Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-05-2009, 21:05   #1
pintonek
ford::advanced
 
Avatar pintonek
 
Zarejestrowany: 23-08-2008
Skąd: Tychy
Model: Mondeo MKII kombi
Silnik: 1,8 16V + Junkers
Rocznik: 1997
Postów: 384
Post Silnikowy problem na zimnym 1,8 16v MK2

Witam!
Mam zagadkowy problem czysto silnikowy, myślę... jakiś czas temu mechanik wyczyscił mi w silniku wszystko co sie nadaje do czyszczenia, silnik chodził jak rakieta, pozniej (2000km) zacząl grymasić i okazało sie ze świece zalewa olej, wymieniono uszczelkę pod deklem. Wykonałem adaptacje i znow odzyskał wigor... ale do rzeczy, na zimnym lekko wibruje, po pierwszym wcisnieciu sprzegła (z 1ynki na 2ke) spada na 500obr i sie telepie jak by miał wyzionąć ducha. Gdy rozgrzewam silnik na postoju (raczej pracuja wszystkie cylindry) śmierdzi jak by niedopalona benzyną, wydaje mi sie ze cos jest nie tak ze stosunkiem dawki paliwa do powietrza. Gdy silnik pochodzi z minutkę nagle problem znika jak by ktos nacisnął jakiś guzik (moze wyłacza sie program rozgrzewania silnika). Wymienione mam kabelki, swiece, czujniki temp, termostat, rozrzad i sprzegło. Problem jest praktycznie od zawsze (od kiedy mam mondkaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. zima jeszcze bardziej dokuczliwy. Poradżcie koledzy, zadawajcie pytania bo chce sie dowiedzieć co mam w koncu z tym zrobic....


Ostatnio edytowane przez pintonek ; 19-05-2009 o 21:08
pintonek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-05-2009, 22:57   #2
Robercik83
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 24-03-2007
Skąd: Lublin
Model: Mondeo Kombi
Silnik: TD
Rocznik: 1996
Postów: 45
Domyślnie Odp: Silnikowy problem na zimnym 1,8 16v MK2

A jak ze spalaniem. Jeżeli pali Ci dużo sprawdź sonde lambda bo ona reguluje skład mieszanki. Ponadto wadliwy może być silnik krokowy regulujący ilość mieszanki która trafia do garów na biegu jałowym, jeżeli to wina tego elementu to powinno wystarczyć przeczyszczenie krokowca.
__________________
Tanie wino jest dobre, bo jest dobre i tanie.
Robercik83 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2009, 10:31   #3
pintonek
ford::advanced
 
Avatar pintonek
 
Zarejestrowany: 23-08-2008
Skąd: Tychy
Model: Mondeo MKII kombi
Silnik: 1,8 16V + Junkers
Rocznik: 1997
Postów: 384
Domyślnie Odp: Silnikowy problem na zimnym 1,8 16v MK2

Dzieki za zainteresowanie. Zapomniałem wspomniec ze to ustrojstwo rowniez mam nowe(sonda). Generalnie po tych wszystkich zabiegach jest lepiej jako całokształt czyli komfort jazdy, przyspieszenie i moc, jednak zanim silnik sie nagrzeje to jak by nie rowno palił, słychac ze mocno sie wysila by utrzymac obroty, z rury spaliny "pykają" a nie jak na zagrzanym jednostajnie dmuchają. Silnik nie bierze oleju ani kropelkę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Na diagnostyce nic nie wykazało jedynie jakis dziwny bład osiagniecia maksymalnych obrotów/predkosc a o co chodzi nie mam pojecia. Co do spalania poprawił sie po tych wszystkich zabiegach... teraz tryb mieszany jakies 9 litrow a raz go mierzyłem na trasie 300km to 7,5 (oczywiscie gdy jest ciepło)Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jednak z moją ciezką nogą to zazwyczaj 12l heh. Co wymienić na poczatek.... oczywiscie prosze wziasc na poprawke ze jest to MKII za kilka tysiecy a wlasciciel z kredytem nie chce "strzelać" z kosztami Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ostatnio edytowane przez pintonek ; 20-05-2009 o 10:34
pintonek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2009, 13:26   #4
MAXIMUS_00
ford::advanced
 
Avatar MAXIMUS_00
 
Zarejestrowany: 16-10-2008
Skąd: ŁÓDŹ-RETKINIA
Model: S-MAX TITANIUM
Silnik: 2.0 16v 145 KM
Rocznik: 2008
Postów: 280
Domyślnie Odp: Silnikowy problem na zimnym 1,8 16v MK2

Piszesz że sondę masz nową a co z krokowcem jeżeli był czyszczony to może po prostu wyzionął ducha ????? to on odpowiada za równą pracę na biegu jałowym.
__________________
"Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje."
FORD FOCUS 1.8 16V-2000r, FORD MONDEO 2.0 16V -2005r, FORD S-MAX 2.0 16V-2008r
MAXIMUS_00 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2009, 15:24   #5
pintonek
ford::advanced
 
Avatar pintonek
 
Zarejestrowany: 23-08-2008
Skąd: Tychy
Model: Mondeo MKII kombi
Silnik: 1,8 16V + Junkers
Rocznik: 1997
Postów: 384
Domyślnie Odp: Silnikowy problem na zimnym 1,8 16v MK2

Cytat:
Napisał MAXIMUS_00 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Piszesz że sondę masz nową a co z krokowcem jeżeli był czyszczony to może po prostu wyzionął ducha ????? to on odpowiada za równą pracę na biegu jałowym.
Słyszałem juz kilka opinii... jedni twierdza ze w tym silniku nie ma krokowca tylo potencjometr przepustnicy inni trują o krokowcu, tu kolega rowniez o nim przypomina, jak to jesch chłopaki?
pintonek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2009, 15:52   #6
rad99
ford::advanced
 
Avatar rad99
 
Zarejestrowany: 14-10-2008
Skąd: kołobrzeg
Model: mondeo
Silnik: 2.0lpg 2.0tdci
Rocznik: 1995 2004 2009
Postów: 467
Domyślnie Odp: Silnikowy problem na zimnym 1,8 16v MK2

a jednak w tym silniku masz i krokowca i potencjometr, a każdy z nich odpowiada za co innego
rad99 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2009, 09:40   #7
pintonek
ford::advanced
 
Avatar pintonek
 
Zarejestrowany: 23-08-2008
Skąd: Tychy
Model: Mondeo MKII kombi
Silnik: 1,8 16V + Junkers
Rocznik: 1997
Postów: 384
Domyślnie Odp: Silnikowy problem na zimnym 1,8 16v MK2

Cytat:
Napisał rad99 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
a jednak w tym silniku masz i krokowca i potencjometr, a każdy z nich odpowiada za co innego
Chciał bym sie dowiedzieć wiecej na temat tych dwóch urządzen Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pintonek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2009, 13:10   #8
rad99
ford::advanced
 
Avatar rad99
 
Zarejestrowany: 14-10-2008
Skąd: kołobrzeg
Model: mondeo
Silnik: 2.0lpg 2.0tdci
Rocznik: 1995 2004 2009
Postów: 467
Domyślnie Odp: Silnikowy problem na zimnym 1,8 16v MK2

no więc: potencjometr wysyła do komputera dane o tym w jakiej pozycji znajduje się przepustnica, który sprawdza czy osiągi silnika odpowiadają zapisanym parametrom i je koryguje, silnik krokowy, a dokładnie zawór bocznikowy powietrza odpowiada za utrzymanie wolnych obrotów, i tu zaczyna się zabawa potencjometr wysyła do komputera informację że przepustnica jest zamknięta komp wysyła sygnał do krokowca że ten musi zwiększyć lub zmniejszyć ilość powietrza żeby utrzymać obroty na stałym poziomie, to chyba tyle w skrócie
rad99 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2009, 13:32   #9
MAXIMUS_00
ford::advanced
 
Avatar MAXIMUS_00
 
Zarejestrowany: 16-10-2008
Skąd: ŁÓDŹ-RETKINIA
Model: S-MAX TITANIUM
Silnik: 2.0 16v 145 KM
Rocznik: 2008
Postów: 280
Domyślnie Odp: Silnikowy problem na zimnym 1,8 16v MK2

Cytat:
Napisał rad99 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
no więc: potencjometr wysyła do komputera dane o tym w jakiej pozycji znajduje się przepustnica, który sprawdza czy osiągi silnika odpowiadają zapisanym parametrom i je koryguje, silnik krokowy, a dokładnie zawór bocznikowy powietrza odpowiada za utrzymanie wolnych obrotów, i tu zaczyna się zabawa potencjometr wysyła do komputera informację że przepustnica jest zamknięta komp wysyła sygnał do krokowca że ten musi zwiększyć lub zmniejszyć ilość powietrza żeby utrzymać obroty na stałym poziomie, to chyba tyle w skrócie
Zgadzam się z kolegą w całej rozciągłości - tak właśnie to działa
__________________
"Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje."
FORD FOCUS 1.8 16V-2000r, FORD MONDEO 2.0 16V -2005r, FORD S-MAX 2.0 16V-2008r
MAXIMUS_00 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:46.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.