Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 01-02-2009, 18:15   #21
rybeczka
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-09-2008
Model: ford galaxy mk2
Silnik: 1.9 tdi
Rocznik: 2001
Postów: 16
Domyślnie Re: odcięcie tylnego obigu

Witam , a czy odcinając ten tylny obieg mogę wymontować z auta tą dodatkową pompke ,czy jest ona potrzebna również z przodu , ja chciałbym całkowicie zrezygnować z tej tylnej nagrzewnicy bo nie mam kasy na ciągłe naprawy tego dogrzewacza zastanawiam sie tylko co na to komputer jak wymontuje z auta tą pompke i dogrzewacz na stałe , czy to nie wpłynie negatywnie na prace komputera a zarazem całego auta ?
Bardzo prosze o opinie .

rybeczka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-02-2009, 18:18   #22
gregmaz
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-08-2008
Skąd: pow. cieszyński
Model: STYLE
Silnik: 1,9 TDI 90 KM
Rocznik: 1999
Postów: 169
Domyślnie Re: odcięcie tylnego obigu

Na pewno nie będzie to miało wpływu na pracę innych podzespołów pojazdu. Po wypięciu komputer wskaże błędy takie same jak by występowała przerwa w tym obwodzie i tyle.
gregmaz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-02-2009, 18:23   #23
rybeczka
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-09-2008
Model: ford galaxy mk2
Silnik: 1.9 tdi
Rocznik: 2001
Postów: 16
Domyślnie Re: odcięcie tylnego obigu

a co z dodatkową pompką czy moge ją też wymontować ?
rybeczka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-02-2009, 18:30   #24
subratri
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
Domyślnie Re: odcięcie tylnego obigu

czy wy nie kumacie, ze ta nagrzewnica z tylu, tak dlugo jak nie chodzi wentylator, nie stanowi prawie zadnego "obciazenia" cieplnego dla ukladu??? rozumiem, ze gdy rurki sa niezaizolowane to czesc ciepla mozna tracic podczas jazdy ale zakladajac "koszulki" o wlasciwej srednicy odcinamy mozliwosc wymiany ciepla przez rurki z otoczeniem, wylaczony wentylator nie powoduje przeplywu powietrza wiec z nagrzewnicy tez cieplo nie jest odbierane (no poza tymi szczatkami na ogrzanie samej obudowy nagrzewnizy).
To po co Wy to robicie?? a raczej chcecie robic?
subratri jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-02-2009, 18:50   #25
gregmaz
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-08-2008
Skąd: pow. cieszyński
Model: STYLE
Silnik: 1,9 TDI 90 KM
Rocznik: 1999
Postów: 169
Domyślnie Re: odcięcie tylnego obigu

subratri, z szacunkiem ale jeżdżę już z miesiąc na odciętym obiegu tylnym i różnica jest bardzo wielka. Sprawdziłem to na własnej skórze i nikt mnie nie przekona, że tak nie jest. Myślę, że ogrzewanie wnętrza i rozgrzanie silnika jest wystarczające podczas pracy samego silnika a dogrzewacz montują z konieczności dla bajeru, konkurencji no i na pewno komfortu. Uważam, że gdy jest on sprawny to jego działanie stanowi same plusy ale sam zobacz ile jest postów na temat jego awaryjności. Ja swojemu podziękowałem za współpracę i nie żałuję.
gregmaz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-02-2009, 19:09   #26
subratri
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
Domyślnie Re: odcięcie tylnego obigu

Cytat:
już z miesiąc na odciętym obiegu tylnym i różnica jest bardzo wielka.
znaczy jaka??? bo jedyna roznica to troche mniej plynu do zagotowania, jak na moje bardzo oglne (w tym przypadku) oko to jakies 3,5 litra mniej, mogles zyskac jakies ... no ile? 3 minuty?
jak dla mnie wydajnosc przedniej nagrzewnicy jest niewystarczajaca... bardzo duzo jej brakuje.
natomiast jest mi bardzo latwo wyobrazic sobie sytuacje w ktorej silnik sie przegrzewa (korki albo jazde w gorach) w korku jedynym ratunkiem jest wlaczenie ogrzewania na full i temp spada w mgnieniu oka a przy odcietym obiegu... jeden pechowy korek latem i glowica na smieci...
subratri jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-02-2009, 19:35   #27
gregmaz
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-08-2008
Skąd: pow. cieszyński
Model: STYLE
Silnik: 1,9 TDI 90 KM
Rocznik: 1999
Postów: 169
Domyślnie Re: odcięcie tylnego obigu

nie, nie - w obiegu jest jeszcze termostat i chłodnica z wentylatorem. Jeżeli są sprawne to silnika nie przegrzejesz, przykład - inne pojazdy z tym samym silnikiem a bez dogrzewacza - jakoś jeżdżą i nie puszczają pary z pod maski. A różnica u mnie polega na tym, że gdy miałem normalnie podłączony tylny obieg (przy niesprawnym dogrzewaczu) podczas temperatur poniżej zera nigdy nie zagrzałem silnika do 90 st.C., wiadomo, że diesel nie lubi pracować niedogrzany, szybciej się zużywa i więcej pali. Teraz wskazóweczka temperatury nie dość, że szybko osiąga pion to trzyma go aż miło. A płynu jest mniej o około 1,50 litra.
gregmaz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-02-2009, 19:48   #28
subratri
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
Domyślnie Re: odcięcie tylnego obigu

Cytat:
nie, nie - w obiegu jest jeszcze termostat i chłodnica z wentylatorem. Jeżeli są sprawne to silnika nie przegrzejesz,
he he - no inne doswiadczenia,
ale nie bede sie klucil...
jak sam napisales 1,5 litra wiecej do zagrzania, wiec skad ta zmiana???
prawdopodobnie jezdziles z wlaczonym wentylatorem, tak???
subratri jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-02-2009, 19:59   #29
gregmaz
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-08-2008
Skąd: pow. cieszyński
Model: STYLE
Silnik: 1,9 TDI 90 KM
Rocznik: 1999
Postów: 169
Domyślnie Re: odcięcie tylnego obigu

subratri możesz nie wierzyć, Twoja sprawa. Przeczytaj sobie trzeci post bieżącego tematu, jest tam opisany szczegółowo test przeprowadzony po zabiegu.
gregmaz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-02-2009, 20:04   #30
subratri
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
Domyślnie Re: odcięcie tylnego obigu

czytalem, i wierze mysle tylko ze taki sam efekt osiagnelo by sie izolujac rury i wylaczajac wentylator... ale...
subratri jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:41.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.