|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
03-08-2009, 10:17 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: DG
Model: Mondeo MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 64
|
Kłopot z odpaleniem
Witam
Szanowni grupowicze mam pewien problem. Szukałem w archiwum ale nie bardzo wiem jak zdiagnozować mój kłopot. Moje autko to Mondeo 2.0 TDDI 115 KM 2001r. Otóż stało się to drugi raz w ciągu kilku dni (dodajmy upalnych dni). Pierwszy raz po przejechaniu około 50km drugi raz dzisiaj po pokonaniu kilku kilometrów w korku i jeździe po zatłoczonych Katowicach. Rozgrzany samochodzik zostawiłem na parkingu na około 20 minut. Wracam, chcę odpalam a tu psikus... Akumulator zakręcił, paliwo (wydaje mi się) załapał, ale zamiast poprawnie uruchomic silnik zaczął się strasznie dławić. Świeciły się kontrolki - akumulatora i migała ciśnienia oleju. Objaw był podobny do np.jazdy na za wysokim biegu z małą prędkością - takie dławienie, duszenie, ledwo ledwo kręcił silnik. Dodatkowo wydaje mi się, że jak wcisnąłem sprzęgło żeby nie zgasł to jakoś tak lekko mi wpadło jak gdyby bez oporu (ale to może stres). Wyłączyłem silnik bo nic by z tego i tak nie wyszło. Odczekałem minutkę i tym razem już normalnie odpalił, puścił niewielki ciemny dymek z niespalonych oparów paliwa, i teraz jest już normalnie, bez żadnych problemów dojechałem do pracy. Grupowicze co to może być? Jestem na etapie wymiany oleju ale to wykluczam - miałem wymienić w czerwcu ale jakoś nie mam czasu. Filtr paliwa wymieniany był 2 lata temu - leje tylko V-Power Diesel - zawsze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nie mam żadnych objawów utraty mocy, zwiększonego spalania itp. Po nocy autko odpala za pierwszym razem, jak jest zimne, rozgrzane chodzi może trochę bardziej mułowato. Czy to może być coś związanego z dwumasą? Skoro będę jechał do mechanika z wymianą oleju to od razu poprosiłbym go o diagnozę, ale na co zwrócić jego uwagę, chciałbym naprowadzić go na temat. Proszę o pomoc
__________________
Pozdrowienia dla wszystkich zmotoryzowanych |
03-08-2009, 12:01 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: DG
Model: Mondeo MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 64
|
Odp: Kłopot z odpaleniem
Panowie/Panie jakakolwiek rada, światełko w tunelu, żebym miał punkt odniesienia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Objawów padania koła dwumasowego raczej nie odczuwam. Słuchajcie a może to napinacz, muszę go wymienić, powinienem już dawno podczas wyminiany koła pasowego ale tego nie zrobiłem.
__________________
Pozdrowienia dla wszystkich zmotoryzowanych |
10-09-2009, 21:06 | #3 |
ford::amateur
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 10-09-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 115 KM TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 3
|
Odp: Kłopot z odpaleniem
Witam.
Chciałbym się dołączyć do pytania kolegi, w czym jest problem? U mnie jest dokładnie tak samo, aczkolwiek jestem na etapie regeneracji turbiny, potem zobaczymy, czy to nie będą wtryski... Pozdrawiam. |
11-09-2009, 15:08 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 26-04-2009
Model: Monodeo 2002
Silnik: TDDI
Rocznik: 2002
Postów: 12
|
Odp: Kłopot z odpaleniem
ja mam taki problem:
Mianowicie mam mondeo z 2002 roku TDDI i mam problem z zapalaniem tylko na cieplym silniku. Przy zimnym zapala bezproblemowo. Poczas zapalania silnika gdy jest ciepły, wskakuje tak na 400 obrotow potem po okolo 2 sekundach podnosi sie na 850 lub gaśnie Podczas gdy silnik ma 400 obrotow strasznie zgrzyta i piszczy, wiec szybko go gasze. Czesto juz przy drugiej prubie zapalenia wskakuje odrazu na 850 obrotów, a czasem musze go zapialic z 4 razy aby wskoczyl wkoncu na te 850 obrotow. Zauwazyłem ostatnio ze jak dluzej przytrzymam go na rozruszniku to wskonczy wkoncu na 850 obrotow ( nie zawsze) ale nie wiem czy to jest zdrowe dla silnika :/ Również prosze o pomoc!!! |
11-09-2009, 18:32 | #5 | |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2009
Skąd: Głuszyca
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDCI 130KM
Rocznik: 2003
Postów: 75
|
Odp: Kłopot z odpaleniem
Cytat:
lucek 23 - jakie masz obroty przy ojawach, które opisałeś? |
|
11-09-2009, 18:54 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
|
Odp: Kłopot z odpaleniem
Było o tym na forum nie raz, nie pamiętam jednak jakie to były tematy. Poszukaj Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
20-09-2009, 08:43 | #7 |
ford::amateur
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 19-09-2009
Skąd: małopolskie
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.0
Rocznik: 2007
Postów: 9
|
Odp: Kłopot z odpaleniem
Witam. Mam podobne objawy, tzn. zimny pali na dotyk, ciepły już nie zawsze.. Czasem bowiem przekecam kluczyk i zaczyna telepać jakby szedł na jednym cylindru czy jakoś tak (nie mam pojecia o mechanice, to tylko moje odczucie). Poraźcie coś koledzy..
|
21-09-2009, 07:39 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-09-2007
Skąd: DG
Model: Mondeo MK3 Kombi
Silnik: 2.0 TDDI 115KM
Rocznik: 2001
Postów: 64
|
Odp: Kłopot z odpaleniem
Andi - chodzi o to, że wcale nie wchodzi na obroty. Jest tak, że kręci coś ale nie ma "zapłonu". Gdzieś na forum wyczytałem, że może koło dwumasowe się kończy i rozrusznik ślizga się na opiłkach...
__________________
Pozdrowienia dla wszystkich zmotoryzowanych |
11-03-2010, 15:46 | #9 |
ford::beginner
Imię: Pawel
Zarejestrowany: 15-10-2008
Model: Ford Mondeo MK III
Silnik: 2,0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 29
|
Odp: Kłopot z odpaleniem
miałem podobny problem ale gdy wymieniłem pompę w baku problem zniknął
pompę ta da się zregenerować koszt około 150zł |
11-03-2010, 20:49 | #10 |
ford::average
Imię: Marek
Zarejestrowany: 02-01-2010
Skąd: Toruń
Model: Mondeo MK3 Kombi/Galaxy MK3
Silnik: 3x Mondeo: MK3 2,0 130/MK3 2,0 130/MK3 2,2 155/Galaxy 2007 2,0 140
Rocznik: M2006/M2006/M2007/G2007
Postów: 133
|
Odp: Kłopot z odpaleniem
gdzie jest dokladnie ta pompa? w baku, kolo baku? jak kiedys samochod wisial w powietrzu to nic tam nie widzialem, trzeba sciagac bak zeby ja zobaczyc ?
a tak w ogole Andi u mnie z tego co zaobserwowalem dopoki nie puscisz kluczyka mimo, ze samochod zapali i rozrusznik przestaje krecic wskazowka nie wstanie z zera. tak samo wczoraj w avensis 2007 sprawdzalem moment odpiecia rozrusznika i obroty tez nie wstaly dopoki nie puscilem kluczyka Ostatnio edytowane przez Tari ; 12-03-2010 o 11:12 |