|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
08-07-2009, 21:58 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 27-11-2007
Postów: 9
|
Silnik przerywa(szarpie) przy 1600-1700obr.
Witam wszyskich.
Mam pewien problem, po chiptuningu odczuwam czasami nierowna prace silnika(szarpanie) przy 1600-1700obr. szczegolnie na 4 i 5 biegu. Silnik 2,0 tdci z przebiegiem 8t. Przed tuningiem nic nie odzczuwalem ,chociaz jezdzilem na orginalnym sofcie tylko 2t od nowosci. Firma ktora wykonala tuning uwaza ze jest to "normalne "poniewaz w tych zakresach obr. silnik dostaje uboga mieszanke paliwa? Jakos im nie wieze. Czy ktos sie juz spotkal z tym problemem? |
09-07-2009, 07:23 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 11-04-2009
Skąd: Warszawa
Model: Tiguan II/BMW F30 Estoril Blue
Silnik: 2.0 TFSi 220 KM/335i Xdrive
Rocznik: 2016/2012
Postów: 336
|
Odp: Silnik przerywa(szarpie) przy 1600-1700obr.
Ja się z czymś takim nie spotkałem,a miałem już kilka aut po wirusie.
Możesz napisać kto ci robił program.
__________________
Pozdrawiam |
09-07-2009, 07:32 | #3 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 29-06-2008
Skąd: Warszawa
Model: S-MAX
Silnik: 2,0 TDCI 180KM 430Nm
Rocznik: 2008
Postów: 43
|
Odp: Silnik przerywa(szarpie) przy 1600-1700obr.
Cytat:
|
|
09-07-2009, 10:00 | #4 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 27-11-2007
Postów: 9
|
Odp: Silnik przerywa(szarpie) przy 1600-1700obr.
Chiping jest zrobiony w Norwegi gdzie tez mieszkam i z tego powodu troche trodno mi bedzie jezdzic powyzej 2100obr. poniewaz najwyzsza dozwolona szybkosc na autostradzie to 100 a kary sa bardzo wysokie.(Przy 131 traci sie prawko na rok!) Musialbym jezdzic na 4 biegu z czym wiaze sie wieksze zuzycie. Dodam jeszcze ze moc jest podniesiona z 115KM a nie z 140KM.
|
10-07-2009, 08:06 | #5 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-04-2009
Skąd: Katowice
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 71
|
Odp: Silnik przerywa(szarpie) przy 1600-1700obr.
Powiem tak - każda szanująca się firma tuningowa uwzględnia sugestie klienta i jeśli jest to tylko możliwe weryfikuje chipa tak aby klient był zadowolony.
Jeśli nie jest możliwa taka modyfikacja, a Ty jesteś niezadowolony z efektów chipa to wówczas powinni Ci zaproponować wgranie "fabryki" (oryginalnego oprogramowania) i co najwyżej skasować za hamownie (mam nadzieje że weryfikowałeś wyniki przed i po na hamowni). Tak to wygląda w Polsce Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Może rzeczywiście silnik 2.0 TDCi 115KM + DPF (bo pewnie ma) jest trudny w modyfikacji i pewne zachowania są "typowe" (np. charakterystyka pracy silnika w określonym przedziale prędkości obrotowej) . Ale to nie oznacza że każdemu musi to odpowiadać. Ty płacisz i Ty decydujesz czy chcesz w ten sposób zmodyfikować swój samochód. Ostatnio edytowane przez pawels_123 ; 10-07-2009 o 08:17 |
10-07-2009, 09:40 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 13-11-2008
Skąd: Gdynia/Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 358
|
Odp: Silnik przerywa(szarpie) przy 1600-1700obr.
Hmm, jesli mozesz jezdzic maksymalnie 100 km/h to po co chipowales auto?
|
10-07-2009, 09:51 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 15-04-2009
Skąd: Katowice
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2006
Postów: 71
|
Odp: Silnik przerywa(szarpie) przy 1600-1700obr.
Nawet nie chce myśleć jak jeździ się S-Max`em ze 115KM silnikiem dlatego się nie dziwię.
To że nie można jeździć szybko nie dyskwalifikuje chiptuningu - przecież poprzez odpowiednią zmianę charakterystyki momentu w dolnych zakresach obrotów zyskujesz na większej elastyczności, samochód lepiej się "zbiera", nie musisz go tak ostro kręcić itp. Ale z tego co tutaj kolega pisze ten efekt nie do końca został osiągnięty (zamiast większej elastyczności jest szarpanie). |
10-07-2009, 11:24 | #8 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 27-11-2007
Postów: 9
|
Odp: Silnik przerywa(szarpie) przy 1600-1700obr.
Z elastycznosci i mocy po tuningu jestem bardzo zadowolony, mam teraz 155KM takze roznica jest kolosalna. Tylko te szarpanie przy 1600obr.Zeczywiscie 115KM nie wystrczalo na trasie przy wyprzedzaniu zaladowanym autem.W dodatku spadlo spalanie troche. W poniedzialek jade na firme i bede zadal modyfikacji softu i usuniencia tej usterki. Jak im sie to nie uda bede musial sprobowac inna firme bo nie wyobrazam sobie wrocenia do 115KM.
Ostatnio edytowane przez rewoltad ; 10-07-2009 o 11:28 |