Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-02-2009, 12:21   #31
lego_m
ford::average
 
Zarejestrowany: 20-08-2008
Model: C-MAX KUGA - zamówiona
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 129
Domyślnie Re: Przestępstwo przeciwko ekologii -czy robić?

w 2.0TDCI jest zawór otwierany elektronicznie .
zadzwoniłem do serwisu forda w Sosnowcu i pracownik serwisu wytłumaczył, że błąd musi wyskoczyć , wcześniej czy później . wytłumaczył też dla czego nie podejmują sie takiej przeróbki bo jest to nie zgodne z technologiami forda i nie moga takich rzeczy robic jako autoryzowany serwis

Teoria o dawce świeżego powietrza jest słuszna , ale ciągnie za sobą wiele niespodzianek

Poproszę opinie użytkowników 2.0tdci 136/140 HP co maja zaślepiony ten zawór EGR

lego_m jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-02-2009, 13:35   #32
Gabrycha
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 09-10-2008
Skąd: N: 51° 24' E: 19° 40'
Model: C-Max były Escort MK7 i MK6
Silnik: 1.8 TDCi / 1.8 TD / 1.8D
Rocznik: 2006 / 1999 / 1994
Postów: 770
Domyślnie Re: Przestępstwo przeciwko ekologii -czy robić?

Z tego co ja gdzieś wyczytałem - to problemem nie jest to czy sterowany jest elektronicznie czy też ciśnieniowo ale to że jest dodatkowo kontrolowany w dwóch co najmniej parametrach.
1. to wielkość otwarcia zaworu - i jak się go zaślepi i w końcu się zaklei syfem to tu czujnik odpali alarm.
2. to badanie przepływu przez zawór - a to po zaślepieniu jest od razu podejrzane i może alarm zaświecić natychmiastowo.

w związku z tym sądzę że najodpowiedniejszą tutaj metodą odbarczenia byłoby wykierowanie EGR-a w kosmos pod brykę - odma - aniżęli jego zaślepianie.
Ale to tylko moje własne przemyślenia i mogę być w wielkim błędzie.

Ponadto po zablokowaniu dopływu spalin do garów mamy taki efekt:
a - czystsze powietrze do spalania
b - więcej tlenu do spalania
c - więcej mocy do jechania
d - niższa temperatura mieszanki do zapłonu
e - wyższa temperatura spalania
f - więcej tlenu w spalinach
g - mniej sadzy w spalinach

ad.a. - bez komentarza
ad.b. - czyli spalanie skuteczniejsze, szybsze, bardziej efektywne
ad.c. - bez komentarza
ad.d. - nie dostarczamy przecie gorących spalin a powietrze po coś do diaska jest na intercoolerze schładzane bo na gorącej turbinie się nagrzewa.
ad.e. - to może nie być akurat dobrym i porządanym zjawiskiem
ad.f. - skoro czyste powietrze wpada i jest w ten sposób więcej tlenu to chyba nie cały tlen się wypali i część pójdzie do wydechu a tam na tlen już czeka KAT coby dopalić katalitycznie co nieco no i DPF też się tlenem posili przy wypalaniu resztek sadzy zebranych. i UWAGA! LAMBDA - też na tlen czeka i jak go więcej niż potrzeba zobaczy to zaraz zasygnalizuje to do kompa a ten uważać będzie że mieszanka jest ZBYT UBOGA bo się tlen nie wyczerpał i dołoży kilka miligaram paliwa i może się to wszystko skończyć ogłupieniem układu sterującego i ALARMEM na czerwono.
ad.g. - bez komentarza.

Więc tan kij ma dwa końce - grunt to żeby oboma na raz nie dostać po garbie.
__________________
a po godzinach naprawiam drukarki i komputerki
- jak by komuś coś padło To spoko: niechaj mnie dręczy...
Gabrycha jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-02-2009, 17:57   #33
mkondi
ford::average
 
Zarejestrowany: 08-09-2008
Skąd: Białystok
Model: Focus II
Silnik: 1.6 TDCi 90HP BOX 118 HP
Rocznik: 2005
Postów: 88
Domyślnie Re: Przestępstwo przeciwko ekologii -czy robić?

Widzę że nawiązała się niezła dyskusja i bardzo dobrze im więcej ludzi się wypowie to może wyjdzie z tego jakiś morał lecz pamiętajmy w różnych markach, modelach zawór jest skonstrułowany troszkę inaczej i dlatego nie ma pewności powodzenia jak pisze Gabrycha są plusy i minusy (oby minusy nie przysłoniły nam plusów he he...) ja zaślepiłem zobaczymy jak będzie jeżdżę już drugi tydzień narazie jest ok u mnie też jest sterowany elektrycznie no zobaczymy jaśli tylko coś się zacznie dziać to napewno napiszę a na wiosne jak będzie dalej ok to pojadę na kompa i się zobaczy co i jak.
mkondi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-02-2009, 09:30   #34
Koyot.
ford::professional
 
Zarejestrowany: 08-02-2008
Skąd: Warszawa
Model: C-Max
Silnik: 1.8 16V (CSDA, CSDB)
Rocznik: 2004
Postów: 1,123
Domyślnie Re: Przestępstwo przeciwko ekologii -czy robić?

tak naprawd EGR to tylko wymysł ekologów do normalnej jazdy nie jest on potrzebny ani silnikowi ani kierowcy.
jesli tylko sie da to wywalac. ale tak zeby nie bylo problemu z elektronika auta bo teraz coraz trudniej wywalic bo coraz wiecej elektroniki w samochodzie jest
__________________
Jak się nie ma co się lubi to.....
Trzeba dążyć żeby to osiągnąć
Pozdrowionka...
Koyot. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2009, 20:52   #35
kolopeter
ford::professional
 
Zarejestrowany: 05-06-2007
Skąd: Szczecin
Model: S-max FL, Ecopasqda st-line,Edge 2fl
Silnik: 2.0 tdci, 1.0 w 3 cyl at6, 2.0 w 4cyl at8
Rocznik: 2010,2018,2019
Postów: 1,756
Domyślnie Odp: Re: Przestępstwo przeciwko ekologii -czy robić?

witam. tak sobie pomyslalem ,ze i ja sprobuje. dolot do kolektora jest na wierzchu w 2.0 tdci, wiec moze tu uderzyc??? dolaczam zdjecie , no chyba,ze jest tam jakis feler o ktorym nikt nie mowi i kazdy atakuje od tylu. co do opisu o 1.6 tdci zauwazylem ,ze zatykaja dolot do zaworu, wiec jak to jest ?
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg DSC01350.jpg (89.9 KB, 200 wyświetleń)
kolopeter jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-02-2009, 08:36   #36
Gabrycha
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 09-10-2008
Skąd: N: 51° 24' E: 19° 40'
Model: C-Max były Escort MK7 i MK6
Silnik: 1.8 TDCi / 1.8 TD / 1.8D
Rocznik: 2006 / 1999 / 1994
Postów: 770
Domyślnie Odp: Przestępstwo przeciwko ekologii -czy robić???

W Essim zrobiłem "zaślepkę" - odciąłem sterowanie bo podciśnieniowe - Warto było!
Tu też zakombinuję - ale jeszce inaczej niż wszyscy - mam anty(EGR)koncepcję ale na razie nic nie powiem.
__________________
a po godzinach naprawiam drukarki i komputerki
- jak by komuś coś padło To spoko: niechaj mnie dręczy...
Gabrycha jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-09-2009, 23:45   #37
clooney88
ford::average
 
Avatar clooney88
 
Zarejestrowany: 22-09-2008
Skąd: wlkp.
Model: FOCUS MK2
Silnik: 1.6 TDCI 109PS
Rocznik: 2005
Postów: 69
Domyślnie Odp: Przestępstwo przeciwko ekologii -czy robić???

Jak ma się zaślepienie EGRu do pracy DPFu? Przecież mniej spalone powietrze, które wyrzuca silnik z zaślepionym EGRem trafia na DPF (o ile jest w aucie) i go wyniszczy pewnie w końcu...
__________________
CB UNIDEN PRO XL 520 + PRESIDENT FLORIDA
http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=105
clooney88 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-09-2009, 08:18   #38
Gabrycha
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 09-10-2008
Skąd: N: 51° 24' E: 19° 40'
Model: C-Max były Escort MK7 i MK6
Silnik: 1.8 TDCi / 1.8 TD / 1.8D
Rocznik: 2006 / 1999 / 1994
Postów: 770
Domyślnie Odp: Przestępstwo przeciwko ekologii -czy robić???

się ma NIJAK - DPF potrzebuje tlenu na DOPALENIE sadzy.
__________________
a po godzinach naprawiam drukarki i komputerki
- jak by komuś coś padło To spoko: niechaj mnie dręczy...
Gabrycha jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-09-2009, 12:43   #39
mareksoft
ford::beginner
 
Imię: marek
Zarejestrowany: 05-09-2009
Skąd: ruda sląska
Model: ford focus c-max
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2006
Postów: 37
Domyślnie Odp: Przestępstwo przeciwko ekologii -czy robić???

panowie i panie mam problem jestem posiadaczem c-maxa od kwietnia silnik 1,6 tdci 109 koni nawalila mi turbosprężarka wydałem 1000tys zl zregenerowali mi nietety po włożeniu auto nie ma mocy po dpaleniu zaswiecila sie kontrolka żółta silnika i po jakims czasie znikła silnik na wolb\nych obrotach chodzi elegancko ale strasznie wolno sie zbiera w porównaniu do tego co bylo przedtem na autostradzie po kilku kilometrach wyciagnoł 120 kmna godz i to wszystko na co go teraz stać po podłaczeniu do komputera bylo 8 bledów ale nie można skasować jednego zanieczyszczony filtr czastek stałych mam pytanie czy to moze byc przyczyna przewerterowałem cale forum i niewiem co zrobić czy to czasem nie zawor egr niewiem czy dolać tego oleju do tego filtra czy jak tu koledzy piszą wyciąć to szachrajstwo autko ma przebieg 155tys i rocznik 2006 za wszelkie sugestie będę wdzięczny
mareksoft jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-10-2009, 19:54   #40
rojber
ford::advanced
 
Avatar rojber
 
Zarejestrowany: 16-06-2009
Skąd: Iława
Model: Focus MK3
Silnik: 1,6 TDCI 95kM
Rocznik: 2014
Postów: 205
Domyślnie Odp: Przestępstwo przeciwko ekologii -czy robić???

Posłuchajcie chłopy chciałem ostatnio zaślepić sobie tego EGR`a i zaraz na początku roboty napotkałem na problemik - nie mogłem zdemontować ramion wycieraczek. Macie na to jakiś patent ? Ja sobie odpuściłem chwilowo, bo znając moje szczęście to powyginałbym je w drugą stronę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Śruby z ramion dają się odkręcic ale nie wiem co dalej, ramiona nie chcą się wysunąć z ośki, czy u Was też ciężko schodzą, może trzeba użyć więcej siły ?

Ostatnio edytowane przez rojber ; 14-10-2009 o 06:53
rojber jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:45.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.