Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-05-2009, 14:12   #11
gulik1978
ford::specialist
 
Avatar gulik1978
 
Zarejestrowany: 05-03-2009
Skąd: Szczecin
Model: Ford Focus
Silnik: 1,6 EB
Rocznik: 2011
Postów: 573
Domyślnie Odp: awaria

Ja jak dobrze pamiętam to większośc aut jakie miałem to wykazywały tą samą wadę (alternator). Ale już wiem z czego to wynika-od nie dawna mam teścia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i on mi to wytłumaczył. Nie chce wchodzic w szczegóły bo mogą się znaleźc lepsi eletrycy niż ja i mogę pokaleczyc fachowe słownictwo z tym związane. Ale chodzi o to, że firmy nie wysilają się w dobieraniu właśnie chocby tych diód. Każda dioda ma jakąś okręśloną ochronę, polaryzację (kurcze nie pamiętam jak to teściu nazwałGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) i nawet kupując w sklepie te same diody każda z nich będzie miała inne wartości i właśnie od tej najbardziej odbiegającej wszystko się zaczyna.

gulik1978 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-05-2009, 18:38   #12
dawid81
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 28-03-2009
Skąd: Poznań
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.8 benzyna
Rocznik: 2005
Postów: 19
Domyślnie Odp: awaria

Ratunku!!
problem z ładowaniem w moim C-MAXIE trwa nadal.
Naprawa zaczęła się od wymiany regulatora, potem byly diody. Skutek taki, że kontrolka ladowania juz się nie świeci ale alternator nie ładuje w sposób ciągły, są nieregularne przerwy w ładowaniu. Buczenie jakie bylo przy dodawaniu gazy zostało usuniętę, przyczyna rolka od paska.
Jeżeli ktoś wie coś w tym temacie to wielka prośba o pomoc gdyż nie mam pojecia za co się zabrać aby bylo o.k.
dawid81 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-05-2009, 08:57   #13
Koyot.
ford::professional
 
Zarejestrowany: 08-02-2008
Skąd: Warszawa
Model: C-Max
Silnik: 1.8 16V (CSDA, CSDB)
Rocznik: 2004
Postów: 1,123
Domyślnie Odp: awaria

no to skoro nadal nie ma wlasciwego ladowania to obstawialbym nadal alt. sprawdz jakie jest ladowanie bezposrednio na zaciskach alt.
__________________
Jak się nie ma co się lubi to.....
Trzeba dążyć żeby to osiągnąć
Pozdrowionka...
Koyot. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-05-2009, 14:00   #14
gulik1978
ford::specialist
 
Avatar gulik1978
 
Zarejestrowany: 05-03-2009
Skąd: Szczecin
Model: Ford Focus
Silnik: 1,6 EB
Rocznik: 2011
Postów: 573
Domyślnie Odp: awaria

A może przewody zaśniedziałe lub naderwane?
gulik1978 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-05-2009, 15:28   #15
Joker007
ford::average
 
Zarejestrowany: 08-11-2007
Skąd: Gliwice
Model: Focus C MAX
Silnik: 2.0 TDCi 175 KM 405 NM
Rocznik: 2004
Postów: 170
Domyślnie Odp: awaria

Dokładnie koledzy w c maxiach alternatorki siadaja czesto 100 - 130 tys i niestety wymiana Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Joker007 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-05-2009, 11:08   #16
Koyot.
ford::professional
 
Zarejestrowany: 08-02-2008
Skąd: Warszawa
Model: C-Max
Silnik: 1.8 16V (CSDA, CSDB)
Rocznik: 2004
Postów: 1,123
Domyślnie Odp: awaria

no ale skoro alt. jest naprawiony a nadal nei ma ladowania to jednak cos nei tak. proponuje sprawdzic ladowanie na samym alt. a potem szukac dalej bo moze to nei wina alt tylko polaczeń
__________________
Jak się nie ma co się lubi to.....
Trzeba dążyć żeby to osiągnąć
Pozdrowionka...
Koyot. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2009, 10:43   #17
kajro
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-12-2008
Skąd: Szczecin
Model: c-max
Silnik: 1,6 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 42
Red face naprawa alternatora

Właśnie odebrałem Maxia od elektromechanika . Powód -brak ładowania. Przyczyna - wywaliło dwie diody. I tu taka ciekawostka. Mam zamontowany alternator Denso, robiony w Japonii ( żadne tam made in PRC) i wtym cały kłopot - nie mogłem znaleźć części zamiennych do niego - konkretnie zespołu prostowniczego ( dwie blachy z wnitowanymi diodami). Mechanior sobie z tym poradził ( reszta altka nie wykazyjie oznak zużycie - bieżnie i szczotki ledwo dotarte a łożyska i uzwojenie też ok). I tu pojawia się moj obawa co będzie, gdy nawali coś więcej? Tylko ASO i dwa tygodnie bez autka?
I taka ciekawostka, co nawala w samochodach na F?
W robionym w niemczech fordzie nawalił japoński alternator.
A we francuzkim peugeocie - niemiecka cewka zapłonowa
kajro jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2009, 13:01   #18
Koyot.
ford::professional
 
Zarejestrowany: 08-02-2008
Skąd: Warszawa
Model: C-Max
Silnik: 1.8 16V (CSDA, CSDB)
Rocznik: 2004
Postów: 1,123
Domyślnie Odp: awaria

no niestety bardzo ciezko jest z tymi alt. denso sam to przerabialem.
ale jest wyjscie albo regenerowany w okolicach wawy 400-450zł albo nowy z serwisu mi udalo sie zalawic za 460zł wiec kupilem nowy.
__________________
Jak się nie ma co się lubi to.....
Trzeba dążyć żeby to osiągnąć
Pozdrowionka...
Koyot. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2009, 22:31   #19
dawid81
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 28-03-2009
Skąd: Poznań
Model: Focus C-MAX
Silnik: 1.8 benzyna
Rocznik: 2005
Postów: 19
Domyślnie Odp: awaria

W moim C-MAXIE oprócz alternatora poszedł jeszcze komputer sterujacy. Trochę to wszystko kosztowało, mówi się trudno ( na szczęscie komp. można dostać używany za normalne pieniądze, nowy to jakaś masakra ). Jeżeli chodzi jednak o sam alt. zastanówicie się czy warto bawić się w naprawę i płacić często sporą kasę i mieć niepewny efekt końcowy czy po prostu kupić nowy w serwisie za niecałe 500 zł.

Pozdrawiam
dawid81 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2009, 22:48   #20
sterowiec68
ford::specialist
 
Avatar sterowiec68
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 03-11-2008
Skąd: WN
Model: Edge
Silnik: 2,0 EcoBoost 245 KM
Rocznik: 2019
Postów: 564
Domyślnie Odp: awaria

Ależ to już było mówione wiele razy. Sztukowanie alternatora kosztuje może ze stówę taniej niż nowy z dwuletnią gwarancją .A gwarancji sukcesu nie daje.
sterowiec68 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:49.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.