Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-06-2009, 22:50   #41
cowboy
ford::specialist
 
Avatar cowboy
 
Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 589
Domyślnie Odp: szum / syk przy dodawaniu gazu w okolicach 2000 obr. 1.9TDI

Cytat:
Napisał ochrym Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
dorzuce pare uwag.
Swist mialem caly czas od kupna (ok. rok).
Miesiac temu wymienilem olej. Po wymianie świst znacznie ucichl, byl prawie niezauwazalny.
Tydzien jazdy i jest znow swist taki jak byl.
Wniosek - smarowanie turbiny. Od kupna przejechalem ponad 20 tys. Zero objawow awarii turbiny, wszystko ok.

Olej 10w40 byl i jest przebieg ok. 250 tys.
Czy ma ktos swist i zalany systetyk??

pozdrawiam

T.

Ja mam zalany syntetyk: Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 i też świszczy. Ale w sobotę będę zmieniał olej. Podzielę się spostrzeżeniami czy ucichło choć na trochę-tak jak pisał "ochrym".

cowboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2009, 13:21   #42
fo14
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 18-12-2008
Model: C-Max
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 3
Domyślnie Odp: szum / syk przy dodawaniu gazu w okolicach 2000 obr. 1.9TDI

Mój też szumi - od wczoraj. Turbine słyszałem czasami, ale to znacznie cichszy świst.
W Moim C-Max podczas szybkiego wciśnięcia pedału gazu(podczas jazdy) słychać szum taki jak dochodzi z nawiewu włączonego na maxa.(nawiew i klima wyłączone)
Po przyspieszeniu szum ustaje i pojawia się dopiero przy klejnym szybkim wciśnięciu gazu.
Jeżeli dodaję bardzo delikatnie gaz nie słychać szumu. Szum pojawia się zarówno przy 1500, jak i powyżej 2000 obr.
Na biegu jałowym, jak dodam gazu - nie słuchać tego szumu.
Raczej nie zaobserwowałem spadku mocy, na kmpie nie pojawiają się żadne komunikaty.

Znajomy mechanik stwierdził, że:
- turbo pracuje ok
- "węże od intercoolera są twarde i nie przepuszaczają"(jeżeli coś pokręciłem to przepraszam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
- prawdopodobie to pasek od alternatora daje takie odgłosy przy nagłym przyspieszeniu.
Mówi że może ze starości lub po przejechaniu przez kałużę dostał się jakiś piasek(ostatio musiałem 2 razy przejechać przez olbrzymią kałużę)

Rysiek
fo14 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2009, 13:48   #43
RafałB
ford::expert
 
Avatar RafałB
 
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
Domyślnie Odp: szum / syk przy dodawaniu gazu w okolicach 2000 obr. 1.9TDI

U mnie podobnie szumi od jakiegoś czasu i też mam wszystko ok,możliwe że to coś do alternatora tak jak napisałeś.
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual.
RafałB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2009, 14:31   #44
gregmaz
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-08-2008
Skąd: pow. cieszyński
Model: STYLE
Silnik: 1,9 TDI 90 KM
Rocznik: 1999
Postów: 169
Domyślnie Odp: szum / syk przy dodawaniu gazu w okolicach 2000 obr. 1.9TDI

To sobie ją załóż, bo gorące powietrze od silnika zasysać będzie wentylator i stale będziesz miał gorąco w aucie.
gregmaz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2009, 23:39   #45
revla
ford::beginner
 
Avatar revla
 
Imię: jacek
Zarejestrowany: 14-02-2009
Skąd: lodz
Model: mk2
Silnik: 1.9 tdi 115
Rocznik: 2002
Postów: 24
Domyślnie Odp: szum / syk przy dodawaniu gazu w okolicach 2000 obr. 1.9TDI

panowie , polecam sprawdzic jakim cisnieniem turbina laduje, , bo gwizd turbinki to normalna sprawa i jest przyjemny dzwiek, natomiast szum jak uciekajace powietrze , to wyglada na wiecej niz 1,5 bara, u mnie walila nawet okolo 2barow, , wydaje mi sie ze poprzedni wlasciciel , podkrecic chcial autko i to jest efekt. objawy byle takie (zwlaszcza na zimnym silniku) ze przy dodaniu gwaltownie gazu i po znianie biego prze 2000 obr turbo kichalo jak w rajdowce, (brak blow off), a i turbo zalaczalo sie juz powyzej 1100obr. ktos chyba kierowniczke turbiny zciagnol za bardzo. jedyny plus to praktycznie brak turbodziury, i dzwiek kichania fajny ale strach o silnik. jak zdejmiecie i zatkacie wezyk z tej czarnej banki to turbinka wam sie zalaczy gdzies tak okolo 1200-1300 obr. bo gdy tylko go zdejmiecie to wtedy silnik chodzi jak zwykly turbodizel, turbo zalacza sie przy 2000, nie patrzylem jeszcze jak dostac sie do kierownicy turbiny zeby ja przestawic, dodam ze jest niezapieczona, po prostu na ten wezyk dalem trojnik i dopiolem do banki pilke od tenisaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) cisnienie doladowania spadlo na 1,4 bara , turbo zalacza sie przy 1500obr, szum zasysanego powietrza jest pozniej, jest slabszy ,ale i tak 1,4 bara to za duzo troszke, mimo to auto lepiej sie buja, troche sie przyzwyczailem ze wczesniej na gaz reaguje ale i tak jest ok, wiec jak wam turbo przy 1500 rusza to zrobcie probe z tym wezykiem polecam, natomiast warto sprawdzic cisnienie doladowania, bo az tak glosnego zasysania przy szczelnym dolocie byc nie powinno,, dodam ze po moim patencie z pilka(moze brakiem czasy na dostanie sie do turbo) odglos pracy silnika , samego terkotnia disla jest cichszy , taki bardziej miekki

Ostatnio edytowane przez revla ; 03-07-2009 o 23:47 Powód: bylem zagadany:))
revla jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-07-2009, 23:49   #46
cowboy
ford::specialist
 
Avatar cowboy
 
Zarejestrowany: 13-04-2008
Skąd: Chełm
Model: Toyota Celica 2.0 GT 6 gen.
Silnik: 2.0 Pb 170KM,
Rocznik: 1998
Postów: 589
Domyślnie Odp: szum / syk przy dodawaniu gazu w okolicach 2000 obr. 1.9TDI

Cytat:
Napisał cowboyasterix Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Cytat:
Napisał ochrym Zobacz post
dorzuce pare uwag.
Swist mialem caly czas od kupna (ok. rok).
Miesiac temu wymienilem olej. Po wymianie świst znacznie ucichl, byl prawie niezauwazalny.
Tydzien jazdy i jest znow swist taki jak byl.
Wniosek - smarowanie turbiny. Od kupna przejechalem ponad 20 tys. Zero objawow awarii turbiny, wszystko ok.

Olej 10w40 byl i jest przebieg ok. 250 tys.
Czy ma ktos swist i zalany systetyk??

pozdrawiam

T.

Ja mam zalany syntetyk: Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 i też świszczy. Ale w sobotę będę zmieniał olej. Podzielę się spostrzeżeniami czy ucichło choć na trochę-tak jak pisał "ochrym".
Nic nie pomogła wymiana oleju. Jak świstało, tak świszcze, ale już się do tego przyzwyczajam i mi się zaczyna podobaćGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
cowboy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-12-2009, 15:39   #47
snikers222
ford::amateur
 
Imię: tomek
Zarejestrowany: 08-09-2009
Skąd: Walim
Model: mondeo
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 3
Domyślnie Odp: szum / syk przy dodawaniu gazu w okolicach 2000 obr. 1.9TDI

witam serdecznie, mam podobny problem w mondeo z 2005r- objawy szum przy dodawaniu gazu, samochód przy pewnych obrotach rwie-faluje, kopci przy dodawaniu gazu jak rosyjska lokomotywa i stracił moc- zdiagnozowałem problem- peknieta gomowa rura łącząca intercooler z silnikiem na łuku. Ponieważ jutro jadę w trasę i nie mam jak zrobic tej usterki na miejscu w warsztacie pomyslałem że nieszczelnośc w tym przypadku dwie poprzeczne przeciecia długości około 10 centymetrów załatam tymczasowo mocna tasma, tasme dodatkowo scisnełem plastikowymi obiemkami. Przez około 20 kilometrów było ok, póżniej pojawiła się sprężynka migajaca. Wyłączenie silnika nic nie dało- sprężynka jak bumerang powracała zaraz po odpaleniu silnika na wolnych obrotach, gdy a w akcie desperacji rozerwałem plastikowe obiemki i tasme izolujaca rozerwany przewód sprężynka zamilkła. Tak wiec wiem co było powodem ze wyskoczyła ale nie wiem dlaczego- przewód zaizolowany i wydawałoby sie że szczelny samochód przez pierwsze kilometry bez zarzutu a później zong- moze ktos wie dlaczego w tym przypadku wywala sprężynkę- z góry dziekuję.
snikers222 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-12-2009, 15:28   #48
RafałB
ford::expert
 
Avatar RafałB
 
Zarejestrowany: 04-11-2008
Skąd: Podlaskie
Model: S-max Titanium S 163KM (na razie)
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2012
Postów: 3,073
Domyślnie Odp: szum / syk przy dodawaniu gazu w okolicach 2000 obr. 1.9TDI

Ta "sprężynka" to kontrolka świec żarowych....
__________________
Wcześniej było: Galaxy MK1 2.0 B+LPG, Galaxy MK2 1.9 TDI Automat, S-max 2.0 TDCi 140KM, obecnie S-max Titanium S 2.0 TDCi 163KM manual.
RafałB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-12-2013, 14:05   #49
elvis52
ford::specialist
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 06-12-2010
Skąd: Katowice
Model: Galaxy
Silnik: 1.9 TDI 90km AHU/2.0 tdci 140km
Rocznik: 1997/2008
Postów: 795
Domyślnie Odp: szum / syk przy dodawaniu gazu w okolicach 2000 obr. 1.9TDI

witam mam podobny problem z moim galaxy tez slysze porzadny gwizd z lewej strony przy obrotach 1900-2200 i tylko w tym zakresie go slychac i przy obciazeniu gdy popuszcze gaz to juz tego nie ma. Wszystkie rury sprawdzilem szczelne, jedna jakby lekko przetarta ale szczelna o oznaczeniu 7mo 145958d 95vw 10c352cc. Nie mam pojecia juz co to moze byc. Mam ta przypadlosc juz ok. 2 lat ale teraz jakby sie bardziej nasililo
elvis52 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-12-2013, 19:32   #50
bartixr
ford::expert
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-03-2011
Skąd: Moskwa
Model: Galaxy
Silnik: AFN 150KM, ASB - AG4. Znowu mało :(
Rocznik: 98
Postów: 2,159
Domyślnie Odp: szum / syk przy dodawaniu gazu w okolicach 2000 obr. 1.9TDI

jak dla mnie sprężarka wchodzi na obroty i tyle.
Gwizdanie pojawia się gdy jest dysbalans na wałku albo nieszczelność w dolocie. Ile na VAGu pompuje w tym zakresie obrotów, wydatek powietrza na przepływce nie jest wówczas jakiś anomalny ?
bartixr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:11.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.