Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-08-2009, 09:30   #1
slawas31
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-03-2009
Model: Focus hatchback
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 99
Postów: 23
Domyślnie napinacz paska wieloklinowego

Witam!
Mam pewien problem z moją foczką. Od pewnego czasu zaczęło mi piszczeć z okolic paska klinowego. Wymieniłem go na nowy Bosha i nadal piszczało-nawet bardziej.Przy wymianie paska zauważyłem, że rolka przy napinaczu+ rolka prowadząca też jest do wymiany i przy kolejnej wymianie rolki te zostały wymienione, lecz ... taki trochę metaliczny dzwięk został.
Przy wymianie tych rolek sprawdziłem pkręcając kołami pasowymi pozostałe podzespoły ( tj. łożysko pompy, sprężarki itp.) i nie było słychać żeby gdzieś mocno świstało. Zauważyłem jednak,że po wymianie wyżej opisanych rzeczy i uruchomieniu silnika na wolnych obrotach rolka przy samym napinaczu porusza się rytmicznie góra-dół i piszczy. Jak się silnik nagrzeje, to jest trochę lepiej. Z tego co wiem chyba tak nie powinno być(?) Tym bardziej,że nie było w tym czasie żadnego obciążenia w postaci włączonej klimy itp. Gdy natomiast na włączonym silniku przytrzymałem rolkę od napinacza od dołu, to pisk ustawał. Czy oznacza to, że napinacz kwaifikuje się do wymiany??
Jeśli tak o napiszcie proszę jakiej firmy możecie polecić, oczywiście za rozsądną cenęGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i czy dużo pracy przy wymianie??
Pozdrawiam

slawas31 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-08-2009, 11:07   #2
adam1985
ford::advanced
 
Avatar adam1985
 
Zarejestrowany: 02-10-2008
Skąd: przedbórz
Model: Ford Focus mk 3
Silnik: 1.6 TDCI 115 PS
Rocznik: 2012
Postów: 203
Domyślnie Odp: napinacz paska wieloklinowego

w seszlym roku mialem to samo, w pewnym momencie tak zaczelo piszczec ze wstyd bylo mi jezdzic foczka.Nie pomogla wymaina paska i rolki.Postanowilem wymienic caly napinacz, jesli sie nie myle to dalem za to kolo 400 bo z robocizna wyszlo mi 490 jesli sie nie myle ale zalezy kto ci to bedzie robil,pozdro
adam1985 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-08-2009, 21:57   #3
Karkon
ford::average
 
Zarejestrowany: 30-07-2007
Skąd: Wejherowo
Model: FF1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 116
Domyślnie Odp: napinacz paska wieloklinowego

Wymień pasek o 1 cm krótszy , pasuje od Opla.
Karkon jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-08-2009, 13:35   #4
slawas31
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-03-2009
Model: Focus hatchback
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 99
Postów: 23
Domyślnie Odp: napinacz paska wieloklinowego

Tak, tylko jak założę ten krótszy pasek to czy nie zużyję przedwcześnie łożyska od innych podzespołów typu: alternator, pompa wspom.itp. ?? Na dłuższą mete to chyba nie jest dobre tak myślę.
slawas31 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:18.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.