Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 30-01-2006, 10:51   #1
Assan
ford::expert
 
Avatar Assan
 
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
Domyślnie Wymiana parownika

Koledzy mam takie pytanie:

Czy do II gen. można założyć parownik sterowany podciśnieniowo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wygląda to tak że mam zamontowany parownik BRC Tecno z regulacją napięcia membrany śrubą,chcę założyć parownik który zamiast śruby ma dodatkową membranę sterującą (reguluje napięcie membrany gazowej w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym) Może ktoś wie czy zda to egzamin i jak to będzie działać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Powiem tylko tyle że w MK4 (I gen.)chodził super,ciągnął równo w całym zakresie obrotów,silnik spalał przy tym przyzwoite ilości LPG :arrow: średnio od 8 do 10,5/11 l/100km.O spalaniu posiadanego auta wolę nie wspominać bo mnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Assan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-01-2006, 17:49   #2
KGB
ford::specialist
 
Avatar KGB
 
Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
Domyślnie

oczywiscie ze do II generacji ida tylko parowniki podcisnieniowe (jezeli jest nadcisnieniowy to juz III generacja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+
Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie
KGB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-01-2006, 22:23   #3
Assan
ford::expert
 
Avatar Assan
 
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
Domyślnie

,KGB, wydaje mi się że nie załapałeś pytania.
Cytat:
Napisał Assan
mam zamontowany parownik BRC Tecno z regulacją napięcia membrany śrubą,
tzn. biorę kluczyk imbusowy w łapkę i reguluje jak ma się uginać membrana podczas wysysania przez silnik gazu z komory parownika.


Cytat:
Napisał Assan
chcę założyć parownik który zamiast śruby ma dodatkową membranę sterującą (reguluje napięcie membrany gazowej w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym)
ten parownik automatycznie reguluje dawkę gazu do silnika.Jest dodatkowy cienki wężyk podłączony do kolektora pomiędzy przepustnicą a zaworami.

To że w II gen. są parowniki podciśnieniowe to ja wiem,chodziło mi o sterowanie a nie zasadę działania parownika
Assan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-01-2006, 22:36   #4
KGB
ford::specialist
 
Avatar KGB
 
Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
Domyślnie

nie ma przeciwskazan zalozenia parownika z kompensacja ,ale ten tez trzeba ustawic srubkami
jezeli uwazasz ze pracuje lepiej niz ten ze sprezyna to zmien
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+
Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie
KGB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-02-2006, 19:31   #5
mtz
ford::advanced
 
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 30-12-2005
Skąd: Kraków
Model: Transit
Silnik: 2,2 tdci 115KM
Rocznik: 2010
Postów: 273
Domyślnie

No Assan ja juz wiem, ze naprawiles swoj gaz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam Mateusz

http://www.install-serwis.com.pl
mtz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-02-2006, 18:58   #6
gondoljerzy
ford::average
 
Zarejestrowany: 13-08-2005
Postów: 161
Domyślnie

Zdaje mi się, że mylą się tu pojęcia. Parownik zwany podciśnieniowym jest dedykowany do starszych typów instalacji w silnikach gaźnikowych. Parownik elektryczny to nowsze rozwiązanie. Różnica pomiędzy nimi jest głównie w sposobie zabezpieczenia instalacji przed niekontrolowanym wypływem gazu PO ZGAŚNIĘCIU SILNIKA. Parownik pneumatyczny ma zabezpieczenie siłownikiem podciśnieniowym - brak podciśnienia z kolektora dolotowego zamyka wypływ gazu. Parownik elektryczny ma zawór elektromagnetyczny sterowany elektroniczną centralką. Gdy nie ma impulsów zapłonowych zawór jest zamykany.
Samo działanie parowników w sensie podawania gazu podczas pracy silnika jest takie samo. No, pneumatyk ma zazwyczaj jeszcze dodatkowy wtrysk gazu sterowany oddzielną cewką, ale tego też się już po zapaleniu silnika zwykle nie używa.
Więc jak najbardziej można podłaczyć parownik pneumatyczny do II generacji. Tylko trzeba to zrobić z głową: dodać przycisk i kabelek do sterowania dodatkowego wtrysku gazu i podłaczyc podcisnienie z kolektora dolotowego. Przy zapalaniu z gazu trzeba doświadczalnie sprawdzić, kiedy potrzeba wspomóc się dodatkowym wtryskiem, a kiedy nie.
gondoljerzy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-02-2006, 20:23   #7
Assan
ford::expert
 
Avatar Assan
 
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
Domyślnie

Cytat:
Napisał gondoljerzy
Parownik zwany podciśnieniowym jest dedykowany do starszych typów instalacji w silnikach gaźnikowych. Parownik elektryczny to nowsze rozwiązanie. Różnica pomiędzy nimi jest głównie w sposobie zabezpieczenia instalacji przed niekontrolowanym wypływem gazu PO ZGAŚNIĘCIU SILNIKA.
Tu się zgodzę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Cytat:
Napisał gondoljerzy
Parownik pneumatyczny ma zabezpieczenie siłownikiem podciśnieniowym - brak podciśnienia z kolektora dolotowego zamyka wypływ gazu.
Tu też ale nie do końca,dodatkowo ten siłownik (membrana) steruje napięciem membrany gazowej a przez nią otwarcie zaworka (dyszy) w całym zakresie obrotów,dlatego te parowniki moim zdaniem są lepsze bo praktycznie nie ma możliwości zawieszenia się membrany gazowej,co dzieje się w parownikach BRC Tecno itp. Chodzi tu o jazdę na LPG :arrow: przy przejściu z wysokich obrotów na niskie membrana zostaje na pozycji dla wysokich obrotów i daje gazu ile przepłynie przez otwartą dyszę (dużo :arrow: bardzo bogata mieszanka przy wolnych obrotach i zalewanie silnika). Tu u mnie tkwił problem dużego spalania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (zawieszająca się membrana w parowniku BRC)

Cytat:
Napisał mtz
No Assan ja juz wiem, ze naprawiles swoj gaz

Dokładnie, i tu wielkie podzękowania dla mtz za pomoc dostalem od kolegi mtz parownik BRC Fox (bardzo podobny do Tecno) i dziala super,odzyskałem moc w aucie,nie wiem jeszcze ile pali ale już mogę powiedzieć że dużo mniej.
Cytat:
Napisał gondoljerzy
Tylko trzeba to zrobić z głową: dodać przycisk i kabelek do sterowania dodatkowego wtrysku gazu i podłaczyc podcisnienie z kolektora dolotowego. Przy zapalaniu z gazu trzeba doświadczalnie sprawdzić, kiedy potrzeba wspomóc się dodatkowym wtryskiem, a kiedy nie.
Tak właśnie miałem to zrobić,wtrysk mam oblatany jak go używać bo jednak trochę kilometrów na tym parowniku zrobiłem MK4 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ale się rozpisałeeeem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Assan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2006, 12:07   #8
Struna
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar Struna
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
Domyślnie

Cytat:
Napisał Assan
nie ma możliwości zawieszenia się membrany gazow
generalnie stosowałem już u siebie z 6 różnych parowników różnych marek i mocy i nigdy nie zdażyło mi się coś takiego jak zawieszenie membrany ( nie mówię, że to niemożliwe ) - to chyba jakaś wada być może tej konkretnej sztuki - bo dlaczego ma się wieszać ta membrana ? może dużo syfu było w parowniku i dlatego coś się zablokowało.
Struna jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2006, 21:57   #9
gondoljerzy
ford::average
 
Zarejestrowany: 13-08-2005
Postów: 161
Domyślnie

Cytat:
Napisał Assan
Cytat:
Napisał gondoljerzy
Parownik pneumatyczny ma zabezpieczenie siłownikiem podciśnieniowym - brak podciśnienia z kolektora dolotowego zamyka wypływ gazu.
Tu też ale nie do końca,dodatkowo ten siłownik (membrana) steruje napięciem membrany gazowej a przez nią otwarcie zaworka (dyszy) w całym zakresie obrotów,dlatego te parowniki moim zdaniem są lepsze bo praktycznie nie ma możliwości zawieszenia się membrany gazowej,co dzieje się w parownikach BRC Tecno itp. Chodzi tu o jazdę na LPG :arrow: przy przejściu z wysokich obrotów na niskie membrana zostaje na pozycji dla wysokich obrotów i daje gazu ile przepłynie przez otwartą dyszę (dużo :arrow: bardzo bogata mieszanka przy wolnych obrotach i zalewanie silnika). Tu u mnie tkwił problem dużego spalania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (zawieszająca się membrana w parowniku BRC)
Sprawdzałem kiedyś na rozebranym pneumatyku i wystarczyło bardzo małe podciśnienie aby siłownik otworzył się całkowicie. Dla mnie sterowanie parownika podciśnieniem z kolektora nie trzyma się kupy. Silniki z mikserami mogą pracować z obydwoma parownikami, a różnica jest tylko w sposobie zabezpieczenia. Ja przećwiczyłem w tym samym aucie oba typy parowników. W sensie podawania gazu tak samo działąją i tak samo się je reguluje. Ten numer z wieszaniem się mógł być spowodowany stwardnieniem membrany.
gondoljerzy jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-02-2006, 23:32   #10
Assan
ford::expert
 
Avatar Assan
 
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
Domyślnie

Cytat:
Napisał gondoljerzy
stwardnieniem membrany.
Dokładnie tym było spowodowane,membrana stwardniała nie na całym obwodzie tylko na ok 1/4 obwodu w dolnej części (tam gdzie zaślepka do spuszczania syfu).Może to być spowodowane nie dbałością o parownik czyli nie spuszczania tego oleju co tam się zbiera :arrow: chyba się nie mylę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Nie chciał bym się wdawać w dyskusję czy sterowanie podciśnieniem ma sens czy nie bo znam tylko jeden parownik (czyt. sztukę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) z podciśnieniem.Są przecierz takie parowniki różnych producentów i pewnie różnią się konstrukcją.Wiem tylko jedno że w parowniku z podciśnieniem który posiadam prędzej membrana pęknie niż się zawiesi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Assan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:06.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.