|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-03-2009, 19:32 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-03-2008
Skąd: Warszawa
Model: H200
Silnik: 2,4TD
Rocznik: 1998
Postów: 25
|
Rożnice między 1,8D a 1,8TD
Witam
Chce zamienić silnik 1,8TD na 1,8d w escorcie z 1996 roku. Plan jest taki by przełożyć kolektory i turbine do 1,8d i później wmontować "uturbinego diesla" do auta. Jakich różnic się spodziewać między tymi silnikami, czy koło zamachowe jest inne?, tarcza sprzęgła? może ktoś już to robił i mi podpowie jakie niespodzianki będą na nie czekać. |
13-03-2009, 19:45 | #2 |
ford::expert
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,211
|
Odp: Rożnice między 1,8D a 1,8TD
Silniki z tego co wiem to się niczym więcej nie różnią tylko w TD jest w pompie booster a zwykły diesel nie ma boostera no i były stosowane pompy albo lucas albo bosch
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404 W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok. |
13-03-2009, 19:51 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-03-2008
Skąd: Warszawa
Model: H200
Silnik: 2,4TD
Rocznik: 1998
Postów: 25
|
Odp: Rożnice między 1,8D a 1,8TD
Mam zwykłego diesla z pompa bosch a w TD mam lucasa chce przezycić pompe, turbine, chłodnice oleju i wszytko to co mam w TD a brakuje mi w Dieslu.
Bo chyba niema magicznego sposobu naprawy wału, cieknie mi od strony rozrzadu w TD a wymiany uszczelniaczy nic nie daja bo ktoś kiedyś uszkodził wał jest zacięty jakby przecinakiem. |
13-03-2009, 20:20 | #4 |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Odp: Rożnice między 1,8D a 1,8TD
jak poprzekładasz ostrzet z turbo do zwykłego to musisz też wymienić wtryski lub je przeregulować a przede wszystkim musisz zmienić komore spalania w dieslu jest mniejsza niż jak w turbo wiec bez ingerencji w silnik też sie nie obejdzie nie wiem jak tłoki czy nie ma jakiejś różnicy
co do wału zawsze możesz go oszlifować na mniejszy wymiar i założyć panewki nadwymiarowe w zależności na jaki szlif wyda wał |
14-03-2009, 07:48 | #5 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-03-2008
Skąd: Warszawa
Model: H200
Silnik: 2,4TD
Rocznik: 1998
Postów: 25
|
Odp: Rożnice między 1,8D a 1,8TD
Cytat:
|
|
14-03-2009, 08:40 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-03-2006
Skąd: mazowieckie
Model: Focus kombi
Silnik: 1,6 100 kM
Rocznik: 2002
Postów: 42
|
Odp: Rożnice między 1,8D a 1,8TD
W zwykłych dieslach pierwsze pierścionki uszczelniające mają wysokość 2,0 mm, a w silnikach z doładowaniem wysokość górnych pierścieni wynosi 2,5 mm. Pozostałe są identyczne.
|
14-03-2009, 20:00 | #7 |
ford::amateur
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 03-11-2008
Skąd: Rybnik
Model: Mondeo Mk2
Silnik: 1.8 TD
Rocznik: 1996
Postów: 9
|
Odp: Rożnice między 1,8D a 1,8TD
Nie jest tak źle. Na stronie Fiesta Klub Polska jest instrukcja Fordona jak ze zwykłego diesla zrobić TD.
|
14-03-2009, 22:07 | #8 |
ford::expert
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,211
|
Odp: Rożnice między 1,8D a 1,8TD
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404 W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok. |
15-03-2009, 09:49 | #9 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 09-03-2008
Skąd: Warszawa
Model: H200
Silnik: 2,4TD
Rocznik: 1998
Postów: 25
|
Odp: Rożnice między 1,8D a 1,8TD
Cytat:
sprawdzam tego diesla na kompresje i zaczynam działać pozdrawiam Jak myślicie napinacze rozrządu założyć od TD czy pozostawić z zwykłego diesla ?? Ostatnio edytowane przez garett ; 15-03-2009 o 17:05 |
|
22-03-2009, 16:22 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
|
Odp: Rożnice między 1,8D a 1,8TD
Nie zapomnij, że pompa wody i chłodnica w TD jest inna (o zwiększonej wydajności).
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s |