![]() |
|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
![]() |
#1 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 27-04-2013
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 Duratec-HE
Rocznik: 2003
Postów: 47
|
![]()
Witam.
Mondeo MK3 2.0 Duratec czyli słynny olejopijca Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zrobiłem trasę przeszło 500km z kuj-pom na Śląsk autostradą A1 - prędkość ciągle 130-150km/h. Przyjechałem na miejsce i patrzę a stan oleju niski, więc dolałem jakieś ~0,5 litra. I teraz pytanie: czy spalanie praktycznie 1l/1000km podczas jazdy autostradowej jest normalne w tym silniku? Muszę przyznać, że podczas jazdy wkoło komina to on pali olej nieznacznie. Na trasach praktycznie też niewiele. Zrobiłem nim przed tą trasą jakieś 4,5tys. km to może max litra całości wlałem (czyli jakieś 0,2l/1kkm). Zalany Motulem 5w30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ford::average
![]() Zarejestrowany: 19-05-2010
Skąd: okolice Płocka
Model: Insignia 2013 ST BiTurbo 195 KM i było mondeo mk3
Silnik: 2.0 195 KM i 1.6 Pb 120KM
Rocznik: Suzuki SX4
Postów: 117
|
![]()
Chyba najtańszym rozwiązaniem byłaby plukanka silnika, napewno by nie zaszkodzila a być może pomagla na zapieczone pierścienie, kiedyś w jakimś programie zastosowali i podniósł się stopień sprężania więc na zużycie oleju może też pomoze bo remont silnika jest raczej nieopłacalny. Możesz też zmienić olej na 5w40
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ford::professional
![]() Imię: ADAM
Zarejestrowany: 16-05-2018
Skąd: OTWOCK
Model: Mondeo MK3
Silnik: 1,8 cm3 DURATEC HE
Rocznik: 2003
Postów: 1,453
|
![]()
Stopień sprężania się nie podniesie, bo jest to wartość stała, zależna od konstrukcji silnika.
Płukanka jest dobra, ale jamy ustnej, nie silnika. Bo jak pierścienie zapieczone, to żadna siła nie jest w stanie wypłukać nagaru.Tak może twierdzić ten, kto nigdy w życiu nie widział zapieczonych pierścieni w tłokach. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ford::professional
![]() Zarejestrowany: 06-02-2018
Model: Mk4
Silnik: 1,6 ecoboost
Rocznik: 2011
Postów: 1,686
|
![]()
Jeździć, obserwować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wielu posiadaczy durateca marzy o takim zużyciu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ford::expert
![]() Zarejestrowany: 07-10-2007
Skąd: Kraków
Model: VW Passat
Silnik: 2.0 170KM
Rocznik: 2008
Postów: 2,776
|
![]() Cytat:
Cytat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 04-08-2011
Model: Mundek MK3
Silnik: 1.8 125KM Duratec
Rocznik: 2003
Postów: 43
|
![]()
U mnie ostatnio trasa 1100km, przebieg koło 230k, stan oleju nawet milimetr nie spadł. Jak sprawny silnik, to nie pali oleju. Fakt, że robię płukankę przy każdej wymianie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ford::beginner
![]() Zarejestrowany: 27-04-2013
Model: Mondeo Mk3
Silnik: 2.0 Duratec-HE
Rocznik: 2003
Postów: 47
|
![]()
Jednak trochę przesadziłem, bo chyba parking nie był prosty. Stanąłem w innym miejscu i stan wyższy, więc jakieś 200-300ml zjadło max. Chociaż to i tak ok. 0,5l/1000km
Ostatnio edytowane przez Mysik86 ; 28-07-2020 o 12:00 |
![]() |
![]() |