|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-02-2009, 18:15 | #21 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-09-2008
Model: ford galaxy mk2
Silnik: 1.9 tdi
Rocznik: 2001
Postów: 16
|
Re: odcięcie tylnego obigu
Witam , a czy odcinając ten tylny obieg mogę wymontować z auta tą dodatkową pompke ,czy jest ona potrzebna również z przodu , ja chciałbym całkowicie zrezygnować z tej tylnej nagrzewnicy bo nie mam kasy na ciągłe naprawy tego dogrzewacza zastanawiam sie tylko co na to komputer jak wymontuje z auta tą pompke i dogrzewacz na stałe , czy to nie wpłynie negatywnie na prace komputera a zarazem całego auta ?
Bardzo prosze o opinie . |
01-02-2009, 18:18 | #22 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-08-2008
Skąd: pow. cieszyński
Model: STYLE
Silnik: 1,9 TDI 90 KM
Rocznik: 1999
Postów: 169
|
Re: odcięcie tylnego obigu
Na pewno nie będzie to miało wpływu na pracę innych podzespołów pojazdu. Po wypięciu komputer wskaże błędy takie same jak by występowała przerwa w tym obwodzie i tyle.
|
01-02-2009, 18:23 | #23 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-09-2008
Model: ford galaxy mk2
Silnik: 1.9 tdi
Rocznik: 2001
Postów: 16
|
Re: odcięcie tylnego obigu
a co z dodatkową pompką czy moge ją też wymontować ?
|
01-02-2009, 18:30 | #24 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
|
Re: odcięcie tylnego obigu
czy wy nie kumacie, ze ta nagrzewnica z tylu, tak dlugo jak nie chodzi wentylator, nie stanowi prawie zadnego "obciazenia" cieplnego dla ukladu??? rozumiem, ze gdy rurki sa niezaizolowane to czesc ciepla mozna tracic podczas jazdy ale zakladajac "koszulki" o wlasciwej srednicy odcinamy mozliwosc wymiany ciepla przez rurki z otoczeniem, wylaczony wentylator nie powoduje przeplywu powietrza wiec z nagrzewnicy tez cieplo nie jest odbierane (no poza tymi szczatkami na ogrzanie samej obudowy nagrzewnizy).
To po co Wy to robicie?? a raczej chcecie robic? |
01-02-2009, 18:50 | #25 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-08-2008
Skąd: pow. cieszyński
Model: STYLE
Silnik: 1,9 TDI 90 KM
Rocznik: 1999
Postów: 169
|
Re: odcięcie tylnego obigu
subratri, z szacunkiem ale jeżdżę już z miesiąc na odciętym obiegu tylnym i różnica jest bardzo wielka. Sprawdziłem to na własnej skórze i nikt mnie nie przekona, że tak nie jest. Myślę, że ogrzewanie wnętrza i rozgrzanie silnika jest wystarczające podczas pracy samego silnika a dogrzewacz montują z konieczności dla bajeru, konkurencji no i na pewno komfortu. Uważam, że gdy jest on sprawny to jego działanie stanowi same plusy ale sam zobacz ile jest postów na temat jego awaryjności. Ja swojemu podziękowałem za współpracę i nie żałuję.
|
01-02-2009, 19:09 | #26 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
|
Re: odcięcie tylnego obigu
Cytat:
jak dla mnie wydajnosc przedniej nagrzewnicy jest niewystarczajaca... bardzo duzo jej brakuje. natomiast jest mi bardzo latwo wyobrazic sobie sytuacje w ktorej silnik sie przegrzewa (korki albo jazde w gorach) w korku jedynym ratunkiem jest wlaczenie ogrzewania na full i temp spada w mgnieniu oka a przy odcietym obiegu... jeden pechowy korek latem i glowica na smieci... |
|
01-02-2009, 19:35 | #27 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-08-2008
Skąd: pow. cieszyński
Model: STYLE
Silnik: 1,9 TDI 90 KM
Rocznik: 1999
Postów: 169
|
Re: odcięcie tylnego obigu
nie, nie - w obiegu jest jeszcze termostat i chłodnica z wentylatorem. Jeżeli są sprawne to silnika nie przegrzejesz, przykład - inne pojazdy z tym samym silnikiem a bez dogrzewacza - jakoś jeżdżą i nie puszczają pary z pod maski. A różnica u mnie polega na tym, że gdy miałem normalnie podłączony tylny obieg (przy niesprawnym dogrzewaczu) podczas temperatur poniżej zera nigdy nie zagrzałem silnika do 90 st.C., wiadomo, że diesel nie lubi pracować niedogrzany, szybciej się zużywa i więcej pali. Teraz wskazóweczka temperatury nie dość, że szybko osiąga pion to trzyma go aż miło. A płynu jest mniej o około 1,50 litra.
|
01-02-2009, 19:48 | #28 | |
Zablokowany
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
|
Re: odcięcie tylnego obigu
Cytat:
ale nie bede sie klucil... jak sam napisales 1,5 litra wiecej do zagrzania, wiec skad ta zmiana??? prawdopodobnie jezdziles z wlaczonym wentylatorem, tak??? |
|
01-02-2009, 19:59 | #29 |
ford::average
Zarejestrowany: 10-08-2008
Skąd: pow. cieszyński
Model: STYLE
Silnik: 1,9 TDI 90 KM
Rocznik: 1999
Postów: 169
|
Re: odcięcie tylnego obigu
subratri możesz nie wierzyć, Twoja sprawa. Przeczytaj sobie trzeci post bieżącego tematu, jest tam opisany szczegółowo test przeprowadzony po zabiegu.
|
01-02-2009, 20:04 | #30 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
|
Re: odcięcie tylnego obigu
czytalem, i wierze mysle tylko ze taki sam efekt osiagnelo by sie izolujac rury i wylaczajac wentylator... ale...
|