|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
13-03-2009, 09:45 | #121 | |
ford::advanced
Imię: Robert
Zarejestrowany: 01-09-2008
Skąd: małopolska
Model: Focus [Mk2] FL
Silnik: 1.8 TDCI 138KM & 360Nm V-Tech
Rocznik: 2008
Postów: 308
|
Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność
Cytat:
|
|
13-03-2009, 10:04 | #122 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 07-07-2008
Skąd: UK
Model: Mondeo mk4 hatchback titanium x
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2007
Postów: 567
|
Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność
Cytat:
|
|
13-03-2009, 11:30 | #123 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-10-2008
Model: Berlingo
Silnik: 1,6HDI
Rocznik: 2008
Postów: 526
|
Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność
Cytat:
PS.bądz ekologiczny i spraw sobie rower Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.-mniejsze wydatkiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
13-03-2009, 12:06 | #124 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-02-2008
Skąd: Wrocław
Model: Focus Mk2
Silnik: TDCi 85kW
Rocznik: 2007
Postów: 242
|
Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność
Cytat:
__________________
Focus Pokus Był : Focus Mk1 1.8 TDCi 100PS Był : Focus Mk2 1.8 TDCi 115PS Ostatnio edytowane przez RedHat ; 13-03-2009 o 12:11 |
|
13-03-2009, 12:17 | #125 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 03-09-2008
Skąd: Mazowieckie
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI 163km
Rocznik: 2011
Postów: 35
|
Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność
Cytat:
|
|
13-03-2009, 14:43 | #126 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 07-07-2008
Skąd: UK
Model: Mondeo mk4 hatchback titanium x
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2007
Postów: 567
|
Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność
Cytat:
|
|
13-03-2009, 14:54 | #127 |
ford::specialist
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 03-11-2008
Skąd: WN
Model: Edge
Silnik: 2,0 EcoBoost 245 KM
Rocznik: 2019
Postów: 564
|
Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność
Jak nie masz dwumasy to napewno turbo Ci się zepsuje. Dwa razy. A potem wtryski. O ile tego doczekasz, bo napewno hałas rozwali Ci głowę. Tylko przed tym ponurym końcem napewno jeszcze zmarzniesz. Taaaaaaak. Diesel to straaaaaszna rzecz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.))
Ostatnio edytowane przez sterowiec68 ; 13-03-2009 o 14:55 Powód: poprawka |
13-03-2009, 17:01 | #128 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 03-09-2008
Skąd: Mazowieckie
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI 163km
Rocznik: 2011
Postów: 35
|
Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność
Cytat:
|
|
13-03-2009, 20:43 | #129 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 12-03-2009
Skąd: Legnica
Model: focus kombi
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 3
|
Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność
ja ze swoim dieslem mam troche problemów, od kupna poł roku temu wsadziłam w niego troche kasy, ale swoją klekoczącą foczkę nie zamieniłabym za nic, obecnie owszem stoi w garazu i czeka na naprawę, ale jesli bede musiala jej sie pozbyc to napewno wezme to samo, moze troche młodsze. Lubie klekott hyhy
|
14-03-2009, 19:01 | #130 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 23-07-2008
Skąd: Warszawa
Model: Focus II
Silnik: 1,6 TDCi 90KM
Rocznik: 2006
Postów: 24
|
Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność
Jezeli chodzi o spalanie mozna prosto wyliczyc:
15000 (liczba km w roku) - x (liczba litrow zuzytych w roku) 100 (ilosc km) - 6 (srednie spalanie na 100km) Robimy proste rownanie po skosie: 15000x 6l = 100x; 90000/100x; x=900l (tyle wychodzi litrow w ciagu roku jakie bedziemy musieli zatankowac). Teraz liczymy ile trzeba bedzie za nie zaplacic: 900 x 3,7zl = 3330zl (w ciagu roku) Oczywiscie kazdy moze wstawic inna liczbe km w roku i srednie spalanie. To samo co do benzyny: 15000 - x 100 - 9 (tyle najczesciej srednio pali Focus w Pb) 15000x9 = 100x; 135000=100x; x=1350l (tyle w ciagu roku litrow sie zuzyje) 1350 x 3,9zl = 5265zl (tyle rocznie na Pb wyda sie) Diesel (3330zl) - Benzyna (5265zl) Roznica: 1935zl Teraz trzeba zadac sobie pytanie czy ciagle warto nawet przy 2000zl roznicy na paliwie. * Ceny czesci sa podobne *w dieslu pada turbo (cena ok 1,5t-2tys zl; ale jezeli nie katowane na zimnym, gaszone po jezdzie odpowiednio wtedy starcza na 300tys km), wtryski (cena ok 2tyszl; jak uzywa sie paliwa z dobrych renomowanych stacji nie ma problemu), kolo dwumasowe (cena ok 2tys zl) * w benzynie tez padaja drogie czesci o podobnej wartosci * w dieslu olej trzeba czesciej wymieniac ze wzgledu na turbo (srednio co 10-12tys km). Cena to ok 150-200zl. W benzynie ok 100-150zl. * Diesel rozgrzewa sie dosc dlugo (ok 5-7km), benzyna praktycznie po 1-2min. *Diesel jest praktyczny na trasy powyzej 15km. Do samej jazdy w miescie to strata pieniedzy (wyzsze spalanie, szybsze zuzycie silnika) * Gdy jest filtr czastek stalych DPF wtedy co ok 60tys km trzeba dolac plyn EOLYS o wartosci ok 500zl. * Klekot niektorym przeszkadza. Ja mam tak wygluszonego Forda, ze klekot jest nawet przyjemnyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wg mnie WARTO!!! No chyba, ze co roku psulaby nam sie turbina, kolo dwumasowe, wtryski i cos jeszcze to i tak jestesmy na 0 (slownie: zero). A przeciez jakie sa szanse ze co roku bedzie sie psuc?! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
|
|