|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
30-01-2006, 10:51 | #1 |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
Wymiana parownika
Koledzy mam takie pytanie:
Czy do II gen. można założyć parownik sterowany podciśnieniowo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wygląda to tak że mam zamontowany parownik BRC Tecno z regulacją napięcia membrany śrubą,chcę założyć parownik który zamiast śruby ma dodatkową membranę sterującą (reguluje napięcie membrany gazowej w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym) Może ktoś wie czy zda to egzamin i jak to będzie działać Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Powiem tylko tyle że w MK4 (I gen.)chodził super,ciągnął równo w całym zakresie obrotów,silnik spalał przy tym przyzwoite ilości LPG :arrow: średnio od 8 do 10,5/11 l/100km.O spalaniu posiadanego auta wolę nie wspominać bo mnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
30-01-2006, 17:49 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
|
oczywiscie ze do II generacji ida tylko parowniki podcisnieniowe (jezeli jest nadcisnieniowy to juz III generacja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. )
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+ Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie |
30-01-2006, 22:23 | #3 | ||
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
,KGB, wydaje mi się że nie załapałeś pytania.
Cytat:
Cytat:
To że w II gen. są parowniki podciśnieniowe to ja wiem,chodziło mi o sterowanie a nie zasadę działania parownika |
||
30-01-2006, 22:36 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
|
nie ma przeciwskazan zalozenia parownika z kompensacja ,ale ten tez trzeba ustawic srubkami
jezeli uwazasz ze pracuje lepiej niz ten ze sprezyna to zmien
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+ Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie |
05-02-2006, 19:31 | #5 |
ford::advanced
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 30-12-2005
Skąd: Kraków
Model: Transit
Silnik: 2,2 tdci 115KM
Rocznik: 2010
Postów: 273
|
No Assan ja juz wiem, ze naprawiles swoj gaz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
06-02-2006, 18:58 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-08-2005
Postów: 161
|
Zdaje mi się, że mylą się tu pojęcia. Parownik zwany podciśnieniowym jest dedykowany do starszych typów instalacji w silnikach gaźnikowych. Parownik elektryczny to nowsze rozwiązanie. Różnica pomiędzy nimi jest głównie w sposobie zabezpieczenia instalacji przed niekontrolowanym wypływem gazu PO ZGAŚNIĘCIU SILNIKA. Parownik pneumatyczny ma zabezpieczenie siłownikiem podciśnieniowym - brak podciśnienia z kolektora dolotowego zamyka wypływ gazu. Parownik elektryczny ma zawór elektromagnetyczny sterowany elektroniczną centralką. Gdy nie ma impulsów zapłonowych zawór jest zamykany.
Samo działanie parowników w sensie podawania gazu podczas pracy silnika jest takie samo. No, pneumatyk ma zazwyczaj jeszcze dodatkowy wtrysk gazu sterowany oddzielną cewką, ale tego też się już po zapaleniu silnika zwykle nie używa. Więc jak najbardziej można podłaczyć parownik pneumatyczny do II generacji. Tylko trzeba to zrobić z głową: dodać przycisk i kabelek do sterowania dodatkowego wtrysku gazu i podłaczyc podcisnienie z kolektora dolotowego. Przy zapalaniu z gazu trzeba doświadczalnie sprawdzić, kiedy potrzeba wspomóc się dodatkowym wtryskiem, a kiedy nie. |
06-02-2006, 20:23 | #7 | ||||
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Dokładnie, i tu wielkie podzękowania dla mtz za pomoc dostalem od kolegi mtz parownik BRC Fox (bardzo podobny do Tecno) i dziala super,odzyskałem moc w aucie,nie wiem jeszcze ile pali ale już mogę powiedzieć że dużo mniej. Cytat:
Ale się rozpisałeeeem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
||||
07-02-2006, 12:07 | #8 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Cytat:
|
|
07-02-2006, 21:57 | #9 | ||
ford::average
Zarejestrowany: 13-08-2005
Postów: 161
|
Cytat:
|
||
07-02-2006, 23:32 | #10 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
Cytat:
Nie chciał bym się wdawać w dyskusję czy sterowanie podciśnieniem ma sens czy nie bo znam tylko jeden parownik (czyt. sztukę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) z podciśnieniem.Są przecierz takie parowniki różnych producentów i pewnie różnią się konstrukcją.Wiem tylko jedno że w parowniku z podciśnieniem który posiadam prędzej membrana pęknie niż się zawiesi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
|
|
|