz masę (np. akumulator).

Z moich pomiarów na ciepłym silniku wyszło (trzymałem autko na poniższych wartościach obrotów przez około 15s) :
900obr - 1,4V (chyba za dużo bo ludzie piszą o 0,7V)
3000obr - 1,5V
4000obr - 1.6V

Z tego co się naczytałem gdzieś (nie wiem czy dobre źródła) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. , wynika że przepływka powinna pracować w zakresie 0,5- 4,4V i przy około 3k obr powinna mieć znacznie większe napięcie niż na jałowym (ktoś gdzies pisał że miał około 2-3V).

Czy z dobrych źródeł się doktoryzowałem? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Jeśli tak oznacza że mam kolejnego podejrzanego w wysokim spalaniu i nierównej pracy silnika do eliminacji...


PS. oczywiście przepływka była czyszczona 2 dni temu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

I przy okazji jeśli już nadużyłem waszej cierpliwości Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. zadam kolejne pytanie:

Czy podczas jazdy na gazie (4gen) przy padniętej przepływce mogę nie czuć szarpania i również mieć zwiększone spalanie
Z tego co udało mi się przeczytać w mądrych książkach przepływomierz podaje informacje do kompa który steruje wtryskiem (długość, kąt, etc..) a przecież w mojej instalacji gaz "wdmuchiwany" jest przez wtryski gazu bezpośrednio do odpowiednich rurek kolektora i w ogóle wtrysk benzynowy nie jest używany.

Ostatnio edytowane przez Yabollek ; 21-09-2009 o 19:04 Powód: dodatkowe głupie pytanie :)
Yabollek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-09-2009, 09:41   #7
konik_80
ford::advanced
 
Avatar konik_80
 
Zarejestrowany: 28-05-2007
Skąd: Stargard / Szkocja
Model: Mondeo MK1 HB / Subaru Legacy 3.0Rn
Silnik: 2.0+LPG+Tap01 / 3.0 + LPG
Rocznik: 1996 / 2005
Postów: 286
Domyślnie Odp: Dziwne objawy

Przepływki w aluminiowej obudowie na pewno chodzą w zakresach od 0,5V w górę - ty natomiast masz tą plastikową a ta się trochę różni i nie wiem czy odczyty są na tych samych pinach i jakie powinny być wartości.

Co do drugiego pytania to walnięta przepływka także będzie powodowała zakłócenia pracy na gazie (4tej generacji) ponieważ w tym przypadku ECU PB steruje również pracą LPG - centralka od gazu tylko zamienia czasy wtrysków.
konik_80 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-09-2009, 14:26   #8
Yabollek
ford::average
 
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 18-09-2009
Skąd: Kraków
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0L Duratorq DI HPCR (125PS)
Rocznik: 2006
Postów: 182
Domyślnie Odp: Dziwne objawy

Cytat:
Napisał konik_80 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przepływki w aluminiowej obudowie na pewno chodzą w zakresach od 0,5V w górę - ty natomiast masz tą plastikową a ta się trochę różni i nie wiem czy odczyty są na tych samych pinach i jakie powinny być wartości.

Co do drugiego pytania to walnięta przepływka także będzie powodowała zakłócenia pracy na gazie (4tej generacji) ponieważ w tym przypadku ECU PB steruje również pracą LPG - centralka od gazu tylko zamienia czasy wtrysków.
Dzięki za odpowiedź - nie pozostaje mi nic innego tylko znaleźć kogoś kto ma identyczny jak ja MAF i zmierzyć u niego.
Ehhh nie ma jak auto z końca serii w nim zawsze jakieś cuda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

I dzięki jeszcze raz za rozjaśnienie odnośnie gazu

PS. od dzisiaj jeszcze bardziej obwiniam MAF bo zauważyłem na OBD2, że lambda nie "rysuje" sinusoidy na jałowym tylko raczej nieznacznie się waha (nie lazi od 0-1V)
Samą sondę wymieniałem miesiąc temu bo stara całkowicie umarła...

Ostatnio edytowane przez Yabollek ; 22-09-2009 o 14:59
Yabollek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-09-2009, 19:55   #9
mondeo 97
ford::average
 
Zarejestrowany: 23-12-2007
Skąd: proszowice
Postów: 93
Domyślnie Odp: Dziwne objawy

Witam! Czy przeplywka od 1.8 bedzie pasowac mam dwie jak cos i jestem z pod krakowa mogli bysmy cos pokombinowac. Kupilem ja ale okazalo sie ze to nic nie dalo.Obiawy jakie mam to szapniecia na wyrzszych obrotach powyrzej 3500tys niechce wogule isc na biegu a na luzie sie kreci do odcinki.
__________________
MONDEO 97 1.8 bp + gaz seqent BRC
mondeo 97 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-09-2009, 19:58   #10
Yabollek
ford::average
 
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 18-09-2009
Skąd: Kraków
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0L Duratorq DI HPCR (125PS)
Rocznik: 2006
Postów: 182
Domyślnie Odp: Dziwne objawy

Cytat:
Napisał mondeo 97 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam! Czy przeplywka od 1.8 bedzie pasowac mam dwie jak cos i jestem z pod krakowa mogli bysmy cos pokombinowac. Kupilem ja ale okazalo sie ze to nic nie dalo.Obiawy jakie mam to szapniecia na wyrzszych obrotach powyrzej 3500tys niechce wogule isc na biegu a na luzie sie kreci do odcinki.
Odpada Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Posprawdzałem wszystko - przepływkę, lambdę i są ok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Testowałem na identycznym silniku z identyczna przepływką zarówno przez ODB2 jak i miernikiem.

Wykluczam przepływkę i sondę... ehhh coraz bardziej mnie to wkurza... musze w końcu jakiegoś magika w Krakowie znaleźć (nie wykluczam nawet generalnego remontu silnika)
Yabollek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:34.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.