|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-03-2009, 20:53 | #1 |
ford::average
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 09-01-2009
Skąd: Warmia
Model: Mondeo MkIII - MkIV - jest EDGE
Silnik: 2,0TDCI
Rocznik: 2017
Postów: 167
|
1,8 TDCI +/- tylko dla użytkowników
Plusy i minusy tego motoru w porównaniu z poprzednimi autami {najlepiej też fordami} obecnych szczęśliwych posiadaczy MKIV ww. wersji . Dobrzy byłoby podzielić się swoilmi spostrzeżeniami . Bo z tego co widzę to ten silniczek maże mieć trochę inne problemy niż większy 2,0 i 2,2 TDCI .
Moja pierwsza refleksja ; MkIV 1,8 TDCI 125kM bardziej zrywny od 1800 do 3200 obr/min ale potem kicha {tz do 130km/h na 4 biegu , traci dech po trzech} za to MkIII 1.8Pb 125kM jest mniej zrywny ale ciągnie aż do 7000 na 3 do 140km/h Jednym słowem wyprzedzanie na trasie po przesiadce wymaga przyzwyczajenia . Ostatnio edytowane przez lewbran ; 14-03-2009 o 20:56 |
15-03-2009, 10:23 | #2 |
Feel The Difference
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 23-04-2008
Skąd: Polska
Model: MK5 Titanium X, Focus MK4 St-Line
Silnik: 2,0tdci 150=>180=>200+, 1,0 125KM
Rocznik: 2016,2018
Postów: 6,032
|
Odp: 1,8 TDCI +/- tylko dla użytkowników
Ja mam taki już prawie rok, diesel to nie benzyna , co z tego że benzyna idzie do 140 a diesel do 120 ,spróbuj w benzynie ciągnąć na 3 od 40km albo na 4 od 60 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Z moich testów(filmiki w opisie) 3bieg 120, 4 bieg 150 ,5 bieg 170 mniej więcej, tyle że czasem lepiej zmienić bieg na wyższy i pójdzie lepiej ,taki już urok naszych diesli. Ten silnik ma pewne wady (delikatne wibracje przy dodawaniu gazu na postoju, silnik trochę głośny) ale ogólnie jestem bardzo zadowolony z niego szczególnie po chipie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
15-03-2009, 12:15 | #4 | |
Feel The Difference
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 23-04-2008
Skąd: Polska
Model: MK5 Titanium X, Focus MK4 St-Line
Silnik: 2,0tdci 150=>180=>200+, 1,0 125KM
Rocznik: 2016,2018
Postów: 6,032
|
Odp: 1,8 TDCI +/- tylko dla użytkowników
Cytat:
|
|
15-03-2009, 14:44 | #5 |
ford::average
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 09-01-2009
Skąd: Warmia
Model: Mondeo MkIII - MkIV - jest EDGE
Silnik: 2,0TDCI
Rocznik: 2017
Postów: 167
|
Odp: 1,8 TDCI +/- tylko dla użytkowników
A masz jakieś uwagi po rocznym jeżdżeniu . Ja po 4 miesiącach i 10000 km nie mam uwag do silnika . Spożycie na poziomie 6 litrów większość w trasie . Serwis odwiedziłem raz wgranie nowego programu do komputerka auta , teraz dokładniej pokazuje zużycie średnie i chwilowe oraz dokładniej zasięg .
|
15-03-2009, 15:12 | #6 |
Feel The Difference
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 23-04-2008
Skąd: Polska
Model: MK5 Titanium X, Focus MK4 St-Line
Silnik: 2,0tdci 150=>180=>200+, 1,0 125KM
Rocznik: 2016,2018
Postów: 6,032
|
Odp: 1,8 TDCI +/- tylko dla użytkowników
Co do silnika to poza tym co pisałem nie mam uwag, spalanie średnie 7,5 na kompie oczywiście zaniża o 1 litr conajmniej, na gwarancji wymieniono mi lampy przednie bo się brudziły od środka ,nowe tez się brudzą i wykładzine bagażnika bo się rozwarstwiła ,ale to mogło wystąpić w każdym modelu nie tylko 1,8 tdci Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
15-03-2009, 18:37 | #7 |
ford::professional
Zarejestrowany: 03-12-2007
Model: Mondeo
Silnik: 1.8 TDCi 125/144KM 340/403Nm :) chip by heko
Rocznik: 12.2007
Postów: 1,278
|
Odp: 1,8 TDCI +/- tylko dla użytkowników
Tak jak napisał jvc. Jeżdżę już ponad rok i nie mam w sumie żanych uwag - w miarę dobry silniczek i sprawdzony (choć tylko blok właściwie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Co do głośności silnika to przestaje być dokuczliwa zaraz po wciśnięciu przycisku "ON" na panelu radia, więc też nie jest tak źle - znam gorsze przypadki (TDI np.) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A zakres uzytecznych obrotów jest w każdym dieslu mniejszy niż w Pb po przesiadce się oczywiście trzeba przyzwyczaić, ale to naturalne raczej. A tak wogóle to najgorzej jest przywyknąć do turbodziury, która w tym silniku jednak bezsprzecznie jest!
__________________
G - Car solution Ostatnio edytowane przez TiM ; 15-03-2009 o 19:10 |
15-03-2009, 21:33 | #8 |
ford::average
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 09-01-2009
Skąd: Warmia
Model: Mondeo MkIII - MkIV - jest EDGE
Silnik: 2,0TDCI
Rocznik: 2017
Postów: 167
|
Odp: 1,8 TDCI +/- tylko dla użytkowników
A' propos głosności . Starszy 1,8PbMkIII jest cichszy i mniej drży przy mniejszych prędkościach {np przy jeździe w małym mieście lub większym w-wa} na trasie przy większych prędkościach [powyżej 120km/h ] cichszy jest diesel [ powyżej 170km/h efekt znika ]. Przetestowane i skonsultowane z pasażerami .
|
15-03-2009, 21:39 | #9 |
Feel The Difference
Imię: Mirek
Zarejestrowany: 23-04-2008
Skąd: Polska
Model: MK5 Titanium X, Focus MK4 St-Line
Silnik: 2,0tdci 150=>180=>200+, 1,0 125KM
Rocznik: 2016,2018
Postów: 6,032
|
Odp: 1,8 TDCI +/- tylko dla użytkowników
Znaczy że co, benzyna przy 200km/h jest cichsza od diesla? Coś mi się nie wydaje Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
15-03-2009, 21:59 | #10 |
ford::average
Imię: Janusz
Zarejestrowany: 09-01-2009
Skąd: Warmia
Model: Mondeo MkIII - MkIV - jest EDGE
Silnik: 2,0TDCI
Rocznik: 2017
Postów: 167
|
Odp: 1,8 TDCI +/- tylko dla użytkowników
Wydusiłem z MkIII1,8Pb125kM 190km/h i dałem spokój [ to było ekstremalne doswiadczenie dla mnie i pasażerów ] ale powtórzenie tego w MkIV przy silniku 1,8TDCI125kM było praktycznie niemożliwe [ cisnołem cisnołem i niewiele wycisnołem ] , w benzynie o dziwo pod nogą jest rezerwa .
A praktycznie to i Jagular XJ przy tej prędkości nie jest cichy [raczej głośny] więc to co pisałem wyżej i dużo wyżej jest "dyskusyjne" . Turbodziura jest w MkIV 1,8 ale malutka , znam dużo i to dużo większe turbodziury , i do tego w benzynie . Ostatnio edytowane przez lewbran ; 15-03-2009 o 22:08 |