Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 26-06-2023, 06:04   #1
BlueCat
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-02-2022
Model: Focus MK2 HB, LF
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 142
Exclamation Strzał z wydechu, utrata mocy i duszenie się

Mirki, pilna sprawa.

W czasie jazdy zauważyłem, że auto straciło na mocy. Coś mi z wydechu strzeliło (odgłos taki jakby z przytkanego komina) i zaczął ciągle delikatnie poszarpywać, tak jakby się dusił. Ktoś się z tym spotkał?

Dodam, że dwa dni temu jeszcze podpinałem komputer (od czasu do czasu zapobiegawczo sprawdzę czy błędem nie sypie). I zero błędu. Teraz, jak mi strzeliło, to też się na komputerze pokładowym nie wyświetlił błąd.


Ostatnio edytowane przez BlueCat ; 26-06-2023 o 06:25
BlueCat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-06-2023, 06:26   #2
hindus
ford::expert
 
Avatar hindus
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,554
Domyślnie Odp: Strzał z wydechu, utrata mocy i duszenie się

Są jakieś błędy na kompie? Masz DPF?
hindus jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-06-2023, 06:42   #3
BlueCat
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-02-2022
Model: Focus MK2 HB, LF
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 142
Domyślnie Odp: Strzał z wydechu, utrata mocy i duszenie się

Nie mam jak podpiąć teraz kompa, bo jestem aktualnie poza domem, DPF mam.

Może dopowiem, że w sobotę zmieniałem rezonator, bo stary był nieszczelny i dolałem drugą partię Liqui Moly do paliwa (poprzednio nic się nie działo, jak dolewałem). Ale jeździłem trochę po podjeździe i nic nie było.
BlueCat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-06-2023, 06:48   #4
hindus
ford::expert
 
Avatar hindus
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,554
Domyślnie Odp: Strzał z wydechu, utrata mocy i duszenie się

Sprawdź czy nowy rezonator nie pękł - i ogólnie czy słychać gdzieś jakąś nieszczelność w dolocie
hindus jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-06-2023, 10:35   #5
BlueCat
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-02-2022
Model: Focus MK2 HB, LF
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 142
Domyślnie Odp: Strzał z wydechu, utrata mocy i duszenie się

Cytat:
Napisał hindus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Sprawdź czy nowy rezonator nie pękł - i ogólnie czy słychać gdzieś jakąś nieszczelność w dolocie
I już się wszystko wyjaśniło. Otworzyłem maskę i moim oczom ukazała się przyczyna. Nie wiedzieć czemu, wypiął się wąż elastyczny, idący od rezonatora do metalowej rury intercoolera. Nie wiem jak to możliwe, bo wszystko dobrze poskręcałem. No nic. Załapie to dwiema dodatkowymi opaskami metalowymi i może do domu dojadę. A potem sprawdzę czy czasem średnicami się ze starym nie różni.

Ostatnio edytowane przez BlueCat ; 26-06-2023 o 10:43
BlueCat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-06-2023, 17:44   #6
BlueCat
ford::average
 
Zarejestrowany: 11-02-2022
Model: Focus MK2 HB, LF
Silnik: 1.6 TDCI
Rocznik: 2010
Postów: 142
Domyślnie Odp: Strzał z wydechu, utrata mocy i duszenie się

Tak w ramach ciekawości, odnośnie tego wszystkiego.

Zajechałem do domu i rozkręciłem wszystko. Oczywiście wężyk zaczął się już zsuwać, nawet po tym, jak porządnie dokręciłem opaskę przed powrotem. Dobrze, że nie jechałem S-ką tylko bocznymi dróżkami, to też nie cisnąłem go mocno.

Porównałem dwa rezonatory i wyszło na to, że ten oryginalny był dużo lepszej jakości jak nowy (a nowy też nie był byle tani, byle był). Patrząc na stronę przyłączeniową intercoolera, nic dziwnego, że wężyk się zsuwał. Mogłem kręcić i kręcić opaską, ale pod wpływem temperatury, złącze zrobiło się nieco plastyczne. Skończyło się na tym, że podmieniłem o-ring z nowego do starego, wcisnąłem w starym metalowy pierścień (od strony turbo), który wylazł, a podejrzane spoiwo po prostu zasmarowałem silikonem. Wężyk natomiast trzyma się jak przyspawany.

Od co, jakość wykonania elementów, to jakaś padaka dzisiaj.
BlueCat jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:26.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.