|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-09-2009, 17:12 | #1 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-10-2008
Skąd: Tarnowskie Góry
Model: Mondeo MK II/Escort MKV KB
Silnik: 2.5 V6 + gaz rozweselający portfel/1.8 D
Rocznik: 1999/1992
Postów: 99
|
Pytanie dot. silnika 1.8D
Mój brat nabawił się Escorta 1.8 D i w związku z licznymi jego przypadłościami chciałbym się o niektóre dowiedzieć. Z działu escort przesłali mnie tu więc pytam:
Silnik odpala po chwili, trzeba go pokręcić. Jak można ułatwić mu start? (na ciepłym odpala tylko troszkę szybciej) Po uruchomieniu zarzuca dymem z wydechu, czasem po przegazowaniu potrafi zostawić plamę sadzy na ziemi. Czym może być spowodowany taki stan rzeczy? Zastanawiam się czy olej spływający po zaworach może być przyczyną kopcenia? Czy taki efekt mogą dać wtryski (zabrudzone, może leją)? Co można/trzeba jeszcze sprawdzić? Ostanie pytanie dot wyłączania silnika: powinien zatrzymywać się od razu, czy tak jak w benzynie wytracać obroty systematycznie. Pytam bo to pierwszy diesel w rodzinie.
__________________
Pozdrawiam Wojtek Mondeo - wspaniałe auto, które nigdy nie zawiedzie jeśli ma się ochotę w czymś pogrzebać. Było - Fiesta '94 1.1 Calipso Ostatnio edytowane przez Antares ; 20-09-2009 o 17:16 |
20-09-2009, 17:26 | #2 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Pytanie dot. silnika 1.8D
W zimnym dieslu pompa podaje tzw dawkę rozruchową silnika, o wiele większą niż przy ciepłym. Może wtedy po przegazowaniu trochę sadzy zostawić na ziemi. Ale przyczyn NADMIERNEGO dymienia na czarno jest kilka:
-zbyt duża dawka wtrysku (j.w.), -za późny zapłon (wtrysk), -lejące wtryski, -zbyt małe ciśnienie otwarcia wtrysku, -zbyt małe ciśnienie w cylindrach i jeszcze parę innych. Generalnie diesle dymią na czarno, zwłaszcza przy silnym dodaniu gazu, chodzi o to, aby nie dymiły za mocno i stale. Martwiłbym się najbardziej tym, że długo trzeba kręcić, aby zapalić. Ja bym pojechał do dobrego, przytomnego pompiarza od diesli, sprawdził ciśnienie w cylindrach, wtryski, ustawienia pompy, świece żarowe i wszystko byłoby wiadomo. Diesel powinien zatrzymać się natychmiast, jeżeli robi to niechętnie, to prawdopodobnie elektrozawór pompy jest nieszczelny.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 20-09-2009 o 17:29 |
20-09-2009, 20:19 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-10-2008
Skąd: Tarnowskie Góry
Model: Mondeo MK II/Escort MKV KB
Silnik: 2.5 V6 + gaz rozweselający portfel/1.8 D
Rocznik: 1999/1992
Postów: 99
|
Odp: Pytanie dot. silnika 1.8D
Jak wyłączę silnik w Essim to staje jak wryty, chciałem po prostu wiedzieć czy tak ma być. Dziękuję bardzo za odpowiedź Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam Wojtek Mondeo - wspaniałe auto, które nigdy nie zawiedzie jeśli ma się ochotę w czymś pogrzebać. Było - Fiesta '94 1.1 Calipso |