|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-11-2007, 14:23 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 18-02-2006
Skąd: Gdynia
Model: mondeo HB,KOMBI ghia
Silnik: 2.0 automat blos
Rocznik: 93,95r
Postów: 360
|
parownik brc at90e -jak ustawic pod blosa?
jak w temacie... wymienilem parownik na wiekszy i niewiem zabardzo jak wyregulowac go dokladnie ... :fcp8 troche sie rozni od tecno :fcp4 ...
__________________
Naruszenie regulaminu paragraf 23 i 24 |
05-11-2007, 21:29 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 13-08-2005
Postów: 161
|
Ostatnio regenerowałem sobie AT90E. W trakcie składania parownika ustawiłem wstępnie czułość (inaczej ciśnienie) śrubą na imbus gdzieś tak w połowie możliwego zakresu regulacji. Obejście pokrętełkiem radełkowanym z iglicą odkręciłem od pozycji zakręcone o około 1 obrót. Zamontowałem to do samochodu i bez problemu odpaliłem. W trakcie prób ,,drogowych" i odczytów z sondy lambda odkręciłem jeszcze z pół obrotu czułość i na razie tak zostało.
|
05-11-2007, 23:14 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 18-02-2006
Skąd: Gdynia
Model: mondeo HB,KOMBI ghia
Silnik: 2.0 automat blos
Rocznik: 93,95r
Postów: 360
|
dzięki gondoljerzy... właśnie wymieniłem parownik z tecno na at90e( kurde, jest wielki) i zostawiłem go na ustawieniach jakie miał od wcześniejszego właściciela.. chodzi narazie idealnie... przejade na nim 100km i zobaczę czy jest sęs go ustawiać :fcp4
__________________
Naruszenie regulaminu paragraf 23 i 24 |
03-12-2007, 19:28 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 03-12-2007
Model: fiesta
Silnik: 1.4 TDCi
Rocznik: 2011
Postów: 68
|
a ja się podłączę pod topic jeśli można bo też mam ten sam reduktor AT90E. wg instrukcji do regulacji blosa należy go 'maksymalnie rozkręcić'. czyli ta radełkowa śrubka, ok, więc wykręcam wykręcam i w pewnym momencie słychać syczenie i czuć gazem, więc wkręciłem spowrotem.
Więc na czym polega te 'maksymalne rozkręcenie' ? czy tam nie powinno być jakiejś blokady? czy to normalne że zaczął się u mnie ulatniać gaz? dzięki za odp. |
04-12-2007, 00:10 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-01-2006
Skąd: Ełk ; Warszawa
Model: Plus srebrne Caro
Silnik: 1598ccm GLI+voila+
Rocznik: 98'
Postów: 684
|
maksymalne tak by jeszcze uszczelka trzymala
jak wykrecisz srube calkowicie to masz dziore w parowniku wykrec ja calkowicie na wylaczonym silniku i sprawdz ile masz gwintu pozniej wkrec do konca i odkrec tak by wykrecic 1/2-2/3 dlugosci gwintu i bedzie szczelnie oraz wystarczajaco lekko dla membrany
__________________
FSO Plus srebrne Caro 1.6 GLI Bosch+Voila+ Daihatsu Charade 1.0 Turbo - zagazowane Igen Lovato ,bezcenne przeżycie |
04-12-2007, 09:09 | #6 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Cytat:
|
|
18-12-2007, 09:36 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 18-02-2006
Skąd: Gdynia
Model: mondeo HB,KOMBI ghia
Silnik: 2.0 automat blos
Rocznik: 93,95r
Postów: 360
|
...w sumie to nawet nie wiem jak ja mam ustawiony parownik. kupiłem używany i zamontowałem go na ustawieniach jakich był ,a był ustawiony do 3L silnika od bmw. na początku spalił mi ok2L lpg wiecej niż stary parownik. skrecilem blos o pół obrotu i jest ok. mondek super pracuje na tym parowniku, jest całkiem inna kultura jazdy. nawet spalanie po miescie sie zmniejszylo. na trasie jeszcze nie probowalem... jednak w moim przypadku wiekszy parownik mial istotny wpływ na spalanie lpg. :fcp1
__________________
Naruszenie regulaminu paragraf 23 i 24 |
18-12-2007, 10:40 | #8 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Cytat:
|
|