Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 15-02-2009, 21:07   #71
sosna_m
ford::advanced
 
Avatar sosna_m
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 15-09-2007
Skąd: Sieradz
Model: C-Max
Silnik: 1.5 Ecoboost 150KM
Rocznik: 2017
Postów: 262
Domyślnie Re: Eco Driving

Przy turbinie, w kwestii czekania z gaszeniem silnika, chodzi o smarowanie turbiny a nie chłodzenie. Problem dotyczy sytuacji, gdzie turbina jest dobrze rozbujana jazdą np. przy 3000-3500 obrotów i nagłego zatrzymania/zgaszenia auta. Wtedy turbina się jeszcze jakiś czas kręci, ale bez smarowania.

To co pisał kolega, parkując spokojnie i zbierając się do wyjścia, to czas dla wyhamowania turbiny powinien być wystarczający. Tak naprawdę, żeby turbinie zaszkodzić, to trzeba by było nagminnie ją katować... a jakieś sporadyczne "wpadki" znacząco nie powinny wpłynąć na jej żywot.

Trzeba jeszcze pamiętać o jednej kwestii, która wydaje się być istotniejsza dla żywotu turbiny: nie deptać i nie wkręcać zimnego silnika (a co za tym idzie słabe smarowanie turbiny również) na wysokie obroty.

A tu link z dyskusją "Jak jeździć, żeby nie zajeździć??" [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

__________________
Life's good ...

Był Escort 1.6 16V 98' i C-Max 1.6 TDCI 109KM 05'
sosna_m jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-02-2009, 09:18   #72
Koyot.
ford::professional
 
Zarejestrowany: 08-02-2008
Skąd: Warszawa
Model: C-Max
Silnik: 1.8 16V (CSDA, CSDB)
Rocznik: 2004
Postów: 1,123
Domyślnie Re: Eco Driving

100% racji dla sosna_m
glownie chodzi o smarowanie zeby turbina schodząc ze swoich kilkunastu tys. obr nie chodzila na sucho. i to wszystko a nie zadne chlodzenie.
silnik z 750 - 1000 obr zatrzyma sie duzo szybciej niz turbina i wlasnie tylko poto chodzi silnika aby ja smarowac.
a czas kilkunastu sek powinien wystarczyc.
u mnie to jest tyle co otwiera sie brama pote delikatnie podjeżdżam kilka mterów i gasze silnik.
dla spostrzegawczych nie mowie o fordzie bo tu mam benz bez turbiny.
__________________
Jak się nie ma co się lubi to.....
Trzeba dążyć żeby to osiągnąć
Pozdrowionka...
Koyot. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-03-2009, 19:41   #73
Łysy-cmax
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 25-02-2009
Model: Focus c-max
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2005
Postów: 8
Domyślnie Odp: Eco Driving

W poprzednim aucie najlepsze spalanie uzyskiwałem starą dobrą metodą, po prostu jak byłem holowanyGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W maxie jeszcze na szczęście tego nie testowałem
Łysy-cmax jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-03-2009, 12:30   #74
szamo
ford::average
 
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 09-07-2008
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk4
Silnik: 2.2 TDCi
Rocznik: 2010
Postów: 56
Domyślnie Odp: Re: Eco Driving

Cytat:
Napisał Gabrycha Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A z momentem i mocą to jest tak: Moc to praca na czas, a moment to siła na drodze.
i jak masz te 2000 rpm to masz najlepsze przełożenie siły motorka na napędzanie autka - czyli ekonomiczność użyteczną paliwska. tak około 4000 masz najwyższą moc czyli przełożenie pracy (energii). Więc jadąc (przyspieszając) na tym zakresie wzrasta moc spada moment - ale kiedy potrzeba depnąć to masz zapas za sobą a nie przed. Poza tym właśnie dlatego tak wyraźnie czuć ten moment który ludziska nazywają nie porawnie ze "turbina się włączyłs"., a to po prostu motorek nabrał pełnej siły i teraz ma z górki i rwie do przodu jak szalony - inna sprawa że turbinka tez w tym mniej więcej momencie zaczyna dopiero skuteczną pracę sprężania powietrza na dolocie i efekty są wyczuwalne natychmiastowo.
Dosc zawile to napisales, wiec postanowilem napisac nieco o mocy i momencie obrotowym. To co napisze ponizej nie odnosi sie do Twojej odpowiedzi.

Twierdzenie, ze samochod najszybciej przyspiesza ( WAZNE: w sensie przyrost km/h) przy maksymalnym momencie obrotowym przy ok. 2000-2500 obrotach to czysta bajka. Jedynym wyznacznikiem szybkosci przyspieszania samochodu ( WAZNE: w sensie przyrost km/h ) jest MOC. Polecam Wam przeczytanie i zrozumienie tego artykulu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Okazuje sie, ze np. moim samochodem (2.0 TDCI) najszybciej osiagne 100km/h zmieniajac biegi tuz przed czerwonym polem

Co do hamowania biegami przed skrzyzowaniem to polecam stosowanie miedzygazu tak aby przy redukcji biegu wyrownac predkosc obrotowa skrzyni i silnika. Wtedy nie mamy charakterystycznego szarpniecia samochodem przy puszczaniu sprzegla i praktycznie go nie zuzywamy.

Co do spalania przy przyspieszaniu to slyszalem opinie, ze nie ma praktycznie roznicy czy przyspieszamy z pedalem gazu lekko wcisnietym a pedalem gazu wcisnietym do deski. Jest tak dlatego, ze przyspieszajac np. z pedalem wcisnietym do deski szybciej osiagniemy docelowa predkosc.

Przyklad:

Wazne zalozenie: zakladamy, ze zaraz nie bedziemy musieli hamowac, bo np. mamy przed soba czerwone swiatlo :]

Chcemy przyspieszyc od 60 do 100 km/h.
Gdy wcisniemy pedal gazu do deski bedziemy mieli duze spalanie ale zajmie to nam np. 5sekund.
Gdy wcisniemy pedal gazu lekko to bedziemy mieli mniejsze spalanie niz w poprzednim przypadku, ale zajmie nam to np. 15sek. Wiec zwiekszone spalanie (w stosunku do jazdy ze stala predkoscia) bedzie trwalo 3razy dluzej.

Dlatego jezeli chcemy osiagnac male spalanie to najwazniejsze jest obserwowanie sytuacji na drodze dalej niz 5metrow przed maska i przewidywanie zdarzen. Bo po co przyspieszac skoro widzimy ze za 500 mamy sygnalizacje, na ktorej wlasnie zapala sie czerwone swiatlo?
szamo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-03-2009, 22:22   #75
Gabrycha
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 09-10-2008
Skąd: N: 51° 24' E: 19° 40'
Model: C-Max były Escort MK7 i MK6
Silnik: 1.8 TDCi / 1.8 TD / 1.8D
Rocznik: 2006 / 1999 / 1994
Postów: 770
Domyślnie Odp: Eco Driving

o To właśnie luuuubię - dzięki za rozwinięcie.
__________________
a po godzinach naprawiam drukarki i komputerki
- jak by komuś coś padło To spoko: niechaj mnie dręczy...
Gabrycha jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-03-2009, 19:01   #76
lysytad
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 11-02-2009
Skąd: Włocławek
Model: Focus C-Max Trend
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 25
Wink Odp: Eco Driving

Podzielę się swoimi doświadczeniami z ostatniej trasy w kwestii spalania. : W dniu wczorajszym w Krakowie zatankowałem zbiornik paliwa do pełna, wykasowałem wskazania komputera i mój samochód rozpoczął szaleńczą jazdę do Łodzi. Na autostradzie utrzymywał prędkość do 180 km/h, bardzo często gwałtownie przyspieszając i hamując. W miastach wolniej ale nerwowo zachywywał się w ruchu i podobnie przyspieszał i gwałtownie hamował. (Nie polecam nikomu tej metody jazdy - nie róbcie tego). Bagażnik miałem zapakowany do granic możliwości, ze złożonymi tylnymi siedzeniami. W Łodzi komputer po stacją paliw pokazał mi średnie zużycie paliwa 7,8 ltr/100 km. Po przeliczeniu z natury - tzn. znowu zatankowałem do pełna i podzieliłem litry przez przebyte kilometry - wyszło mi 7,3 ltr/100 km. Przekłamał mi komputer, zużycie o 0,5 ltr. zawyżył. Od Łodzi do Włocławka stosowałem Eco Driving, bardzo płynna jazda, bez gwałtownego przyspieszania i hamowania, dojazdy do świateł i skrzyżowań na dobiegu bez użycia pedału gazu, prędkość 80 - 100 km/h na 5 biegu. obroty silnika ok. 1800 podczas jazdy, zmiana biegu na wyższy przy ok. 2000 obr. We Włocławku komputer pokazał zużycie 4,3 ltr/100 km. Uwzględniając tendencję komputera do zawyżania zużycia - od podanego wyniku należy odjąć ok 0,5 ltr. Czyli 3,8 ltr/100 km. Nie tankowałem do pełna we Włocławku, bo byłem już zmęczony po trasie, więc nie mogę podać dokładnych danych z natury. Ale wniosek mam taki, że opłaca się jeździć ekonomicznie. Jeśli mówicie, że to "zamula" silnik, to zawsze można go "trochę przedmuchać" (od czasu do czasu, oczywiście).
lysytad jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-03-2009, 07:39   #77
m-cin
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-12-2007
Model: Mondeo MkIII
Silnik: 2,0TDCi
Rocznik: 2004
Postów: 310
Domyślnie Odp: Eco Driving

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Witaj w klubie oszczędnych!

Pozdrawiam
m-cin

PS. Tak bym tego pół litra nie odejmował w ciemno - błąd może zależeć od wskazań. M.
m-cin jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-03-2009, 07:49   #78
lysytad
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 11-02-2009
Skąd: Włocławek
Model: Focus C-Max Trend
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 25
Domyślnie Odp: Eco Driving

Dziękuję za powitanie. Rzeczywiście tego pół litra nie biorę za pewnik, ale 4,3 ltr/100 km to i tak niezły wynik.
lysytad jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-03-2009, 08:18   #79
Koyot.
ford::professional
 
Zarejestrowany: 08-02-2008
Skąd: Warszawa
Model: C-Max
Silnik: 1.8 16V (CSDA, CSDB)
Rocznik: 2004
Postów: 1,123
Domyślnie Odp: Eco Driving

co do przeklamania komputera to sa one w dwie strony przy jeżdzie agresywej przeklamuja w góręa przy jezdzie eco przekłamuja w dół czyli wedlug mnie srednie rzeczywiste spalanie to ok 4.8 a nie 4.3 ale i tak jest to znacznie mniej niz 7,8L
ja natomiast moge pwoiedziec jak jest w benz 1.8 bo taki motorek mam
jesli jezdze zero jedynkowo to spalanie pol na pol trasa miasto to ok 12L
jesli jezdze eco to te same trasy przejezdzam ze srednim spalaniem ok 8L
__________________
Jak się nie ma co się lubi to.....
Trzeba dążyć żeby to osiągnąć
Pozdrowionka...

Ostatnio edytowane przez Koyot. ; 12-03-2009 o 08:20
Koyot. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 12-03-2009, 09:41   #80
lysytad
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 11-02-2009
Skąd: Włocławek
Model: Focus C-Max Trend
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 25
Domyślnie Odp: Eco Driving

Wniosek z tego taki, że agresywna jazda powoduje wzrost zużycia paliwa w przypadku silnika 1,8 benz. o 50 % a przypadku 1,6 tdci nawet o 60 %. Jednak, jak się dużo jeździ, to lepiej stosować Eco Driving.
lysytad jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:29.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.