|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
20-03-2009, 07:49 | #11 |
ford::average
Imię: Detox
Zarejestrowany: 21-02-2009
Skąd: Dęblin
Model: Galaxy
Silnik: 2.0 benzyna + gaz sekwencja
Rocznik: 1996r
Postów: 175
|
Odp: układ kierowniczy mondeo mk3- syczenie
fakt u mnie płyn nie wycieka, lecz nie wiem jak wyeliminować problem tz czy to przekładania czy pompa, aby nie zaistniała sytuacja że wymienię przekładnie poniosę znaczne koszt a się okaże nie to pompa i dopadnie mnie kryzys finansowy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
22-03-2009, 18:27 | #12 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-10-2007
Skąd: Garbatka Letnisko
Model: MK III
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 27
|
Odp: układ kierowniczy mondeo mk3- syczenie
ja u siebie wymieniłem całą pompę ale u mnie był wyciek ale warto od tego zacząć koszt niewielki ja zapłaciłem 100 za pompę (używana)100 zł za wymianę
|
22-03-2009, 18:30 | #13 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-10-2007
Skąd: Garbatka Letnisko
Model: MK III
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 27
|
Odp: układ kierowniczy mondeo mk3- syczenie
a ceny powinny być te same bo w sumie nie daleko mieszkamy od siebie
|
22-03-2009, 18:53 | #14 |
ford::average
Imię: Detox
Zarejestrowany: 21-02-2009
Skąd: Dęblin
Model: Galaxy
Silnik: 2.0 benzyna + gaz sekwencja
Rocznik: 1996r
Postów: 175
|
Odp: układ kierowniczy mondeo mk3- syczenie
dzięki za cennik używanej pompy, może faktycznie ją wymienić, tylko dziwi mnie jedna rzecz, że w trasie gdy pojazd w ruchu nigdy nie mam problem ze wspomaganiem, a fakt o którym pisałem nie zawsze się pojawia, tz to syczenie gdy kręcę kierownicą w miejscu w prawo i odczucie jakby nie było wspomagania, tylko w prawo, wycieków płynu nie zaobserwowałem
pozdro dgrabo1 |
12-05-2009, 23:44 | #15 |
ford::average
Zarejestrowany: 28-02-2008
Model: C-Max
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 50
|
Odp: układ kierowniczy mondeo mk3- syczenie
Mam tak samo w C-Maxie, syczenie przy kręceniu kierownicą w prawo jakieś 3/4 obrotu potem znika. W czasie syczenia ciężej "chodzi" kierownica, potem jest OK. Pytanie do "dgrabo1" - czy możesz powiedzieć jak/czy rozwiązałeś problem i na czym on polegał?
|
20-08-2009, 17:12 | #16 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-12-2008
Skąd: Kraków / Rybnik
Model: Mondeo MkIII Ghia
Silnik: 2.0 TDDi 115KM
Rocznik: 2002
Postów: 98
|
Odp: układ kierowniczy mondeo mk3- syczenie
dgrabo1 udało się rozwiązać problem?
|
20-08-2009, 18:52 | #17 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 27-07-2009
Skąd: WARSZAWA
Model: MONDEO KOMBI AUT. ghia
Silnik: 2.0 TDCI 130@152/302@341Nm
Rocznik: 2005
Postów: 301
|
Odp: układ kierowniczy mondeo mk3- syczenie
Cytat:
|
|
11-08-2023, 13:20 | #18 |
ford::amateur
Imię: Mark
Zarejestrowany: 05-09-2018
Model: Mondeo
Silnik: 1,8
Rocznik: 2005
Postów: 4
|
Odp: układ kierowniczy mondeo mk3- syczenie
Jak uszczelnić połączenie zbiorniczka wyrównawczego płynu z pompą wspomagania ?
Ostatnio wracałem z długiego wyjazdu i jakiś czas wcześniej pojawił się rosnący odgłos brzęczenia. Pod koniec powrotu miałem już spore problemy ze wspomaganiem. Po powrocie stwierdziłem niski stan płynu o bardzo brudny. Wymiana z solidnym płukaniem. Płyn czysty i wspomaganie działało bardzo dobrze i cichutko. Jednak po dwóch krótkich wyjazdach do miasta zaczęła się nieco odzywać pompa na zakrętach. Rozpoznanie - ubyło nieco płynu. Po dolaniu test i drobne kapanie spod zbiorniczka a po dokładnej weryfikacji ustaliłem, że kapie ze złącza zbiorniczka z pompą. Na pompie jest króciec z tworzywa który wchodzi w tuleję w pompie. Na króćcu na pewnej głębokości jest cieniutka uszczelka o przekroju ok 0,5mm. Uszczelka straciła swoją elastyczność i prawdopodobnie przepuszcza olej. Oryginalne uszczelki ani zamienniki nie są dostępne do wersji benzyna. Znalazłem tylko zestawy naprawcze do wersji diesel 2.0. Według sprzedawców nie będą pasować. Z zestawu jest to ta najcieńsza uszczelka. Czy ktoś z kolegów ma jakiś patent na uszczelnienie złącza ? Kupiłem płyn do uszczelniania ale wydaje mi się to zbyt prowizoryczne rozwiązanie. Chciałbym zrobić to w sposób bardziej pewny. Kupiłem podobne uszczelki do zaworów kulowych jednak są nieco grubsze i bardzo ciężko wchodzą - niestety po założeniu dalej olej się sączy. Być może nieco mniej ale jednak. |