Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 21-04-2008, 19:50   #1
Marshall7
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Katowice
Model: ???
Silnik: ???
Rocznik: ???
Postów: 33
Domyślnie [MK3] Olej na silniku...

Witam,
dzisaij upatrzyłem sobie Mondziaka 2000 rok silnik 2,0 TDDI, i w zwązku z tym mam pytanie:

podczas oględzin silnika który był bardzo czysty, zauważyłem hmmm pod tą pokrywą plastikową, że silnik jest tam brudny z oleju - jakiś wyciek. Czy to może być coś groźnego ?? Naczytałem się o pękniętych głowicah i korpusach silnika i tak się teraz zastanawiam a nie znam się na tym......

Dzięki za ewentualne info .....

Marshall7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2008, 07:32   #2
Bierut
ford::advanced
 
Imię: Bierut
Zarejestrowany: 01-04-2006
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 266
Domyślnie Re: [MK3] Olej na silniku...

A czy czasem nie jest to olej napędowy ? Jeśli znajduje się tam gdzie wmontowany jest wtryskiwacz. Ja mam przebieg 190 tkm i przy 1 wtryskiwaczu trochę jest mokro. Ale na pewno nie jest to olej silnikowy. Nie ruszam tego do czasu jak będzie potrzeba ingerencja we wtryski.
Bierut jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2008, 08:21   #3
Marshall7
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Katowice
Model: ???
Silnik: ???
Rocznik: ???
Postów: 33
Domyślnie Re: [MK3] Olej na silniku...

Wydaje mi się że nie, bo to taki czarny nagar... ale możliwe - o tym nie pomyślałem. Widać to w jedynym mijscu do którego jest dostęp wzrokowy pod osłoną plastikową - z prawej strony, z przodu silnika... jak stoisz przed samochodem.... trochę brudna od tego jest obudowa wentylatora...
Marshall7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2008, 08:36   #4
Luk@s
ford::professional
 
Avatar Luk@s
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 11-01-2007
Skąd: KPR
Model: Mondeo
Silnik: 2.0 TDDI 90 KM
Rocznik: 2001
Postów: 1,151
Domyślnie Re: [MK3] Olej na silniku...

Czy ten wyciek nie jest zlokalizowany przypadkowo w okolicy pompy wspomagania? Pytam bo ja mam wyciek właśnie w tym miejscu, ale nie mogę dojść z którego miejsca dokładnie :fcp5
__________________
Nie każda mo... pasuje do Forda
President Johnny II ASC + Sirio AS ML-145
Luk@s jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2008, 09:11   #5
Marshall7
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Katowice
Model: ???
Silnik: ???
Rocznik: ???
Postów: 33
Domyślnie Re: [MK3] Olej na silniku...

TEż nie mogę do tego dojść bo nie bardzo mi wypada rozkręcać samochód w komisie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Wygląda na standardowe czarne "zarzyganie" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

A poza tym jest cały czyściutki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Marshall7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2008, 13:07   #6
Bierut
ford::advanced
 
Imię: Bierut
Zarejestrowany: 01-04-2006
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 266
Domyślnie Re: [MK3] Olej na silniku...

Ściągnięcie pokrywy ozdobno-wyciszającej jest banalnie proste. Wyciągasz bagnet i ciągniesz obudowę dwoma rękami po bokach do góry. Nie ma tam żadnych śrub. Jak pisałem mój ma prawdziwy przebieg 190 tkm i żadnych wycieków oleju. Jedyne miejsca zapocenia to okolice wtryskiwacza i odpowietrznika skrzyni biegów. Pamiętaj, że każdy wyciek to problem, a umyty idealnie silnik przed sprzedażą to podejrzana sprawa. Względy estetyczne nie są tu wymówką. Mój jest zakurzony, aż przykro ale nigdy w takim samochodzie nie myłbym silnika.
Bierut jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2008, 14:00   #7
Marshall7
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 21-04-2008
Skąd: Katowice
Model: ???
Silnik: ???
Rocznik: ???
Postów: 33
Domyślnie Re: [MK3] Olej na silniku...

No i też mnie to martwi....
Pocieszam sie tym ze tam kazdy samochód przechodzi mycie wszystkiego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

A jak ściągnę tą pokrywę to na co zwrócić uwagę ??
Marshall7 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-04-2008, 22:44   #8
JAREK73
ford::average
 
Zarejestrowany: 12-11-2007
Skąd: Kwidzyn
Model: FORD MONDEO KOMBI
Silnik: 2.0 TDCI automat
Rocznik: 2008
Postów: 168
Domyślnie Re: [MK3] Olej na silniku...

przed zdjęciem ozdobnej pokrywy należy wyjąć bagnet i odkręcić koręk wlewu oleju (wtedy nie wyskoczy ta śmieszna guma)
JAREK73 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-04-2008, 07:13   #9
Bierut
ford::advanced
 
Imię: Bierut
Zarejestrowany: 01-04-2006
Skąd: Warszawa
Model: Galaxy MK3
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2012
Postów: 266
Domyślnie Re: [MK3] Olej na silniku...

Cytat:
Napisał Marshall7
No i też mnie to martwi....
Pocieszam sie tym ze tam kazdy samochód przechodzi mycie wszystkiego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

A jak ściągnę tą pokrywę to na co zwrócić uwagę ??
O wyciekach już wiesz.
Jescze stan obu pasków (po lewej i prawej stronie). Ich napinacze są dosyć drogie.
Ponadto turbina (w tyle przy grodzi). Wizualnie to zwłaszcza gumowe rury doprowadzające.
A reszta to wiadomo. Najlepiej test na kompie. U dobrego elektryka zapłacisz raptem 50-100 zł. A naprawdę warto. Wypadało by sprawdzić ciśnienie sprążania, test przelewowy wtryskiwaczy. Ponadto cały obwód doprowadzenia paliwa (w szczegółności pompa wtryskowa).
Zwróć uwagę na zuzycie opon. W mondeo potrafią ząbkować i wtedy strasznie huczy jakby łozyska były wywalone. I jescze stan zawieszenia. Pamiętaj, że to zawieszenie wielowahaczowe i posiada wiele elementów łączących. Aha, zwróć uwagę, czy tarcze zwłaszcza z tyłu są równomiernie zużyte, czy tylko cześciowo wyślizgane. Może to powiedzieć o pracy zacisków.
Bierut jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:38.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.