Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-03-2009, 19:32   #1
garett
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-03-2008
Skąd: Warszawa
Model: H200
Silnik: 2,4TD
Rocznik: 1998
Postów: 25
Domyślnie Rożnice między 1,8D a 1,8TD

Witam
Chce zamienić silnik 1,8TD na 1,8d w escorcie z 1996 roku. Plan jest taki by przełożyć kolektory i turbine do 1,8d i później wmontować "uturbinego diesla" do auta. Jakich różnic się spodziewać między tymi silnikami, czy koło zamachowe jest inne?, tarcza sprzęgła? może ktoś już to robił i mi podpowie jakie niespodzianki będą na nie czekać.

garett jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2009, 19:45   #2
matrog19
ford::expert
 
Avatar matrog19
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,211
Domyślnie Odp: Rożnice między 1,8D a 1,8TD

Silniki z tego co wiem to się niczym więcej nie różnią tylko w TD jest w pompie booster a zwykły diesel nie ma boostera no i były stosowane pompy albo lucas albo bosch
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404
W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok.
matrog19 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2009, 19:51   #3
garett
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-03-2008
Skąd: Warszawa
Model: H200
Silnik: 2,4TD
Rocznik: 1998
Postów: 25
Domyślnie Odp: Rożnice między 1,8D a 1,8TD

Mam zwykłego diesla z pompa bosch a w TD mam lucasa chce przezycić pompe, turbine, chłodnice oleju i wszytko to co mam w TD a brakuje mi w Dieslu.
Bo chyba niema magicznego sposobu naprawy wału, cieknie mi od strony rozrzadu w TD a wymiany uszczelniaczy nic nie daja bo ktoś kiedyś uszkodził wał jest zacięty jakby przecinakiem.
garett jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-03-2009, 20:20   #4
motorek26
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar motorek26
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
Domyślnie Odp: Rożnice między 1,8D a 1,8TD

jak poprzekładasz ostrzet z turbo do zwykłego to musisz też wymienić wtryski lub je przeregulować a przede wszystkim musisz zmienić komore spalania w dieslu jest mniejsza niż jak w turbo wiec bez ingerencji w silnik też sie nie obejdzie nie wiem jak tłoki czy nie ma jakiejś różnicy
co do wału zawsze możesz go oszlifować na mniejszy wymiar i założyć panewki nadwymiarowe w zależności na jaki szlif wyda wał
motorek26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-03-2009, 07:48   #5
garett
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-03-2008
Skąd: Warszawa
Model: H200
Silnik: 2,4TD
Rocznik: 1998
Postów: 25
Domyślnie Odp: Rożnice między 1,8D a 1,8TD

Cytat:
Napisał motorek26 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
jak poprzekładasz ostrzet z turbo do zwykłego to musisz też wymienić wtryski lub je przeregulować a przede wszystkim musisz zmienić komore spalania w dieslu jest mniejsza niż jak w turbo wiec bez ingerencji w silnik też sie nie obejdzie nie wiem jak tłoki czy nie ma jakiejś różnicy
co do wału zawsze możesz go oszlifować na mniejszy wymiar i założyć panewki nadwymiarowe w zależności na jaki szlif wyda wał
To chyba lepiej juz ten wal oddać do szlifu, bo komory spalania i tłoków to nie chciałem ruszać.
garett jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-03-2009, 08:40   #6
krysz
ford::beginner
 
Avatar krysz
 
Zarejestrowany: 04-03-2006
Skąd: mazowieckie
Model: Focus kombi
Silnik: 1,6 100 kM
Rocznik: 2002
Postów: 42
Domyślnie Odp: Rożnice między 1,8D a 1,8TD

W zwykłych dieslach pierwsze pierścionki uszczelniające mają wysokość 2,0 mm, a w silnikach z doładowaniem wysokość górnych pierścieni wynosi 2,5 mm. Pozostałe są identyczne.
krysz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-03-2009, 20:00   #7
tomallus
ford::amateur
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 03-11-2008
Skąd: Rybnik
Model: Mondeo Mk2
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1996
Postów: 9
Domyślnie Odp: Rożnice między 1,8D a 1,8TD

Nie jest tak źle. Na stronie Fiesta Klub Polska jest instrukcja Fordona jak ze zwykłego diesla zrobić TD.
tomallus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-03-2009, 22:07   #8
matrog19
ford::expert
 
Avatar matrog19
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,211
Domyślnie Odp: Rożnice między 1,8D a 1,8TD

podaje adres do manuala [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404
W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok.
matrog19 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-03-2009, 09:49   #9
garett
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-03-2008
Skąd: Warszawa
Model: H200
Silnik: 2,4TD
Rocznik: 1998
Postów: 25
Domyślnie Odp: Rożnice między 1,8D a 1,8TD

Cytat:
Napisał matrog19 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
podaje adres do manuala [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
dziękuje
sprawdzam tego diesla na kompresje i zaczynam działać
pozdrawiam

Jak myślicie napinacze rozrządu założyć od TD czy pozostawić z zwykłego diesla ??

Ostatnio edytowane przez garett ; 15-03-2009 o 17:05
garett jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-03-2009, 16:22   #10
mdcs
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
Domyślnie Odp: Rożnice między 1,8D a 1,8TD

Nie zapomnij, że pompa wody i chłodnica w TD jest inna (o zwiększonej wydajności).
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe

SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s
mdcs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 00:16.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.