|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-07-2009, 13:45 | #1 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
|
Studzenie turbiny
Witam
Czy wystarczy że parę minut przed wyłączeniem silnika będę utrzymywał obroty w zakresie 1500-1800 aby ostudzić turbinę? czy mimo wszystko trzeba odczekać tą minutę czy dwie na postoju? |
01-07-2009, 14:14 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 18-11-2007
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo
Silnik: 2.0TDCi[115KM]
Rocznik: 2004
Postów: 218
|
Odp: Studzenie turbiny
Po prostu zatrzymaj sie, odepnij pasy, domknij okna, wylacz swiatla itp ogarnij sobie co masz zabrac i wylaczaj.
No chyba ze zjechałeś odrazu z strasy gdzie obroty byly... 3-4tys. Wtedy odczekaj. Ale chetnie zobacze co inni maja do powiedzenia bo sam mam TD i szkoda mi turbinki |
01-07-2009, 14:23 | #3 |
ford::professional
Zarejestrowany: 03-10-2007
Skąd: Kraków
Model: Jeep Grand Cherokee
Silnik: 4.0 I6
Rocznik: 1994
Postów: 1,390
|
Odp: Studzenie turbiny
Ja tylko nie rozumiem, dlaczego akurat 1500-1800...
Po prostu dajesz autu popracować na luzie, albo jedziesz bardzo powoli po osiedlu (to chyba chodzi o te 1500-1800?). Chodzi o to, żeby nie wyłączyć silnika przy rozhulanej turbinie, bo odcinasz smarowanie (bez zapłonu nie pracuje pompa i nie tłoczy oleju). A jak długo, to zależy jak jechałeś. Prosto z autostrady, to faktycznie kilka minut, a normalnie, to tak jak kolega mówi - ogarnąć, pozamykać, zgasić światła i na końcu silnik. Albo zainwestować w [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Czarny Ciągnik 4.0 na lifcie 3.5'' i 265/75R16 Cooper Discoverer STT Fordy otaczają mnie |
01-07-2009, 14:44 | #4 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 12-11-2007
Skąd: Słupsk
Model: mk3
Silnik: 2.0 TDDI 90KM
Rocznik: 2001
Postów: 391
|
Odp: Studzenie turbiny
Nie mam kopmletnie teorytcznego pojecia o tym, ale robie tak:
- jak zjezdzam z trasy (min godzinnej) to czekam ok. 3 minuty na luzie. - jak jade po miescie gdzie obroty tylko czasami przekraczaja 3tys to dojezdzajc do domu nie przekraczam 2tys przez ostatnie 3-5 minut a potem czekam 10sek na luzie. Ale i tak chyba zaczyna padac TURBO bo juz widze olej wywalany z gumowych rur Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. [odcinek miedzy kolankiem do EGR a kolektorem dolotowym] Przydalby sie jakis majster teoretyk aby nam pomoc. Kieedy i po co chlodzic turbine.Troche info jest pod linkiem wklejonym powyzej. Ostatnio edytowane przez Klimek ; 01-07-2009 o 14:48 |
01-07-2009, 16:15 | #5 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
|
Odp: Studzenie turbiny
Cytat:
Odnośnie 1500-1800 bo podobno turbina załącza się od 2000 czy tam 2200 obrotów ?! |
|
01-07-2009, 16:19 | #6 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 03-03-2009
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mk3
Silnik: 130 tdci
Rocznik: 2003
Postów: 824
|
Odp: Studzenie turbiny
Cytat:
Turbina załącza się już od wolnych obrotów,.. tyle, że pompować zaczyna trochę później. Tak więc kręci się cały czas kiedy pracuje silnik |
|
01-07-2009, 16:40 | #7 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 27-04-2009
Skąd: Łęczna
Model: Fusion
Silnik: 2.0 EcoBoost AWD
Rocznik: 2013
Postów: 817
|
Odp: Studzenie turbiny
Sorki panowie ale turbina zawsze sie kreci jak jest silnik odpalony.Wiec po intensywnej jezdzie trzeba chlodzic,tak samo jak nie wolno przy zimnym silniku wariowac z obrotami.Olej musi miec swoja temperature.Zobaczcie w nocy jak wyglada turbo po intensywnej jezdzie.Przy takim nagrzaniu olej poprostu sie zwegli na lozyskach slizgowych.
|
01-07-2009, 16:42 | #8 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-01-2008
Skąd: Poznań
Model: A7, Mondeo
Silnik: 50TDI, 2.0TDCI
Rocznik: 2018, 2011
Postów: 4,462
|
Odp: Studzenie turbiny
Cytat:
|
|
01-07-2009, 22:21 | #9 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 09-02-2009
Skąd: W-wa,Pr.Płn
Model: mondeo kombi
Silnik: 2,0 tdci (FL),webasto
Rocznik: 2003,XII,2004
Postów: 371
|
Odp: Studzenie turbiny
głupio nie głupio, ale warto
ja zawsze czekam 2-3min. a firmowy transit '05 , "rzadko kiedy jest gaszony", jak wyjedzie rano w trasę po mieście dopiero ( kilka-kilkanaście punktów) po powrocie do firmy dajemy mu spokój -jest sudzony ok.5 min( przejwchaliśmy min już ponad 90 tys. w dwa lata - wyminiamy tylko olej i płyny - rewelacja!! |
01-07-2009, 23:11 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 01-06-2008
Skąd: W-wa
Model: No One
Silnik: Inne
Rocznik: 2016
Postów: 256
|
Odp: Studzenie turbiny
Panowie a nie latwiej zainwestowac w TurboTimera ?Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ja jestem na etapie montazu takiego urzadzenia ... np. po trasie 4 godzinnej gdzie obroty byly miedzy 2500-3000 zatrzymuje sie, wyciagam kluczyki ze stacyjki , zalaczam alarm a silnik chodzi 3 minuty choc nie ma kluczykow i alarm jest wlaczony Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czary-Mary ? w koncu mamy 21 wiek Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|