|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-01-2016, 23:54 | #1 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 21-12-2011
Model: S-MAX
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007
Postów: 10
|
Wymiana silnika czy remont ??
Cześć,
sprawa niby prosta i oklepana na forum, ale chciałbym się Was mimo wszystko poradzić. Naczytałem się sporo na temat remontu lub wymiany i powiem szczerze że sporo zależy chyba od szczęścia. Opiszę swoją sytuację. Mondeo w moich rękach już ponad dwa lata, GHIA 2.0 biała skóra - kupiłem za 7k bo przed zakupem uzgodniłem z kolesiem że do roboty jest góra silnika. Wrzuciłem więc jeszcze parę złotych i tak oto dwa lata spokojnie przejeździłem. Auto ma obecnie 325k przebiegu. Ostatnio na trasie do Legnicy zauważyłem że jak depnę to w reflektorach pojazdów jadących za mną pojawiała się niewielka biała chmura dymu, a że smrodów nie lubię to sam nie mam zamiaru kopcić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Kultura pracy silnika nie odbiega od normy, zapala od ręki nawet w dzisiejsze (- 13) i ma przyspieszenie tak jak powinien oprócz tego że potrafi zadymić i niestety wziąć sporą dawkę oleju jak przekraczam 3k obrotów. Podejrzewam że do roboty jest dół i tutaj nasuwa mi się pytanie bo szkoda mi sprzedawać doinwestowanego samochodu za bezcen a sama wymiana silnika lub remont waha się w granicach 2-3k. Używany silnik to loteria, ale doczytałem że dołu ogólnie się niby w tym modelu nie remontuje i jest to również ryzyko. Więc jak to jest ? Bo z chęcią bym jeszcze zainwestował i pojeździł rok/dwa poza tym nie ma ci się oszukiwać nawet gdybym miał 15k na nowy to i tak kolejne 5 będę musiał dołożyć do interesu więc wolę dozbierać na coś konkretniejszego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam. |
03-01-2016, 09:10 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
|
Odp: Wymiana silnika czy remont ??
Jeśli zrobi remont ogarnięty mechanik to nie powinno być problemu. Wszystko da się określić szczegółowo po rozbiorce. Moim zdaniem przy takiej robocie i tak drugi raz zrobiłbym głowice. Osobiście jestem zdania aby naprawić silnik jeśli kwalifikuje się do tego niż wymieniać na używek.
Pierwsze słyszę że te silniki nie nadają się do naprawy - zadzwoń do ASO to zaproponują Ci regenerowany dół silnika wiec jednak nadaje się do remontu/regeneracji. |
03-01-2016, 10:06 | #3 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-07-2009
Skąd: Warszawa
Model: MDO IV Sedan \ A3 8P \ CBR1000RR
Silnik: 2.0 PB 145PS \ 2.0 TDI CR 170PS
Rocznik: 2008
Postów: 1,333
|
Odp: Wymiana silnika czy remont ??
Rób pierścienie, tuleje cylindrów, uszczelniacze i co tam jeszcze wyjdzie po rozebraniu. Pewnie po takim przebiegu panewki też warto obejrzeć.
Jak wszystko będzie zrobione dobrze to silnik będzie jak nówka. Ile ciągnie Ci oleju?
__________________
CBR 1000RR + MICRON FORD - nigdy mnie nie zawiódł. |
03-01-2016, 11:21 | #4 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 19-12-2015
Skąd: Piła
Model: MK III
Silnik: 2.0 TDCI 115KM
Rocznik: 2005
Postów: 27
|
Odp: Wymiana silnika czy remont ??
Kupisz nowy silnik i dalej loteria bo okaże się że trefny i dołożysz i tak i tak w remont... chyba ze kupisz silnik od wujka który kupił mondeo w salonie i wiesz że dbał i że silnik w 100% ok..., ja osobiście bym wolał dać do porządnego mechanika żeby zrobił remont i dał na to gwarancje :-)
|
03-01-2016, 12:56 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 29-03-2011
Model: Focus MK4 Titanium Business
Silnik: 1.0 EcoBoost 125KM manual
Rocznik: 2018
Postów: 569
|
Odp: Wymiana silnika czy remont ??
Jeżeli samochód nie bierze kosmicznych ilości oleju to dałbym sobie święty spokój i nie wynajdywał problemów. Dolewać i jeździć. Da się z tym żyć.
|
03-01-2016, 13:49 | #6 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 21-12-2011
Model: S-MAX
Silnik: 2.5T
Rocznik: 2007
Postów: 10
|
Odp: Wymiana silnika czy remont ??
Dzięki panowie, też obstawiam powoli za remontem. Niestety oleju bierze 1,5L na 300 km jak jadę powyżej 3k obrotów czyli 130/140 Km/h. Jak jadę max do 100 km/h to praktycznie zero poboru.
Wkurza mnie jeszcze ten dymek przy depnięciu. Gdyby brał litr na 3/4 k to bym sobie tym głowy nie zawracał a nawet z czystym sumieniem bym mógł go sprzedać. Mechanik jak na razie krzyczy 800 zł za robotę plus średnio 1400 zł części - plus ewentualnie jak coś wyjdzie. Zastanawiałem się jeszcze czy nie wlać mu jakiegoś specyfiku, ale podejrzewam że to bardziej zaszkodzi niż pomoże. Pomóżcie jeszcze może w temacie jakim olejem po remoncie zalać silnik ? 5W40 ? Może znacie kogoś w Warszawie lub okolicach kto zajmuje się tematem mondeo od wieków i ma doświadczenie z tymi silnikami. Dzięki za pomoc. |
05-01-2016, 16:58 | #7 |
ford::amateur
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 18-03-2011
Skąd: podkarpacie
Model: Fiesta i MONDEO MK III
Silnik: 1,3 poprzednio 1.8D i mondziak TDDi
Rocznik: 1997 poprzednio1992, mondziak 2004
Postów: 4
|
Odp: Wymiana silnika czy remont ??
Kolego zrób remont jak radzili moi poprzednicy u dobrego mechanika. Nie szukaj mechanika na forach bo często opinie to ściema. popytaj znajomych oni swoich znajomych itd. Ja mam szczęście , mój mechanik to świetny fachowiec ale od Warszawy 250 km powodzenia.
|
05-01-2016, 17:47 | #8 |
ford::professional
Imię: Stan
Zarejestrowany: 29-12-2013
Skąd: Johannesburg/RPA
Model: Ford E-150 Conversion
Silnik: 4.6
Rocznik: 2006
Postów: 1,756
|
Odp: Wymiana silnika czy remont ??
Witam
Odnośnie remontu silnika.Ze względu na małe tolerancje w zakresie luzów łożyskowych i panewek łożysk nie są dozwolone żadne prace serwisowe układu korbowego.W naszym serwisie wymieniamy cały blok cylindrów i układ korbowy.A że musimy bazować na oryginalnych częściach to nie możemy ich zamontować bo nie występują one jako części zamienne.Jako część zamienna występuje cały blok tak jak opisałem.Ponadto powierzchni styku głowicy cylindrów nie wolno poddawać obróbce.Max. jej odkształcenie to 0,1 mm.Silnik zalewamy olejem SAE 5W-20 lub 5W-30. pozdrawiam |
06-01-2016, 00:00 | #9 |
ford::professional
Imię: KRIS
Zarejestrowany: 26-10-2008
Skąd: ŚLĄSKIE
Model: MONDEO MK5 ST LINE
Silnik: 2,0 TDCI 218KM 476NM
Rocznik: 2016
Postów: 1,303
|
Odp: Wymiana silnika czy remont ??
kup używke z gwarancją rozruchową w samochodach firmowych tak robie i nigdy nie wtopiłem a raz pokusiłem się na remont w samochodzie córki i klapa podwójnie wydane pieniądze bo kupiłem po remoncie silnik bo niby wszysko nowe a chodził jak stara k....
__________________
BYŁO- SCORPIO MK1 2,9 PB - CZARNE /MONDEO MK1 2,0+LPG - SREBRNE /FOCUS MK1 1,8 PB+LPG - BORDOWY /MONDEO MK3 2,0 TDCI - CZARNY / MONDEO MK4 2,2 TDCI TITANIUM S - SZARY /JEST MONDEO MK4 TITANIUM S - BIAŁY / JEST MONDEO MK5........ - CZARNY |