|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-04-2007, 11:01 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 28-08-2006
Skąd: Bydgoszcz
Postów: 3
|
cykanie silnika 2.5v6
Witam.Posiadam mondeo 2.5v6 o przebiegu 167 tysiecy kilometrow.Niedawno kolezka zwrocil mi uwage ze cos cyka mi w silniku(wewnatrz nic nie slychac).Po podniesieniu maski i godaniu gazu doszlo do mojego ucha cykanie w okolicach paska wielorowkowego.Pojechalem do mechanika i postanowilismy wymienic jedna z rolek prowadzacych pasek i sam pasek wielorowkowy.Niestety auto odbierala z warsztatu moja zona i nie zwrocila uwagi ze cykanie nieustopilo.Caly czas cyk,cyk,cyk :fcp3 Teraz nie wiem czy wymieniac reszte rolek czy moze uszkodzenie laczy sie z jakims innym elementem silnika.Pomocy
ps.Dodam ze nie znam dobrego mechanika w Bydgoszczy wiec moze ktos pomoze :fcp1 |
12-04-2007, 11:40 | #2 |
ford::average
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Warszawa/Białystok
Postów: 120
|
Cykanie w tym silniku często niestety jest objawem uszkodzonej uszczelki pod głowicą.
__________________
Ford Cougar 2.5, Peugeot 407Coupe 3.0 |
12-04-2007, 17:08 | #3 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 28-08-2006
Skąd: Bydgoszcz
Postów: 3
|
Przyjelem wskazowke.Gdyby sie okazalo ze to racja jakie sa koszty naprawy?
|
12-04-2007, 18:09 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 31-10-2005
Skąd: Warszawa/Białystok
Postów: 120
|
Komplet uszczelek okolo 1000zl, a robocizna 1000-4000 w zależności od warsztatu.
__________________
Ford Cougar 2.5, Peugeot 407Coupe 3.0 |
13-04-2007, 09:15 | #5 |
ford::average
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 20-03-2005
Skąd: Puławy
Model: Galaxy
Silnik: AUY
Rocznik: 2004
Postów: 88
|
Mechas niech sie napinaczom przyjrzy, szczególnie temu na pierwszym rzedzie... łańcuchowi też.
Nie barzdo chce mi sie wierzyc w prawdziwosc tego przebiegu, a podejrzewam, ze ten łancuch bedzie wyciągniety i przy okazaji mozna go zmienic wraz z napinaczem. Zresztą, rozrzad i tak bedzie rozpinany...
__________________
Ford Galaxy 1.9 TDI (AUY) |
13-04-2007, 09:50 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-12-2006
Skąd: Poznań
Postów: 34
|
|
13-04-2007, 17:45 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 05-02-2006
Skąd: Tarnów
Postów: 101
|
Ja słyszałem że ów cykanie może też powodować kończąca się pompa wody, co w następstwie może spowodować takie skutki jak opisujecie powyżej. Co do samej uszczelki pod głowicą - jeśli masz czysty i nieśmierdzący płyn, zimny samochód po nocy zapala bezproblemowo - nie martwiłbym sie na zapas uszczelką. Sprawdź pompę wody! Oryginały kończą się przy 200kkm - mają plastikowy wirnik.
Jeszcze jedno. Co do uszczelek za 65 zł oraz taniej robocizny... Wstrzymałbym się i wybrał jakiś konkretny warsztat (lub ASO) oraz konkretne uszczelki - po to, aby nie trzeba było wracać spowrotem z samochodem do naprawy. Pozdrawiam!
__________________
Feel the difference |
13-04-2007, 18:57 | #8 | |
ford::average
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 20-03-2005
Skąd: Puławy
Model: Galaxy
Silnik: AUY
Rocznik: 2004
Postów: 88
|
Cytat:
same uszczelki pod głowice to nie wszystko. Najtanszy set jaki widziałem (i swego czasu kupowałem) na brytyjskim ebay;u wyniosł mnie lekko ponad 500pln. W zestawie był uszczelki pod głowice, uszczelki kolektorów, uszczelki przepustnic, uszczelniacze zaworowe, uszczelka zaw. w.obr, EGR, uszczelki pokryw zaworow, uszczelki dekla rozrzadu, uszczelki świec.... Nawet tnąc koszty jak tylko się da, nie uniknie kupna 2/3 ww gratów. Do tego dochodzi przynajmniej 1 napinacz (jeśli bedzie robił tylko jedną głowicę) 230pln i ewentualnie łańcuch (ja bym wymienił, ale wolna wola) 420pln. rok temu wymieniałem komplet uszczelek + rozrzad u siebie. Kosztowo wyglądało to tak: set uszczelek na góre silnika 500pln, planowanie głowic 100pln, rozrzad 1650pln, płyn chłodniczy ~80pln, olej + filtr 150, robocizna 500. Wiem, ze mój kompletny rozrzad nei ma tu nic do rzeczy, ale warto się mu przyjrzec przy okazaji rozebranego silnika. Uszczelki, jak mówiłem, z GB, robocizna liczona po znajomości - popołudniami robił to znajomek pracujący w ASO. Inna sprawą jest to, że za 2500pln kupi drugi silnik, ino nie bedzie miał pewności w jakim stanie i czy czasem w tym drugim też nie bedzie po jakimś czasie niespodzianki. PS. Nie wiem co to za uszczelki po 65pln, najtansze jakie widziałem w PL to 140 jedna i 155 druga (w zamienniku). PS2. V-ka po szlifie wału raczej nie bedzie cieszyć się długim żywotem.
__________________
Ford Galaxy 1.9 TDI (AUY) |
|
14-04-2007, 10:59 | #9 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 28-08-2006
Skąd: Bydgoszcz
Postów: 3
|
No to mnie teraz nastraszyliscie z tymi kosztami :fcp11 .Wyzej opisywalem ze wymienialem pasek wielorowkowy i jedna z rolek,poniewaz bylem w Bydgoszczy w ASO Ford i gosciu stwierdzil ze powinienem to wymienic,wiec tak zrobilem.Dopytalem sie rowniez czy to moze byc cos z rozrzadem a on stwierdzil sluchajac tego cykania ze to na 99% nie rozrzad.Problem z tym ze nie znam w Bydzi dobrego majstra ktory stwierdzilby co w trawie piszczy.Nic w poniedzialek kogos sprobuje poszukac.Co do przebiegu to auto stalo w Niemczech 3 lata w garazu(wlasciciel marynarz,kolega mojego wujka)pierwszy wlasciciel przebieg napewno orginalny.Czyli jestem drugim wlascicielem a autko mam juz 7 miesiecy.
|
15-04-2007, 10:30 | #10 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
Cytat:
A to cykanie to nie czasem cyka sprezarka od klimatyzacji ??
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |
|