Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-12-2016, 14:40   #1
GrekuPL
ford::advanced
 
Avatar GrekuPL
 
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 07-06-2007
Skąd: Kraków/Wrocław
Model: Mdo mkIV/Foka mkII fl
Silnik: 2.0TDCI 140KM/1.8TDCI 115KM
Rocznik: 2008/2008
Postów: 330
Domyślnie 2.0tdci 08r po wymianie filtra paliwa ciężko pali

Przed świętami wymieniałem oleje i filtry, również nieszczęsny filtr paliwa, znając uroki forda i brak pompki wstępnej w zbiorniku zabrałem ze sobą pompkę do robienia ciśnienia oraz podciśnienia. Po wymianie filtra paliwa (umiejscowienie i sposób jego montażu jest po prostu warte nagrody) rozpiąłem przewody paliwowe przy rozrządzie (czerwona złączka), odpowietrzyłem układ pompką, odpalił na strzała, chodził przez kilka chwil nierówno aż po minucie lub dwóch już pracował prawidłowo. Przejechałem autkiem z podnośnika do mycia, umyłem auto i po wymyciu i sprzątaniu (ok.1h) auto już nie odpaliło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. powtórka odpowietrzenia (trwało dosłownie minutę może), odpaliło i już chodziło normalnie. Założyłem filtr filtrona, oczywiście z nową uszczelką, nigdzie nieszczelności nie było itp. w wigilie rano odpalił w miarę normalnie, za to już popołudniu za 3 razem dopiero... Wieczorem znów za 3 razem aż do dziś, bo nie jeździłem za 3 razem nie odpalił, kolejnych nie próbuję, bo szkoda wtrysków. Teraz pytanko? Czy ktoś się spotkał z wadą jakąś filtrów/uszczelek filtrona do tego auta/modelu? Czy może złączka, przez którą odpowietrzałem układ jest nieszczelna? Odpowietrzę pod domem auto i podjadę na podnośnik do firmy jakoś w tygodniu jak znajdę czas ale szczerze mówiąc pierwszy raz mam taki numer. Autem zrobiłem łącznie z 25km od wymiany filtra paliwa i nie przerywało podczas jazdy, moc była nawet lepsza, bo przy okazji wymiany filtrów i olejów wymieniłem zaworki podciśnienia od egr i turbo na nowe, bo stare potrafiły wywalić błąd (przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy). Macie pomysły jakieś co źle poszło? Zamówiłem na wszelki wielki nowy filtr tyle, że teraz innej firmy (mann) i jak coś będzie nie tak z filtronem, to oddam na reklamację a nowy założę.

GrekuPL jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-12-2016, 15:33   #2
mrk26
ford::professional
 
Zarejestrowany: 01-05-2011
Skąd: UK
Model: Mondeo MK5 Titanium X Sport
Silnik: 2.0 TDCi 210 Bhp BiTurbo
Rocznik: 2015
Postów: 1,151
Domyślnie Odp: 2.0tdci 08r po wymianie filtra paliwa ciężko pali

Zwróć uwagę czy nie odkręcileś za mocno tej dużej pokrywy filtra paliwa, wiele osób nie zwraca na to uwagi i dobija do konca na maxa, a co później się okazuje ze było za mocno dokręcane i pokrywa weszła w obudowę filtra łamiąc ją i z tąd sie bierze rozszczelnienie które powoduje zapowietrzenie układu.
mrk26 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-12-2016, 07:55   #3
Mondomaniak
ford::average
 
Zarejestrowany: 13-09-2008
Skąd: Lublin
Model: Mondeo V USA/C-Max
Silnik: 1.5180KM/2.0TDCI180KM
Rocznik: 2014/2017
Postów: 95
Domyślnie Odp: 2.0tdci 08r po wymianie filtra paliwa ciężko pali

Sprawdź szybko złączki na filtrze czy dobrze dopięte. Powinny dojść do końca a nie do pierwszego oporu.
Mondomaniak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-12-2016, 09:47   #4
GrekuPL
ford::advanced
 
Avatar GrekuPL
 
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 07-06-2007
Skąd: Kraków/Wrocław
Model: Mdo mkIV/Foka mkII fl
Silnik: 2.0TDCI 140KM/1.8TDCI 115KM
Rocznik: 2008/2008
Postów: 330
Domyślnie Odp: 2.0tdci 08r po wymianie filtra paliwa ciężko pali

Cytat:
Napisał Mondomaniak Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Sprawdź szybko złączki na filtrze czy dobrze dopięte. Powinny dojść do końca a nie do pierwszego oporu.
jest opcja, że szybko złączkę od powrotu przy rozrządzie za słabo docisnąłem, bo ona jest w takim ruchomym mocowaniu. Jak tylko puści mnie choróbsko, to sprawdzę, na razie stoi i czeka auto Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
GrekuPL jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-01-2017, 13:50   #5
GrekuPL
ford::advanced
 
Avatar GrekuPL
 
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 07-06-2007
Skąd: Kraków/Wrocław
Model: Mdo mkIV/Foka mkII fl
Silnik: 2.0TDCI 140KM/1.8TDCI 115KM
Rocznik: 2008/2008
Postów: 330
Domyślnie Odp: 2.0tdci 08r po wymianie filtra paliwa ciężko pali

no to w piątek wjechałem na podnośnik, zamówiłem już inny filtr paliwa-tym razem firmy mann. Co dziwne auto odpaliło w piątek bez problemu. Postanowiłem się temu przyjrzeć głębiej. Potrzebuję mieć auto w 100% pewne, więc podmieniłem filtry, w sumie filtr jako filtr niczym specjalnym się nie różnił. Za to uszczelka inna, pomijając kolor, to kształt w filtronie bardziej kwadratowy, niższa, węższa. W mann'ie bardziej okrągła wyższa. Po poskładaniu auta założyłem pompkę, odpowietrzyłem układ i odpalone. Zostawiłem go z 10min na postoju aby odpowietrzył się do końca i w sumie po posprzątaniu brak problemów. Wyjechałem zrobiłem rundkę w koło komina i pod dom. Dziś po przestaniu dwóch dni odpalił super, równo pracował itp.
Po przejażdżce i postoju z 1,5h odpalił znów ok, a po kolejnej przejażdżce i krótkim postoju (15min)odpalił i zgasł po 3s, odpalenie jedna próba ale dłużej niż zwykle, tak 5-6s kręcenia i odpalił i już normalnie chodził.

Złączka, którą rozpinałem nie wykazywała żadnych uszkodzeń. Przy filtrze wszystko super całe, bez żadnych uszkodzeń...
Zaczynam się zastanawiać co jest, może coś innego powoduje ten problem i wystąpiło przy okazji bez związku z filtrem. Podczas wymiany filtrów wymieniłem też zaworki od egr i turbo, może coś od nich się dzieje. Muszę podpiąć kompa i sprawdzić błędy, czy jakieś są.
GrekuPL jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-01-2017, 09:29   #6
GrekuPL
ford::advanced
 
Avatar GrekuPL
 
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 07-06-2007
Skąd: Kraków/Wrocław
Model: Mdo mkIV/Foka mkII fl
Silnik: 2.0TDCI 140KM/1.8TDCI 115KM
Rocznik: 2008/2008
Postów: 330
Domyślnie Odp: 2.0tdci 08r po wymianie filtra paliwa ciężko pali

Dziś kilka przejazdów i dłuższych i krótszych, auto odpalało rewelacyjnie, mam nadzieję że auto wróciło do normy i będzie działać dzielnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
GrekuPL jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-01-2017, 20:33   #7
erwinn
ford::average
 
Imię: ernest
Zarejestrowany: 03-06-2014
Model: mondeo mk4
Silnik: 1,8 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 53
Domyślnie Odp: 2.0tdci 08r po wymianie filtra paliwa ciężko pali

I dalej jest ok ?

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka
erwinn jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-02-2017, 20:33   #8
GrekuPL
ford::advanced
 
Avatar GrekuPL
 
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 07-06-2007
Skąd: Kraków/Wrocław
Model: Mdo mkIV/Foka mkII fl
Silnik: 2.0TDCI 140KM/1.8TDCI 115KM
Rocznik: 2008/2008
Postów: 330
Domyślnie Odp: 2.0tdci 08r po wymianie filtra paliwa ciężko pali

Tak, wymiana filtra paliwa na mann'a zamknął temat Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
GrekuPL jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:47.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.