|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
11-03-2009, 09:33 | #1 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
|
Od 120 w zwyż bardzo pomału...
Witam
40-50tys km. temu regenerowałem wtryski w mondeo. Jednak od pewnego czasu stopniowo auto traci moc! Na liczniku nabite jest 160k.km auto jest z 2002 roku. Od 120-160 rozpędza się w ok minute. Wskazówka bardzo wolno się przesuwa. Mam tu silnik 2.0TDCi 130km Dodam że zniknął overboost przy gwałtownym wduszeniu gazu. Auto tak jakby straciło znacznie moment obrotowy. Zauważyłem jednak że podczas jazdy w okolicach ponad 2000rpm i nagłym wduszeniu sprzegła słychać takie jakby lekkie świszczenie z pod maski. Również podczas przyspieszania jest ono słyszalne ale silnik je zagłusza. Czy to Turbo? czy padające wtryski. Auto nie kopci na ciepłym silniku, od rana przez chwile sobie postuka podczas dodawania gazu ale po 2-3minutach mu przechodzi. Nie faluje obrotami, zapala na dotyk. Co ciekawe od 2000rpm do 3500rpm bardzo ładnie wspina sie na obroty(nie chodzi o to że szybko, tylko o to że bardzo równo) oczywiście mam tu na myśli biegi 2,3 i 4 bym powiedział że wcześniej tracił przyspieszenie powyżej 3000rpm na 5 biegu zaczyna się klęska, auto bardzo wolno nabiera prędkości. Jeśli to turbo to ile za regeneracje, oraz gdzie w Poznaniu, bądź ewentualnie wysyłkowo. Pozdrawiam |
11-03-2009, 10:23 | #2 |
FCP member
Zarejestrowany: 10-11-2007
Skąd: Sosnowiec
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 661
|
Odp: Od 120 w zwyż bardzo pomału...
Podłącz go pod komputer to powinno wyjaśnić przyczynę. Ja bym stawiałn problem z którymś z węży od turbo.
Możesz poprosić kogoś żeby dodał gazu i sprawdzać czy niema dziury w wężu, jak będzie to wyczujesz przedmuch
__________________
Bądź NIEBIESKI - zarejestruj się CB President Johnny II ASC + ML 145 Midland Transit 2011r 2.2 TDCI 140 T300 BUS ( służbowy ) Było Escort MKVII 95r 1.6 16V + Gaz WYŚCIGI-wejdź, zobacz i zagraj |
11-03-2009, 10:23 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 23-10-2008
Model: Ford Mondeo
Silnik: 2,0 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 188
|
Odp: Od 120 w zwyż bardzo pomału...
Swiszczenie wygląda na pękniętą rure od turbo, chyba że to jest inny świst!
|
11-03-2009, 12:17 | #4 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
|
Odp: Od 120 w zwyż bardzo pomału...
Ok, więc były dwie dziury w rurze która łączy to się chyba zwie kolektor dolotowy z tą metalową rurką do której wchodzi rura od intercoolera. Tymczasowo odtłuściłem wszystko położyłem siatke z poliwęglanu na pęknięcia i zakleiłem taśmą typu power tape. Oczywiście rure wymienię. Czy to możliwe aby dwie dziury 2cm podłużne były przyczyną dużego spadku mocy? Wydaje mi sie że wróciła mu stara forma ale może to tylko mi sie wydaje już sam nie wiem. Jak myślicie?
|
11-03-2009, 13:59 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 01-07-2008
Skąd: Lublin
Model: Mondeo MKIII
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2002
Postów: 461
|
Odp: Od 120 w zwyż bardzo pomału...
Pewnie ze 2 dziury moga, ja miałem 1 tak własnie z 2 cm i mi wogole nie przyspieszał nawet od 80, nowa rurka blacha w egr i śmiga jak nowy ale dziwne ze ci nie dymił bo ja to mogłem robic zasłony dymne dla czołgów.
__________________
Nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. |
11-03-2009, 14:23 | #6 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
|
Odp: Od 120 w zwyż bardzo pomału...
hahaha^^ a to dobreGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. To cię ciesze, myślałem że będę musiał z 1000 na turbine wywalićGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
11-03-2009, 17:55 | #7 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Odp: Od 120 w zwyż bardzo pomału...
Cytat:
|
|
11-03-2009, 23:43 | #8 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
|
Odp: Od 120 w zwyż bardzo pomału...
Pisałem do gościa na allegro podałem mu dokładny model wraz z pojazdem i powiedział że 1200 za wymiane wirnika jakis pierdół, czyszczenie ultradzwiękami i wyważanie.
|
11-03-2009, 23:47 | #9 |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Odp: Od 120 w zwyż bardzo pomału...
z tego co pamietam to jest u ciebie turbina ze zmienną geometrią łopatek i nie ma do tego cześci zamiennych wiec nie ma regeneracji jeżeli ktoś to robi to robi to nie prawnie i nie prawidłowo ponieważ firma garet po nie udanych regeneracjach wycofała sie z takich rzeczy wiec zostaje tylko zakupić nową nawet w zamienniku który kosztuje najtaniej około 3000 PLN
|