|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-12-2009, 10:58 | #1 |
Postów: n/a
|
ZETEC 2.0 Padł motor? - problem z rozruchem zimnego silnika.
Objaw to baaardzo trudne palenie, kiedy silnik jest zimny. Jak odpali pracuje nierówno.
W minusowych temp. odpalenie graniczy z cudem. Nawet kiedy jest ciepły, zapala mniej więcej w taki sposób, że załapuje na sekundę, po czym dławi się i wymaga dłuższego (kilka sekund) kręcenia rozrusznikiem. Kiedy jest zimny, przez kilkadziesiąt sekund jest absolutna cisza, po czym następuje seria pojedynczych zapłonów. Zachowuje się identycznie zarówno na benzynie, jak i na gazie. Układ zapłonowy sprawny. Przy wymianie świec, na skrajnych cylindrach stwierdziłem zaolejone elektrody. Podejrzewam pierścienie, ale zanim zainwestuję kilkaset pln., chciałbym się upewnić, czy reszta jest jeszcze w znośnym stanie, bo w przeciwnym wypadku lepiej rozejrzeć się za następnym motorem, ew. autem. Zapomniałem o najważniejszym... Głowica była robiona w ub. roku, więc zależy mi raczej na ocenieniu dołu (wał, panewki itp). Pewnie dobrze też byłoby sprawdzić powierzchnię (eliptyczność?) cylindrów. W związku z powyższym mam następujące pytanie: - czy w tym modelu da się zdjąć miskę, bez demontowanie skrzyni i zawieszenia? Jeśli jest taki sposób, bardzo proszę o podpowiedź. Może inne sugestie? Nie muszę chyba dodawać, że nie chciałbym inwestować większej kwoty w 13-to letnie auto, dlatego zależy mi raczej na ustaleniu optymalnej strategii - naprawiać, czy kupić motor (cały lub sam dół) z jakiegoś rozbitka. EDIT: Od pierwszego wpisu sporo się zmieniło, a aktualna sytuacja opisana jest w poscie nr. 16 i ew. kolejnych. Ostatnio edytowane przez twoman ; 10-02-2010 o 09:07 |
17-12-2009, 11:39 | #2 | |
ford::expert
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,211
|
Odp: ZETEC 2.0 Padł motor? - jak się upewnić?
Cytat:
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404 W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok. |
|
17-12-2009, 11:59 | #3 | |
Postów: n/a
|
Odp: ZETEC 2.0 Padł motor? - jak się upewnić?
Cytat:
|
|
17-12-2009, 12:20 | #4 |
ford::expert
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 05-03-2008
Skąd: Konin
Model: Ford Mondeo mk3
Silnik: 2.0 TDDI 115 KM
Rocznik: 2002
Postów: 2,211
|
Odp: ZETEC 2.0 Padł motor? - jak się upewnić?
poczekaj kolego jak ludzie wrócą z pracy to się zrobi aktywniej na forum. Napewno ktoś ci odpowie. Jednak obstawiał bym, że trzeba skrzynie wyciągać. Skoro tą sprawe schrznili w dieslu to pewnie z benzynie też... Pozdro
__________________
Moje Mondeo mk3 TDDI: http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=113404 W stajni jeszcze Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 92 km 2007 rok. |
17-12-2009, 18:12 | #5 |
ford::advanced
Imię: Artur
Zarejestrowany: 25-11-2008
Skąd: Łęczna-Lublin
Model: mondeo mk1
Silnik: 1600 Pb+Lpg
Rocznik: 1994
Postów: 332
|
Odp: ZETEC 2.0 Padł motor? - jak się upewnić?
Witam w benyznowym silniku rowniez trzeba wyciagac skrzynie i opuszczac sanki... A wiec jest lipa... Bodajze 2srubki trzymaja miske przy kole zamachowym...
__________________
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec???????? |
17-12-2009, 21:45 | #6 |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Odp: ZETEC 2.0 Padł motor? - jak się upewnić?
da sie odkrecić miske w benzynowym tylko klucz musi być cienki ale żeby ją wyjąć to tak jak poprzednik pisze sanki w dół lub odkręcamy poduszki i silnik wysoko w góre tak aby można było wyjąć miske
|
17-12-2009, 22:43 | #7 |
Postów: n/a
|
Odp: ZETEC 2.0 Padł motor? - jak się upewnić?
No tak... otrzymałem kilka sprzecznych informacji, ale z tego co udało mi się ustalić, ostatni post jest najbardziej wiarygodny. Z uniesieniem silnika nie będzie problemu (w garażu jest belka z wyciągarką), więc nie pozostaje nic innego jak spróbować.
Póki co dzięki za info. |
18-12-2009, 22:55 | #8 |
FORD|ZAWODOWIEC
Imię: Adam
Zarejestrowany: 28-02-2007
Skąd: Łódź
Model: Yamaha r1 rn 19/yamaha r6 rj06
Silnik: 1.0 193 km/ 600
Rocznik: 2008/2005
Postów: 6,538
|
Odp: ZETEC 2.0 Padł motor? - jak się upewnić?
zapomniałem jeszcze napisać że trzeba odkręcić rure wydechową i też ją opuścić
|
31-01-2010, 12:31 | #9 |
Postów: n/a
|
Odp: ZETEC 2.0 Padł motor? - jak się upewnić?
Przepraszam za długie milczenie, ale m.in. z powodu złych warunków atmosferycznych, dopiero teraz zabrałem się za naprawę auta.
Misa wyszła bez większego problemu, a powodem niedomagań okazał się pęknięty pierścień tłokowy, oraz ewidentne zużycie pozostałych. Dół silnika jest w dobrej kondycji. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć gdzie i jakie pierścienie zakupić, coby nie przepłacić, a i nie nabrać się na tandetę. W sklepie nieoryginalny komplet to koszt od 350-500 pln (w zależności od producenta), a np. na Allegro widziałem po ok. 150 (o ile pamiętam firmy Grant?). Różnica niebagatelna, ale też daleki jestem od robienia "głupich" oszczędności. Z drugiej strony auto jest stare i inwestowanie pokaźnych sum nie ma uzasadnienia. Będę wdzięczny za ew. sugestie. Ostatnio edytowane przez twoman ; 31-01-2010 o 12:42 |
31-01-2010, 12:42 | #10 |
ford::professional
Zarejestrowany: 30-08-2008
Skąd: bydgoszcz
Model: mondeo sedan [mk1]
Silnik: 1,8 td
Rocznik: 1996
Postów: 1,730
|
Odp: ZETEC 2.0 Padł motor? - jak się upewnić?
Jak już masz auto rozgrzebane,podjedź do warsztatu który planuje głowice,szlifuje wały itp.W Bydgoszczy jest taki warsztat i jak robiłem sierrę dałem do wytoczenia rowki w tłokach,a w sklepie przy warsztacie zakupiłem pierścienie goetza grubsze niż oryginalne.Spowodowane było to tym że rowki były wybite i pierścień pomimo że nowy ustawiał się ukośnie i również nie dawał szczelności.Po naprawie sierra paliła z gazu do -10 stopni.
__________________
"Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." - Henry Ford |