|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
23-11-2008, 12:03 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: UE
Postów: 334
|
Chłodzenie silnika
Przeglądając posty i problemy związane ze złym obiegiem płynu chłodzącego
oraz z utrzymaniem odpowiedniej temperatury silnika wpadłem na taki pomysł godny zastosowania. Ponieważ często stosowana jest woda (niedestylowana) z różną zawartością kamienia, który osadzając się na ściankach zamkniętego obiegu chłodzącego z czasem utrudnia przepustowość obiegu, złe działanie czujników temperatury oraz szybsze uszkadzanie się pompy wodnej. Proponuję dolewać CALGON do pralek, który neutralizuje i przynajmniej kamień nie będzie przyczyną złej temperatury silnika. Muszę zastosować to u siebie dopóki nie jest za późno, bo nawet kupiony płyn chłodniczy należy odpowiednio rozcięczać wodą z "zawartością kamienia".
__________________
POZDRAWIAM - WOJTEK60 - wyborca PiS Ostatnio edytowane przez deku ; 18-02-2016 o 19:43 Powód: prefix |
23-11-2008, 12:23 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-10-2008
Skąd: Rydułtowy
Postów: 78
|
Re: CHŁODZENIE SILNIKA
Kolego , ale ten co reklamował CALGON poszedł z torbami. Ty też uważaj żebyś nie musiał wymieniać silnika. Jajka,fusy herbaty też już testowali na nieszczelność,alo to były syreny, warszawy nyse. Ale Pozdr ...nie popełnia błędów ten kto nic nie robi
|
23-11-2008, 12:40 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 02-02-2008
Skąd: Olsztyn
Model: Transit Connect
Silnik: 1,8 TDCI 90KM
Rocznik: 2005
Postów: 365
|
Re: CHŁODZENIE SILNIKA
Jeśli do płynu w układzie chłodzenia, dolejesz ok 1-1,5 litra wody (nawet takiej z kamieniem) to nic Ci sie nie stanie i kamień się nie osadzi. Te płyny są wodorozcieńczalne, więc spoko
|
23-11-2008, 13:29 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-10-2008
Skąd: Rydułtowy
Postów: 78
|
Re: CHŁODZENIE SILNIKA
Jak kupisz dobry płyn do chłodnic a niebędziesz jezdził nigdy na wodzie kamień niema prawa Ci sie zrobić. Bądz spokojny
|
23-11-2008, 13:39 | #5 |
ford::professional
Zarejestrowany: 11-07-2006
Skąd: Kraków
Model: VW SHARAN
Silnik: 1.9tdi 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Re: CHŁODZENIE SILNIKA
woda destylowana to naprawde taniej wyjdzie jak kupić ten Calgon
|
23-11-2008, 13:52 | #6 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: UE
Postów: 334
|
Re: CHŁODZENIE SILNIKA
Cytat:
A co do silnika to totalna bzdura. Prędzej będziesz naprawiał drożność obiegu chłodzenia jak calgon zniszczy silnik. W pralce cienkie ścianki z blachy połączone wężami gumowymi nie uszkodziły jej a co dopiero grube kanały w bloku silnika i grube węże gumowe odporne na różnice temperatur i warunki atmosferyczne. Przejrzyj posty związane z chłodzeniem to odczytasz podpowiedzi że przyczyna to kamień, oczyść czujnik z kamienia itp. Nawet lepiej że odradzasz bo to może być dowód za kilka lat, że on jednak miał rację. Do niczego nikogo nie zmuszam tylko proponuję.
__________________
POZDRAWIAM - WOJTEK60 - wyborca PiS |
|
23-11-2008, 13:57 | #7 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 23-04-2007
Skąd: UE
Postów: 334
|
Re: CHŁODZENIE SILNIKA
Cytat:
Mając takie auto żałujesz 1 dozy calgonu to chyba jesteś z Krakowa.
__________________
POZDRAWIAM - WOJTEK60 - wyborca PiS |
|
23-11-2008, 14:20 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-10-2008
Skąd: Rydułtowy
Postów: 78
|
Re: CHŁODZENIE SILNIKA
Chciałeś opini innych to je masz. Możesz lac i musztarde. Nie jestem z Krakowa ale zanim kogoś obrazisz zastanów sie przed zakładaniem postu. Powodzenia
|
23-11-2008, 17:01 | #9 |
ford::professional
Zarejestrowany: 11-07-2006
Skąd: Kraków
Model: VW SHARAN
Silnik: 1.9tdi 110KM
Rocznik: 1999
Postów: 1,384
|
Re: CHŁODZENIE SILNIKA
to czy jestem z Krakowa czy nie nie ma żadnego znaczenia.
calgon to sobie możesz stosowac jak masz w układzie wode, a płyn chłodniczy to nie woda tylko roztwór chemiczny który nie wiadomo jak będzie reagował z Calgonem. Może ten płyn straci swoje własciwości i np. zmieni się temp. wrzenia, albo temp. zamarzania - ja tego nie wiem i nie zamierzam eksperymentować. W ten sposób to może do zbiorniczka z płynem hamulcowym jakiegoś innego specyfiku oraz do oleju silnikowego innego i zrobi się taki misz-masz a potem się będziesz dziwić że auto zachowuje się nie tak jak powinno. Skąd wiesz że po Calgonie nie zacznie schodzić ten kamień i zamieni płyn w jakieś "****o" , przecież w pralce woda w czasie prania wymieniana jest kilka razy a w aucie to mam miejsce (powinno miec) co 2 lata lub ileś tam kilometrów. Sam jestem ciekaw skąd Ty jesteś, gdzie takie pomysłowe DOBROMIRY poczynają swój żywot, bez urazy, pozdrawiam |
23-11-2008, 17:11 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-10-2008
Skąd: Rydułtowy
Postów: 78
|
Re: CHŁODZENIE SILNIKA
marwyk ...CALGON sprawdza mu sie w pralce, my wypowiadamy sie co o tym sądzimy a on mówi o papierze toaletowym albo że jesteśmy z krakowa. Zawsze służe pomocą na ile potrafię , nie twierdze ze mam racje, ale niech mu płyn dostaje sie do oleju zrobi mu kapitalkę . Jak widać nic go nieprzekonuje ale i takich ludzi jestem w stanie tolerować . A co do Krakowa chetnie bym go odwiedził, co ma rejon do ludzi i ich poglądow Pozdrawiam
|