Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-12-2007, 16:44   #1
rustin
ford::expert
 
Avatar rustin
 
Zarejestrowany: 21-11-2007
Skąd: Lubelskie
Model: Fiat Linea
Silnik: 1,3 Mjet
Rocznik: 2007
Postów: 2,002
Domyślnie dym:)

jestem posiadaczem od niedawna 1.8 td i mam pytanie czy normalne jest ze po zapaleniu jak zimny silnik kopci na bialo bardziej to wyglada na pare po przejechniu 5 km przestaje.

__________________
Był Fiat 126p, Fiat Uno, Vw Jetta , Mondeo MK1
Jest Mondeo Hatchback MK3 Ghia 2002r 2.0 PB+LPG Black Panther
rustin jest offline  
Stary 08-12-2007, 17:34   #2
mardob
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 08-12-2007
Postów: 1
Domyślnie

Cytat:
Napisał rustin
zimny silnik kopci na bialo bardziej to wyglada na pare po przejechniu 5 km przestaje.

Kopcenie przy rozruchu jest częste i zależy od stopnia zużycia silnika, jeśli pali bez problemów, nie przepala paliwa i nie bierze oleju nie ma powodów do niepokoju.

pozdrawiam
mardob jest offline  
Stary 08-12-2007, 17:54   #3
subratri
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
Domyślnie

tak to normalne, zimny silnik "produkuje" wiecej pary niz cieply, para pochodzi z powietrza, a wlasciwie z wilgoci w nim zawartej,
subratri jest offline  
Stary 08-12-2007, 19:28   #4
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie

Cytat:
Napisał subratri
para pochodzi z powietrza, a wlasciwie z wilgoci w nim zawartej,
No raczej nie zgodzę się z tym. Para wodna jest jednym z dwojga głównych produktów spalania paliwa. Zarówno benzyny jak, LPG, jak również oleju napędowego. Drugi to CO2, czyli dwutlenek węgla. Jeśli na zewnątrz wilgotność względna jest bliska 100%, a przy niższych temperaturach jest tak bardzo często, to para wodna ze spalania paliwa od razu za rurą się skrapla i tworzy obłok "białego dymu". Im cieplejszy tłumik końcowy, tym mniej tego dymu bo wylatująca zeń para ma wyższą temperaturę.
Tak więc silnik czy ciepły czy zimny produkuje mniej więcej tyle samo pary, tyle, że na ciepłym mniej jest ona widoczna, bo widoczna jest tylko w postaci już częściowo skroplonej mgły.

PS. Duża (zbyt duża) ilość pary wodnej w spalinach może świadczyć o nieszczelności uszczelki pod głowicą.
llechu jest offline  
Stary 08-12-2007, 20:40   #5
subratri
Zablokowany
 
Zarejestrowany: 31-07-2007
Skąd: Częstochowa - Genewa (3-miasto czasami)
Model: Galaxy Ghia
Silnik: 2,8
Rocznik: '97
Postów: 3,551
Domyślnie

Cytat:
subratri napisał/a:
para pochodzi z powietrza, a wlasciwie z wilgoci w nim zawartej,

No raczej nie zgodzę się z tym. Para wodna jest jednym z dwojga głównych produktów spalania paliwa. Zarówno benzyny jak, LPG, jak również oleju napędowego. Drugi to CO2, czyli dwutlenek węgla. Jeśli na zewnątrz wilgotność względna jest bliska 100%, a przy niższych temperaturach jest tak bardzo często, to para wodna ze spalania paliwa od razu za rurą się skrapla i tworzy obłok "białego dymu". Im cieplejszy tłumik końcowy, tym mniej tego dymu bo wylatująca zeń para ma wyższą temperaturę.
Tak więc silnik czy ciepły czy zimny produkuje mniej więcej tyle samo pary, tyle, że na ciepłym mniej jest ona widoczna, bo widoczna jest tylko w postaci już częściowo skroplonej mgły.

PS. Duża (zbyt duża) ilość pary wodnej w spalinach może świadczyć o nieszczelności uszczelki pod głowicą.
wszystko super Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. chcialem prosto napisac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i sie zagalopowalem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wody (pary)w zimnym powietrzu jest mniej niz w cieplym wiec to co napisalem faktycznie jest klamstwem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
sorka i dzieki za poprawe
subratri jest offline  
Stary 08-12-2007, 21:56   #6
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=7202
 
Zamknięty Temat



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:58.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.