Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-01-2009, 20:17   #1
Grzes303
ford::average
 
Zarejestrowany: 08-01-2009
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2006
Postów: 50
Domyślnie Focus 1.6 TDCI

Witam, jak poczytałem sobie o pompach to normalnie mi ciarki przeszły.Może ma ktoś opinie o Focusie z 2006r.Właśnie takiego kupiłem i na samą myśl o pompie robi mi się niedobrze.Sprzedałem passata 91r 1.8 z gazem i miałem z nim coś pod górę.Zawsze było coś do zrobienia.Pozdrawiam.

Grzes303 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-01-2009, 20:34   #2
wicia.w
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 27-11-2008
Postów: 542
Domyślnie Re: Focus 1.6 TDCI

w twoim przypadku (focus 1,6 tdci) pompy są inne i nie tak awaryjne jak w focusach 1 z silnikiem 1,8 tdci układ wtryskowy delphi. A u ciebie częściej pada zawór EGR i turbina też jest podatna na uszkodzenia .Ale to wszystko zależy na jaki samochód trafiłeś jak to się zdarza jedni jeżdżą a drudzy naprawiają .Głowa do góry nigdy nie jest tak źle bo zawsze może być gorzej .
wicia.w jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-01-2009, 21:19   #3
SMUTNYINDYK
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: mazowieckie
Model: C-MAX
Silnik: 16 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 922
Domyślnie Re: Focus 1.6 TDCI

Ja też mam Focusa [C-Max] 1.6 TDCI.Kupiłem go tylko dlatego że ma dobry silnik montowany w Citroenach, Peugeotach, Mazdach, Volvo i jest francuski. Do tej pory jeździłem tylko wozami francuskimi i zawsze było super [m.in. SCENIC, różne CITROENY],jedyny wypadek przy pracy to NEW BEETLE ,ale to upór żony-wiadomo to babski samochód, a chciałem żeby wzięła sobie jakiegoś CITROENA. Na przekór wszystkim staram się mieć samochód na literę F. 1.6 i 2.0 TDCI[po francusku HDI] są robione na instalacjach SIEMENS i japońskim DENSO i są bardziej odporne na awarie niż np. 1.8 TDCI fordowski. Ale jak coś padnie to horror. Kiepską sprawą diesli jest zdiagnozowanie awarii bo są strasznie skomplikowane z uwagi głównie na ochronę środowiska. Czasami zastanawiam się czy nie powinienem brać benzyny mimo większego spalania, ale o ile mniej do psucia. Napisz jaki przebieg i wrażenia. Życzę powodzenia i pociechy z auta.
__________________
SMUTNYINDYK C-MAX 1,6TDCI. Pozdrowienia
SMUTNYINDYK jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-01-2009, 21:28   #4
Sławczes
ford::advanced
 
Avatar Sławczes
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 20-04-2008
Skąd: Wrocław
Model: Fiesta/Octavia
Silnik: 1.0 EB-PS/2.0 TDI-DSG
Rocznik: 2016/2020
Postów: 271
Domyślnie Re: Focus 1.6 TDCI

Cytat:
Napisał SMUTNYINDYK
Ale jak coś padnie to horror.
Bardzo możliwe..ale ja dla pocieszenia napiszę , że mam od nowości przejechane 173 000 (1,6 TDCI) i do tej pory (oczywiście poza standardowymi wymianami eksploatacyjnymi) wymieniłem tylko przewód od turbiny...pękł ten gumowy ... i tyle...aaa...chyba zaczynam powoli słyszeć łożysko w kole...to wszystko... :fcp26
__________________
Pozdrawiam
Sławczes jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2009, 11:30   #5
A_T
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-12-2008
Postów: 29
Domyślnie Re: Focus 1.6 TDCI

Absolutnie nie chce cie straszyc ale ja mam problem z moim TDCI 1,6 z 2007. Na razie nie zdiagnozowano dlaczego na trasie gasnie bez powodu i nie da sie go juz zapalic. No ale miejmy nadzieje ze Twoj jako rok starszy nie mial jeszcze takiego problemu. Generalnie ten nowy Focus jest bardzo dobry, jazda jest naprawde komfortowa i poza tym jednym drobnym (nie wiem czy mozna to nazwac drobnym) problemem, nie mam co do niego zadnych uwag.
A_T jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2009, 17:15   #6
Grzes303
ford::average
 
Zarejestrowany: 08-01-2009
Model: Focus
Silnik: 1.6 TDCI 90 KM
Rocznik: 2006
Postów: 50
Domyślnie Re: Focus 1.6 TDCI

Cytat:
Napisał SMUTNYINDYK
Ja też mam Focusa [C-Max] 1.6 TDCI.Kupiłem go tylko dlatego że ma dobry silnik montowany w Citroenach, Peugeotach, Mazdach, Volvo i jest francuski. Do tej pory jeździłem tylko wozami francuskimi i zawsze było super [m.in. SCENIC, różne CITROENY],jedyny wypadek przy pracy to NEW BEETLE ,ale to upór żony-wiadomo to babski samochód, a chciałem żeby wzięła sobie jakiegoś CITROENA. Na przekór wszystkim staram się mieć samochód na literę F. 1.6 i 2.0 TDCI[po francusku HDI] są robione na instalacjach SIEMENS i japońskim DENSO i są bardziej odporne na awarie niż np. 1.8 TDCI fordowski. Ale jak coś padnie to horror. Kiepską sprawą diesli jest zdiagnozowanie awarii bo są strasznie skomplikowane z uwagi głównie na ochronę środowiska. Czasami zastanawiam się czy nie powinienem brać benzyny mimo większego spalania, ale o ile mniej do psucia. Napisz jaki przebieg i wrażenia. Życzę powodzenia i pociechy z auta.
Witaj. Auto ma przejechane 160 000 tys km i wiem że było serwisowane. Ja powymieniałem olej,filtry i gumy stabilizatora z tyłu. Na razie wszystko jest ok. W mrozy palił z dotyku. W porównaniu do mojego passata to jak bym się przesiadł do limuzyny.
Grzes303 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2009, 22:11   #7
SMUTNYINDYK
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: mazowieckie
Model: C-MAX
Silnik: 16 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 922
Domyślnie Re: Focus 1.6 TDCI

To myślę że jak będziesz jeździł zgodnie z zasadami o których pisaliśmy wszyscy a dotyczących diesla i nie za bardzo "po wariacku" to spokojnie machniesz jeszcze ze 200 000km bez problemu. Ja [i nie tylko bo to samochód służbowy dla wielu] Citroenem BERLINGO 2.0 HDI w pracy zrobiliśmy tak pod 400 000km bez żadnych poważnych awarii pomijając rzeczy wynikłe ze zużycia. Ale BERLINGO było kupione w Niemczech w wersji MODUTOP[panoramiczny dach] i na częściach SIEMENS a nie jak w większości "polskich" Citroenów na czeskim Boschu, gdzie pompa wysokiego ciśnienia leciała nagminnie . Dlaczego ja ciągle o tych CITROENACH- bo w nich też montowane są silniki 1.6 HDI[nasze TDCI] i w pracy też takie mamy i sprawują się dobrze.
__________________
SMUTNYINDYK C-MAX 1,6TDCI. Pozdrowienia
SMUTNYINDYK jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2009, 23:03   #8
Dinar
ford::professional
 
Avatar Dinar
 
Zarejestrowany: 28-11-2007
Skąd: Kudowa Zdr.
Model: FF1+S-Max-Fiesta
Silnik: 2,0TDCI 130 aut - 1,4 TDCI
Rocznik: 2008r titan.- 2002r
Postów: 1,964
Domyślnie Re: Focus 1.6 TDCI

Dodam kilka uwag dla tych co mają silniki 1,6TDCI z'' filtrem cząstek stałych FAP'' że koszty z naprawą mogą wynieść 2500zł,np. nie wolno wlewać żadnych środków do paliwa w celu czyszczenia wtrysków,zamarzania,polepszania,uszczelniania,tank ować mniej jak 10l paliwa,wtedy komputer dokładnie steruje dodaniem płynu EOLYS,jeżeli jeżdzisz tylko po mieście to raz na kilka tyś trzeba auto przegonić po trasie w celu wypalenia sadzy z filtra,w takim silniku należy częsciej wymieniać olej,taki silnik ma też większe spalanie paliwa,kupno auta z takim filtrem może drogo kosztować.Jak podają filtr może być już do wymiany przy 80tyś.Zapchany filtr to wiele innych usterek.Fachowcy nie polecają tych francuskich silników z filtrem.
Dinar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2009, 19:14   #9
wicia.w
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 27-11-2008
Postów: 542
Domyślnie Re: Focus 1.6 TDCI

Dinar trochę przesadziłeś dokładnie w fordach występują dwa rodzaje filtra cząstek stałych pierwszy był z dodatkowym zbiorniczkiem dodatku do paliwa i co mniej więcej 80 000tys km trzeba go uzupełniać (cena w serwisie około 900zł z 5 litrów do samochodu wlewa się około 2l do dodatkowego zbiornika) a filtr to dodatkowy ala katalizator w którym dopala się sadza podczas jazdy i komputer tak steruje wtryskiem aby wytworzyć odpowiednią temp.w filtrze aby spalić sadze i w rzeczywistości jak ktoś mało jeździ może być konieczność przegonienia samochodu aby dobrze rozgrzać filtr cząstek stałych(sadza).Drugi stosowany w nowych fordach działa na zasadzi że podczas jazdy w zależności od warunków moduł wtryskuje dodatkową dawkę paliwa której zadanie polega na spaleniu się w filtrze cząstek stałych i wytworzenie odpowiedniej temp w układzie aby uległy spaleniu sadze. I w tym przypadku jeśli silnik jest mało eksploatowany to może być konieczność wcześniejszej wymiany oleju w silniku z powodu nadmiernego rozrzedzenia oleju silnikowego co jest komunikowane kontrolką .A to wszystko po prostu jest związane z ekologią co czasami nie zawsze idzie z wygodą użytkowania pojazdu a może się okazać że samochody z silnikiem diesla będą miały montowane filtr cząstek stałych standardowo a nie na zamówienie jak klient se zażyczy .A poza tym popsuć może się wszystko więc niema co się martwić na przeszłość duże znaczenie ma w jakim stanie kupuje się samochód lepiej się sto razy zastanowić nisz iść na żywioł .
wicia.w jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2009, 20:01   #10
SMUTNYINDYK
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 09-09-2008
Skąd: mazowieckie
Model: C-MAX
Silnik: 16 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 922
Domyślnie Re: Focus 1.6 TDCI

No z tym filtrem cząstek to faktycznie dolegliwość, ale to już dziś jest norma. Ja miałem farta bo w moim C-Maxie kupionym w Francji z 2004 roku jego nie zamontowano-jest tylko katalizator :fcp1 .
__________________
SMUTNYINDYK C-MAX 1,6TDCI. Pozdrowienia
SMUTNYINDYK jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:45.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.