Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 04-06-2018, 20:26   #1
malinkalive
ford::amateur
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 24-04-2017
Skąd: Warszawa
Model: c-max
Silnik: 1,8
Rocznik: 2004
Postów: 1
Domyślnie Falowanie obrotów w zakresie 0-1000

Cześć,
od jakiegoś czasu borykam się z problemem falowania obrotów w zakresie 0-1000. Objaw występuje w chłodne dni jak i na zimnym silniku. Jak się rozgrzeje to nawet nie gaśnie. Dodatkowo przy zmienianiu biegów 1,2 odczuwam wyraźny spadek mocy tzn. zanim się zbierze do dalszej jazdy to w lusterku wstecznym już mam nadjeżdzający pojazd "niebezpiecznie blisko". Na włączonej klimatyzacji jest jeszcze gorzej wygląda to tak jakby auto nie miało siły do 2000 obtotów potem jedzie prawidłowo. Na co dzień jeżdzę na gazie, ale jak mi się znudzi szarpanie miejskie to przełączam na benzynę. Na zasilaniu benzynowyn falowanie nie występuje jednak odczuwamspadek mocy do 2000 obrotów. W załączniku dzisiejsze błędy. Ps. od czego rozpoczelibyście własne działania diagnostyczno - naprawcze?

Cytat:

===PCM DTC P0330-63===
Kod: P0330 - Usterka obwodu czujnika spalania stukowego nr 2.

Dodatkowe symptomy usterki:
- Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Usterka obwodu czujnika spalania stukowego nr 2.

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Przerwa lub zwarcie z masą w obwodzie.

Zwarcie sygnału z VBATT lub vref.

Niesprawny czujnik

Niesprawny albo uszkodzony PCM.

===END PCM DTC P0330-63===

===PCM DTC P0420-E3===
Kod: P0420 - Sprawność katalizatora poniżej wartości granicznej (rząd 1)

Dodatkowe symptomy usterki:
- Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Sprawność katalizatora poniżej wartości granicznej (rząd 1)

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Stary lub uszkodzony katalizator.

Wazne jest, aby przyczyna usterki zostala zbadana przed wymiana katalizatora.

Usterka moze byc spowodowana przez jeden lub wiecej z nastepujacych czynników:

Przerywaniue zapłonu.

Sprawdz pod katem DTC wypadania zaplonów

Uszkodzenie ukladu wydechowego lub zespolu katalizatora spowodowane uderzeniem

Uszkodzone swiece zaplonowe/przewody/cewki

Wykonaj test zaplonu

Uzycie oleju napedowego lub benzyny etylizowanej

Zanieczyszczenie oleju silnikowego.

Zbyt wysoki poziom oleju silnikowego

Upewnij się, że zużycie oleju silnikowego nie jest zbyt wysokie.

Wymien katalizator

===END PCM DTC P0420-E3===

===OBDII DTC P0420-C===
Kod: P0420 - Sprawność katalizatora poniżej wartości granicznej (rząd 1)

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

Sprawność katalizatora poniżej wartości granicznej (rząd 1)

Przyczyną tego kodu DTC może być:

Stary lub uszkodzony katalizator.

Wazne jest, aby przyczyna usterki zostala zbadana przed wymiana katalizatora.

Usterka moze byc spowodowana przez jeden lub wiecej z nastepujacych czynników:

Przerywaniue zapłonu.

Sprawdz pod katem DTC wypadania zaplonów

Uszkodzenie ukladu wydechowego lub zespolu katalizatora spowodowane uderzeniem

Uszkodzone swiece zaplonowe/przewody/cewki

Wykonaj test zaplonu

Uzycie oleju napedowego lub benzyny etylizowanej

Zanieczyszczenie oleju silnikowego.

Zbyt wysoki poziom oleju silnikowego

Upewnij się, że zużycie oleju silnikowego nie jest zbyt wysokie.

Wymien katalizator

===END OBDII DTC P0420-C===

===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Układ przeciwdziałający blokowaniu hamulców (Antilock BrakingSystem).

===END ABS DTC Brak===

===EPS DTC C1099-30===
Kod: C1099 - usterka silniczka elektronicznego układu wspomagania kierownicy

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony

Moduł: Elektronicznie sterowany układ wspomagania kierownicy

Szczegóły kodów usterek

usterka silniczka elektronicznego układu wspomagania kierownicy

Możliwe przyczyny:

Silnik elektryczny zgasl lub otwarty/zwarty obwód

Sprawdzić wiązkę przewodów i odpowiedni bezpiecznik.

Wadliwe polaczenie kazdego zlacza

Wykonaj reset ECU

Jezeli usterka jest trwala, nastapila awaria modulu EHPAS.

Wymien modul jedynie wtedy, gdy usterka jest wciaz obecna.

===END EPS DTC C1099-30===

===IC DTC U1900-20===
Kod: U1900 - błąd magistrali komunikacyjnej CAN

Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Tablica przyrządów

Szczegóły kodów usterek

Usterka magistrali komunikacji CAN - błąd odbioru

Uwaga :

DTCs zaczynajace sie litera 'U' oznaczaja usterki w komunikacji miedzy modulami.

Nigdy nie należy wymieniać modułów wyłącznie na podstawie kodu 'U'. Kody te nie zawsze oznaczają problem i mogą być spowodowane przez normalne funkcje diagnostyczne wykonywane w pojeździe.

===END IC DTC U1900-20===

===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł układu SRS

===END RCM DTC Brak===

===ACM DTC B2404-60===
Kod: B2404 - Usterka obwodu przelacznika sprzetu audio na kolumnie kierownicy

Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterujący sprzętu audio

Szczegóły kodów usterek

Usterka obwodu przelacznika sprzetu audio na kolumnie kierownicy

===END ACM DTC B2404-60===

===GEM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)

===END GEM DTC Brak===

diagnostyka2 .txt
Wyświetlanie diagnostyka2 .txt.

malinkalive jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2018, 05:39   #2
Gregi86
ford::professional
 
Avatar Gregi86
 
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Holandia
Model: focus C-max/ mondeo mk4
Silnik: 1.8 PB/ 2.0 TDCI
Rocznik: 2005/2008
Postów: 1,564
Domyślnie Odp: Falowanie obrotów w zakresie 0-1000

na poczatek wymien swiece,
czy instalacje gazowa masz z lubrykantem?
spalanie stukowe swiadczy o tym ze cos jest nie tak z zaplonem (wypadaniem zaplonu),
co do pozostalych bledow to P0420 (problemy z katalizatorem) moze byc zle ustawiona instalacja gazowa lub musi byc wyregulowana
inne bledy moga byc spowodowane gasnieciem auta.
zacznij od swiec
Gregi86 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2018, 10:02   #3
klodis
ford::advanced
 
Avatar klodis
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 19-03-2014
Skąd: Warszawa - Białołęka
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 1.8 benzyna 125KM
Rocznik: 2005
Postów: 365
Domyślnie Odp: Falowanie obrotów w zakresie 0-1000

Diagnostykę i naprawę zacząłbym od działania silnika na benzynie, jak tu wszystko będzie ok. to można zająć się gazem.
Kiedyś mialem problem z [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] jeden z nich nie dawał błędu tylko się zawieszał, i co jakiś czas nie miał mocy przy ruszaniu i jeździe do około 3000 powyżej auto jechało normalnie, testowałem sobie te zaworki zanim wymieniem i jak zamieniłem je miejscami to efekt był odwrotny czyli powyżej 3000 był jak muł.
Dodatkowo można spróbować wymienić cewki, może któraś jest uszkodzona, może złącze jest luźne i niedokładnie styka.

falowanie obrotów to także efekt z przewodem odpowietrzania skrzyni korbowej [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] taki mały przewód a auto głupieje, i roboty z wymianą też jest trochę, na forum jest gdzieś opisany problem z tym przewodem i jego wymiana
__________________
Pozdrawiam

Tomek/ FORD Focus C-MAX 1,8b 125KM
klodis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-06-2018, 17:54   #4
lucas4891
ford::professional
 
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
Domyślnie Odp: Falowanie obrotów w zakresie 0-1000

Tak jak koledzy prawia najpierw swiece i przewody wysokiego npiecia ewentualnie.
Zapchany katalizator na gazie to chyba nie bardzo, ale walnieta sonda przez gaz to juz jak najbardziej mozliwy scenariusz.
lucas4891 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:24.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.