|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-01-2019, 10:11 | #1 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 22-09-2015
Skąd: Reda
Model: transit / fuzion
Silnik: 2,5 td / 1,4 Gold X
Rocznik: 1995 / 2007
Postów: 28
|
Układ chłodzenia potrzebuje schematu kierunku tłoczenia cieczy chłodzącej
witam.
Zakładam elektrozawory do dodatkowych nagrzewnic mojego fordzika i potrzebuje schematu kierunku tłoczenia cieczy chłodzącej w silniku 2,5TD 1995r. Zawory są kierunkowe i robię różne układy ogrzewania w kabinie, dodatkowe dwie nagrzewnice w tylnej części . Czekam na jakieś info. |
05-01-2019, 00:09 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
|
Odp: Układ chłodzenia
Zawsze ciecz tłoczona jest do góry chłodnicy i z niej wypływa dołem. Reszta - wystarczy prześledzić "rurki" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
A prywatnie ... Toyotka D4D Ostatnio edytowane przez ziemek56 ; 06-01-2019 o 22:15 |
05-01-2019, 09:40 | #3 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 22-09-2015
Skąd: Reda
Model: transit / fuzion
Silnik: 2,5 td / 1,4 Gold X
Rocznik: 1995 / 2007
Postów: 28
|
Odp: Układ chłodzenia
Dokładnie to o przewody cieczy do nagrzewnicy,
1- wychodzi z chłodniczki pod filtrem oleju- 2-wychodzi z chłodniczki EGR ( zawór chłodzony cieczą ) pytanie- w jakim kierunku jest tłoczona ciecz do i z nagrzewnicy? |
05-01-2019, 20:06 | #4 | |
FORD|AUTHORIZED
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
|
Odp: Układ chłodzenia
Cytat:
Na małym z głowicy na nagrzewnicę, powrót zazwyczaj do jakiejś magistrali i do chłodnicy.
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
|
05-01-2019, 21:54 | #5 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Układ chłodzenia
Cytat:
Jest tu kilka innych problemów, o których musisz wiedzieć. Elektrozawór tylnej nagrzewnicy stosowany w późniejszych Transitach (chyba taki chcesz zastosować) działa w ten sposób, że kiedy nie puszcza ciepłego płynu na nagrzewnicę, to jest otwarty "na krótko", płyn nadal przez niego płynie. Jest umieszczony z tyłu tuż przy nagrzewnicy, więc przewody prowadzone pod podwoziem są cały czas gorące i tracą mnóstwo ciepła. W środku nie można ich poprowadzić, bo latem będą grzały wnętrze - porażka. Elektrozawór służy jednocześnie do regulacji temperatury i nie jest sterowany zwykłym napięciem +12V, ale sygnałem impulsowym PWM (o stałej częstotliwości, ale o zmiennej szerokości impulsu), regulowanym potencjometrem. Ewentualnie można by go (tzn. zawór) zamontować w komorze silnika, ale zakłóci pracę przedniej nagrzewnicy i trzeba by też sprawdzić jakim stałym napięciem można go zasilać - bo możliwe, że +12V go sfajczy. Jest wiele innych problemów, w tym najważniejszy to taki, że zastosowanie dwóch nagrzewnic wnętrza spowoduje niedogrzanie silnika już podczas nawet niewielkiego mrozu. Jeżeli mogę ci radzić - zamiast drugiej nagrzewnicy z tyłu, zamontuj tzw. "suche" (powietrzne) webasto z nawiewem na tył. Unikniesz wielu poważnych kłopotów, z tym, że trzeba to zrobić bezpiecznie, tak by wszystkie układy bezpieczeństwa webasto działały poprawnie.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 05-01-2019 o 21:57 |
|
05-01-2019, 23:36 | #6 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
|
Odp: Układ chłodzenia
Cytat:
Wszyscy producenci myślą podobnie - grawitację wspieramy nie kontrujemy. Możemy co najwyżej wspomagać. W żadnym samochodzie (i innym silniku spalinowym) nie będzie odwrotnego obiegu.
__________________
A prywatnie ... Toyotka D4D Ostatnio edytowane przez ziemek56 ; 05-01-2019 o 23:44 |
|
06-01-2019, 09:30 | #7 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Układ chłodzenia
Cytat:
Ciecz gorąca wchodzi na górę chłodnicy, schłodzona wypływa dołem i wraca do silnika. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] W każdym naczyniu konwekcja działa w ten sposób, że nagrzana ciecz samoczynnie wędruje do góry, a schładzana opada na dół.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 06-01-2019 o 09:48 |
|
06-01-2019, 10:08 | #8 | |
FORD|AUTHORIZED
Zarejestrowany: 07-10-2004
Skąd: ŁÓDŹ
Model: Mondeo 4_Focus_Focus 2_Galaxy 3
Silnik: 2.5 T_2.0 16V_1.8 16V_2.0 TDCI
Rocznik: '07_'99_'06_'07
Postów: 9,187
|
Odp: Układ chłodzenia
Cytat:
Też tak uważam, ale kol ziemek56 jak go dobrze rozumiem pisze odwrotnie...
__________________
Mechanika - Elektryka! Klimatyzacja-Opony! Montaż LPG!! - Warsztat, Ul. św. Teresy 56/58 bud C Mail: rafantek@ford-service.eu tel: 791 054 854 www.ford-service.eu |
|
06-01-2019, 22:14 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 30-12-2006
Skąd: Szczecin
Model: Ś. P. Transit 100
Silnik: 2,5 D
Rocznik: *1992 / +2011
Postów: 2,272
|
Odp: Układ chłodzenia potrzebuje schematu kierunku tłoczenia cieczy chłodzącej
Pisałem dobrze a wyszło jak zwykle ... poprawione Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
A prywatnie ... Toyotka D4D |
10-01-2019, 06:00 | #10 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 22-09-2015
Skąd: Reda
Model: transit / fuzion
Silnik: 2,5 td / 1,4 Gold X
Rocznik: 1995 / 2007
Postów: 28
|
Odp: Układ chłodzenia potrzebuje schematu kierunku tłoczenia cieczy chłodzącej
Dzięki za info. Dalej nie wiem jaki jest obieg ale sprawdzę ciepło przewodów.
Elektrozawory zakładam w komorze silnika a przewody do drugiej nagrzewnicy doprowadziłem pod podłogą izolowane termicznie. Grzejniczek zrobiłem z nagrzewnicy pasat B3 (nowa za30zł) i dwa wentylatorki komputerowe 17cm, ciche i wydajne. Całość obudowana z blachy perforowanej w kwadraciki. Elektrozawory muszą tworzyć bay-pas latem. |