Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-04-2017, 13:47   #1
bodziotx
ford::average
 
Zarejestrowany: 27-02-2009
Model: Focus
Silnik: 1.6 16V, 2,0 TDCI
Rocznik: 2001, 2006
Postów: 59
Domyślnie 2.0 TDCI problem z wtryskiwaczami i pompą wtryskową

Witam wszystich forumowiczów

Po krótce Focus 2.0 Tdci 2006 teoretyczny przebieg 182 tys:
2 tygodnie temu cos walnęło w silniku, tak ze zaczęło wylewać ropę przez jeden z przelewów. Pojechałem do mechanika (speca od diesli) wymienił jakis o-ring przy przelewie i było OK przez 3 dni. Następnie autem zaczeło szarpać, nie moglem go wkręcić ogólnie zaczął dzialać na 3 cylindry. Wróciłem do mechanika, sprawdził i zdiagnozował, że jedne z wtrysków nie reaguje (przekładał go miejscami i zdecydowanie wszystko wskazywała że to ten wtrysk jest padnięty).

Kupiłem nowy wtrysk oryginał Siemensa (przy czym 5 klasy a okazalo sie ze poprzedni własiciel wymieniał już raz wtryski na jakieś klasy U z dostawczego Peugeota). Mechanik zmienił wtrysk i filtr paliwa ale powiedział, że znalazł przy wtryskiwaczach dużo opiłków metalu i podejrzewa, że pompa się "łuszczy" przez co opiłki rozwaliły wtrysk. Ponoć regenereacja pompy kupe siana ale OK powiedziałem zobaczymy. Zapytałem się czy auto juz lepiej odpala po tej wymianie wtrysku - stwierdził, że wymienił i zapalał i że od pierwszego "strzału" - i się zaczęło. Jak spróbowałem zapalić to zapalił słabo i na wolnych obrotach słychać było przeskoki i szarpanie. Gdy chciałem nim ruszyć od razy znowu zaczął chodzić jak traktor na 3 cylindrach. Mechanik wlasnie sie zbierał na fajrant ale powiedziałem mu, że niestety ale w poniedziałek widzimy się ponownie. Przejechałem sie autem 5km (na tych 3 garach) zaparkowałem pod mechanikiem otwieram maskę i znowu silnik zalany ropą :/

Swoją dedukcją (mam czarny scenariusz) pompa znowu wywaliła te opiłki metalu - rozpiepszyła kolejny wtrysk (mam nadzieje, że nie ten nowy) no i właśnie. Co teraz? Czy macie jakiś inne pomysły?

Jakie są koszty i gdzie dobrze regenerują pompy paliwa TDCI? Kuzyn mechanik poradził mi, żeby zregenerować pompę, wymienić pozostałe wtryski (przy założeniu że to nei ten nowy walnął) i co mówił, że istotne przeczyścić cały układ paliwowy zaczynając od zbiornika poprzez wszystkie wężyki itp.

Mam wielkie obawy o koszty ale w sumie nie wiem jakie inne mam wyjście - nie sprzedam przecież auta nie jeżdżącego.

Czy polecacie jakiś warsztat do regeneracji pomp i sprawdzenia wtrysków (tak żebym mógł do nich to wysłać). I czy ktoś z Was robił juz taką co tu dużo gadać całkowita odnowe układu paliwowego w TDCI?


Ostatnio edytowane przez bodziotx ; 22-04-2017 o 21:43
bodziotx jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2017, 19:36   #2
Jacek-J129
ford::average
 
Avatar Jacek-J129
 
Zarejestrowany: 13-12-2008
Skąd: Smoszew
Model: Ford Escort MK7
Silnik: 1.6 16V Zetec
Rocznik: 1995
Postów: 158
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI problem z wtryskami i pompą?

Przerabiałem ten temat tyle że w renówce (swego czasu reno i ford stosowały te same układy wtryskowe dla swoich silników) a więc - Regeneracja pompy wyniosła mnie 800 zł do tego koszt regeneracji 4 wtryskiwaczy to koszt 1320 zł. WAŻNE jest aby cały układ czyli bak, wężyki, listwę wyczyścić z opiłków (zaleca się wymianę na nowe ale o kosztach nie wspomnę).

Kumaty mechanik zaleci Ci także wymianę rozrządu gdyż składanie wszystkiego z powrotem na starym pasku jest że tak powiem nie profesjonalne, ale dla zminimalizowania kosztów jeżeli uzna że pasek jest ok może podejmie się tego wyzwania.

Pamiętaj że listwę wtryskową bardzo trudno oczyścić z opiłków.
Jeżeli naprawa zostanie wykonana niechlujnie to koszty które poniesiesz mogą się okazać wyrzuceniem pieniędzy w błoto, ponieważ pozostające opiłki załatwią zregenerowane wtryski w bardzo krótkim czasie.
No i pamiętaj - wiadomo koniecznie załóż nowy filtr paliwa (filtr nie jest w stanie przechwycić mikroskopijnych opiłków).
Powodzenia !
Jacek-J129 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2017, 19:47   #3
SRS
Moderator
 
Avatar SRS
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 3,991
Domyślnie Odp: 2.0 TDCI problem z wtryskami i pompą?

Proszę poprawić tytuł tematu na zgodny z zasadami forum .

Poradnik, czyli jak pisać zgodnie z zasadami panującymi na tym forum

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=145988
__________________
IDS |Forscan| UCDS - Doposażanie | Programownie sterowników | IMMO // WSZYSTKIE MODELE EUROPA-USA
ZMIANA MOCY - MONTAŻ TEMPOMATU - SPOLSZCZENIA - NAWIGACJE - PRZERÓBKI LAMP
SRS jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:52.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.