Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford S-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-06-2009, 11:25   #11
AlfaFord
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 19-06-2009
Skąd: W-wa
Model: Alfa 156
Silnik: 2.4 JTD
Rocznik: 2000
Postów: 7
Thumbs up Odp: S-MAX 2.5 T Spalanie, Wrażenia

Cytat:
Napisał Pinki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
poszukaj też info o tym silniku w dziale mondeo tam kilka osób ma Mondeo MK4 z tym potworkiem - a technicznie nowy S-max i MK4 są dosyć zbliżone Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
oki dzięki. Jednak silnik ten może trochę inaczej się zachowywać w S-Maxie, z racji gabarytów.

Pozdr

AlfaFord jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-06-2009, 11:28   #12
AlfaFord
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 19-06-2009
Skąd: W-wa
Model: Alfa 156
Silnik: 2.4 JTD
Rocznik: 2000
Postów: 7
Domyślnie Odp: S-MAX 2.5 T Spalanie, Wrażenia

Cytat:
Napisał krootki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja tylko mogę dołączyć się do "ochów" i "achów" dotyczących tego silnika. Mam S-maxa od prawie 2 lat, przejechane 39 tysięcy, jakiś czas temu zrobiony chip na 240 KM.

Z jednym się nie mogę zgodzić z robertem - u mnie spalanie w mieście (zakorkowany Gdańsk) w zasadzie nigdy nie schodzi poniżej 14 l/100km. A najczęściej jest to 14,5-15,5 l/100km. W trasie faktycznie można czasami zejść do 11, nawet 10 l/100km. Ale jeśli chcemy jeździć z prędkościami powyżej 200km/h to trzeba się przygotować na spalanie prawie jak w Bugatti Veyronie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
RacjaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
AlfaFord jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-06-2009, 11:53   #13
robert.j
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-05-2008
Skąd: Kraków
Model: S-max
Silnik: 2.5 T
Rocznik: 2007
Postów: 63
Domyślnie Odp: S-MAX 2.5 T Spalanie, Wrażenia

Cytat:
Napisał AlfaFord Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Hmmm, coś za cośGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Większe spalanie ale mniej potencjalnych zagrożeń w postaci dwumasy, turbiny, pewnie mniejsza wrażliwość na jakość paliwa...
Jeśli chodzi o oszczędzanie na spalaniu, to nie jest to w moim przypadku jakiś priorytet, bardziej chodzi o to, że to auto jest dosyć ciężkie i dobrze by było, aby w każdym zakresie obrotów nie brakowało mu mocy/momentu. A zaturbiona benzynka jeszcze przy takim rozkładzie momentu wygląda fajnie (dzięki za wykresikiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). 2.0 TDCi wydaje mi się może być trochę za słaby do takiej ciężarówki. Aktualnie mam diesla 136KM, moment 300Nm i powiem szczerze czasem brakuje mu mocy przy wyprzedzaniu, a auto waży gdzieś około 300kg mniej niż S-Max... Wiec do spacerowej jazdy TDCi pewnie ok, ale mam wrażenie, że czasem większa moc może się przydać. Nie chodzi już nawet o to, że lubię bardziej agresywną jazdę, ale czasem trzeba aby auto miało zapas mocy coby na przykład szybko zakończyc manewr...
A jak tam powiedz po tuningu? Przy podniesieniu momentu o 30% pewnie sprzęgło z czasem to odczuje? Czy spalanie się nie zwiększyło po chiptuningu?
Jeżdę na programie tuningowym już 50000km (program był wgrywany przy 1500 km przebiegu) czyli praktycznie od nowości. Samochód przy przegladzie 40000 nie wykazywał żadnych oznak większego zużycia elementów ,które mogłyby odczuć większą moc. Były wymieniane klocki ( ale tu jest niewiadoma , gdyż b.często używam silnika do hamowania).
Jeśli chodzi o spalanie . Trzymając sie zakresu obrotów do 3.500 ( na pewno zdecydowanie pomaga Ci w tym program) spalanie jest niższe o około 0.5 litra.Benzyna tylko 98 oktan i wg mnie najlepsza jest statoil suprema(najniższe spalanie , najlepiej pracuje silnik-tu wlączają się odczucia subiektywne .... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., potem bp ultimate , wlejesz na neste spalanie skoczy o 1-1.5 litra.Pzdr
robert.j jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-06-2009, 12:06   #14
AlfaFord
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 19-06-2009
Skąd: W-wa
Model: Alfa 156
Silnik: 2.4 JTD
Rocznik: 2000
Postów: 7
Domyślnie Odp: S-MAX 2.5 T Spalanie, Wrażenia

Cytat:
Napisał robert.j Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeżdę na programie tuningowym już 50000km (program był wgrywany przy 1500 km przebiegu) czyli praktycznie od nowości. Samochód przy przegladzie 40000 nie wykazywał żadnych oznak większego zużycia elementów ,które mogłyby odczuć większą moc. Były wymieniane klocki ( ale tu jest niewiadoma , gdyż b.często używam silnika do hamowania).
Jeśli chodzi o spalanie . Trzymając sie zakresu obrotów do 3.500 ( na pewno zdecydowanie pomaga Ci w tym program) spalanie jest niższe o około 0.5 litra.Benzyna tylko 98 oktan i wg mnie najlepsza jest statoil suprema(najniższe spalanie , najlepiej pracuje silnik-tu wlączają się odczucia subiektywne .... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., potem bp ultimate , wlejesz na neste spalanie skoczy o 1-1.5 litra.Pzdr
No to bardzo fajnie taka opcja wyglądaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Dzięki!
AlfaFord jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-06-2009, 15:11   #15
wit007
ford::advanced
 
Avatar wit007
 
Zarejestrowany: 13-11-2008
Skąd: Gdynia/Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 358
Domyślnie Odp: S-MAX 2.5 T Spalanie, Wrażenia

Cytat:
Widzę na wykresie, że przy obrotach jakie lubię ten benzynowy "potwór" ma jakieś 60 koników Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) Chyba by mi się nie chciało kręcić do 5000 obrotów, żeby znaleźć resztę "brakujących" koników. Hałas musi być zdecydowanie większy niż w dieslu...
Diesel chyba nie ma duzo wiecej przy 1500-2000? A poza tym zdaje sie ze perspektywa czestych wymian sprzegla skutecznie Ci owe obroty obrzydzila?
wit007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-06-2009, 16:11   #16
Hit
ford::average
 
Zarejestrowany: 13-03-2008
Skąd: Gdańsk
Model: S-Max
Silnik: 2,0 TDCi 140KM
Rocznik: 2007
Postów: 180
Domyślnie Odp: S-MAX 2.5 T Spalanie, Wrażenia

Cytat:
Napisał wit007 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Diesel chyba nie ma duzo wiecej przy 1500-2000? A poza tym zdaje sie ze perspektywa czestych wymian sprzegla skutecznie Ci owe obroty obrzydzila?
No właśnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tematu dwumasy trochę się już obawiam, więc ostatnimi czasy kręcę wyższe obroty, ale 4-5 tysięcy to dla mnie nie do przyjęcia chyba, zwłaszcza w mieście. Ale nigdy nie mów nigdy, będzie jakiś spocik, to muszę spróbować przejechać się ostro benzyną.
Teraz czekam w Fordzie na benzynę ale taką w stylu TSI z VW.
Czegoś takiego mi brakuje. Jak zwykle okazuje się, że auta idealnego jeszcze nie wyprodukowano Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na szczęście S-Max jest tego mojego ideału całkiem blisko.
Hit jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-06-2009, 18:37   #17
maciekr7
ford::average
 
Avatar maciekr7
 
Zarejestrowany: 17-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 2.5 T
Rocznik: 2009
Postów: 110
Domyślnie Odp: S-MAX 2.5 T Spalanie, Wrażenia

Robert.j, czy są jakieś specjalne zalecenia odnośnie pierwszych kilometrów dla tego silnika?
Chodzi mi o "docieranie".
maciekr7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-06-2009, 19:34   #18
robert.j
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-05-2008
Skąd: Kraków
Model: S-max
Silnik: 2.5 T
Rocznik: 2007
Postów: 63
Domyślnie Odp: S-MAX 2.5 T Spalanie, Wrażenia

Cytat:
Napisał maciekr7 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Robert.j, czy są jakieś specjalne zalecenia odnośnie pierwszych kilometrów dla tego silnika?
Chodzi mi o "docieranie".
Nie istnieje teraz pojęcie docierania silnika. Gdy ja chcialem "chipować" samochód mówiono mi , że powinno sie to robić najwcześniej po około 4-5 tyś km przebiegu( nie potrafię dokladnie odpowiedzieć na pytanie dlaczego tak późno) . Nalegalem i zrobiono to od razu z zastrzeżeniem że nie moge za często forsować silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Zupełnie innym problemem jest to , jak czipować samochód , gdy ten jest na gwarancji.Wtedy gdy ja to robiłem było oficjalne stanowisko forda , które zakazywało jakichkolwiek zmian w oprogramowaniu w s-maxie ( 2007 rok). Mieli wtedy jakiś przypadek w Warszawie że po probach zmiany w oprogramowaniu s-max totalnie odmowił wspołpracy i zapadł w sen ... . Nie jest problemem samo wgranie softu , gdyż ten jest praktycznie niewykrywalny . Sytuacja komplikuje się wtedy , gdy oddajesz samochód do serwisu i jest ogólna akcja zmiany softu komputera w naszych samochodach (tracisz program wgrany przez tunera).

Ostatnio edytowane przez robert.j ; 30-06-2009 o 19:36
robert.j jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-06-2009, 23:18   #19
Ravic
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 29-08-2007
Skąd: Warszawa/Bielany
Model: Mk4 Kombi TitS
Silnik: 2.5T + Bluefin
Rocznik: 2009
Postów: 830
Domyślnie Odp: S-MAX 2.5 T Spalanie, Wrażenia

Cytat:
Napisał robert.j Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Nie istnieje teraz pojęcie docierania silnika. Gdy ja chcialem "chipować" samochód mówiono mi , że powinno sie to robić najwcześniej po około 4-5 tyś km przebiegu( nie potrafię dokladnie odpowiedzieć na pytanie dlaczego tak późno) . Nalegalem i zrobiono to od razu z zastrzeżeniem że nie moge za często forsować silnika Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Zupełnie innym problemem jest to , jak czipować samochód , gdy ten jest na gwarancji.Wtedy gdy ja to robiłem było oficjalne stanowisko forda , które zakazywało jakichkolwiek zmian w oprogramowaniu w s-maxie ( 2007 rok). Mieli wtedy jakiś przypadek w Warszawie że po probach zmiany w oprogramowaniu s-max totalnie odmowił wspołpracy i zapadł w sen ... . Nie jest problemem samo wgranie softu , gdyż ten jest praktycznie niewykrywalny . Sytuacja komplikuje się wtedy , gdy oddajesz samochód do serwisu i jest ogólna akcja zmiany softu komputera w naszych samochodach (tracisz program wgrany przez tunera).
ale v-tech dożywotnio wgrywa Ci w cenie wszelkie "straty" programu w ASO... ja czekam jeszcze kilkaset km i lecę się czipować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
2.5T Titanium S Kombi
Ravic jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-07-2009, 07:25   #20
robert.j
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-05-2008
Skąd: Kraków
Model: S-max
Silnik: 2.5 T
Rocznik: 2007
Postów: 63
Domyślnie Odp: S-MAX 2.5 T Spalanie, Wrażenia

Cytat:
Napisał Ravic Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
ale v-tech dożywotnio wgrywa Ci w cenie wszelkie "straty" programu w ASO... ja czekam jeszcze kilkaset km i lecę się czipować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
,

Jest dokładnie jak mówisz ale czy nie lepiej kupując nowy samochód dogadać sie ze sprzedawcą , że ford bierze na siebie wszystko w razie jakiejś niespodzianki... ?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . Kupujesz samochód -masz pewną karte przetargową w ręku wykorzystaj to .
robert.j jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:25.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.