Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Galaxy
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 10-10-2008, 21:27   #11
le-mar
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 11-03-2006
Skąd: Zielona Góra
Model: Galaxy MK2 GHIA TIPTRONIC
Silnik: AUY 147 KM
Rocznik: 00-01
Postów: 535
Domyślnie Re: Mk1 nie moge zagrzać silnika!!

ten "nipek" musi być do góry skierowany - pozwala na odpowietrzenie

__________________
sorry za literówki
GALAXY GHIA TDI AUY 110 kW
TIPTRONIC mrau
i oczywiscie ....
FORD ESCORT kombi 97 1,6 Z podtlenkiem lpg (sprzedany)
teraz T4 TDI
http://images.spritmonitor.de/335681.png
le-mar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-10-2008, 11:12   #12
darabont
ford::average
 
Avatar darabont
 
Zarejestrowany: 30-03-2007
Skąd: Malbork
Model: Galaxy
Silnik: 1.9 TDi 1Z 90 kM
Rocznik: 1996
Postów: 155
Domyślnie Re: Mk1 nie moge zagrzać silnika!!

Witam.Jak kupiłem samochód wskazówka temperatury była równo na połowie wskaźnika.Od pewnego czasu zauważyłem że wskazówka jest nieco poniżej połowy.Po odkręceniu ogrzewania na maxa raczej powinno być cieplejsze powietrze.Czy to też może być wina termostatu.
darabont jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-10-2008, 11:40   #13
sto2
ford::average
 
Avatar sto2
 
Imię: slawek
Zarejestrowany: 22-07-2008
Skąd: włocławek
Model: Galaxy
Silnik: TDI 110KM
Rocznik: 1997
Postów: 150
Domyślnie Re: Mk1 nie moge zagrzać silnika!!

witam
ja mam silnik TDI i tez niewiem jak to jest z tą temperaturą płynu chłodzącego, jak były temperatury 15-20 na plusie to dogrzewał sie dość szybko-skazówka zatrzymywała sie na połowie literki N czasem dalej przy tych temperaturach jakie sa teraz troche wolno(max przed literka N) to idzie rano po zapaleniu przejade 6 km i wskazówka dopiero wchodzi na białe pole, na postoju chodził z 10 min póżniej przejechałem 2 km otworzyłem maske i sprawdziłem ze temperatura w małym obiegu jest bardzo gorąca(przewody metalowe i gumowe)a chłodnica jest zimna a skazówka na zegarze dopiero wchodziła na białe pole (grubość skazówki) jak to jest z tym grzaniem, musi tak być czy też powinna szybciej(dogrzewacz mam uszkodzony nie odpala) chcę zmienić plyn chłodzący i niewiem czy termostat musze wymienic(pewnie sam tego nie zrobie) cześniej miałem przeciek na wężu dochodzącym do drugiej nagrzewnicy i dolewałem wody teraz trzeba zmienic na płyn, jak jest u was. pozdrawiam
sto2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-11-2008, 22:35   #14
maniekmach
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 17-07-2008
Postów: 31
Domyślnie Re: Mk1 nie moge zagrzać silnika!!

witam
ja też jestem na etapie wymiany termostatu,juz nawet kupiłem tylko mój nowy nie ma tego nypelka do odpowietrzania-czyżby był nie odpowiedni?.u mnie wskazówka troszkę przekracza białe pole jak postoje troszkę w korku to podskoczy nieco dalej.panowie jesli już ktoś sam wymieniał to niech napisze pare słów o późniejszym odpowietrzaniu układu czy są jakieś odpowietrzniki,przednia nagrzewnica patrząc po przewodach jest dużo wyżej od chłodnicy.ktoś w poprzednich postach pisał,że układ odpowietrza sie sam.dodam jeszcze ,że górny gruby przewód idący do chłodnicy nagrzewa się razem z silnikiem co wskazuje uszkodzony termostat lub jego brak.
pozdr
maniekmach jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2008, 12:15   #15
czarnygda
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-02-2008
Skąd: Gdańsk
Model: Galaxy Ghia MK I
Silnik: 2,3 PB iLPG
Rocznik: 1998
Postów: 268
Domyślnie Re: Mk1 nie moge zagrzać silnika!!

w silniku 2,3 litra są dwa termostaty. w moim był tylko jeden ( ten na wężach)i w dodatku osłabiona sprężynka i był ten sam objaw .na postoju białe pole po ruszeniu jeszcze spadała wskazówka.układ odpowietrzył mi się sam.teraz jest super.
czarnygda jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-11-2008, 20:28   #16
MAREKMDM
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-05-2008
Skąd: Pilawa
Model: Galaxy 2.0 Lpg
Silnik: 2.0 Lpg
Rocznik: 96
Postów: 28
Domyślnie Re: Mk1 nie moge zagrzać silnika!!

witam podepnę się pod temat , u mnie wskazówka od temperatury ledwie wchodzi na poziom NORMAL czy u was wskazówka wchodzi na połowę i co zrobić czy to też wina termostatu ?
Pozdrawiam :fcp29
MAREKMDM jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-11-2008, 22:26   #17
maniekmach
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 17-07-2008
Postów: 31
Domyślnie Re: Mk1 nie moge zagrzać silnika!!

witam
U mnie z termostatem jest tak(mowa o tym przy głowicy)-wogóle go nie ma!!!.
Nie mogę na razie skręcić auta, ponieważ kupiłem termostat ale oczywiście sprzedawca odradził mi kupno pierścienia mocującego(6 złl),stwierdzając że założe stary.Przez to mam samochód zablokowany na weekend( w poniedziałek go pozdrowie),druga sprawa, w komplecie z termostatem są az 3 uszczelki,ale żadna nie pasuje.
Najbardziej zastanawia mnie fakt dlaczego go nie ma,czyżby sie przegrzewał?
maniekmach jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-01-2009, 18:24   #18
G.T.
ford::beginner
 
Imię: Grac
Zarejestrowany: 16-05-2007
Skąd: Poznań
Model: KA
Silnik: 1.3
Rocznik: 1997
Postów: 30
Domyślnie Re: Mk1 nie moge zagrzać silnika!!

Witam, podpinam się pod temat :fcp1
Jeździłem na niedogrzanym silniku, strzałka nigdy nie wychodziła poza "białe" pole, wymieniłem termostat, grzało pięknie ale przyszło zimno i grzanie się skończyło... Termostat jest oryginalny i pytanie czy z racji niskich temperatur zakrywacie chłodnice w swoich bolidach? Czy może żywotność termostatu to 10000 km?
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów :fcp2
__________________
EAT...SLEEP...DIVE!!!
Galaxy sprzedane, KA-czka sprzedana...
KA-czka kupiona
G.T. jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-01-2009, 20:43   #19
gregmaz
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-08-2008
Skąd: pow. cieszyński
Model: STYLE
Silnik: 1,9 TDI 90 KM
Rocznik: 1999
Postów: 169
Domyślnie Re: Mk1 nie moge zagrzać silnika!!

Wszystkiemu winien niesprawny dogrzewacz. Śledząc wypowiedzi dotyczące dogrzewacza zastanowiła mnie jedna rzecz. Niesprawne urządzenie powoduje przepływ przez cały jego układ płynu chłodniczego, co powoduje jego wychłodzenie, szczególnie przez dość długie rurki biegnące pod pojazdem oraz sam dogrzewacz. Doczytałem się na forum nawet sposobu zaizolowania tych rurek gąbką izolacyjną do rur PCV i specjalną do tego taśmą. Myślę, że to też nie jest zły pomysł, ale tu jest moje pytanie. W którym miejscu - najbliżej silnika - trzeba by było spiąć ze sobą węże aby płyn zagrzany przez silnik nie biegł do dogrzewacza a od razu wracał w obieg chłodzenia silnika. Spowoduje to mniejszą drogę przepływu płynu, mniejszą ilość odbiorników ciepła, no i mniejszą ilość płynu w obwodzie co przyniesie szybsze jego zagrzanie. Zaznaczam, że może mieć to skutek częstszego załączania się wentylatora latem ale można wykonać odwrotne czynności gdy temperatura otoczenia podniesie się. Co Wy na to jakie są Wasze opinie. Pozdrawiam.
gregmaz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:57.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.