|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-06-2018, 20:26 | #1 | |
ford::amateur
Imię: Karol
Zarejestrowany: 24-04-2017
Skąd: Warszawa
Model: c-max
Silnik: 1,8
Rocznik: 2004
Postów: 1
|
Falowanie obrotów w zakresie 0-1000
Cześć,
od jakiegoś czasu borykam się z problemem falowania obrotów w zakresie 0-1000. Objaw występuje w chłodne dni jak i na zimnym silniku. Jak się rozgrzeje to nawet nie gaśnie. Dodatkowo przy zmienianiu biegów 1,2 odczuwam wyraźny spadek mocy tzn. zanim się zbierze do dalszej jazdy to w lusterku wstecznym już mam nadjeżdzający pojazd "niebezpiecznie blisko". Na włączonej klimatyzacji jest jeszcze gorzej wygląda to tak jakby auto nie miało siły do 2000 obtotów potem jedzie prawidłowo. Na co dzień jeżdzę na gazie, ale jak mi się znudzi szarpanie miejskie to przełączam na benzynę. Na zasilaniu benzynowyn falowanie nie występuje jednak odczuwamspadek mocy do 2000 obrotów. W załączniku dzisiejsze błędy. Ps. od czego rozpoczelibyście własne działania diagnostyczno - naprawcze? Cytat:
|
|
05-06-2018, 05:39 | #2 |
ford::professional
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 22-04-2017
Skąd: Holandia
Model: focus C-max/ mondeo mk4
Silnik: 1.8 PB/ 2.0 TDCI
Rocznik: 2005/2008
Postów: 1,564
|
Odp: Falowanie obrotów w zakresie 0-1000
na poczatek wymien swiece,
czy instalacje gazowa masz z lubrykantem? spalanie stukowe swiadczy o tym ze cos jest nie tak z zaplonem (wypadaniem zaplonu), co do pozostalych bledow to P0420 (problemy z katalizatorem) moze byc zle ustawiona instalacja gazowa lub musi byc wyregulowana inne bledy moga byc spowodowane gasnieciem auta. zacznij od swiec |
05-06-2018, 10:02 | #3 |
ford::advanced
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 19-03-2014
Skąd: Warszawa - Białołęka
Model: Ford Focus C-Max
Silnik: 1.8 benzyna 125KM
Rocznik: 2005
Postów: 365
|
Odp: Falowanie obrotów w zakresie 0-1000
Diagnostykę i naprawę zacząłbym od działania silnika na benzynie, jak tu wszystko będzie ok. to można zająć się gazem.
Kiedyś mialem problem z [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] jeden z nich nie dawał błędu tylko się zawieszał, i co jakiś czas nie miał mocy przy ruszaniu i jeździe do około 3000 powyżej auto jechało normalnie, testowałem sobie te zaworki zanim wymieniem i jak zamieniłem je miejscami to efekt był odwrotny czyli powyżej 3000 był jak muł. Dodatkowo można spróbować wymienić cewki, może któraś jest uszkodzona, może złącze jest luźne i niedokładnie styka. falowanie obrotów to także efekt z przewodem odpowietrzania skrzyni korbowej [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] taki mały przewód a auto głupieje, i roboty z wymianą też jest trochę, na forum jest gdzieś opisany problem z tym przewodem i jego wymiana
__________________
Pozdrawiam Tomek/ FORD Focus C-MAX 1,8b 125KM |
05-06-2018, 17:54 | #4 |
ford::professional
Zarejestrowany: 18-01-2012
Skąd: Verviers
Model: Turek
Silnik: 2.0 TDI
Rocznik: 2017
Postów: 1,653
|
Odp: Falowanie obrotów w zakresie 0-1000
Tak jak koledzy prawia najpierw swiece i przewody wysokiego npiecia ewentualnie.
Zapchany katalizator na gazie to chyba nie bardzo, ale walnieta sonda przez gaz to juz jak najbardziej mozliwy scenariusz. |