Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 13-03-2009, 09:45   #121
bargus
ford::advanced
 
Avatar bargus
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 01-09-2008
Skąd: małopolska
Model: Focus [Mk2] FL
Silnik: 1.8 TDCI 138KM & 360Nm V-Tech
Rocznik: 2008
Postów: 308
Domyślnie Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność

Cytat:
Napisał Piccolo_Jr Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak kupujesz używkę to rzeczywiście możesz się tymi rzeczami martwić. Co innego kiedy kupujesz nowy - wtedy masz wszystko w pompce bo masz gwarancję.
Poza tym turbo to i w uturbionej benzynce Ci poleci przy braku wiedzy jak się z nią obchodzić (bo głównie od tego przedwcześnie padają) a za jakiś czas połowa sprzedawanych benzynowców będzie ją miała.

Inna sprawa że jak robisz rocznie 40 tys. czy nawet koło 70 tys. to benzyniak niezbyt się opłaca. No chyba że ktoś ma sporo kasy na paliwo (bo różnice w spalaniu przy takich przebiegach będą naprawdę spore).
Zgadzam się w 100% Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

bargus jest offline  
Stary 13-03-2009, 10:04   #122
Kowalu
ford::specialist
 
Avatar Kowalu
 
Zarejestrowany: 07-07-2008
Skąd: UK
Model: Mondeo mk4 hatchback titanium x
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2007
Postów: 567
Domyślnie Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność

Cytat:
Napisał bodar Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Witam. Ja szukałem czegoś z grupy WV. O Fordzie nawet nie pomyślałem, wiedziałem tylko, że będzie to diesel. Miesiąc szukania... i nic!!! Wszystko zajechane i piekielnie drogie. No i trafił się Focus, też nie tani ale w zdecydowanie najlepszym stanie. Podparłem się dla pewności rzeczoznawcą, no i póki co się opłaciło. Mam go 7 m-cy, przejechałem ponad 15000km i poza wymianą pasków, oleju, filtrów, klocków hamulcowych ( dodam, że wszystko oryginalne i wcale nie drogie ). Spalanie w normie - ostatnio trasa 900 km na baku = 5.7L/100 w cztery osoby i pełny bagażnik. W mieście też jeszcze 7L/100 nie przekroczył. I oby tak dalej. Pozdrawiam.
To uwazaj bo niedługo czeka Cie wymiana dwumasy i sprzęgła, a to pewna informacjaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kowalu jest offline  
Stary 13-03-2009, 11:30   #123
piotrek 74
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 28-10-2008
Model: Berlingo
Silnik: 1,6HDI
Rocznik: 2008
Postów: 526
Domyślnie Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność

Cytat:
Napisał Kowalu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To uwazaj bo niedługo czeka Cie wymiana dwumasy i sprzęgła, a to pewna informacjaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
i jeszcze później silnik i skrzynia,zawieszenie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum..NIE KUPUJ:-DDDDDD bo to są same wydatki
PS.bądz ekologiczny i spraw sobie rower Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.-mniejsze wydatkiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
piotrek 74 jest offline  
Stary 13-03-2009, 12:06   #124
RedHat
ford::advanced
 
Avatar RedHat
 
Zarejestrowany: 10-02-2008
Skąd: Wrocław
Model: Focus Mk2
Silnik: TDCi 85kW
Rocznik: 2007
Postów: 242
Domyślnie Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność

Cytat:
Napisał rufik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
I marzy mi się diesel do 120kkm przebiegu...ehhh...
Ja takiego wlasnie wzialem - 108 mial. Jest ok, normalne auto dla normalnych ludzi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na dlugiej trasie bardziej sie dla mnie liczy wygodny fotel niz jakies super szybkie wyprzedzanie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Focusa polecam, co by nie mowic to uwazam, ze ogolnie jest to bardzo udane auto. Jesli chodzi o wersje silnikowa, to mi sie marzy mix, tzn benzyna turbo. I to najlepiej Saab 9-3 2.0 T Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Focus Pokus
Był : Focus Mk1 1.8 TDCi 100PS
Był : Focus Mk2 1.8 TDCi 115PS

Ostatnio edytowane przez RedHat ; 13-03-2009 o 12:11
RedHat jest offline  
Stary 13-03-2009, 12:17   #125
bodar
ford::beginner
 
Avatar bodar
 
Zarejestrowany: 03-09-2008
Skąd: Mazowieckie
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI 163km
Rocznik: 2011
Postów: 35
Domyślnie Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność

Cytat:
Napisał Kowalu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
To uwazaj bo niedługo czeka Cie wymiana dwumasy i sprzęgła, a to pewna informacjaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W TDDI nie ma dwumasy!!!
bodar jest offline  
Stary 13-03-2009, 14:43   #126
Kowalu
ford::specialist
 
Avatar Kowalu
 
Zarejestrowany: 07-07-2008
Skąd: UK
Model: Mondeo mk4 hatchback titanium x
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2007
Postów: 567
Domyślnie Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność

Cytat:
Napisał bodar Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
W TDDI nie ma dwumasy!!!
to nic, i tak Ci sie zepsujeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kowalu jest offline  
Stary 13-03-2009, 14:54   #127
sterowiec68
ford::specialist
 
Avatar sterowiec68
 
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 03-11-2008
Skąd: WN
Model: Edge
Silnik: 2,0 EcoBoost 245 KM
Rocznik: 2019
Postów: 564
Domyślnie Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność

Jak nie masz dwumasy to napewno turbo Ci się zepsuje. Dwa razy. A potem wtryski. O ile tego doczekasz, bo napewno hałas rozwali Ci głowę. Tylko przed tym ponurym końcem napewno jeszcze zmarzniesz. Taaaaaaak. Diesel to straaaaaszna rzecz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.))

Ostatnio edytowane przez sterowiec68 ; 13-03-2009 o 14:55 Powód: poprawka
sterowiec68 jest offline  
Stary 13-03-2009, 17:01   #128
bodar
ford::beginner
 
Avatar bodar
 
Zarejestrowany: 03-09-2008
Skąd: Mazowieckie
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI 163km
Rocznik: 2011
Postów: 35
Domyślnie Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność

Cytat:
Napisał sterowiec68 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jak nie masz dwumasy to napewno turbo Ci się zepsuje. Dwa razy. A potem wtryski. O ile tego doczekasz, bo napewno hałas rozwali Ci głowę. Tylko przed tym ponurym końcem napewno jeszcze zmarzniesz. Taaaaaaak. Diesel to straaaaaszna rzecz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.))
To mnie przekonało. Jutro daje ogłoszenie, że sprzedaje Fokę. A może ktoś się zamieni na benzynkę???
bodar jest offline  
Stary 13-03-2009, 20:43   #129
gosica31
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 12-03-2009
Skąd: Legnica
Model: focus kombi
Silnik: 1,8 TDDI
Rocznik: 2000
Postów: 3
Domyślnie Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność

ja ze swoim dieslem mam troche problemów, od kupna poł roku temu wsadziłam w niego troche kasy, ale swoją klekoczącą foczkę nie zamieniłabym za nic, obecnie owszem stoi w garazu i czeka na naprawę, ale jesli bede musiala jej sie pozbyc to napewno wezme to samo, moze troche młodsze. Lubie klekott hyhy
gosica31 jest offline  
Stary 14-03-2009, 19:01   #130
damianelo
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 23-07-2008
Skąd: Warszawa
Model: Focus II
Silnik: 1,6 TDCi 90KM
Rocznik: 2006
Postów: 24
Domyślnie Odp: Focus: benzyna vs. diesel - opłacalność

Jezeli chodzi o spalanie mozna prosto wyliczyc:
15000 (liczba km w roku) - x (liczba litrow zuzytych w roku)
100 (ilosc km) - 6 (srednie spalanie na 100km)

Robimy proste rownanie po skosie: 15000x 6l = 100x; 90000/100x; x=900l (tyle wychodzi litrow w ciagu roku jakie bedziemy musieli zatankowac).
Teraz liczymy ile trzeba bedzie za nie zaplacic: 900 x 3,7zl = 3330zl (w ciagu roku)

Oczywiscie kazdy moze wstawic inna liczbe km w roku i srednie spalanie.

To samo co do benzyny:
15000 - x
100 - 9 (tyle najczesciej srednio pali Focus w Pb)

15000x9 = 100x; 135000=100x; x=1350l (tyle w ciagu roku litrow sie zuzyje)

1350 x 3,9zl = 5265zl (tyle rocznie na Pb wyda sie)

Diesel (3330zl) - Benzyna (5265zl)
Roznica: 1935zl

Teraz trzeba zadac sobie pytanie czy ciagle warto nawet przy 2000zl roznicy na paliwie.

* Ceny czesci sa podobne
*w dieslu pada turbo (cena ok 1,5t-2tys zl; ale jezeli nie katowane na zimnym, gaszone po jezdzie odpowiednio wtedy starcza na 300tys km), wtryski (cena ok 2tyszl; jak uzywa sie paliwa z dobrych renomowanych stacji nie ma problemu), kolo dwumasowe (cena ok 2tys zl)
* w benzynie tez padaja drogie czesci o podobnej wartosci
* w dieslu olej trzeba czesciej wymieniac ze wzgledu na turbo (srednio co 10-12tys km). Cena to ok 150-200zl. W benzynie ok 100-150zl.
* Diesel rozgrzewa sie dosc dlugo (ok 5-7km), benzyna praktycznie po 1-2min.
*Diesel jest praktyczny na trasy powyzej 15km. Do samej jazdy w miescie to strata pieniedzy (wyzsze spalanie, szybsze zuzycie silnika)
* Gdy jest filtr czastek stalych DPF wtedy co ok 60tys km trzeba dolac plyn EOLYS o wartosci ok 500zl.
* Klekot niektorym przeszkadza. Ja mam tak wygluszonego Forda, ze klekot jest nawet przyjemnyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Wg mnie WARTO!!! No chyba, ze co roku psulaby nam sie turbina, kolo dwumasowe, wtryski i cos jeszcze to i tak jestesmy na 0 (slownie: zero). A przeciez jakie sa szanse ze co roku bedzie sie psuc?! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
damianelo jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:05.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.