|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-07-2018, 07:54 | #1 |
ford::advanced
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 17-07-2013
Skąd: Suwałki
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 266
|
Nie odpala po przywróceniu wartości adaptacyjnych
Witam, niestety podróż powrotna z zagranicy zakończyła się lawetą. Samochód zaczął tracić moc. Silnik benzyna Ti-VCT 1.6 115KM z instalacją gazową STAG.. Odczytałem błędy Forscanem:
Kod:
===PCM DTC P0133-A8=== Kod: P0133 - Przełączanie sondy HEGO następuje zbyt wolno. Dodatkowe symptomy usterki: - Nieprawidłowy sygnał Status: - Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia. - Kontrolka usterki włączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Przełączanie sondy HEGO następuje zbyt wolno. Sonda HO2S11 zbyt stara lub zanieczyszczona. Przyczyną tego kodu DTC może być: Możliwa usterka HO2S11. ===END PCM DTC P0133-A8=== ===PCM DTC P0420-E2=== Kod: P0420 - Sprawność katalizatora poniżej wartości granicznej (rząd 1) Dodatkowe symptomy usterki: - Sygnał poniżej minimalnej wartości progowej Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki włączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Sprawność katalizatora poniżej wartości granicznej (rząd 1) Przyczyną tego kodu DTC może być: Stary lub uszkodzony katalizator. Wazne jest, aby przyczyna usterki zostala zbadana przed wymiana katalizatora. Usterka moze byc spowodowana przez jeden lub wiecej z nastepujacych czynników: Przerywaniue zapłonu. Sprawdz pod katem DTC wypadania zaplonów Uszkodzenie ukladu wydechowego lub zespolu katalizatora spowodowane uderzeniem Uszkodzone swiece zaplonowe/przewody/cewki Wykonaj test zaplonu Uzycie oleju napedowego lub benzyny etylizowanej Zanieczyszczenie oleju silnikowego. Zbyt wysoki poziom oleju silnikowego Upewnij się, że zużycie oleju silnikowego nie jest zbyt wysokie. Wymien katalizator ===END PCM DTC P0420-E2=== ===PCM DTC P000A-E1=== Kod: P000A - Spowolniona reakcja zmiany położenia wałka rozrządu zaworów ssących (A), 1 rząd cylindrów Dodatkowe symptomy usterki: - Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki włączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Spowolniona reakcja zmiany położenia wałka rozrządu zaworów ssących (A), 1 rząd cylindrów Przyczyną tego kodu DTC może być: Nieserwisowalny wałek rozrządu zaworów ssących - OCV Wymień OCV wałka rozrządu zaworów ssących. Po wymianie OCV wałka rozrządu wykasuj DTC i wykonaj odpowiedni test VCT, aby upewnić się, że usterka jest naprawiona. Nieprawidłowy kąt wyprzedzenia wałka rozrządu Podejrzewaj element VCT zaworów ssących Jeżeli obecny jest ten kod DTC, działanie VCT zostanie zablokowane. ===END PCM DTC P000A-E1=== ===PCM DTC P0016-E1=== Kod: P0016 - Korelacja położenia wału korbowego i wałka rozrządu - rząd 1, czujnik A Dodatkowe symptomy usterki: - Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki włączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Korelacja położenia wału korbowego i wałka rozrządu - rząd 1, czujnik A Przyczyną tego kodu DTC może być: Nieprawidłowa podstawowa wartość faz rozrządu (base cam timing). Procedurę ustawiania wałka rozrządu znajdziesz w odpowiednim dziale VCT w eTIS. Jeżeli obecny jest ten kod DTC, działanie VCT zostanie zablokowane. ===END PCM DTC P0016-E1=== ===PCM DTC P0017-E1=== Kod: P0017 - Korelacja położenia wału korbowego i wałka rozrządu - rząd 1, czujnik B Dodatkowe symptomy usterki: - Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki włączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module). Szczegóły kodów usterek Korelacja położenia wału korbowego i wałka rozrządu - rząd 1, czujnik B Przyczyną tego kodu DTC może być: Nieprawidłowa podstawowa wartość faz rozrządu (base cam timing). Procedurę ustawiania wałka rozrządu znajdziesz w odpowiednim dziale VCT w eTIS. Jeżeli obecny jest ten kod DTC, działanie VCT zostanie zablokowane. ===END PCM DTC P0017-E1=== ===OBDII DTC P000A-P=== Kod: P000A - Spowolniona reakcja zmiany położenia wałka rozrządu zaworów ssących (A), 1 rząd cylindrów Status: - Oczekujący - usterka oczekuje na potwierdzenie Moduł: Diagnostyka pokładowa II Szczegóły kodów usterek Spowolniona reakcja zmiany położenia wałka rozrządu zaworów ssących (A), 1 rząd cylindrów Przyczyną tego kodu DTC może być: Nieserwisowalny wałek rozrządu zaworów ssących - OCV Wymień OCV wałka rozrządu zaworów ssących. Po wymianie OCV wałka rozrządu wykasuj DTC i wykonaj odpowiedni test VCT, aby upewnić się, że usterka jest naprawiona. Nieprawidłowy kąt wyprzedzenia wałka rozrządu Podejrzewaj element VCT zaworów ssących Jeżeli obecny jest ten kod DTC, działanie VCT zostanie zablokowane. ===END OBDII DTC P000A-P=== ===OBDII DTC P0420-C=== Kod: P0420 - Sprawność katalizatora poniżej wartości granicznej (rząd 1) Status: - Potwierdzony - usterka jest potwierdzona Moduł: Diagnostyka pokładowa II Szczegóły kodów usterek Sprawność katalizatora poniżej wartości granicznej (rząd 1) Przyczyną tego kodu DTC może być: Stary lub uszkodzony katalizator. Wazne jest, aby przyczyna usterki zostala zbadana przed wymiana katalizatora. Usterka moze byc spowodowana przez jeden lub wiecej z nastepujacych czynników: Przerywaniue zapłonu. Sprawdz pod katem DTC wypadania zaplonów Uszkodzenie ukladu wydechowego lub zespolu katalizatora spowodowane uderzeniem Uszkodzone swiece zaplonowe/przewody/cewki Wykonaj test zaplonu Uzycie oleju napedowego lub benzyny etylizowanej Zanieczyszczenie oleju silnikowego. Zbyt wysoki poziom oleju silnikowego Upewnij się, że zużycie oleju silnikowego nie jest zbyt wysokie. Wymien katalizator ===END OBDII DTC P0420-C=== ===ABS DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem). ===END ABS DTC Brak=== ===IC DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Tablica przyrządów ===END IC DTC Brak=== ===RCM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł układu SRS ===END RCM DTC Brak=== ===ACM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio ===END ACM DTC Brak=== ===GEM DTC Brak=== Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic) ===END GEM DTC Brak=== |
29-07-2018, 08:25 | #2 |
Jeżdże Toyotą :-)
Imię: Grzegorz
Zarejestrowany: 13-07-2015
Skąd: mazowieckie
Model: FF II,5 MK2 hb + FF III,5 hb
Silnik: 1.6b sigma /1.5eb
Rocznik: 2010/2017
Postów: 541
|
Odp: Nie odpala po przywróceniu wartości adaptacyjnych
czujnik położenia wałka CMP - widać to dwie awarie bo CMP definitywnie odciął możliwość zapłonu mieszanki w odpowiednim momencie i odpowiednim cylindrze.
wymiana jest prosta - mechanior powinien to zrobić po ciemku
__________________
-- GrzegorzMX --Zauważyłem schyłek motoryzacji, gdyż coraz więcej samochodów zaczyna mi się podobać (nawet niektóre francuskie) |
29-07-2018, 08:31 | #3 |
ford::advanced
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 17-07-2013
Skąd: Suwałki
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 266
|
Odp: Nie odpala po przywróceniu wartości adaptacyjnych
Dziękuję za informację. Mam nadzieję, że tylko z tym jest problem. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|